🚨⚡🚨 Біткоін по $100к. Час встановлювати Trustee Plus і випускати картку для розрахунків безкоштовно 👉
Наталя ХандусенкоГаджети
21 листопада 2024, 14:18
2024-11-21
Телефонні дзвінки зі спамом заборонять законодавчо: абонент зможе подати запит оператору щодо відстеження небажаних викликів
У Раді пропонують закріпити в окремій статті закону про електронні комунікації, що здійснення небажаних викликів або направлення спам-повідомлень абоненту забороняється. Розповідаємо, як це буде відбуватися.
Відповідно до законопроєкту № 8153 «Про захист персональних даних», який був прийнятий народними депутатами у першому читанні вчора, 20 листопада 2024 року, абонент має право звернутись до мобільного оператора із запитом про встановлення контактних даних іншого абонента, який здійснює ці небажані виклики та повідомлення, повідомляє «Судово-юридична газета».
Запит про надання даних про абонента, який здійснює небажані виклики чи повідомлення
Цей запит в письмовій формі має містити докази, які підтверджують, що до абонента здійснюються небажані виклики саме з цього номера. Також постраждалий має надати письмове зобов’язання, що дані абонента, який здійснює небажані дзвінки, будуть використовуватися тільки для захисту у суді.
Далі оператор має надати відповідь протягом 10 днів, чи задовольняє запит, чи відмовляє (якщо запит не містить усіх відомостей).
У разі задоволення запиту оператор надає абоненту інформацію про номер кінцевого (термінального) обладнання та ім’я (назву) абонента, який здійснював небажані виклики чи повідомлення. Також, адресу реєстрації місця проживання чи адресу реєстрації юрособи у разі наявності таких даних. Запит та відповідь оператор має зберігати протягом 3 років.
Крім того, оператор має повідомити іншого абонента протягом про надання його персональних даних протягом 3 днів.
Запит на відстеження зловмисних або небажаних викликів
Також абонент зможе подати письмовий запит щодо відстеження зловмисних або небажаних викликів.
Постачальник у відповідь може тимчасово, але не більше 3 місяців, записувати походження всіх викликів до кінцевого термінального обладнання абонента чи кінцевих пунктів мережі, включаючи ті, для яких існує вимога не ідентифікації.
Оператор повинен зберегти дані про відстеження, а також надати письмовий доступ до даних про результати відстеження, зокрема, номер абонента, дата виклику.
Крім того, передбачається, що оператор надсилає будь-які дані, що розкривають особу абонента, що здійснює виклик, лише у випадку, якщо абонент доведе необхідність отримання даних для захисту своїх прав у суді. Оператор забезпечує збереження даних протягом трьох років після надсилання їх абоненту.