😍 Спробуй Новий Trustee Plus на дотик - твій криптогаманець і платіжна картка тут 👉
Наталя ХандусенкоГаряченьке
17 лютого 2025, 18:31
2025-02-17
Учені винайшли пристрій, який кріпиться до труби автомобіля й перетворює вихлопні гази на електроенергію
Команда американських дослідників створили пристрій, який може перетворювати тепло вихлопних газів на електроенергію — за допомогою відносно простої конструкції, яку можна додати до вихлопної труби автомобіля або навіть до вихлопних отворів інших транспортних засобів, таких як гелікоптери.
Команда американських дослідників створили пристрій, який може перетворювати тепло вихлопних газів на електроенергію — за допомогою відносно простої конструкції, яку можна додати до вихлопної труби автомобіля або навіть до вихлопних отворів інших транспортних засобів, таких як гелікоптери.
Про свій винахід вчені розповіли в журналі ACS Applied Materials & Interfaces. Це поки прототип термоелектричного генератора, який може виробити максимальну потужність 40 Вт, що достатньо для живлення лампочки.
Термоелектричні генератори працюють на різниці температури. По суті, коли один з цих пристроїв розміщується поблизу або на чомусь, що виробляє відпрацьоване тепло, електрони втягуються з гарячої сторони до холодної, створюючи електричний струм, пише Futurism.
У цьому випадку, кажуть дослідники, вони використали напівпровідник з телуриду вісмуту, щоб полегшити цей процес. Але головним викликом є підтримання цієї різниці температур. Якщо не втручатися, холодна частина генератора теж почне нагріватися, і ви втратите струм.
Деякі рішення, як зазначають дослідники, використовують водяне охолодження. Однак це вносить багато ускладнень і робить пристрій складнішим і громіздким. Вони прагнули до того, щоб пристрій був адаптивним і практичним.
Тому замість цього вони використали розумну, але відносно просту конструкцію радіатора, що використовує циліндр з ребристими виступами, який обертається навколо вихлопної труби, забезпечуючи додаткову площу поверхні для відведення тепла за допомогою примусової конвекції — або, іншими словами, рухомого навколишнього повітря, що забирає тепло. У швидкому автомобілі це відбувається природним чином.
Джерело: ACS Applied Materials & Interfaces
Моделюючи високошвидкісне середовище, дослідники виявили, що їхня термоелектрична система може виробляти до 56 Вт енергії при русі зі швидкістю автомобіля. А для гелікоптерів — майже втричі більше: 146 Вт.
«Ці результати потенційно можуть прокласти шлях до інтеграції пристроїв TE у складні системні конструкції для практичного застосування», — підсумували автори.