Як українцю вдалося перемогти в суді Ілона Маска та відстояти свій бренд. Деталі
Як ми вже повідомляли, 2 березня ТОВ «Старлінк» виграло суд першої інстанції проти SpaceX Ілона Маска. Про це dev.ua повідомили учасники судового процесу.
Як ми вже повідомляли, 2 березня ТОВ «Старлінк» виграло суд першої інстанції проти SpaceX Ілона Маска. Про це dev.ua повідомили учасники судового процесу.
Як ми вже повідомляли, 2 березня ТОВ «Старлінк» виграло суд першої інстанції проти SpaceX Ілона Маска. Про це dev.ua повідомили учасники судового процесу.
Згодом в судовому реєстрі з’явилися і само рішення.
У рішенні опубліковані цікаві подробиці того, як SpaceX намагався довести, що український «Старлінк» не використовував свою торговельну марку протягом останніх п’яти. Якщо б американські компанії вдалося довести це, це було б підставою для анулювання свідотства на ТМ в україньскго опоненту.
Український однойменний бренд Starlink існує вже дуже давно. Заявку на її реєстрацію українська ТОВ «Старлінк» подала, згідно з даними реєстра торгівельних знаків, ще у березні 2010 року. А сама реєстрація знаку відбулася у лютому 2011. Засновником ТОВ «Старлінк» є Сергій Дулицький.
SpaceX подала позов у жовтні 2022.
Зробіть хайринг ефективним — заходьте на jobs.dev.ua і закривайте швидко найгарячіші позиції
Як вбачається з матеріалів справи, український «Старлінк» є власником свідоцтва України № 135574 на торговельну марку « StarLink» за класами 37, 38, 42:
Позивач стверджує, що спірна торговельна марка не використовується в Україні більше ніж протягом останніх п`яти років щодо послуг 37, 38 та 42 класів, для яких вона зареєстрована, крім частини послуг 42 класу:
SpaceX повідомляє, що має намір зареєструвати та використовувати позначення «STARLINK» в якості торгівельної марки в Україні для товарів і послуг споріднених з тими для яких зареєстрована ТМ українського «Старлінк». 15.02.2022 SpaceX було подано заявку на реєстрацію торговельної марки з позначенням «Starlink by SpaceX» стосовно переліку товарів 09, 38 та 42 класів.
Позивач стверджував, що відповідач не здійснював господарську діяльність у сфері електронних комунікацій. І наводив довідку з НКЕК. Також він наголошував, що відповідач не здійснював господарську діяльність у сфері космічної діяльності. Наводив довідку з Державного космічного агентства України.
Суд звернув увагу на те, що жодних відомостей про подальшу реєстрацію чи про відмову в реєстрації торгівельної марки Starlink by SpaceX позивачем надано не було. Даних про експертизу заявки, публікацію про видачу свідоцтва матеріали справи також не містять.
Тобто, позивачем не доведено факту реального порушення його прав.
Окрім того, за результатами проведеного дослідження незалежним експертом зроблено висновок: є підстави вважати, що українська ТМ «StarLink» використовуються, щонайменше, для наступних зазначених у такому свідоцтві послуг:
37 клас МКТП
38 клас МКТП
42 клас МКТП
Крім того, на підтвердження факту використання Торговельної марки протягом останніх п`яти років відповідач-1 наводить наступні фактичні дані:
Зокрема, суд за участі представників позивача та відповідача дослідив вміст веб-сайтів https://starlink.ua/, https://web.archive.org/, https://starlink.ua/posluhy.
Дослідивши ці факти, суд прийняв рішення відмовити американцям у позові.