💳 Потрібна європейська картка з лімітом 50к євро? Встановлюй Trustee Plus 👉
Анна НагорнаGameDev
26 листопада 2021, 10:20
2021-11-26
«Коли-небудь людина зможе закінчити гру, в яку грала ввечері на ПК, вже вранці на мобільному девайсі - в пробці або в метро». Інтерв'ю с топом Ubisoft
Ubisoft відкрила перший офіс в Україні ще в 2008 році. Зараз у компанії дві студії розробки, в Києві та Одесі, де працює понад 1000 співробітників. Українські студії створюють як високобюджетні ААА-ігри («тріпл-ей»), так і максимально прості мобільні ігри. Про особливості української команди та найму, про те, чим утримують співробітників, про плюси віддаленої роботи й про майбутнє мобільної розробки dev.ua розповів Арман Папікян, Lead Render Mobile Programmer в Ubisoft Ukraine.
Ubisoft відкрила перший офіс в Україні ще в 2008 році. Зараз у компанії дві студії розробки, в Києві та Одесі, де працює понад 1000 співробітників. Українські студії створюють як високобюджетні ААА-ігри («тріпл-ей»), так і максимально прості мобільні ігри. Про особливості української команди та найму, про те, чим утримують співробітників, про плюси віддаленої роботи й про майбутнє мобільної розробки dev.ua розповів Арман Папікян, Lead Render Mobile Programmer в Ubisoft Ukraine.
Про Ubisoft
Українські студії Ubisoft займаються розробкою і тестуванням ААА проектів на всіх платформах, мобільною розробкою, а також створюють IT-сервіси. Серед недавніх релізів, над якими працювали в Україні, — Watch Dogs Legions, Assassin’s Creed Valhalla, Far Cry 6, Riders Republic та інші.
Про апгрейд в українській розробці
Київська студія відкрилася у 2008 році з маленькою командою, яка займалася ПК-портуванням.
За останні кілька років експертиза українських студій сильно зросла, і зараз ми розробляємо контент і різні фічі на всі платформи: консолі, ПК і хмарні сервіси, Працюємо з ігровими движками, а також є експертами з питання accessibility, роблячи ігри Ubisoft доступними для людей з обмеженими можливостями (слуху, зору тощо).
Про геймдев в режимі 24/7
В Ubisoft є свій підхід до створення ігор-формат «co-dev» — де над проєктом працює кілька студій по всьому світу. Кожна команда бере на себе певний «мандат: геймплей, контент, онлайн-частина або мультиплеєр, і так далі. Це дуже зручно, враховуючи масштаб ААА-ігор. До того ж такий формат дозволяє вести розробку 24 години на добу в різних часових поясах.
Арман Папікян, Lead Render Mobile Programmer
Про мобільну команду
Київська студія запустила мобайл напрямок у 2018 році, і зараз є кілька команд, які працюють над гіперказуальними й ААА проєктами.
У кожного типу ігор є свої особливості розробки, де гіперказуалку можуть зробити за кілька днів/тижнів, а на ААА підуть роки.
Про відмінність мобільного ААА проєкту від класичного ААА
Як показує маркет, мобільний ААА найчастіше мало чим відрізняється від ААА ігор на консолях або ПК по бюджету, розміру команди й виконаній роботі.
Над мобільними «тріпл ей» також працюють великі команди протягом декількох років, і бюджет можна порівняти з голлівудським блокбастером.
Про цифри говорити не можемо.
Найчастіше, мобільні ААА — це портовані ігри (PUBG Mobile, League of Legends: Wild Rift, Fortnite Мobile, Call of Duty Mobile), але є і оригінальні тайтли, зроблені спеціально для мобільної платформи, наприклад Diablo Immortal.
Про заробіток на безкоштовних мобілках
Більшість мобільних ігор, і у Ubisoft в тому числі, зроблені за «умовно безкоштовною» моделлю монетизації — тобто ти можеш безкоштовно завантажити гру, де є платний внутрішньоігрової контент, додаткові рівні й життя. Навіть якщо ААА гра платна для консолей і ПК, її порт може бути free-to-play на мобільному пристрої.
На цей час мобільні девайси — це найдоступніший і великий ринок, за рахунок чого одну і ту ж гру можуть завантажити мільярд пристроїв.
І навіть якщо мала частина користувачів робить покупки в грі, можна отримати від цього навіть більше, ніж продавши ту ж саму гру на ПК або консолі.
Про майбутнє мобільного геймдева
Тренд показує, що попит на мобільні ігри тільки збільшується, враховуючи те, наскільки швидко зростає кількість людей, які купують нові телефони. У короткостроковій перспективі, ринок по кожній віковій категорії буде тільки рости.
Можливо, в якийсь момент відбудеться злиття платформ. Ми це бачимо і сьогодні на прикладах мовлення ігор через хмару (Cloud Gaming), яка грається на більш сильному залізі, а картинка в реальному часі транслюється у гравця.
Ймовірно, коли-небудь людина зможе закінчити гру, в яку грала ввечері на ПК, вже вранці на мобільному девайсі — сидячи в пробці або в метро.
Про релокацію та команду в Україні
Українські студії співпрацюють з понад 1000 фахівців з України й не тільки.
Ми підтримуємо іноземців в процесі релокації. Наприклад, наш Managing Director — француз, який до цього 9 років керував студіями Ubisoft в Індії, а керівник QC напрямку — з Румунії. Є багато колег з країн ближнього зарубіжжя.
Якщо ми бачимо потрібний профайл, нам все одно, де він географічно — ми будемо намагатися його релокувати.
Часто в інших країнах немає можливості працювати над ААА іграми, і сумно, що українці не завжди знають, що у них є така можливість.
Великий плюс віддаленої роботи
Раніше Ubisoft, як і будь-яка геймдев-компанія, розглядала тільки роботу з офісу. Але коронавірус вніс корективи. Ми завжди ставимо на перше місце здоров’я і безпеку колег і не хочемо піддавати їх зайвому ризику. Більшість досі працюють віддалено, але в офіс можна приїжджати, якщо є технічна або бізнес-необхідність.
Зараз вся комунікація з Канадою, Китаєм, Францією, Україною і так далі йде онлайн, від чого всі тільки виграли.
Про розвиток всередині компанії
Ubisoft націлений на те, щоб наймати людей на довгий термін. У нас є колеги, які працюють з моменту заснування студії в Україні, і, природно, протягом цього часу люди розвиваються.
Можна розвиватися в рамках своєї ролі — тобто з джуна або інтерна вирости до програмера і навіть ліда, можна перейти з технічних в більш менеджерські позиції.
Скільки на це піде часу — індивідуально. Для співробітників складають програми розвитку, і слідуючи цьому роудмапу, можна вирости в ту чи іншу роль.
Про джунів
Залежить від Департаменту. Найбільше джунів в QC, тому що це стартова позиція для входу в геймдев. На проєкти ми намагаємося брати людей з досвідом, але водночас ми інвестуємо в розвиток молоді через власні програми навчання і буткампи: академію ігрового дизайну, стажування по рендеру і графіку, C++ інтернатури й програми розвитку менеджерських умінь.
Про зарплати
Ubisoft намагається відстежувати тренди ринку по зарплатах, спираючись на дослідження джоб-сайтів, а, також, власну аналітику, яка формується з очікувань претендентів і фактичного рівня їх експертизи за результатами технічного інтерв’ю.
Кому Ubisoft готовий платити дуже-дуже багато
Якщо людина приходить з іншого ААА проекту і може чогось нас навчити, — його досвід буде оцінюватися відповідно.
Важливо відзначити, що, крім технічних скілів, ми приділяємо велику увагу софт скіллам, оцінюючи, наскільки людина розділяє наші цінності, чи впишеться він в команду, наскільки довго він затримається в компанії.
Що входить в соцпакет
Страховка життя і здоров’я зараз надається ще до проходження випробувального терміну.
Ми пропонуємо безкоштовно відвідувати курси французької та англійської, маємо внутрішню освітню платформу, а також покриваємо зовнішні освітні заходи, які сприяють поглибленню експертизи.
Наші співробітники мають можливість безкоштовно відвідувати басейн, тренування і йогу в спортзалі або онлайн; можуть скористатися знижками на сервіси доставки продуктів і страв; отримують подарунки на свята.
А ще всі співробітники отримують доступ до всіх ігор Ubisoft для ПК.
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
34-річний Андрій Зубков під час війни увійшов в IT, докорінно змінивши свою кар'єру і буденне життя. Тепер він QA Engineer у компанії Pingle Game Studio — тестує ігри. А до цього працював на металургійному комбінаті, в страхуванні та навіть копірайтером. Свою історію про вхід в нове життя Андрій розповів dev.ua.
Хто такий Unity Developer: основні задачі, обов’язки та зона відповідальності. Огляд професії від Team Lead Unity у Pingle Game Studio
Продовжуємо цикл матеріалів про ІТ-спеціальності. Кожну описує «типовий представник» — досвідчений фахівець і просто авторитетний колега, та сама людина, яка знає всі таємні куточки своєї професії. Ми сподіваємося, ці матеріали допоможуть школярам, студентам, перекваліфікантам, студентам і всім тим, хто зацікавлений у виборі ІТ-спеціальності. Цикл не тільки допоможе оцінити перспективи, а й дасть можливість краще зрозуміти індустрію і особливості професії зсередини. Обговорюйте і доповнюйте матеріал в коментарях, щоб зробити його ще корисніше.
Про професію Unity Developer розповідає Володимир Мельничук, Team Lead Unity у Pingle Game Studio.