Марія БровінськаGameDev
4 травня 2023, 15:39
2023-05-04
У Counter-Strike з’явилася секретна кімната «Правди про війну в Україні» для росіян: що всередині
Фінська газета Helsingin Sanomat намагається «розплющити очі росіянам» через Counter-Strike. Для цього вони створили в ньому потаємну кімнату, де розповідають правду про війну в Україні. Вона з’явилася 2 травня, а інформація про її створення шириться в геймерських спільнотах, також є сторінка проєкту на сайті газети, передає DOU.
Фінська газета Helsingin Sanomat намагається «розплющити очі росіянам» через Counter-Strike. Для цього вони створили в ньому потаємну кімнату, де розповідають правду про війну в Україні. Вона з’явилася 2 травня, а інформація про її створення шириться в геймерських спільнотах, також є сторінка проєкту на сайті газети, передає DOU.
Helsingin Sanomat пояснює, що шутер CS дуже популярний у росії, у нього грають від 3 млн до 4 млн людей, переважна більшість із яких — молодь. І хоч ця гра була створена в США, на відміну від багатьох інших західних цифрових платформ, вона все ще доступна в росії.
«Так народилася божевільна думка: а що, якщо створити в Counter-Strike деякий світ, у якому мільйони росіян, які грають у цю гру, стикнулися б зі справжньою правдою про ту війну, яку їхня країна розв’язала в Україні?»
У CS можна створювати власні карти. Тож Helsingin Sanomat уклала угоду з двома досвідченими «будівельниками», перед якими постало завдання — створити карту, що буде схожа «на типове місто колишнього радянського союзу», а в ній сховати секретну кімнату «Правди про війну». Її завдання — внести у віртуальний світ елементи реального — правдиві новини про російське вторгнення в Україні. Адже російська пропаганда усіляко спотворює та замовчує правдиву інформацію, годуючи своє населення фейками.
У «секретну кімнату правди» можна потрапити лише після смерті гравця, коли він не може брати участь у раунді, але може дивитися, що відбувається на карті.
Вона прихована біля вічного вогню. У Helsingin Sanomat обрали таку схованку, оскільки подібних меморіалів до так званої «Великої Вітчизняної війни» (насправді Другої світової війни) дуже багато в російських та українських містах.
Окрім того, творці проєкту вважають, що вогонь несе особливий зміст: «російські та українські міста дуже схожі», росіянам необхідно усвідомити, що «зараз жахи війни відбуваються в місцях, які вони добре знають».
Над входом до секретної кімнати горить ліхтар — підказка для гравців, що тут можна знайти щось незвичайне. Там є сходи, що ведуть у підземелля.
У кімнаті — карта України (з Кримом) із російськими ударами по цивільних об’єктах України, новини про криваву окупацію Бучі з фотографіями та радіо. Воно розповідає російською про що ці фотографії: про мирних мешканців, убитих і закатованих російськими солдатами.
Окреме місце в кімнаті присвячене Юрію Глодану — українцю, який вийшов у магазин, коли в його дім прилетіла російська крилата ракета та вбила всю його родину. В описі проєкту зазначається, що ця історія ніколи не розповідалася в російських «ЗМІ». (Як і тисячі інших історій)
На столі в кімнаті вказані цифри втрат російської армії, але чомусь лише 70 000.
Судячи з того, що імена «будівельників» цієї карти не розкривають із метою безпеки, її цілком могли створювати росіяни.
«Безглузда агресія росії проти України забрала життя десятків тисяч мирних жителів, включно з дітьми. Найскромніше, що ми можемо зробити — це привернути увагу до воєнних злочинів путіна та російської пропаганди», — зазначають засновники карти.
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
34-річний Андрій Зубков під час війни увійшов в IT, докорінно змінивши свою кар'єру і буденне життя. Тепер він QA Engineer у компанії Pingle Game Studio — тестує ігри. А до цього працював на металургійному комбінаті, в страхуванні та навіть копірайтером. Свою історію про вхід в нове життя Андрій розповів dev.ua.
Хто такий Unity Developer: основні задачі, обов’язки та зона відповідальності. Огляд професії від Team Lead Unity у Pingle Game Studio
Продовжуємо цикл матеріалів про ІТ-спеціальності. Кожну описує «типовий представник» — досвідчений фахівець і просто авторитетний колега, та сама людина, яка знає всі таємні куточки своєї професії. Ми сподіваємося, ці матеріали допоможуть школярам, студентам, перекваліфікантам, студентам і всім тим, хто зацікавлений у виборі ІТ-спеціальності. Цикл не тільки допоможе оцінити перспективи, а й дасть можливість краще зрозуміти індустрію і особливості професії зсередини. Обговорюйте і доповнюйте матеріал в коментарях, щоб зробити його ще корисніше.
Про професію Unity Developer розповідає Володимир Мельничук, Team Lead Unity у Pingle Game Studio.