💳 Кожен. Повинен. Мати. Trustee Plus: криптогаманець і європейська платіжна картка з лімітом 50к євро 👉

«Значна кількість людей втратила роботу, тому для більшості драйверів Uklon став місцем основного заробітку». Як український онлайн-сервіс виклику авто вижив та розвивається під час війни

500 спеціалістів, з яких 165 — це ІТ-дивізіон: фокус на збереження команди. Нульова комісія для водіїв на початку війни. Спад на 75% по всій Україні у березні. Перегляд тарифів через бензинову кризу. Відмова від водіїв, які не можуть надавати сервіс українською. Закриття сервісу спільних поїздок Uklon Share, який був не на часі. Онлайн-лекції з історії України для команди. Франшиза Uklon в інших країнах. Волонтери-драйвери доставили 477 тисяч порцій їжі.

Залишити коментар
«Значна кількість людей втратила роботу, тому для більшості драйверів Uklon став місцем основного заробітку». Як український онлайн-сервіс виклику авто вижив та розвивається під час війни

500 спеціалістів, з яких 165 — це ІТ-дивізіон: фокус на збереження команди. Нульова комісія для водіїв на початку війни. Спад на 75% по всій Україні у березні. Перегляд тарифів через бензинову кризу. Відмова від водіїв, які не можуть надавати сервіс українською. Закриття сервісу спільних поїздок Uklon Share, який був не на часі. Онлайн-лекції з історії України для команди. Франшиза Uklon в інших країнах. Волонтери-драйвери доставили477 тисяч порцій їжі.

Як переживає війну Uklon. Редакція dev.ua отримала відповіді на свої запитання у письмовому вигляді.

Як змінювався попит на перевезення та ціни за весь час війни 

До лютого наш сервіс об'єднував більш ніж 100 тисяч активних водіїв, які разом виконували більш ніж два мільйони поїздок на місяць. Ми — українська компанія, наша команда розробників та інших юнітів тут, в Україні. І робота нашого сервісу напряму залежить від нормального безпечного життя в усіх містах нашої присутності

Як і інші бізнеси в Україні, Uklon зазнав серйозного падіння кількості замовлень. Воєнні дії значно відобразились на кількості поїздок, до прикладу, порівнюючи березень 2022-го до лютого 2022-го можна простежити спад у 75% по всій Україні. Водночас у квітні 2022-го до березня 2022-го компанія просліджує позитивну динаміку росту — кількість поїздок збільшилася на 48%. Зокрема повертається активність у столицю, люди частіше користуються нашим сервісом, хоч показники далекі від лютневих.

До того ж таки кількість водіїв у березні знизилася на 53% до попереднього місяця, а вже у квітні зросла на 23% відносно березня. 

На початку воєнних дій Uklon тимчасово прибрав комісію для водіїв та залучав  їх приєднатися до волонтерських ініціатив, як, наприклад, евакуація пасажирів з «гарячих точок» України чи перевезення медпрацівників.

Безпосередньо змінилася і сама поведінка драйверів: водії стали більш лояльними до прохань клієнтів і охоче відгукуються на них.

Зокрема, якщо пасажири залишають коментарі до послуги «доставка», де вказують, що потрібно забрати, кому передати, який номер замовлення в аптеці тощо — водії нашого сервісу не залишаються осторонь прохань клієнтів. Під час перевезення пасажирів між містами чи до кордону, на зворотному шляху водії Uklon забирали гуманітарні вантажі, а кожен такий вчинок наближує нас з вами до спільної перемоги.

Чи вплинула на роботу драйверів бензинова криза. Чи є лайфхаки

Команда Uklon підтримує комунікацію з водіями сервісу, представниками мереж АЗС та відстежує ситуацію з паливом у містах. Базуючись на щотижневому аналізі цін на пальне, спеціалісти компанії здійснюють перегляд тарифів, який триває вже у низці міст.

Наразі дефіцит палива не впливає на обсяг поїздок через сервіс Uklon. Від повномасштабного вторгнення попит на поїздки знизився, кількість водіїв стала більшою, ніж пасажирів — а це зі свого боку дозволяє балансувати між попитом і пропозицією.  

Наскільки змінилась кількість драйверів та їхніх пасажирів за регіонами: Київ, Львів, інші міста

Від початку війни прослідковувалася міграція водіїв. У перші два-три тижні багато водіїв звернулося з проханням перереєструвати їх з Києва у Львів чи з Харкова у Чернівці. Відповідно до цього попит на заході країни почав також збільшуватися.

Темпи повернення водіїв у сервіс випереджають ріст замовлень. Якщо у Києві кількість активних драйверів впала удвічі (станом на початок травня), то поїздок — в 4 рази. Схожа ситуація в інших прифронтових містах — Харків, Одеса, Дніпро.

Відносно краща ситуація у Львові. Якщо до вторгнення Львів був 4-м містом за обсягом замовлень, то у березні Львів став другим. 

З яких регіонів довелося піти?

Uklon — один з небагатьох сервісів виклику авто, який не припиняв роботу в українських містах ані на мить. У тому ж Маріуполі та Херсоні ми надавали можливість людям скористатись сервісом, допоки це було можливо. У тимчасово окупованих містах Uklon вимушений призупинити роботу сервісу — в Херсоні та Херсонський області, а також у Маріуполі.

Та ми обовʼязково повернемося на наші українські території!

Чи є посилені заходи безпеки від компанії для пасажирів та водіїв

За два-три роки до початку війни Uklon розпочав співпрацю з YouControl. Перед підключенням до сервісу всі водії проходять багатоетапну перевірку: оцінюється стан авто, перевіряються особисті дані та наявність судових справ через базу МВС України та YouControl.

Для кожного водія проводиться співбесіда та надаються рекомендації щодо представлення сервісу.

Останні два роки компанія не долучає до сервісу людей, які не можуть надавати сервіс українською мовою та не мають посвідки на постійне проживання.

Крім того, від перших днів війни сервіс відключив можливість реєстрації за номерами росії та Білорусі.   

Чи є для водіїв бонуси під час війни

Від початку воєнного стану в країні сервіс Uklon прибрав комісію за поїздки для водіїв. Зараз Uklon залишив «нульову» комісію із замовлень у гарячих точках, зокрема у Харкові та Миколаєві. Усі кошти від поїздки йдуть водію.

З кінця березня компанії вдалося відновити персональні пропозиції з промокодами для пасажирів сервісу на базі власної CRM-системи. Таким чином, компанія таргетує подібні активності на міста, де відносно спокійно, та залучає більшу кількість людей користуватися сервісом, а водіям відповідно дає можливість більше заробляти.

На сьогодні значна кількість людей втратила роботу, тому для більшості драйверів Uklon став місцем основного заробітку.      

Чи скоротився штат компанії

Uklon сьогодні — це 500 спеціалістів, з яких 165 — це ІТ-дивізіон. Попри складні часи фокусом Uklon залишається команда. Саме тому співзасновники компанії прийняли рішення робити все можливе задля її збереження: вчасно виплачувати винагороду, забезпечити відносну безпеку та можливість продовжити працювати. 

У перший день війни всі спеціалісти Uklon завчасно отримали компенсацію у повному обсязі. Далі винагороду продовжили здійснювати вчасно, без затримок — проте виплати команді довелося знизити. 

Кожний колега, який долучився до лав ЗСУ та ТрО, продовжує отримувати компенсацію від компанії у повному обсязі. До того ж як команда, так і компанія в цілому, забезпечує їх необхідними речами, амуніцією та медичними препаратами. 

Наразі з дванадцяти продуктових команд у компанії стало одинадцять, оскільки довелося призупинити проєкт спільних поїздок Uklon Share (був розрахований на двох людей — DEV). Станом на сьогодні цей продукт немає запиту серед користувачів сервісу, тому прийняли рішення розподілити ресурс команди Share за іншими проєктами.   

Яку підтримку отримали/отримують співробітники? 

Всередині HR-відділу Uklon були запущені ініціативи для підтримки колег під час війни. 

У компанії є психолог із практичним досвідом консультування. Кожен гравець команди може написати в особисті повідомлення та обрати комфортний спосіб звʼязку для подальшої комунікації та взаємодії.

Також існує ініціатива hr.help, яка спрямована на допомогу кожному члену команди та його сімʼї відповідно до запиту.

Наприклад, це може бути пошук житла, допомога з транспортом для виїзду за межі України чи для пересування всередині країни.

Команду інформаційно підтримують з багатьох war-life balance питань, як, наприклад, поширюють корисні Telegram-боти під час війни, добірки онлайн-садочків від Міністерства освіти в колаборації з ЮНІСЕФ чи інформують про додаток, всередині якого можна адресно допомагати чи просити про допомогу інших.

Ба більше: регулярно запрошуються зовнішні спікери, які проводять онлайн-лекції з історії України, чи, наприклад, сесії з питань психологічної підтримки емоційного та робочого стану під час війни.

Компанія прозора у своїх меседжах, планах і досягненнях. Під час щомісячного внутрішнього All Hands фаундери діляться майбутніми планами компанії, її теперішнім статусом та відповідають на наявні питання команди в онлайн-режимі.

Найближчі плани 

Команда Uklon повернулась до втілення продуктових планів, які стояли на початку року. З огляду на воєнні дії вони зазнали незначних коректив. Загалом вже за тиждень ми повернули собі 80% відсотків довоєнної ефективності. Допоміг перехід усіх продуктових команд на Kanban в кінці минулого року. Бувало, що в день виходило 2-3 релізи. Адже усі продукти Uklon побудовані на базі мікросервісної архітектури.

Щоб зробити будь-яку фічу в проєктах «Волонтер» і «Евакуація», нам потрібно було зробити зміни у фронтенд і бекенд сервісах. 

Але коли бачиш на виході реальні зміни в містах, то це мотивує. За три місяці проєкту «Волонтер» водії виконали 13 610 поїздок та доставили 477 тис. порцій їжі, 11 тис. літрів води, 16 тис. кг продуктів, а також 12 тис. літрів пального. Щотижня передаємо гуманітарну допомогу сім’ям та дітям, а також десятки позицій медикаментів для лікарень, наших захисників та літніх людей.

Вартість цих волонтерських поїздок покривається за рахунок Uklon та користувачів сервісу через благодійні внески у застосунку. Усього в проєкт наші небайдужі клієнти переказали понад 1 млн грн. Оновлені звіти щотижня з’являються на сторінці Uklon у Фейсбук.

Зараз проєкт працює стабільно. Для волонтерів, які координують гуманітарну допомогу у містах та яким потрібна підтримка з транспортом, зробили форму реєстрації для підключення до корпоративного облікового запису у застосунку Uklon із включеним класом «Волонтер».

Ініціатива доступна у прифронтових містах, зокрема це Харків, Дніпро, Запоріжжя, Кривий Ріг, Одеса, Миколаїв. Перелік міст оновлюється, зважаючи на ситуацію в країні та окремих містах, які потребують допомоги.

Як працює франшиза Uklon в інших країнах

У травні Uklon запустив міжнародну франшизу, щоб прискорити масштабування компанії за допомогою глобальної експансії на нові ринки. Співзасновник компанії та операційний директор Сергій Смусь відзначає зацікавленість у країнах Балтії, Польщі, Чехії, Словаччини та інших.

Франчайзинговий пакет включає доступ до франчбука та до сучасного програмного забезпечення Uklon (застосунки Uklon Rider та Uklon Driver, гнучкі моделі CRM). Співпраця передбачає також маркетингову та IT-підтримку, консалтингову підтримку та унікальний бренд з розробленою айдентикою та можливістю локальної адаптації.

Як приклад сценарію запуска франшизи, за інвестиції в 1 млн євро вихід на операційний прибуток настає за 2,5 року. Подібний розрахунок залежить від специфіки локального ринку, зокрема кількості населення та розміру середнього чека.

Наразі компанія перебуває у пошуку потенційних франчайзі, зацікавлених у Joint Venture чи тих, хто може допомогти знайти таких людей. 

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте також
Компанія Uklon збирається воскресити таксі з шашечками
Компанія Uklon збирається воскресити таксі з шашечками
Компанія Uklon збирається воскресити таксі з шашечками
Китайський сервіс таксі DiDi зареєстрував ТМ в Україні. Коли чекати конкурента Uber, Bolt, Uklon?
Китайський сервіс таксі DiDi зареєстрував ТМ в Україні. Коли чекати конкурента Uber, Bolt, Uklon?
Китайський сервіс таксі DiDi зареєстрував ТМ в Україні. Коли чекати конкурента Uber, Bolt, Uklon?
1 коментар
Факапи, кадри, ПЗ і заробітки таксистів Uklon: 10 важливих тез CTO і співзасновника сервісу Віталія Дятленка
Факапи, кадри, ПЗ і заробітки таксистів Uklon: 10 важливих тез CTO і співзасновника сервісу Віталія Дятленка
Факапи, кадри, ПЗ і заробітки таксистів Uklon: 10 важливих тез CTO і співзасновника сервісу Віталія Дятленка
DOU опублікував велике інтерв’ю з CTO і співзасновником сервісу Uklon Віталієм Дятленком. Топ-менеджер і перший розробник Uklon розповів про ринок онлайн-замовлення таксі, роботу програми, співробітників і найм. dev.ua переказує найцікавіше. 
DiDi спростовує вихід в Україну. Проте продовжує збирати команду
DiDi спростовує вихід в Україну. Проте продовжує збирати команду
DiDi спростовує вихід в Україну. Проте продовжує збирати команду

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.