Вчені дослідили, як гаджети впливають на дитячий мозок. Головні висновки
Вчені встановили, що проведений за цифровими пристроями час має довгостроковий вплив на дитячий мозок. Попри те, що вони помітили й позитивні ефекти, негативні переважають.
Вчені встановили, що проведений за цифровими пристроями час має довгостроковий вплив на дитячий мозок. Попри те, що вони помітили й позитивні ефекти, негативні переважають.
Вчені встановили, що проведений за цифровими пристроями час має довгостроковий вплив на дитячий мозок. Попри те, що вони помітили й позитивні ефекти, негативні переважають.
Як повідомляє Medical Xpress із посиланням на звіт, опублікований у науковому журналі Early Education and Development, група китайських вчених проаналізувала 33 дослідження, в яких використовувалася нейровізуалізація для вимірювання впливу цифрових технологій на мозок дітей віком від 6 місяців до 12 років. Загалом вони використали дані понад 30 000 учасників.
Науковці вивчили різні форми використання гаджетів: ігри, перегляд та редагування відео, пошук в інтернеті, споживання інформації з медіа тощо.
Вчені дійшли висновку, що час перед екраном призводить до змін у:
Найчастіше у проаналізованих дослідженнях йшлося про негативний вплив на дитячий мозок. Зокрема, спостерігалися порушення:
Деякі дослідження показали, що у користувачів планшетами гірше працює мозок та їм складніше вирішувати завдання.
Чотири дослідження встановили, що активне використання інтернету та відеоігри призводять до негативних змін у ділянках мозку, впливаючи на показники інтелекту.
Також вчені дійшли висновку, що загальне інтенсивне використання цифрових пристроїв потенційно негативно впливає на когнітивні функції та обробку візуальної інформації.
Меншість досліджень, а саме 6 із 33, продемонстрували певний позитивний ефект від використання гаджетів дітьми. Зокрема, йдеться про покращення зосередженості, здатності до навчання, виконавчих функцій та когнітивних навичок.
«Перш за все, освітяни та вихователі повинні визнати, що на когнітивний розвиток дітей можуть впливати цифрові технології. Таким чином, вони повинні забезпечувати належне керівництво, залучення та підтримку для використання дітьми цифрового контенту», — заявив співавтор огляду Дандан Ву.