💳 Потрібна європейська картка з лімітом 50к євро? Встановлюй Trustee Plus 👉
Марія БровінськаІсторії
11 червня 2024, 09:25
2024-06-11
«За відеоконтентом майбутнє, і ми рухаємося в цьому напрямку. Я називаю це відеомаркетингом». Історія одеситки, яка під час війни створила власну TikTok-агенцію та допомагає бізнесу якісно рекламуватися в мережі
Одеситка Катерина Шеремет — засновниця та СЕО агенції WeSher, яку дівчина створила у 2022 році, і нині успішно допомагає просувати бренди через відеоконтент, зокрема на платформі TikTok. Попри вторгнення, економічні гойдалки та скорочення рекламних бюджетів в абсолютної більшості компаній, Катерині вже за рік вдалося зібрати таке портфоліо, якому позаздрить будь-яка невелика рекламна агенція. Серед клієнтів WeSher вже у перший рік роботи були «Фокстрот», Lamel, LNPro, мережа аптек «Бажаємо Здоров‘я», UNICEF, CultFood Євгена Клопотенка.
Нині агенція, за словами Катерини, знімає понад 200 відео щомісяця, які збирають від 8 млн органічних переглядів. Розповідаємо, як Каті вдалося створити рекламний бізнес, який має неабиякий попит у великих і маленьких компаній.
Одеситка Катерина Шеремет — засновниця та СЕО агенції WeSher, яку дівчина створила у 2022 році, і нині успішно допомагає просувати бренди через відеоконтент, зокрема на платформі TikTok. Попри вторгнення, економічні гойдалки та скорочення рекламних бюджетів в абсолютної більшості компаній, Катерині вже за рік вдалося зібрати таке портфоліо, якому позаздрить будь-яка невелика рекламна агенція. Серед клієнтів WeSher вже у перший рік роботи були «Фокстрот», Lamel, LNPro, мережа аптек «Бажаємо Здоров‘я», UNICEF, CultFood Євгена Клопотенка.
Нині агенція, за словами Катерини, знімає понад 200 відео щомісяця, які збирають від 8 млн органічних переглядів. Розповідаємо, як Каті вдалося створити рекламний бізнес, який має неабиякий попит у великих і маленьких компаній.
Мрія бути режисером
З дитинства Катя хотіла стати режисером. «Але батькам здалося це несерйозним, тому я пішла вчитися в ОНУ імені Мечникова на менеджера зовнішньоекономічної діяльності. Класична історія», — розповідає підприємиця. Навчання Катерині подобалося: це було про бізнес, управління, команду, фінанси й маркетинг.
«Маркетинг мене зацікавив ще тоді. Я брала участь у міжнародному конкурсі рекламних, маркетингових та PR-проектів, який щороку проходив у Харківському університеті», — ділиться дівчина. Тяжіючи до креативу, вона обрала і відповідну маркетингову тему для диплома: «Удосконалення системи управління маркетинговою діяльністю ділового підприємства».
Це був 2017 рік, так би мовити, бум активного розвитку соціальних мереж, YouTube-блогерів, вайнерів, було модно знімати влоги. «Тоді я вирішила повернутися до мрії стати режисеркою і почала займатися зніманнями відео для бізнесу. Знімала для брендів одягу, кафе, ресторанів, готелів, салонів краси. Зняла музичний кліп і пару рекламних роликів», — розповідає Катерина. Так вона частково втілила свою дитячу режисерську мрію.
А у 2020 році, під час карантину, дівчина переїхала з Одеси в Київ, і, не маючи тут роботи та знайомств, вступила в Kyiv Academy of Media Arts (KAMA) на спеціальність фільммейкінг. «Я почала вести свій TikTok про кіно, який дуже швидко розвивався. І тоді ж отримала першу комерційну пропозицію — мене і запросили вести TikTok студії дизайну ISTO та короткі TikTok-відео для магазину EVA», — розповідає Катерина про старт своєї кар’єри. Вартість першого контракту Катерина становила 6000 грн.
Режисерські амбіції, попри замовлення на короткі ролики, не вщухали. І у 2021 році Катя зняла свій перший (і поки єдиний) короткий метр за власні кошти, який показали в кінотеатрі на фестивалі в Києві.
А на початок 2022 дівчина вже мала нову чергу з клієнтів на ведення TikTok. «Я взяла в команду першу людину — оператора та монтажера Влада (він досі працює з нами). І планувала створення агенції. Крім Isto та EVA, ми робили TikTok для River Mall та меблевої фабрики Bassa», — розповідає молода підприємиця.
Війна як виклик та як драйвер
Після початку повномасштабного вторгнення усі комерційні домовленості поставили на паузу. Катя зізнається: тоді думала, що TikTok більше ніколи нікому не знадобиться в Україні. Тому навесні 2022 року дівчина влаштувалась у європейську компанію штатною TikTok-продюсеркою і почала проводити консультації щодо TikTok за донати на ЗСУ. Влітку співпраця потроху почала відновлюватися — Катя почала співпрацю з українським застосунком Templify на ринку США. «Були дуже класні результати, і вже восени 2022 року співпрацею почали активно цікавитись українські бізнеси. Вони шукали нові, дешевші способи просувати свій бізнес, і TikTok ідеально для цього підходив», — розповідає креаторка.
Український ТікТок тоді саме відокремили від російського офісу, до того ж звільнився великий ринок україномовного контенту, і аудиторія його чекала. Тому бізнеси, які у той період зверталися до Каті, дуже швидко зростали. Зараз, за словами фахівчині, вже набагато складніше і дорожче досягти таких результатів, і ця тенденція продовжуватиметься.
Народження WeSher
У грудні 2022 року в команді Каті було вже четверо людей: вона, тікток-спеціаліст, оператор і монтажер. «Тоді й було прийнято рішення про створення агенції. Назва WeSher була придумана моїм другом-режисером. Sher — це скорочення від мого прізвища, але в поєднанні з We звучить, як „ми ділимось“, „ми шеримо“, а якщо читати разом „вішер“ — то перекладається, як „бажаючий“. Хвилька в нашому логотипі означає, що ми на одній хвилі, а ще це відсилка до рідного міста — Одеси», — розповідає підприємиця.
Вкладень у бізнес на початку, за словами Каті, не було. «Бо до цього я робила все сама: від стратегії й сценаріїв до монтажу і публікації, і в мене вже був зареєстрований ФОП, тому ми зростали поступово. Як тільки з’являвся прибуток, я вкладала його в розвиток: розробили договір з юристом, купили кращу техніку для знімань, створили логотип і брендинг, зареєстрували ТМ, орендували офіс, зараз робимо сайт», — розповідає Шеремет.
Першим клієнтом агенції став бізнес, з яким Катерина особисто працювала як відеомейкер ще з 2018 року. «Засновниця, коли побачила, що ми тепер ведемо ТікТок, одразу купила у нас послугу», — згадує дівчина. Ринок ТікТок, за її словами, був тоді дуже несформований, тому ціна формувалась від вартості спеціалістів, які працюють над проєктом, та скромної комісії агенції. Зараз же мінімальний пакет для клієнтів у WeSher вже коштує $1000.
З пошуком клієнтів Каті допомагає її особистий бред і проактивність. «Я відвідую івенти, виступаю, знайомлюся з людьми, веду особисті соцмережі. На моїй TikTok сторінці 37 000 підписників — і це працює найкраще. Звісно, працює також репутація та наші кейси. Зараз більше планую розвивати бренд агенції, окремо від мене», — ділиться молода підприємиця.
Не без факапів
Втім, як і у будь-якому бізнесі, робота не обходиться без факапів. Але навіть їх команда агенції вміє перетворити на позитив та досвід, на якому варто вчитися. «Щось постійно трапляється на зніманнях — то звук не запишеться, то актор захворіє, то реквізит не встигне доїхати. Але оскільки я раніше займалася продакшном, ми готові до таких „сюрпризів“ і вже реагуємо спокійно, бо знаємо, що ситуацію або можна вирішити (і ми шукаємо як), або не можна вирішити (і вже нічого не зробиш)», — ділиться Катерина.
Якось команда випадково видалила чотири дуже крутих відеоролики клієнта, які ніде не збереглися. «Що ж, довелося перезнімати, натомість ми зробили в три рази більше відео, щоб згладити „косяк“», — розповідає підприємиця.
Та буває й так, що виникають складнощі через неспівпадіння очікувань клієнта і реальності.
«Більшість очікує одразу мільйони переглядів і сотні продажів. А оскільки ми працюємо з органікою, дуже важко спрогнозувати, скільки точно буде переглядів, і тим паче давати гарантію, особливо на продажі. Це окрема велика тема для розмови», — каже фахівчиня.
Утім, розповідає Катя, перед початком співпраці команда ретельно вивчає бізнес, і бере проєкт в роботу тільки якщо впевнена, що дасть результат. «Ми ставимо КПІ, виходячи з досвіду та аналізу ринку, і розробляємо стратегію досягнення бажаних цілей. Найчастіше КПІ ми перевиконуємо, але різні ситуації бували. Утім, жоден клієнт не пішов від нас з негативом», — запевняє підприємиця.
Складнощі виникають не тільки з клієнтськими запитами та очікуваннями. Одна з найнагальніших проблем нині — кадрове питання. Катерина розповідає, що людей шукати дуже складно. «На початку взагалі не було такого поняття, як TikTok-маркетолог, продюсер, менеджер. Зараз вже з’явилися курси зі створення контенту для TikTok, а великий попит породжує пропозицію. Тому вже є люди з кейсами, але вони зазвичай завантажені проєктами або створюють свої агенції, тому знайти когось у команду важко. Ускладнює все і ситуація в країні», — каже підприємиця. Утім, якщо ж знайти потрібного фахівця вдається, на етапі онбордингу він проходить внутрішній курс WeSher і має менторську підтримку колег протягом перших місяців роботи. Нині в агенції працює вже восьмеро фахівців, і команда зростатиме й надалі.
Ціль — створювати цінність
Для свого бізнесу Катерина обрала бутиковий формат: робити дорого, якісно, але працювати з вузьким колом клієнтів. «Для мене, як для трішки режисерки та маркетологині, цікавіше створювати цінність, якісні та цікаві відео і надавати кращий клієнтський досвід», — пояснює свій вибір дівчина. Тому клієнтів у агенції поки небагато, проте кожен — це кейс: Foxtrot, Lamel, LnPro, UNICEF, мережа аптек «Бажаємо Здоров’я» та інші.
Про те, скільки нині заробляє бізнес Каті, дівчина говорить завуальовано: «За ліміт ФОП 3 групи (8 285 700 грн — Ред.) ми поки не вийшли, але ціль така є». Катерина називає себе відчайдушною підприємицею, для якої бізнес — це дитина. «Тому всі гроші я вкладаю в розвиток і гарних спеціалістів. Я ще не забирала дивіденди з бізнесу як власниця. Зараз у мене є тільки фіксована зарплата, як у СЕО. Зараз я працюю на бізнес, а потім, сподіваюсь, він працюватиме на мене», — зазначає дівчина.
Щодо маржинальності, за словами Каті, найбільший парадокс і омана цієї ніші в тому, що в тебе можуть бути дуже круті обороти й доходи, але прибутковість — то зовсім інша історія. «Ми ще дуже молоді за мірками бізнесу, проте у нас є стратегія і план виходу на бажаний прибуток. Але також є і багато ризиків, враховуючи прогнозоване збільшення податків і ситуацію в країні загалом», — розповідає молода підприємиця.
За відео — майбутнє
Агенція нині надає тільки одну послугу: ведення TikTok «під ключ» тільки для бізнесів.
«Я не вірю в окремі послуги типу: написання сценаріїв, стратегії. Бо одна справа в теорії розписати, а інша — втілити. І мало хто до цього доходить, або робить так, як треба», — пояснює власниця бізнесу. Втім, для клієнтів, які співпрацюють із WeSher давно, команда агенції надає додаткові послуги: працює як продакшн і знімає відео для таргету, YouTube або інших цілей.
Продукти WeSher, за словами Каті, все частіше показують навіть кращі результати в Reels та YouTube Shorts. І це допомагає клієнтам охоплювати набагато більшу аудиторію за той самий бюджет. «Я ще 2018 року казала і кажу зараз, що за відеоконтентом майбутнє, і ми рухаємося в цьому напрямку. Я називаю це відеомаркетинг», — каже Катя.
Вона переконана: відеоконтент буде актуальний незалежно від платформ. «Навіть якщо заборонять TikTok, що навряд, з нами залишаться, як мінімум, Shorts і Reels. У нас є досвід і в маркетингу, і у відеопродакшні, тому можемо йти як у напрямку маркетингової та SMM-агенції, так і в напрямку продакшену», — запевняє Катерина.
25-річний сисадмін влаштувався вчителем інформатики в столичну школу і став зіркою TikTok. Айтівець випадково зрозумів, що педагогіка — його покликання
Як завантажити відео з TikTok без водяного знака: три найпростіші способи
Якщо ви користуєтеся TikTok, то знаєте — зберегти відео легко, але в кутку буде назва застосунку й ім’я його творця. Зазвичай це не є перепоною, проте з різних причин можна зіткнутися з необхідністю завантажити ролик без водяного знака. Наприклад, ви створили власне відео в застосунку і хочете зберегти його без логотипа, а такої можливості немає. Утім, способів обійти цю проблему чимало.