🚀 Trustee Plus - картка європейського банку і криптогаманець. Встанови додаток 👉
Олексій ДзюбаГаряченьке
10 листопада 2023, 11:01
2023-11-10
Скільки сьогодні отримують спеціалісти з контекстної реклами та що на це впливає. Велике дослідження Inweb і Netpeak Group
Агенція digital-маркетингу Inweb разом із Netpeak Group провели всеукраїнське дослідження зарплати спеціалістів з контекстної реклами (PPC-спеціалісти). Розповідаємо про головне.
Для дослідження залучили 164 учасників різного рівня експертності з інхаус та агентств, розповіли dev.ua в компанії. В опитуванні взяли участь 63% чоловіків і 37% жінок. 49% респондентів віком до 30 років, а найчастіше респонденти вказували вік 29 років. В Україні зараз проживають 89% опитаних.
40% опитаних працюють у сфері PPC понад п’ять років. Рівень Senior, Team Lead або Head of Department мають сумарно 44% респондентів (69 опитаних). 89% опитаних, спеціалісти рівнів Junior, Middle і Senior. Менеджерів (Team Lead та Head of Department) — 17%.
Щодо розподілу за форматами співпраці, то серед опитаних фахівців працюють в агенціях і просувають клієнтські проєкти — 65%, інхаус у продуктових, ecom та інших компаніях, де просувають власні сайти — 26%, фрилансерів — 9%. За сферою діяльності компаній: Digital — 34%, Ecommerce — 37%. Сумарно — 71%.
З яких частин складається заробітна плата
57% опитаних фахівців, окрім ставки, отримують бонусну частину, яка залежить від результатів їх роботи. З цієї кількості, у 30% випадків бонусна частина становить від 6% до 15% від загального доходу. Найчастіше KPI залежать від:
— рекламного бюджету проєкту — 30%;
— кількості проєктів, які вони ведуть — 34%;
— показників ROAS (Return On Advertising Spend) — 14%;
— обсягу продажів — 13%.
Виплати прив’язані до гривні у 49% опитаних, до долара — у 45%. Інші валютні одиниці загалом у 7%.
Чоловіки і жінки
За результатами дослідження, спостерігається тенденція щодо нерівності оплати між чоловіками та жінками. Жінки отримують на 43% менше ніж чоловіки — медіана $850 проти $1500. Водночас серед усіх респондентів з очікувано найбільш високооплачуваним левелом та посадами Senior, Team Lead, Head of Department тільки 27% жінок, з 69 учасників з такими посадами. Загальна кількість респондентів-жінок склала 37%.
Вік
На основі аналізу заробітних плат за різними віковими групами така ситуація:
— До 30 років спостерігається суттєве зростання медіани заробітної плати. При цьому найвищий рівень спостерігається у групі 30-34 років з медіаною $1500.
— У групі 35-39 років медіана заробітної плати трохи знижується порівняно з попередньою групою, але залишається на високому рівні, складаючи $1350.
— У групі 40+ років спостерігається різке зниження медіани до $550, що може бути пов’язано зі зменшенням активності на ринку праці або змінами в кар'єрних шляхах.
Рівень співробітника
Медіани ілюструють, як рівень PPC-спеціаліста впливає на заробітну плату. Так, медіана зарплатні Junior PPC-фахівця на 25% більше, ніж в інтерна. Middle-рівень вже далеко перевищує попередні з медіаною зарплатні в середньому $1168. Senior-співробітники мають ще більше значення — $2000 за медіаною. Таку ж зарплатню отримують Head of PPC Department.
Чисельність компанії
Компанії чисельністю 101-250 людей частіше отримують компенсацію $1400 за медіаною. У компаніях на 250-500 та 500+ працівників показники спадають: загалом $1350–1300 за медіаною відповідно. Якщо в компанії до 50 співробітників, то маємо $1000 за медіаною, і це найнижчий показник. 51–100 співробітників — $1200 за медіаною.
Англійська мова
Англійська мова є конкурентною перевагою для спеціалістів незалежно від сфери діяльності. Володіння англійською розширює простір для взаємодії з міжнародними клієнтами, розробниками рекламних платформ та глобальними аудиторіями.
Існує пряма залежність між рівнем англійської мови та рівнем зарплати PPC-спеціалістів. Це важливо для тих, хто спеціалізується на міжнародних компаніях та співпрацює з різними ринками. Роботодавці все більше оцінюють здатність спілкуватися та вивчати найкращі закордонні практики англійською. Це стає критичним аспектом успішної роботи, що впливає на оплату праці.
Штучний інтелект
PPC-спеціалісти завдяки AI можуть аналізувати величезні обсяги даних, прогнозувати зміни в поведінці споживачів та швидко адаптуватися до ринкових трендів. Це оптимізує робочі процеси та дозволяє досягати кращих результатів у рекламних кампаніях. Таким чином рекламний бюджет дає вищу ефективність, цільова аудиторія залучається ефективніше.
Наразі, найчастіше опитані спеціалісти використовують AI для таких цілей:
— Генерація текстових матеріалів — 66%.
— Генерація ключових слів — 33%.
— Не використовують AI взагалі 20% опитаних.
Серед опитаних із левелом Senior, Team Lead або Head of Department (всього 69 спеціалістів) AI не використовують тільки 14% (10 спеціалістів).