Факапи, кадри, ПЗ і заробітки таксистів Uklon: 10 важливих тез CTO і співзасновника сервісу Віталія Дятленка

DOU опублікував велике інтерв’ю з CTO і співзасновником сервісу Uklon Віталієм Дятленком. Топ-менеджер і перший розробник Uklon розповів про ринок онлайн-замовлення таксі, роботу програми, співробітників і найм.

dev.ua переказує найцікавіше. 

Залишити коментар
Факапи, кадри, ПЗ і заробітки таксистів Uklon: 10 важливих тез CTO і співзасновника сервісу Віталія Дятленка

DOU опублікував велике інтерв’ю з CTO і співзасновником сервісу Uklon Віталієм Дятленком. Топ-менеджер і перший розробник Uklon розповів про ринок онлайн-замовлення таксі, роботу програми, співробітників і найм.

dev.ua переказує найцікавіше. 

Довідка

Uklon — одна з найпопулярніших служб онлайн-замовлення таксі в Україні. Історія компанії почалася в 2010 році. Спершу був тільки сайт і можливість замовити таксі Інтернетом, щоб не дзвонити диспетчеру. Зараз можливості значно розширилися. У компанії працює 80 технічних фахівців, їх кількість продовжує зростати.

Що таке Uklon сьогодні

Дятленко розповідає, що сьогодні компанія працює у 27 містах України, має понад 7,5 млн завантажень програми, близько 70 тисяч водіїв онлайн, понад 2 млн поїздок щомісяця. 

Конкурує Uklon як з глобальними, так і з невеликими локальними гравцями на ринку. За словами Дятленка, Uber, Bolt, Yandex.Taxi дуже розширили ринок перевезень в Україні й навели хайп. Клієнти навчилися користуватися мобільним додатком для виклику таксі, у багатьох людей з’явилася можливість проінвестувати в автомобілі. Це прискорило час подачі авто для пасажира, і Ринок автоперевезень виріс у всіх регіонах.

Про ПЗ Uklon

У софті компанії, за словами Дятленка, водій сам вибирає територію, тариф, час доби й тип платежів, з якими хоче працювати.  За його словами, є опція навіть брати пасажирів тільки раз на день, по дорозі з роботи додому. Це-перевага перед глобальними операторами. 

Крім додатків, які бачить райдер і драйвер, компанія надає рішення для компаній B2B. зараз таких клієнтів 1 500, і їх кількість зростає, розповідає Дятленко. Серед проблем, які вирішує ПЗ Uklon, документальний облік, контроль пересування співробітників тощо.

Також в компанії є система для власників автопарків, де вони бачать всі рухи з фінансів, замовлень, розташування своїх водіїв і розуміють, який прибуток приносить парк і як ефективно управляти ним.

Про ціни та заробітки таксистів

Компанія аналізує сезонність і географію поїздок: в який час, куди, як їдуть люди. А якщо система у встановлених рамках не дозволяє за адекватну ціну запропонувати щось клієнту, Uklon доплатить водієві, щоб він вивіз пасажира, каже Дятленко.

Компанія аналізує і ціни конкурентів, і намагається на них реагувати, але це відбувається не в реальному часі. 

Київський водій Uklon, за словами CTO компанії, заробляє в середньому 20 000 грн. 

Про відстані та зони

Машина Uklon не подається пасажиру, якщо той знаходиться далі ніж за 10 км. За словами Дятленка, бувають випадки, коли ніхто і водіїв з цієї причини не побачить. Зараз в компанії тестують опцію, щоб повідомляти людям про відсутність машин поруч. 

Uklon не купує готові карти, а генерує свої. Це, за словами Дятленка, набагато дешевше, ніж купувати Google. 

У компанії працює команда картографів, яка в реальному часі обробляє тікети від клієнтів, доповнює базу, додає нові точки.

Поки у компанії немає своєї системи, що фіксує пробки на дорогах, але вже запущений проєкт на основі зібраних нею даних. Дятленко каже, що чекати такого софта залишилося недовго. 

Про Uklon як маркетплейс

Зараз Uklon — це маркетплейс не тільки на замовлення авто. Компанія займається доставкою різного роду: від конвертів до 20-кілограмових багажів.

Також працює Uklon Share, сервіс спільних поїздок, який розрахований тільки на двох людей. Але в компанії намагаються цей ліміт збільшити. 

Про команду

Зараз в компанії Uklon працює понад 300 осіб. У технологічному напрямку — близько 80 фахівців.

Тут є R&D-відділ, команда Data Science і відділ регулярної розробки.

У компанії матрична структура управління. У розробників є стек-Ліди (Lead. Net, Lead iOS і так далі), і всі команди розбиті по продуктах.

Крім інженерів, які потрібні для розробки продукту, є Product Owner’и, бізнес-аналітики, дизайнери, дата-аналітики. Також в структуру команд ввели роль Engineering Manager. Він керує людьми й «гасить пожежі». 

Поки всередині компанії таких експертів не виростили, тому наймають ззовні.

Про стеки

Все, що було в Uklon від початку, Дятленко писав своїми руками. Стартувала компанія на .NET, і досі в ПЗ багато цієї технології.

Зараз, за його словами, все мультиплатформенне, і немає проблем з .NET — все пакується в контейнери, в кубер.

Свій .Net-стек Uklon пізніше перевіз на Linux, і все працює відмінно. 

У компанії розділили фронтенд і бекенд. Бекенд — це .Net, фронтенд-Angular, Swift, Kotlin. Також є Python, який застосовується для Data Science.

Крім цього, в компанії займаються обробкою фідбеків: з NLP, перекладами, щоб розуміти тон людини. 

Про мотивацію, найм і нові фічі

Щоквартально і щорічно в компанії відбирають кращі ідеї, згенеровані співробітниками, і заохочують їхніх авторів — тих, хто їх запропонував.

Впроваджувані фічі проходять етап опрацювання архітектором і техлідами.

У компанії заохочується розвиток фахівців і перехід між відділами. 

Етапи найму айтішників в Uklon сильно скоротили через дефіцит кадрів. Зазвичай це роблять своїми силами, але коли вакансії складні, специфічні, допомагає агентство. Проводиться співбесіда, технічне інтерв’ю, іноді дається оплачуване тестове завдання. 

Додаткові раунди інтерв’ю, за словами Дятленка, можуть бути в тому випадку, коли шукають вузькопрофільного фахівця. Після технічного інтерв’ю може бути етап захисту завдання, яке було на попередньому етапі. 

Практики аутсорсу в Uklon немає. Але зараз компанія готова до того, що для швидкого зростання деякі речі готова віддавати на аутсорс. Uklon веде переговори з аутсорс-компаніями, а також розглядає можливість взяти людей і на аутстаффі, щоб розширити воронку кандидатів.

Про перегрітий ринок

Пошук фахівців перетворився на ігри з винагороди за кандидата, каже Дятленко.

Він зауважує, що деякі претенденти сильно переоцінюють свої можливості. «Ринок диктує свої правила, але іноді просто розчаровуєшся: очікуєш одне, але виявляється, що за кваліфікацією люди набагато слабкіші, ніж могли б бути. Через брак кадрів знизився рівень вимог до кандидатів», — скаржиться Дятленко.

На його думку, в якийсь момент це зростання зупиниться, не буде таких турбулентних стрибків і такого хайпу за кількістю відкритих вакансій. Все трохи стабілізується. 

Про факапи

Спочатку і маркетинг, і розробку, і все що завгодно в компанії намагалися робити самі. Але з часом прийшли до того, що іноді легше і швидше найняти людину, закрити проблему і «їхати далі».

Найскладнішим для Дятленка етапом розвитку компанії був прихід на ринок великих агрегаторів. «У нас відбулося стрімке зростання продукту, збільшення кількості користувачів сервісу. Ми були до цього не готові: багато падали, боляче падали», — згадує він. Так Uklon c моноліту переїхав у хмару.

Своїм найбільшим фейлом Дятленко називає політику компанії, яка дозволяла запускати оновлення в п’ятницю. «У нас специфічний, сезонний продукт: є ранок, вечір і п’ятниця (як міні Новий Рік). Ми пару раз були покарані практикою, тому що не врахували цю специфіку», — розповідає СТО Uklon.

Найбільший китайський сервіс таксі DiDi виходить в Україну. Всі деталі
Найбільший китайський сервіс таксі DiDi виходить в Україну. Всі деталі
По темi
Найбільший китайський сервіс таксі DiDi виходить в Україну. Всі деталі
В Києві водійська криза. Нікому працювати в Uber Bolt та Uklon
В Києві водійська криза. Нікому працювати в Uber, Bolt та Uklon
По темi
В Києві водійська криза. Нікому працювати в Uber, Bolt та Uklon

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал — dev.ua: IT України.

Обговорення

Коментарів поки немає.