Як LobbyX створює принципово нову модель військового рекрутингу в Україні, перетворюючи ЗСУ на роботодавця
Головне з інтерв’ю CEO рекрутингового стартапу LobbyX Владислава Грезєва, яке він дав DOU.
Головне з інтерв’ю CEO рекрутингового стартапу LobbyX Владислава Грезєва, яке він дав DOU.
Головне з інтерв’ю CEO рекрутингового стартапу LobbyX Владислава Грезєва, яке він дав DOU.
Про різницю між LobbyX та військоматом
Принципова різниця полягає в тому, що все залежить від конкретного військомату. Там з призовниками можуть провести співбесіду, а можуть і не проводити, все залежить від того, наскільки там працюють прогресивні люди. Ми маємо портал і соцмережі, де конкретно пишемо, яка посада, підрозділ, обов’язки, вимоги, тощо. До нас вакансії потрапляють напряму від командирів. Серед вакансій є і IT, але їх меньшість. З IT, зокрема, працюють кілька спеціалізованих підрозділів.
Про те, як працює військовий рекрутинг
Все відбувається через нетворкінг. Наприклад, ми 7 років працюємо з «Повернись живим». Сідаємо з ними і їдемо на фронт, там знайомимося з командирами та волонтерами, вони нас знайомлять з іншими і т. д. Останні два місяці щотижня до нас приходять два підрозділи завдяки рекомендаціям. На сьогодні ми допомогли найняти не менше тисячі бійців. Також маємо 14 000 відгуків на військові вакансії: іноді це були люди, які подавалися на декілька вакансій.
«Загалом працюємо більше, ніж з 60-ма підрозділами. У ЗСУ 35-37% вакансій, які безпосередньо відбуваються на „передку“. Все інше — це робота в тилу».
Про те, чому люди не хочуть мобілізовуватися
Ми опитали 12 000 респондентів і виявили причини того, чому люди не хочуть мобілізовуватися. Перше — це «лотерея» у військоматі, коли ти не контролюєш процес, куди потрапиш. Друге — не будуть враховані сильні/слабкі сторони при зарахуванні на військову спеціальність. Третє — неможливість контролювати ризики поранення чи загибелі. Четверте — невпевненість в професіоналізмі командира. В LobbyX ми нівелюємо ці «блокери». Також ми робимо «скрінінг» і відбираємо потрібних кандидатів, оскільки командири зайняті війною і в них немає часу цього робити.
Про те, як командири обирають кандидатів
Головний критерій — це мотивація, саме таких людей ми пропонуємо війську. Далі залежить від посади. Наприклад, якщо це мова про бойову спеціальність, то важливий фізичний стан і моральна готовність. Були випадки, коли люди відмовлялися від вакансії, побувавши у військовій частині і дізнавшись, що їх насправді чекає на війні.
Про масштабування методики найму в ЗСУ
Ми хочемо масштабувати свій досвід на всі ЗСУ. Я вірю, що це може відбутися. З кожним місяцем ми все краще допомагаємо. Військомати як були у нас радянські, так і лишилися. Масштабування потрібно робити так, щоб не нашкодити. Реформи не робляться так, що ліквідовуємо одне і створюємо інше. Кадрові реформи найбільш складні, тому що це робота з людьми.