Наталя ХандусенкоДомени
16 серпня 2024, 10:24
2024-08-16
Стартап Friend, який розробив ШІ-компаньйона в кулоні, витратив на домен $1,8 млн. Чому це рішення не таке вже і божевільне, як вважають деякі?
Два тижні тому ШІ-стартап Friend оголосив, що витратив $1,8 млн на купівлю доменного імені www.friend.com. Це викликало дебати про те, що великі компанії, напевно, можуть дозволити собі витрачати мільйони на брендинг, але чи має це сенс для стартапів, які все ще створюють продукт і виходять на ринок?
Аві Шиффманн, засновник і генеральний директор Friend, повідомив TechCrunch, що покупка вже окупилась. І, можливо, в цьому божевіллі є сенс, враховуючи, що купівля доменних імен за мільйони доларів не є чимось новим — Tesla заплатила приблизно $10 млн протягом десяти років за «tesla.com», а іпотечний стартап Better.com заплатив $1,8 млн за свій домен у 2015 році, в рік свого заснування. А за деякими даними, компанія OpenAI заплатила $11 млн за домен ai.com.
Алекс Гарріс, співзасновник маркетингової компанії Fiat Growth та засновник венчурної фірми Fiat Ventures, говорить, що правильний вибір назви, домену та брендингу може мати великий вплив на те, як розвивається компанія.
За його словами, правильне ім’я або домен може допомогти стартапам бути не лише легко знайденими, але й легко запам’ятовуваними. Він додав, що домени «.com» є королями, і чим коротше, тим краще, коли мова йде про імена чи домени.
«У багатьох випадках назва має вирішальне значення, коли йдеться про просування з вуст в уста, — каже Гарріс. «Ім’я легко написати, легко вимовити. Це ті речі, про які ми говоримо, які насправді досить прості, але багато людей їх ігнорують».
Гарріс також вважає, що правильний вибір імені та домену додає бізнесу відтінок легітимності. Професійне звучання імені та домену допомагає людям довіряти компанії, якщо вони не чули про неї раніше, хай то клієнти, потенційні працівники або навіть інвестори.
На його думку, витратити $1,8 млн на домен, як це зробив Friend, не така вже й божевільна ідея, як може здатися, на перший погляд. Він каже, що якщо купівля цього домену допоможе бізнесу компанії, а він прогнозує, що так і буде, ця покупка з часом окупиться. І такий хороший домен може подвоїтися як надійна IP-адреса, яку можна буде продати за потреби.
Олів'є Тубіа, професор маркетингу в Колумбійській бізнес-школі, каже, що один з нюансів, який слід враховувати при виборі назви — це те, як часто ви хочете, щоб клієнти взаємодіяли з вашим бізнесом. Якщо це споживчий продукт,до якого користувачі будуть часто звертатися, або програмне забезпечення, яким бізнес користуватиметься щодня, розумним рішенням буде придумати щось унікальне і таке, що запам’ятовується, як Google або Twitter.
І якщо продукт компанії є тим, до чого користувачі звертаються рідше або лише тоді, коли їм це потрібно, краще вибрати назву, яка є достатньо загальною, щоб легко знайти її в пошукових системах.
А у випадку стартапів, з якими клієнти не взаємодіють щодня — наприклад, медичні компанії — більшість великих компаній, таких як Spring Health та Cityblock Health, мають у своїй назві слово «health», щоб було зрозуміло, чим вони займаються, а також для SEO.
І Гарріс, і Тубіа попередили, що тут, звісно, є речі, про які варто пам’ятати. У випадку з Friend, обидва сказали, що гроші, витрачені на купівлю доменного імені, будуть варті того, якщо вони не заважатимуть стартапу насправді створювати продукт.
«Ім’я важливе, але ви повинні продавати і розробляти продукт, — каже Тубія. «Якщо ви вже спалили 70% грошей і не маєте продукту, інвестори можуть бути не дуже задоволені цим. Це може зашкодити вашій здатності залучати [більше грошей] у майбутньому».
За словами Тубіа, є очевидні переваги у тому, щоб закріпити свій бренд на ранній стадії, але компанії також повинні переконатися, що вони не заганяють себе в глухий кут з назвою або брендингом, які можуть ускладнити подальші зміни. Якщо компанія повністю змінить свій бізнес у майбутньому або вибере назву, яка може стати предметом судового позову, раннє брендування може виявитися дорогим задоволенням.
Також може бути ризиковано обирати назву, яка надто схожа на назву іншої компанії. Якщо компанії працюють у зовсім різних секторах і не заплутають потенційного клієнта, це, ймовірно, не матиме значення. Але ставки різко змінюються, якщо компанія зі схожою назвою вчинила шахрайство або іншу дію, яка призведе до не зовсім ідеальної асоціації.
Незалежно від того, як спрацює рішення Friend придбати їхній дорогий домен, і Харріс, і Тубія сказали, що сам факт того, що їхнє рішення обговорюється, свідчить про те, що їхня стратегія, можливо, вже спрацьовує.
«Це схоже на те, як давати ім’я дитині, — сказав Харріс. «Ви доходите до того моменту, коли говорите: «Мені вже майже все одно, ці п’ять імен підходять, просто виберіть одне і покінчимо з цим». У цей момент розчарування наберіться терпіння і не здавайтеся. Це дуже важливо. Не зупиняйтеся на чомусь, тому що це легко, тому що це дешево. Подумайте про наявні ресурси і про те, з ким ви конкуруєте».
friend.com
Estimated Price: $59,173.00 *
откуда 1.8 ?