💳 Термінова новина! Trustee Plus — найкраще рішення для розрахунку криптою 👉

Як менеджерам розмовляти з девелоперами

Постановка правильних завдань перед розробниками, контроль процесу їхнього виконання та підсумків — одна з найважливіших частин роботи PM-ів. Щоб водночас не було непорозумінь під час спілкування з фахівцями, менеджери проєктів повинні розбиратися в основних принципах розробки та її етапах. Про це й поговоримо в статті.

Залишити коментар
Як менеджерам розмовляти з девелоперами

Постановка правильних завдань перед розробниками, контроль процесу їхнього виконання та підсумків — одна з найважливіших частин роботи PM-ів. Щоб водночас не було непорозумінь під час спілкування з фахівцями, менеджери проєктів повинні розбиратися в основних принципах розробки та її етапах. Про це й поговоримо в статті.

Команда та типи розробників 

Основний чинник успішного виконання проєкту — грамотно організована командна робота. Для цього важливо, щоб Project Manager правильно підібрав фахівців і розподілив їхні ролі ще на старті. 

Команда для створення IT-продукту — це:

  • Клієнт. Фінансує проєкт, надає первинну інформацію про нього, бере участь у робочих процесах на різних етапах. 
  • Менеджер проєкту. Організовує взаємодію між усіма учасниками, керує проєктом.
  • Керівник розробників. Контролює роботу команди девелоперів.
  • Тестувальник. Відповідає за перевірку якості результатів розробки, завжди дає зворотний зв’язок.
  • Автоматизатор. Допомагає синхронізувати, оптимізувати й автоматизувати етапи розробки застосунку.
  • Бізнес-аналітик. Виявляє бізнес-потреби замовника і допомагає знайти для них рішення.
  • Девелопер. Працює безпосередньо над технічними аспектами розробки IT-продукту.
  • Дизайнер. Створює візуальні компоненти додатків і веб-сайтів.
  • Технічна підтримка. Збирає відгуки користувачів про проблеми, що виникають під час взаємодії з продуктом. Також допомагає їм знайти негайне рішення або передає інформацію про помилки в техвідділ для аналізу та виправлення. 

Потрібно розуміти, що на практиці можлива відсутність якоїсь ролі або її поєднання однією людиною. Крім того, тих самих розробників є чотири категорії: back-end, front-end, full-stack і embedded.

Категорії девелоперів

Back-end

Відповідає за розробку «внутрішніх» частин застосунку, наприклад, архітектури, логіки роботи, обмін даними. Найбільш популярні мови програмування для Back-end:

  • JavaScript/Typescript. Express
  • C#. ASP.NET
  • Java. Spring
  • Python. Django
  • Ruby. Ruby on Rails
Front-end

Створює «зовнішні» компоненти додатків, з якими користувачі взаємодіють безпосередньо — той самий інтерфейс програми. Розділяють веб- і мобільних розробників. Технології, що використовуються, також відрізняються.

Web:

  • CSS, HTML
  • Bootstrap, Material
  • jQuery, Backbone, Angular.JS
  • SPA (React, Angular, Vue)

Мобільний:

  • Objective-C, Swift
  • Kotlin, Java
  • Typescript, JS
  • Dart
Full-stack Фахівець широкого профілю, який володіє цілою низкою технологій і може писати як back-end, так і front-end код. Часто керує невеликими командами розробників.
Embedded Створює ПЗ для управління фізичними об'єктами, такими як камери, телевізори, роботи тощо.

У команду можуть входити будь-який девелопер із перерахованих вище категорій — усе залежить від завдань. Під час підбору фахівця PM-у важливо враховувати не тільки його софт- та хард-скіли, а й необхідний стек технологій, які використовуватимуть у процесі розробки, що визначається керівником і технічним фахівцем з урахуванням завдання та термінів.

Що потрібно знати менеджеру, щоб розуміти розробників

Для ефективного спілкування та успішного управління проєктами, менеджеру проєкту необхідно розуміти ключові аспекти розробки ПЗ і вміти ефективно взаємодіяти з розробниками. Ось основні моменти, які допоможуть у цьому:

  • Основи програмування і технічні терміни. Хоча від менеджера не вимагається глибоких технічних знань, базове розуміння того, як працює програмування та знайомство з технічними термінами допоможуть краще розуміти запити і проблеми розробників.
  • Процес розробки та методології. Знайомство з різними методологіями розробки, як-от Agile, Scrum або Waterfall, дасть змогу менеджеру краще розуміти динаміку робочого процесу та підходити до управління проєктом гнучкіше.
  • Інструменти та платформи. Опанування основних інструментів і платформ, що використовуються в розробці (наприклад, систем контролю версій, таких як Git, і платформ для відстеження завдань, наприклад, Jira), полегшить спілкування з командою та допоможе ефективно керувати проєктом.
  • Культура та робоче середовище розробників. Розуміння особливостей робочої культури в IT і вподобань розробників у плані робочого середовища допоможе створити комфортніші умови для команди, що підвищить ефективність роботи. Так, розбиратися в мемах, знати сленг і специфічні терміни теж потрібно.
  • Комунікація та мотивація. Уміння правильно спілкуватися з розробниками, розуміючи їхню точку зору та мотиваційні чинники, є ключовим для досягнення спільних цілей і збереження позитивного робочого клімату.
  • Вирішення конфліктів. Розробка ПЗ часто включає в себе вирішення складних технічних проблем, які можуть призводити до конфліктів у команді. Менеджер повинен уміти вирішувати такі ситуації, знаходячи оптимальні компроміси і підтримуючи конструктивний діалог.
  • Розуміння поточних технологічних трендів. Залишаючись у курсі останніх технологічних трендів та інновацій, менеджер може краще розуміти потреби та виклики, з якими стикається його команда.
  • Цінність зворотного зв’язку. Регулярний конструктивний зворотний зв’язок між менеджером і розробниками покращує взаєморозуміння і сприяє ефективнішому виконанню проєктів.

Менеджери, які усвідомлюють важливість цих аспектів, можуть значно поліпшити якість своєї взаємодії з розробниками. Розуміння того, що рухає розробниками, їхні професійні й особисті прагнення, а також особливості їхнього робочого процесу, дає змогу менеджерам більш ефективно розподіляти завдання, мотивувати команду та досягати поставлених цілей. Крім того, це сприяє створенню атмосфери відкритості та співпраці, де кожен член команди відчуває свою значущість і розуміє спільні цілі проєкту.

Які технічні навички потрібні менеджеру насамперед, щоби порозумітися з командою технарів

Для успішного управління IT-проєктами та плідної взаємодії з командою розробників менеджеру проєкту необхідно володіти низкою спеціалізованих технічних навичок. Ось деякі з ключових навичок, які мають бути в пріоритеті:

  • Розуміння циклу SDLC в IT-проєктах. Знання різних фаз розроблення програмного забезпечення (Software Development Life Cycle), включно з плануванням, розробленням, тестуванням, розгортанням і підтримкою, критично важливе для успішного управління проєктами.
  • Вибір архітектури, фреймворків і команди для проєкту. Менеджер повинен уміти визначити, які технологічні рішення і структура команди будуть оптимальні для кожного конкретного проєкту, з огляду на його цілі, масштаб і обмеження.
  • Аналіз вимог, написання специфікації та створення базових прототипів продукту. Ці навички необхідні для точного формулювання завдань і представлення їх команді в зрозумілому вигляді, а також для первинного візуального представлення кінцевого продукту.
  • Робота з API документацією та Git. Розуміння, як працювати з документацією API і системами контролю версій, як-от Git, необхідне для координації роботи команди та управління змінами в проєкті.
  • Знання особливостей розробки різних типів проєктів. Менеджер має розумітися на специфіці розробки різноманітних проєктів, від внутрішніх корпоративних застосунків до клієнтських вебпроєктів, щоб адекватно керувати очікуваннями та ресурсами.
  • Розуміння відмінностей між реляційними та нереляційними базами даних. Знання особливостей різних типів баз даних допомагає у виборі оптимальних рішень для зберігання та обробки даних у проєкті.
  • Побудова ефективного процесу тестування. Уміння організувати тестування продукту на всіх етапах розробки для забезпечення його якості та надійності.
  • Розуміння та врахування особливостей мобільної розробки. Важливо розуміти відмінності та особливості мобільної розробки порівняно з веб-розробкою, включно з платформними обмеженнями, стандартами дизайну та вимогами користувачів.
  • Робота з аналітикою і якістю на проєкті та після релізу. Менеджер має вміти аналізувати показники якості продукту, відстежувати відгуки користувачів і ефективно управляти процесами поліпшення продукту після його запуску.

Опанування цих навичок допоможе менеджеру проєкту не тільки успішніше керувати IT-проєктами, а й забезпечити тіснішу взаємодію з командою розробників, яка краще розуміє та розуміє їх.

Де взяти технічні навички менеджеру та бізнес-аналітику?

Для менеджерів проєктів і бізнес-аналітиків, які прагнуть розширити свої технічні навички, існує безліч джерел і ресурсів. Ось деякі з найефективніших способів набуття і поліпшення цих навичок:

  • Професійні сертифікації. Сертифікати від PMI (Project Management Institute), Scrum Alliance, або Agile Certification від Agile Alliance можуть дати менеджерам і аналітикам формальне підтвердження їхніх навичок і знань.
  • Вебінари та онлайн-семінари. Багато IT-компаній і професійних шкіл нетехнічної освіти регулярно проводять вебінари та онлайн-семінари на технічні теми, які дають змогу дізнаватися про останні тенденції та найкращі практики галузі.
  • Участь у професійних спільнотах і конференціях. Приєднання до професійних спільнот, як-от PMI, IIBA (International Institute of Business Analysis) або місцевих IT-клубів, а також відвідування конференцій і мітапів дає змогу обмінюватися знаннями та досвідом із колегами.
  • Читання спеціалізованої літератури. Книги та статті з управління проєктами, аналітики, програмування та IT-менеджменту є чудовим джерелом знань. Видання, такі як PMBOK Guide від PMI або Agile Practice Guide, можуть слугувати чудовими довідниками.
  • Практичний досвід. Немає кращого способу освоїти технічні навички, ніж застосовувати їх на практиці. Робота над реальними проєктами, участь у стажуваннях або волонтерських проєктах дає змогу закріпити теоретичні знання та розвинути практичні навички.
  • Менторство та коучинг. Робота з ментором або коучем, який має досвід в IT та управлінні проєктами, може допомогти швидше опанувати складні концепції та навчитися застосовувати їх на практиці.

Але одним зі швидких та ефективних джерел отримання навичок є онлайн-курси. Один із таких – курс Techmind від міжнародної школи нетехнічної IT-освіти IAMPM. Це перший в Україні технічний курс для нетехнічних фахівців — проєктних менеджерів, бізнес-аналітиків, сейлзів і продуктових менеджерів. 

Чому Techmind — це Must Have для менеджера в IT

Курс Techmind від IAMPM призначений для тих, хто хоче покращити свої технічні навички та краще розуміти розробників в IT-сфері. Це особливо актуально в ситуації, коли ринок стискається і конкуренція посилюється. 

Курс буде корисний новачкам в IT, які ще не мають досвіду і лякаються термінів на кшталт API, DevOps, Backend, а також досвідченим менеджерам проєктів, які потребують покращити свої технічні знання для ефективнішої комунікації з командами розробників та управління проєктами як веб рішень, так і мобільних застосунків.

У межах курсу пропонується 20 онлайн занять по 90 хвилин кожне, 6 технічних домашніх завдань, доступ до бонусного контенту, а також можливість спілкування з експертами та отримання їхніх порад. Учасники отримають повне розуміння технічних процесів і практичний досвід роботи з IT-проєктами, а також доступ до великої бази додаткових технічних матеріалів.

Techmind є цінним ресурсом для поліпшення технічних навичок і спілкування однією мовою з IT-фахівцями, що в підсумку може стати ключовим фактором успіху в сучасному робочому середовищі. Перегляньте програму курсу. Залишайте заявку на сайті на навчання та отримайте знижку на навчання та додаткові бонусні лекції.

Висновки

Створення будь-якого продукту — комплексний процес, де на першому місці стоїть правильно підібрана команда і розподілені ролі, а також налагоджена комунікація і робочі процеси на всіх етапах. Саме тому PM має знати технічні основи розробки та особливості кожної фази. Тоді менеджер проєкту спілкуватиметься з девелоперами й іншими фахівцями однією мовою.

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
«Наша думка може бути суб'єктивною для вас». В Insoft Global відмовилися давати фідбек Project Manager після співбесіди
«Наша думка може бути суб'єктивною для вас». В Insoft Global відмовилися давати фідбек Project Manager після співбесіди
«Наша думка може бути суб'єктивною для вас». В Insoft Global відмовилися давати фідбек Project Manager після співбесіди
«IT Generation схоже на «Гру в кальмара». В мережі з'явилися відгуки кандидатів, які пройшли перші етапи відбору державної програми
«IT Generation схоже на «Гру в кальмара». В мережі з'явилися відгуки кандидатів, які пройшли перші етапи відбору державної програми
«IT Generation схоже на «Гру в кальмара». В мережі з'явилися відгуки кандидатів, які пройшли перші етапи відбору державної програми
Зібрали для вас думки потенційних студентів IT-шкіл.
«Віктор жалкує про зроблене». В DataArt відповіли на матеріал щодо проросійського айтішника
«Віктор жалкує про зроблене». В DataArt відповіли на матеріал щодо проросійського айтішника
«Віктор жалкує про зроблене». В DataArt відповіли на матеріал щодо проросійського айтішника
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей. Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.
1 коментар

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.