Увійти в IT — 5 книжок про геймдев українською 🔫

«Я будую тут багатомільярдну компанію». Співзасновник українського електробайк-стартапу Delfast Данило Тонкопій збирається залучити $20 млн

Минулої осені, усвідомивши, що 80% клієнтів компанії знаходяться в США, український стартап з виробництва електробайків Delfast відкрив офіс у Віттіері (Каліфорнія). Там зараз працює співзасновник компанії Данило Тонкопій та кілька інших співробітників. Решта 30 членів команди все ще знаходяться в Україні.

Залишити коментар
«Я будую тут багатомільярдну компанію». Співзасновник українського електробайк-стартапу Delfast Данило Тонкопій збирається залучити $20 млн

Минулої осені, усвідомивши, що 80% клієнтів компанії знаходяться в США, український стартап з виробництва електробайків Delfast відкрив офіс у Віттіері (Каліфорнія). Там зараз працює співзасновник компанії Данило Тонкопій та кілька інших співробітників. Решта 30 членів команди все ще знаходяться в Україні.

Тонкопі дав інтерв’ю Bloomberg. Ми його переклали.

У вас в Україні близько 30 людей. Як керували ними з початку війни?

Починаючи з 24 лютого, це були важкі тижні, особливо перший, коли ми не знали, що відбувається і що робити. У нас були певні фінансові резерви, яких вистачило на три місяці зарплати для всього нашого персоналу, тому ми сказали всім: «Не хвилюйтеся, ви матимете свою зарплату, незважаючи ні на що, хоча б на три місяці».

Данило Тонкопій

І деяким із них ми надали підтримку для переїзду. Ми знайшли кілька будинків і квартир у безпечніших місцях. Наприклад, одна жінка раніше жила в Херсоні, повністю окупованому росією.

В якийсь момент до її будинку прийшли російські поліцейські або військові. Вони попросили її показати свій смартфон, ноутбук тощо. У її телефоні знайшли антиросійські повідомлення та меми.

Тому вони видалили всю інформацію в її телефоні і сказали: «Гаразд, тепер у вашого смартфона нове життя». А ти завтра об 11 ранку прийдеш до нашої міліції, і у тебе теж буде нове життя».

Це було справді страшно. Вона не хотіла мати жодного нового життя з росією. Тож один із наших менеджерів з продажу допоміг знайти їй машину в Херсоні та втекти. Того вечора вона виїхала до Одеси. Під ударом і Одеса. В Україні немає безпечного місця, але тут відносно безпечніше.

Чи здатні люди зараз виконувати свою роботу?

Так. Це були перші тижні. Люди досі сидять у бомбосховищах. Вони живуть у своїх квартирах чи будинках, але коли чують сирени повітряного нальоту, їм доводиться йти в бомбосховища. Це постійні бомбардування. Кожен понеділок починається з дзвінка в Zoom, ми запитуємо їх, як вони, чи в безпеці, що відбувається, а потім переходимо до наших звичних ділових питань.

Дивно те, що під час війни наші інженери розробили абсолютно новий продукт. Їм набридло сидіти в підвалі та боятися, і вони хотіли перекласти свою енергію та натхнення у щось нове. І створили нову модель для американського ринку, яку ми плануємо представити на початку серпня.

У вас є для нього назва?

Думаємо, але це ще розглядається. Він має меншу батарею та меншу швидкість, ніж наш велосипед Top. Ми зробимо все можливе, щоб зробити його доступним, щоб більше людей могли ним користуватися.

Як деякі з ваших електровелосипедів опинилися на війні?

Коли почалася війна, ми вирішили, що будемо допомагати народу України, і ми збираємося віддавати 5% від усіх наших доходів від продажів як компанія.

Ми подарували три електронні велосипеди — два з наших велосипедів Top 3.0 українським військовим силам і один прототип волонтерському підрозділу. Вони використовують цей прототип для свого медичного персоналу. Три велосипеди — це те, що у нас було на початку війни. Ми доставляємо запчастини та напівзібрані велосипеди з Китаю до Каліфорнії. І ми маємо свої запаси тут, у Лос-Анджелесі.

У нас просто R&D центр в Україні. У Києві не було багато запчастин.

Військові їх доробили. Зробили додатковий задній багажник для утримання ракетних установок. Кажуть, це добре працює.

За їхніми відгуками, наш велосипед маневрений, тихий і його не помітити датчики тепла. 

Тож вони можуть прийти в позицію, зробити все, що їм потрібно, а потім негайно піти непоміченими. У них складна ситуація. Російські війська атакують нашу армію. Там все гаряче. Це дійсно гаряче. Наші українські воїни інколи повертаються пораненими та з пошкодженнями на машинах і транспортних засобах. Наші велосипеди все ще працюють попри пошкодження. Вони добре працюють в найспекотніших умовах.

Зараз також збираєте кошти?

Так, приблизно рік тому, на початку 2021 року, ми провели раунд краудфандингу на fundable.com. Люди з України повірили в нашу компанію. Триста з них інвестували. Середній чек становив близько $10 000. Таким чином ми зібрали $3,4 мільйона. Це допомогло нам створити наш R&D в Україні, перенести нашу штаб-квартиру в Каліфорнію та створити запас велосипедів. Ми інвестували багато в наш ланцюжок постачання, у логістику, і скоротили час виконання з чотирьох місяців рік тому до двох тижнів сьогодні.

Тоді ми запустили венчурний раунд Серії А на початку цього року. Наприкінці лютого ми зробили паузу, але тепер я повернувся до цього. Ціль раунду — $20 мільйонів. Ми отримали $2 мільйони, зараз я веду переговори про ще $5 мільйонів. У нас є продукт, є план продукту, є платформа, є власні технології, є продажі, і ми ростемо, навіть без зовнішніх інвестицій. Нам потрібні інвестиції, щоб прискорити зростання. Темпи роста зараз трикратні. А ми хочемо вирости у 20 разів. Я будую тут багатомільярдну компанію.

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Зарплата працівників сфери IT в Україні — одна з найвищих.

Дізнавайтеся, куди під час війни айтішники витрачають гроші.

Читайте також
NLAW на колесах. Як електробайки Delfast допомагають на передовій
NLAW на колесах. Як електробайки Delfast допомагають на передовій
NLAW на колесах. Як електробайки Delfast допомагають на передовій
Український електробайк Delfast потрапив до числа найкращих на виставці CES–2022
Український електробайк Delfast потрапив до числа найкращих на виставці CES–2022
Український електробайк Delfast потрапив до числа найкращих на виставці CES–2022
Український стартап відродив в Америці легендарний мотоцикл «Днепр». Тепер це електробайк
Український стартап відродив в Америці легендарний мотоцикл «Днепр». Тепер це електробайк
Український стартап відродив в Америці легендарний мотоцикл «Днепр». Тепер це електробайк
CEO української компанії з виробництва електробайків Delfast переїхав до Каліфорнії
CEO української компанії з виробництва електробайків Delfast переїхав до Каліфорнії
CEO української компанії з виробництва електробайків Delfast переїхав до Каліфорнії

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.