Безпілотні електричні ягуари як сервіс таксі в Сан-Франциско. Що говорять про нього місцеві таксисти
Компанія Waymo, підрозділ безпілотних систем материнської компанії Alphabet (Google), перетворился на звичайний транспорт у Сан-Франциско. Маючи місцеву сім-карту, можна встановити додаток і викликати собі робота — безпілотний Jaguar I-Pace.
Компанія Waymo, підрозділ безпілотних систем материнської компанії Alphabet (Google), перетворился на звичайний транспорт у Сан-Франциско. Маючи місцеву сім-карту, можна встановити додаток і викликати собі робота — безпілотний Jaguar I-Pace.
Це буде дещо дорожче, ніж викликати Uber. Вулицями міста в стилі диско снують все сотні ягуарів без водія. Але чи варто воно того? Я запитав про те, що говорять про Waymo місцеві таксисти з Uber у Сан-Франциско. І був сильно здивований почутим.
Але спочатку про масштаби Waymo
Наразі Waymo пропонує повністю автономні поїздки для широкої публіки у Фініксі, Сан-Франциско, Лос-Анджелесі й Остіні, штат Техас, на борту повністю електричного Jaguar I-Pace. Компанія розширює своє партнерство з Uber, запускаючи послуги в Атланті через додаток для спільного використання поїздок пізніше цього року, і планує почати пропонувати поїздки у Вашингтоні, округ Колумбія, та Маямі, починаючи з 2026 року. У квітні Waymo заявила, що почне використовувати свої транспортні засоби на вулицях Токіо, що зробить це першим міжнародним відділенням компанії.
Парк компанії вже налічує 1500 автівок. І незабаром вона планує додати ще 2000.
Що кажуть таксисти
Мій водій — китаєць американського походження. Чен. Наплутав із замовленням, але з другого разу приїхав на локацію, яку я вказав. Вибачився.
Чен не любить Waymo. Бо для Чена Jaguar БЕЗ ВОДІЯ — це дійсно загроза. Можливо, ще не зараз, коли безпілотників у місті ще тільки кілька сотень, але в найближчому майбутньому так точно. А для Чена робота водієм — це життя, це свобода. Як і всі таксисти, він, звісно, каже, що насправді не таксист. Що працював 20 років фінансистом у Visa inc. Але втомився.
— Waymo — дуже небезпечна!
— Чому?
— Вона може збити людину.
Трохи пізніше я дізнався, що в кожного міста є певні нормативи щодо максимальної кількості аварій для парку таксі. І якщо компанія в ці нормативи вписується, то це норма. Компанію не позбавляють ліцензії.
Тобто Waymo дійсно теоретично може в’їхати в когось, але щось (так само як і водій Uber, наприклад). І це в межах норми, якщо наїздів не так багато.
— У кого врізалася Waymo на вашій пам’яті?
— Вона навіть у поліційну машину якось в’їхала.
Тут треба підкреслити, що ягуари їздять по вулицях доволі обережно. Швидкість обмежена. І вони не мають поки що права заїхати на хайвей. Тільки в межах міста. Waymo обережно під'їжджає на замовлення навіть у вузький провулок. Але й факапи також бувають. На власні очі бачив, як ягуар застряг на пішохідному переході, бо не встиг здійснити маревр.
— Waymo не буде їхати на червоний світлофор, якщо він блимає.
— У сенсі — зламався?
— Ну, так.
— А що буде робити?
— Він просто встане. Вам доведеться вийти з машини.
Які висновки
Автономні таксі — дійсно додають футуристичності містам, де вони з’являються. І це вже дійсно публічний транспорт. Це не іграшка. Ягуарів на вулицях багато, і здебільшого вони не створюють перешкод. Проте і пересуваються доволі повільно. Хотілося б колись Waymo в Києві!
Ця колонка — експеримент. Я подумав, що, можливо, вам буде цікаво читати про мої користувацькі hitech-спостереження. Якщо так — напишіть що-небудь у коментарях.
Коментар прихований за порушення правил коментування.
Коментар прихований за порушення правил коментування.