Хостинг для будь-яких потреб — VPS від 135 гривень на місяць 👉

Хто стоїть на сторожі впровадження штучного інтелекту в українському IT? Список ШІ-директорів, які впроваджують технології майбутнього вже нині

У новому дослідженні Amazon сказано, що більшість компаній по всьому світу планують запровадити посаду директора з питань штучного інтелекту (Chief AI Officer, CAIO), оскільки генеративний ШІ стає пріоритетом для бізнесу. 

У дослідженні взяли участь 3739 ІТ-керівників із дев’яти країн, включно з Німеччиною, США та Японією. Результати дещо неочікувані: 45% респондентів планують зробити генеративний штучний інтелект пріоритетом вже у 2025 році. Водночас розвиток традиційних інструментів безпеки пріоритетом назвали лише 30%. 

Тим часом українські компанії — у пошуках ШІ-директорів. Prostor, Nova («Нова пошта») і МХП відкрили відповідні вакансії й шукають людей. В деяких компаній ця роль уже виокремлена, а частина бізнесів покладає питання розвитку ШІ-рішень на СТО та інших фахівців.

dev.ua зібрав список фахівців українського ринку, які займаються розвитком ШІ-напряму в локальних IT-компаніях. Цей список наразі неповний — його учасники можуть додаватися, заповнивши ось цю анкету

Залишити коментар
Хто стоїть на сторожі впровадження штучного інтелекту в українському IT? Список ШІ-директорів, які впроваджують технології майбутнього вже нині

У новому дослідженні Amazon сказано, що більшість компаній по всьому світу планують запровадити посаду директора з питань штучного інтелекту (Chief AI Officer, CAIO), оскільки генеративний ШІ стає пріоритетом для бізнесу. 

У дослідженні взяли участь 3739 ІТ-керівників із дев’яти країн, включно з Німеччиною, США та Японією. Результати дещо неочікувані: 45% респондентів планують зробити генеративний штучний інтелект пріоритетом вже у 2025 році. Водночас розвиток традиційних інструментів безпеки пріоритетом назвали лише 30%. 

Тим часом українські компанії — у пошуках ШІ-директорів. Prostor, Nova («Нова пошта») і МХП відкрили відповідні вакансії й шукають людей. В деяких компаній ця роль уже виокремлена, а частина бізнесів покладає питання розвитку ШІ-рішень на СТО та інших фахівців.

dev.ua зібрав список фахівців українського ринку, які займаються розвитком ШІ-напряму в локальних IT-компаніях. Цей список наразі неповний — його учасники можуть додаватися, заповнивши ось цю анкету

IЗміст

Євгеній Бачинський, VP, Management Consultancy: AI, Healthcare, Compliance, Cybersecurity в Sigma Software

Євгеній керує напрямом штучного інтелекту в компанії близько року. Виділення цього напряму в окремий структурний підрозділ було стратегічним рішенням, пов’язаним зі зростанням ролі ШІ від інструмента вирішення окремих завдань до рушія змін у бізнесі.

«Консолідація наших компетенцій у межах AI Center of Excellence дозволяє нам комплексно підтримувати клієнтів у впровадженні та розвитку ШІ-рішень, від консалтингу до створення індивідуальних продуктів», — каже він. 

У команді працюють понад 50 data та machine learning інженерів, які зайняті переважно на проєктах для замовників. Саме на напряму впровадження ШІ всередині компанії працюють п’ятеро спеціалістів, та час від часу також долучаються фахівці з комерційних проєктів для підсилення команди. 

«Питання етики у впровадження ШІ для нас є базовим. Коли ми розглядаємо той чи інший юзкейс, ми завжди зважаємо на етичну складову. Коли мова йде про застосування ШІ у створенні рішень для замовників, ми завжди погоджуємо це клієнтами», — розповідає фахівець. 

Читати далі

Компанія активно працює з машинним навчанням з 2013 року, коли почала регулярно створювати ML-рішення для клієнтів. Так, комерційний напрям існує вже понад 10 років. З 2018 року системно впроваджується ШІ також для оптимізації власних бізнес-процесів і розробки внутрішніх рішень.

Стратегія компанії передбачає інтеграцію штучного інтелекту в усі бізнес-процеси та функції незабаром. У SigmaSoftware є роад-мап із планом впровадження та тестування різних юзкейсів. У межах цього роад-мапу створюються як власні інструменти, так і випробовуються ті, що є на ринку.

Мовні моделі є основним пріоритетом компанії. «Ми пишемо код, а код — це текст. Тому нас цікавить використання мовних моделей для генерування коду, його рев’ю тощо. Ми також використовуємо мовні моделі в інших операційних процесах. Однак це не виключає застосування інших технологій, таких як computer vision», — розповідає Євгеній. 

У цілому є два основних напрямки, в яких працюють фахівці компанії:

  1. Трансформація core-функцій бізнесу, передусім розробки програмного забезпечення.
  2. Оптимізація підтримувальних функцій компанії, таких як HR, офіс-менеджмент, фінанси тощо. 

На сьогодні у Sigma Software успішно реалізовано кілька важливих внутрішніх проєктів:

  • Інструмент автоматизації написання юніт-тестів.
  • Інструмент автоматичної оцінки впливу змін у коді на тестування.
  • Корпоративний чатбот Sima, який вже понад п’ять років ефективно підтримує фахівців компанії, суттєво знижуючи навантаження на HR-команду.
  • AI Assistant, внутрішній аналог чату GPT, який забезпечує конфіденційність корпоративних даних.

Крім цього, у стадії розробки чи PoC знаходяться проєкти з автоматизації обробки запитів від потенційних клієнтів та рішення для онбордингу працівників.

На рівні компанії введено нову необхідну навичку для співробітників — вміння ефективно застосовувати ШІ-технології у своїй роботі.

«Ми впевнені, що кожен фахівець у компанії повинен вміти користуватися мовними моделями, а також знати, як застосовувати їх у своїй роботі, розуміючи, що працює, а що ні», — каже Євгеній. 

Найбільший потенціал на найближчі роки ми бачимо у подальшому розвитку мовних моделей, з огляду на специфіку нашого бізнесу (створенні програмного забезпечення). Водночас ми уважно слідкуємо за розвиток всього що стосується ШІ.

Найбільший потенціал на найближчі роки Євгеній бачить у подальшому розвитку мовних моделей, з огляду на специфіку бізнесу (створенні програмного забезпечення). 

Вадим Власенко, AI Director EPAM Ukraine

Напрямом штучного інтелекту в компанії Вадим займається з 2023 року, на позиції ШІ-директора — з 2024. Найважливіше для нього — це гармонійний баланс між швидкістю впровадження, досягненням реальних результатів і дотриманням етичних принципів під час роботи з ШІ. «Етика — це фундамент довіри, результат — це наша цінність для клієнтів, а швидкість — наша конкурентна перевага», — переконаний фахівець.

Читати далі

Глобальна AI-команда компанії об'єднує велику групу фахівців, які працюють повністю in-house. «Ми не віддаємо роботу на аутсорс, що дозволяє нам максимально використовувати наші внутрішні ресурси та експертизу», — каже Вадим.

В EPAM команда Вадима впровадила кілька важливих ШІ-рішень, які суттєво впливають на ефективність та продуктивність компанії:

  • EPAM AI/Run™: власна екосистема для розробки та інтеграції ШІ-рішень, яка включає спеціалізовані ШІ-агенти для різних бізнес-потреб та процесів розробки програмного забезпечення (SDLC).
  • Інтелектуальна система управління даними: допомагає швидко обробляти та аналізувати масиви корпоративної інформації.
  • Автоматизовані HR-процеси: включають первинний скринінг кандидатів та оцінювання рівня англійської мови співробітників.
  • Системи управління знаннями: інтелектуальні пошукові системи та бази знань з автоматичною категоризацією та контекстними рекомендаціями.
  • Рішення для навчання та оцінювання: допомагають у проведенні навчальних програм та оцінюванні знань і навичок співробітників.
  • Фінансові та адміністративні процеси: автоматизація звітності, аналіз витрат та бюджетування.
  • Окрім внутрішніх ініціатив, впроваджено багато різних ШІ-рішень для клієнтів із найрізноманітніших доменів: Finance, Healthcare, E-Commerce, Retail, Logistics, Telecom та інших. Це дозволяє масштабувати експертизу і швидко адаптувати найкращі практики для вирішення комплексних завдань у різних галузях.

Серед ключових бізнес-завдань, які вирішує ШІ:

  1. Глобальна трансформація процесу розробки програмного забезпечення: автоматизація та оптимізація SDLC.
  2. Підвищення ефективності бізнес-процесів: автоматизація та оптимізація робочих процесів.
  3. Покращення якості обслуговування клієнтів: інтеграція ШІ-рішень у контакт-центри та маркетинг.
  4. Оптимізація управління талантами: часткова автоматизація процесів рекрутингу та оцінювання співробітників. Це дає змогу скоротити час на рутинні операції, водночас зберігаючи людську взаємодію та індивідуальний підхід там, де вони найбільш цінні — в особистому спілкуванні, розумінні потреб кандидатів та співробітників.
  5. Зниження витрат та підвищення продуктивності: впровадження ШІ-рішень для фінансового аналізу та бюджетування.

Для EPAM найбільш перспективними є LLM, мультиагентська архітектура, а також технології, що дозволяють рухатися до створення автономних рішень. Водночас nen активно розвивають напрями NLP, комп’ютерного бачення та AutoML, адже комплексний підхід і поєднання цих технологій відкриває найбільші можливості для трансформації бізнесу.

Ігор Козлов, Data & ML Engineer у Levi9

Ігор опікується питаннями штучного інтелекту в компанії вже три роки. Безпосередньо в українській частині Levi9 працюють під його керівництвом семеро людей — розробники, менеджери, тестувальники. «Але ми також організували ШІ спільноту, до якої наразі входить більше 50 людей. У ній ми ділимося різними кейсами використання штучного інтелекту, його впливу на робочі процеси. Це допомагає іншим співробітникам, які наразі не залучені в розробку ШІ застосунків, тримати руку на пульсі розвитку ШІ та розуміти його можливе застосування на їхніх проектах», — зазначає Ігор.

Найважливіше для нього в роботі з ШІ — безпека використання, етика застосування та впровадження штучного інтелекту. «Ми не повинні впроваджувати генеративний ШІ просто тому що він зараз популярний. Наше рішення має мати суттєвий позитивний єфект на бізнес наших клієнтів», — вважає фахівець.

Читати далі

Одним із ключових завдань штучного інтелекту, на думку фахівця, є створення fast prototypes. З появою code assistants, застосунків які можуть перетворити промпт у робочий застосунок, у компанії пропонують клієнтам не просто ідею, а невеликі demo застосунків із ШІ, персоналізованих саме під їхній бізнес. Це допомагає команді розробників краще продемонструвати ідею та виликає краще залучення у замовника.

Наразі найбільш поширеними проявами ШІ в роботі Ігоря й команди є Generative AI — достатньо важко встигати спостерігати за його блискавичним розвитком. Також перспективним є Agentic AI, особливо у сфері комунікації агентів між собою.

Наразі серед впроваджених у Levi9 ШІ-рішень — чатбот, інтегрований в MS Teams, який допомагає співробітникам у професійному розвитку. Він орієнтується саме на профіль Levi9 та інформацію про співробітника, надаючи йому більш персоналізовані рекомендації. Чатбот також рекомендує ресурси, доступні безпосередньо у Levi9, такі як книги з бібліотеки, курси та відео від співробітників.

Також задеплоїли нашого приватного Code Assistant — Levin-а, який розміщений безпосередньо на сервері Levi9 і не передає інформацію наших клієнтів назовні. «Це різні open-source моделі, які наші співробітники можуть використовувати для написання коду не переживаючи за безпеку даних клієнтів. Звісно, використання будь-яких ШІ застосунків узгоджується з клієнтом додатково та використовується тільки за його письмової згоди», — каже Ігор.

Він прогнозує, що генеративний ШІ буде актуальним та найперспективнішим найближчими роками. «Розробникам треба вже вчитися працювати з code assistant. На мою думку, вміння якісно використовувати ШІ інструменти буде обов’язковим для розробників в майбутньому. Також нові, „легші“ моделі генеративного ШІ відкривають багато можливостей для малого бізнесу, який не може використовувати гігантські моделі», — каже він.

Богдан Погасій, Head of Modern Development у Ciklum

Близько пів року Богдан керує напрямом ШІ в компанії. За цей час запущено низку ініціатив, спрямованих на інтеграцію ШІ в бізнес-процеси компанії та проєкти для клієнтів.

Наразі в Ciklum є централізований CoE з Data Science, а також AI Guild — спільнота фахівців із різних команд, які пройшли внутрішнє навчання та сертифікацію AI Developer/Specialist. Це представники різних технічних і продуктових напрямів, які здобули нові ШІ-компетенції та застосовують їх у проєктах. Ядро гільдії також відповідає за дослідження нових технологій і їх використання всередині компанії. Такий підхід дає змогу швидко масштабувати ШІ-ініціативи без втрати гнучкості.

У впровадженні ШІ для Богдана важливі етика, результативність та швидкість. «Етика — основа. Результативність і швидкість — ключові метрики ефективності», — каже він.

Читати далі

ШІ став однією з ключових технологій у Ciklum. Тут активно інтегрують його у внутрішні операційні процеси, delivery, а також розробляють рішення для клієнтів. Серед напрямів: автоматизація обробки документів, генерація текстів і кодової бази, аналітичні панелі, моделі прогнозування тощо.

Один із прикладів — HR-напрям. Там створюють:

  1. Модель для скринінгу резюме — оцінює релевантність кандидата, рекомендує альтернативні вакансії та підсвічує критичні неточності.
  2. Модель прогнозування плинності кадрів — аналізує дані з HR-систем, щоб передбачити можливе звільнення спеціаліста в середньостроковій перспективі.

«Ці рішення допомагають ефективніше керувати талантами, знижують час на рутинні задачі та підтримують точність управлінських рішень», — розповідає Богдан.

Він додає, що ШІ в компанії використовується на всіх етапах життєвого циклу розробки: від ідеї до продакшену — для генерації коду, тест-кейсів, оптимізації архітектури та CI/CD-процесів. «Це пришвидшує час виходу продукту на ринок і підвищує його якість — так клієнт отримує більше цінності швидше», — каже фахівець.

Для внутрішнього використання найчастіше використовують LLM і Generative AI. Для клієнтів — повний спектр: NLP, комп’ютерний зір, AutoML, ML Ops. 

На думку Богдана, генеративний ШІ (GenAI), персоналізоване NLP, мультимодальні моделі та предиктивна аналітика — особливо в HR, FinTech і HealthTech, а також ШІ-агенти у бізнес-процесах набуватимуть популярності у найближчі роки.

Володимир Гетьманський, Head of Data Science Office в ELEKS

Уже шість років Володимир опікується розвитком ШІ в компанії. Іn-house ШІ-команда налічує приблизно 25 фахівців. Додатково долучалися понад 80 спеціалістів з інших команд.

Найважливіше у впровадженні ШІ-рішень для фахівця — етика і результат.

Читати далі

Штучний інтелект в ELEKS, за словами Володимира, допомагає підвищувати якість внутрішніх сервісів. «Це не завжди про класичну оптимізацію. Адже хоча ШІ може розглянути проблему та запропонувати рішення, разом із тим вимагає додаткової верифікації», — каже він.

Якщо говорити про конкретні бізнес-завдання, які вирішуються з допомогою ШІ, то це:

  1. комунікація — від автоматизації відповіді на запити до генерації контенту;
  2. опрацювання документів — аналіз, класифікація, отримання потрібної інформації з них та генерація зразків;
  3. трансформація інформації — приведення даних у зручні, придатні для використання формати, консолідація інформації та різноманітні перевірки;
  4. IT operations — підтримка команд у щоденних завданнях.

Найактивніше в ELEKS використовують Agentic AI, security issues and input-output verification, meta prompting and automated prompt revision, fin ops and evaluation.

Серед впроваджених у компанії ШІ-рішень цілий список корисних напрацювань: 

  • Sensitive adapter for LLM-based agents
  • Candidates resume transformation and filtering module
  • Request for information classification, decomposition and response generation agent (semi-automated)
  • Goal-based agent for requirements classification and decomposition
  • Several domains specific agents for typical IT ops (QA, etc.)6. AI advisor on the website (for potential clients)
  • SQL optimisation tool for non-technical specialists
  • Code migration agents (several code migration agents, especially for outdated tech stacks)
  • Advanced feedback analysis with LLMs (Google Play and App Store)
  • Synthetic AI-generated voiceovers (information development purpose).

У найближчому майбутньому, каже Володимир, зростатиме популярність Complicated model-based agents та self-learning agents.

Дмитро Байков, Technical Director, AI/ML у DataArt

Дмитро відповідає за напрям штучного інтелекту в компанії з 2023 року. У ШІ-департаменті DataArt працює понад 150 спеціалістів.

«Цінність для бізнесу — найважливіше для нас і наших клієнтів. Якщо можемо порівняти „до“ і „після“, виміряти швидкість і повернення інвестицій — саме такі кейси отримують найбільшу увагу та найшвидше впроваджуються. Етика та управління є дуже важливими на рівні великих компаній, і ми інтегруємо відповідні інструменти на різних рівнях у всіх проєктах зі штучним інтелектом», — описує Дмитро найважливіші аспекти у впровадженні штучного інтелекту.

Читати далі

DataArt, як сервісна компанія, в основному фокусується на рішеннях для клієнтів. За останні кілька років команда реалізувала понад 80 проєктів із Generative AI для замовників, створила понад 25 акселераторів для пришвидшення реалізації проєктів клієнтів і понад 20 внутрішніх проєктів. Для реалізації рішень найчастіше використовуються Generative AI, LLMs, AI Agents, Copilots/Assistants.

Серед найвизначніших із них:

  • DataArt AI Platform — внутрішня платформа, що використовується в компанії як інтерфейс до LLMs з підтримкою governance, моніторингу та масштабування ШІ;
  • DataArt Global Helpdesk — система внутрішньої допомоги на основі ШІ, яка автоматично обробляє до 40% рутинних запитів;
  • Pre-sales Hub — платформа для пошуку релевантних маркетингових матеріалів для відділу продажів.

Загалом ШІ-рішення в компанії застосовують для автоматизації бізнес-процесів, пришвидшення та покращення доступу до інформації, підвищення продуктивності співробітників.

Серед найбільш перспективних ШІ-технологій, на думку Дмитра, — ШІ-агенти.

Володимир Кубицький, Head of AI в MacPaw

Володимир уже 10 місяців очолює ШІ-напрям у продуктовій компанії MacPaw. До цього він працював за цим же треком у ЛУН. 

За його словами, у сегменті передових ШІ-продуктів і технологій спостерігається жорстка конкуренція, а США, Китай та інші країни мають більший масштаб професійної освіти, кількість талановитих інженерів, а головне — великих гравців BigTech, які вкладають великі кошти в розвиток фундаментального ШІ.

Читати далі

Кубицький переконаний, що держполітика щодо збільшення кількості ШІ-спеціалістів і стартапів створює правильний вектор розвитку, але все насамперед залежить від загального інвестклімату: захисту прав власності, безпеки бізнесу, прозорості. 

На думку фахівця, в сегменті глибинної розробки передових ШІ-технологій Україні буде складно наздогнати лідерів за п’ять років. Утім, з його слів, можна знайти свою нішу, якщо зосередиться на інтеграції вже наявних рішень.

Водночас Кубицький вважає, що якщо Україна повторить європейську модель регулювання ШІ зі всіма її обмеженнями, існує ризик втрати будь-якої можливості глобально конкурувати з передовими гравцями.

Дмитро Федоренко, директор із розвитку AI/ML бізнесу у De Novo

У команді De Novo наразі працюють троє фахівців із ШІ. Також за потреби долучають зовнішніх спеціалістів. Найважливіше для Дмитра при впровадженні ШІ — результат.
Читати далі

За допомогою штучного інтелекту, каже Дмитро, в компаніх впроваджують інтелектуальний пошук, аналіз документації, а також корпоративний knowledge management.

Наразі у компанії впроваджено ML Cloud — готову платформу для AI/ML у хмарі, а також RAG. У De Novo користуються LLMs, Speech To Text, CV.

На думку Дмитра, у найближчі роки найбільш потрібними будуть мультимодальні генеративні моделі, персоналізовані генеративні системи, передбачувальна аналітика, контекстне розуміння природної мови.

Богдан Сергієнко, Chief Technology Officer Master of Code Global 

Богдан відповідає за весь технічний компонент delivery, і AI в компанії не виділений як окремий напрям — це інтегральна частина роботи. Відлік початку роботи Богдана зі штучним інтелектом можна вести з 2016 року, коли фахівці компанії почали працювати з системами, що містять ML. У впровадженні ШІ перш за все для нього важливі етика та надійність. «Ми робимо ставку на ґрунтовність, тестування та обдумані впровадження, які дають довгостроковий результат та довіру користувачів», — зауважує фахівець.

Читати далі

У компанії є вісім спеціалістів, які працюють над AI-рішеннями. Усі вони працюють in-house, розподілені між нашими офісами в Україні, Канаді та США. За потреби також залучають зовнішніх експертів або вузькопрофільні команди на проєктній основі — це дає змогу залишатися гнучкими й масштабованими.

Фахівці MoCG створюють кастомні цифрові продукти світового рівня — від вебу й мобайлу до розмовних чат- і голосових рішень на базі ШІ. Але як AI-driven компанія, впроваджуємо інновації не лише для клієнтів — а й усередині команди, автоматизуючи процеси, щоб працювати швидше, ефективніше й без зайвої рутини (на базі різних рішень, в тому числі кастомних). Основні «будівельні блоки», окрім LLM API, — це n8n, агенти та інструменти на кшталт NotebookLM. Економія часу досягається завдяки поєднанню обізнаності команди й ефективного використання доступних рішень.

Тут поєднують технічну експертизу з глибоким розумінням того, як має виглядати якісний користувацький досвід. І саме штучний інтелект допомагає фахівцям втілювати це в реальність.

Завдяки Conversational AI, основній компетенції команди, у компанії створюють чат- і голосові боти з інтеграцією великих мовних моделей (LLM), які автоматизують підтримку, персоналізують взаємодію з користувачами та значно скорочують час відповіді. Це безпосередньо впливає на залучення клієнтів і рівень сервісу.

Фокусуються тут і на розвитку AI-компетенцій у фахівців компанії: проводять Knowledge Sharing сесії, де спеціалісти діляться корисними AI-інструментами. До слова, на початку 2023 року, коли світ переживав справжню хвилю інтересу до generative AI, вMaster of Code Global запустили внутрішню ініціативу «30 Days of ChatGPT» — серію панельних обговорень про застосування AI у повсякденних робочих процесах.

«Ми постійно досліджуємо та впроваджуємо ті AI-технології, які дають реальну бізнес-цінність — як для клієнтів, так і для внутрішніх команд», — розповідає Богдан. Однією з ключових для фахівців компанії є LLM (Large Language Models) — ми інтегруємо їх у чат- і голосові боти, внутрішні інструменти навігації по знаннях і системи генерації контенту. «Звичайно, NLP (Natural Language Processing) залишається фундаментом для багатьох наших рішень, пов’язаних із взаємодією мовою (де важливе глибоке розуміння контексту й намірів користувача)», — зазначає Сергієнко.

Найперспективнішими у найближчі роки напрямами роботи із ШІ Богдан називає Generative AI — очікується ще більший попит на гнучкі, адаптивні AI-системи, які можуть створювати відповіді, сценарії, візуали та структуровану інформацію з мінімальними зусиллями з боку користувача.

Роль NLP в умовах зростання Conversational AI та multilingual-платформ лише посилюватиметься, вважає він. «Це закриття деяких аспектів, де LLM не є потрібними або є надлишковими», — пояснює фахівець.

Окремий фокус, за його словами, — предиктивна аналітика. «Ми вбачаємо в ній потужний інструмент для створення проактивних систем: від прогнозування поведінки користувачів до оптимізації операцій та управління ризиками», — розповідає Chief Technology Officer.

Євгеній Грабовський, Head of AI у GENESIS; CEO OnlyGPT

Очолює ШІ-напрям у компанії вже рік. Нині в його команді 10 людей. Найважливіше для нього в роботі з ШІ — результат і швидкість, оскільки Євгеній відповідає за створення нових продуктів в короткі строки.

Читати далі

Як CTO/Head of AI Євгеній зібрав команду, яка створила з нуля та запустила на міжнародний ринок AI Dating сервіс. Як CEO OnlyGPT Євгеній знову зібрав команду з нуля і за два місяці створив та вивів на міжнародний ринок AI Interrior design (interr.io). «Ми використовуємо найновіші LLM та GenAI моделі (finetuned), Segmentation & Computer vision models», — каже він. 

ШІ-основа продукту, створеного командою Євгенія — генерація зображень, аналіз зображень, сегментації, ML agents.

Серед технологій, які застосовують в команді: LLM, NLP, компʼютерне бачення, GenAI, segmentation, ML Agents.

LLM та GenAI він вважає найперспективнішими технологіями у найближчі кілька років. 


Олександр Драгін, керівник Блоку ІТ у Sense Bank, опікується ШІ-ініціативами 

Розвиток ШІ в банку триває вже кілька років у межах окремих ІТ-підрозділів. У березні 2025 року було ухвалено рішення централізувати всі ініціативи, і Олександр Драгін очолив цей напрям, об’єднавши зусилля команд, які розвивали ШІ у своїх зонах відповідальності.

 У банку нас немає окремої фіксованої AI-команди — ми дотримуємося гнучкої матричної моделі. Залежно від завдання, формується міжфункціональна команда повного циклу з фахівців ІТ-підрозділів. Такий підхід дозволяє ефективно залучати експертизу з різних напрямів і швидко адаптувати ресурси під конкретні бізнес-цілі та технологічні виклики.

«Ми розглядаємо етику й результативність як взаємопов’язані ключові пріоритети. Етичне використання ШІ — це основа довіри клієнтів і партнерів, а досягнення стійкого бізнес-результату — показник ефективності впровадження. Швидкість важлива, але ніколи не має переважати безпечність, прозорість і якість рішень», — коментує Олександр.

Один із ключових напрямів — захист від шахрайства. У банку впроваджено низку моделей машинного навчання, зокрема на основі алгоритмів випадкового лісу та бустингу, які в режимі реального часу ідентифікують ознаки підозрілих транзакцій. Також реалізовано біометричні рішення: моделі аналізують клієнтські селфі на предмет ризиків та використовують FaceMatching для верифікації особи.

Другий стратегічний напрям — покращення клієнтського сервісу. У Контакт Центрі працюють ШІ-агенти на базі великих мовних моделей (LLM), які надають швидкі й точні відповіді клієнтам. Ці ж технології інтегровані у внутрішню Базу Знань, що підвищує ефективність роботи співробітників.
Також ШІ-моделі активно використовуються в операційній діяльності, автоматизуючи рутинні процеси, підвищуючи точність та швидкість ухвалення рішень.

Штучний інтелект у Sense Bank виконує стратегічні функції, спрямовані на підвищення безпеки, якості сервісу та ефективності бізнесу.
Фінансова безпека клієнтів — пріоритет № 1. Завдяки AI-рішенням банк проактивно запобігає шахрайству, виявляючи ризикові транзакції в режимі реального часу.

Оптимізація обслуговування — за допомогою розпізнавання документів, інтелектуального пошуку у Базах Знань і LLM-рішень банк забезпечує високий рівень клієнтського сервісу як для зовнішніх клієнтів, так і для внутрішніх команд.

Підтримка кредитного бізнесу — ШІ моделі автоматизують процеси оцінки платоспроможності, прогнозують ймовірність дефолту та формують персоналізовані фінансові пропозиції. Усього в цій сфері використовується близько 50 моделей.

Банк постійно розвиває AI-напрямок через R&D та співпрацю з технологічними партнерами, фокусуючись на рішеннях, які приносять вимірювану цінність для клієнтів і бізнесу.

«Найбільший потенціал ми вбачаємо у великих мовних моделях (LLM), комп’ютерному баченні та NLP-рішеннях, які вже демонструють високу ефективність у практичних сценаріях», — каже Драгін.

Для запуску LLM тут використовують рушій Ollama з інтерфейсами open-webui та litellm. Найкращі результати показує модель Gemma3, зокрема завдяки кращому розумінню української мови, що критично важливо для якісного клієнтського сервісу, зазначає Олександр.

У напрямі комп’ютерного зору активно використовуються моделі для аналізу клієнтських фото під час онбордингу, включаючи оцінку фону, розпізнавання місця зйомки та інші параметри для виявлення ризиків.
NLP-технології застосовуються в чат-ботах і внутрішніх цифрових помічниках, які вже зараз суттєво підвищують швидкість і точність обслуговування клієнтів.

«Загалом ми фокусуємось на тих технологіях, які приносять реальну користь — підвищують безпеку, автоматизують процеси, покращують досвід користувача та масштабуються відповідно до потреб бізнесу», — пояснює Олександр.

За його словами, у пріоритеті нині залишаються великі мовні моделі (LLM), предиктивна аналітика та обробка природної мови (NLP) — як у клієнтських сервісах, так і в автоматизації внутрішніх процесів. «Ми підходимо до впровадження технологій прагматично. Для кожного бізнес-завдання аналізуємо наявні рішення та обираємо найбільш ефективні з точки зору якості, швидкості та користі для клієнтів. Гнучкість у виборі інструментів дозволяє нам швидко масштабувати інновації в межах банку», — зазначає айтівець.

Сергій Саута, Chief Artificial Intelligence Officer в Netpeak Group

Свою посаду Сергій у компанії займає із травня 2024 року. Посада має назву CAIO. «Змінюємо фокус на AI first у підходах, тому і роль змінилася», — описував раніше свою нову роль Сергій.

Читати далі

Наразі ШІ в Netpeak Group з’ясовує, чи підходять компанії софт-скілз фахівця, як його ефективніше мотивувати та як правильно ставити задачі, каже Саута. Це допомагає менеджеру зосередитися на перевірці hard-скілів, бекграунду та досвіду кандидата, додає він.

Розроблений алгоритм LITI аналізує текстову версію 5–20-хвилинного відео розмови кандидата. За інструкцією на 77 сторінок штучний інтелект оцінює навички фахівця за 110 шкалами, які сумуються та конвертуються у відсотки. Серед них — структурованість мови, деталізація, наповненість фактами, лексикон, змістовність мови, каже Саута. 

«Якщо показник нижче 65% — рекрутеру рекомендують не продовжувати комунікацію», — каже Саута. Кандидати, які набирають 65–80%, — гарні працівники або менеджери. Результат вище ніж 80% — рідкість, додає фахівець. 

У лютому 2024-го LITI допомогла компанії відкинути 52% відсотки всіх кандидатів, які прийшли на першу співбесіду. Модель використали у 75% вакансій, які закрили з 1 лютого. Найкраще вона працює з вакансіями проєктного менеджера, СЕО та SMM-менеджера. Гірше вдаються позиції дизайнера, організатора подій, помічника та спеціаліста з розвитку бізнесу, каже Саута.

Якби Сергія обмежили тільки цифрою 2, то ось які надважливі поради він би дав зараз будь-якому працівнику інтелектуальної роботи (від інтерна до СЕО) в контексті використання ШІ:

  1. Перед будь-якою задачею, що займе від дня роботи — зроби глибоке дослідження (DeepResearch) з допомогою ШІ. Вже є в GPT (Глибоко дослідити), Claude (Research), Grok (DeepSearch and DeeperSearch), Gemini (Deep Research 2.5. Pro), DeepSeek (DeepThink), Perplexity (Research), Manus AI. Це збереже купу часу та застрахує від витрати зусиль та коштів в неправильному напрямку. Час на самостійно запущену задачу від 5 до 45 хвилин, виконується на фоні (сам запуск до 1 хвилини).
  2. Поруч з ним, або окремо, перед будь-якою задачею зроби її прототип (інтерфейс, зовнішній вигляд кінцевого результату, навіть звіту). Подивися на неї, поклацай, покрути. Уже є в GPT (Канва), Claude (артефакт), Grok (Studio), Gemini (Canvas). Час на самостійно запущену задачу від 1 до 3 хвилин. За місяць будуть дві інші важливі поради, ці фічі зараз вдосконалюють, щоб були гарної якості.

Долучитися до списку ШІ-директорів України можна тут

Читайте також
Штучний інтелект DALL-E навчився домальовувати картини. Як це виглядає
Штучний інтелект DALL-E навчився домальовувати картини. Як це виглядає
Штучний інтелект DALL-E навчився домальовувати картини. Як це виглядає
Штучний інтелект почав озвучувати фільми на MEGOGO
Штучний інтелект почав озвучувати фільми на MEGOGO
Штучний інтелект почав озвучувати фільми на MEGOGO
1 коментар
Штучний інтелект навчився реставрувати старі фотографії, перетворюючи їх на якісні зображення: відео
Штучний інтелект навчився реставрувати старі фотографії, перетворюючи їх на якісні зображення: відео
Штучний інтелект навчився реставрувати старі фотографії, перетворюючи їх на якісні зображення: відео
«Чи є у мене талант, якщо комп’ютер може імітувати мене?». Штучний інтелект пише книги авторам Amazon Kindle. The Verge поспілкувався з авторами та виявив багато цікавого
«Чи є у мене талант, якщо комп’ютер може імітувати мене?». Штучний інтелект пише книги авторам Amazon Kindle. The Verge поспілкувався з авторами та виявив багато цікавого
«Чи є у мене талант, якщо комп’ютер може імітувати мене?». Штучний інтелект пише книги авторам Amazon Kindle. The Verge поспілкувався з авторами та виявив багато цікавого
Письменники-романісти використовують штучний інтелект для створення своїх творів. Видання про технології The Verge поспілкувалося з письменницею Дженніфер Лепп, яка випускає нову книгу кожні дев’ять тижнів, й дізналося про те, як працює штучний інтелект для написання романів. Наводимо адаптований переклад статті. 

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.