Що під капотом в Uklon? Слухай TechPower Podcast 🎧

Як працює IT-бізнес під час війни? Кейс провайдера IT-інфраструктури

Побоювання щодо повного колапсу держави у разі війни були поширені напередодні повномасштабного вторгнення. Однак дії захисників та згуртованість суспільства зберегли функціонування країни — в тому числі і української економіки. Як бізнес зустрів війну, як змінились потреби клієнтів і як поточні умови формують новий підхід до роботи, розповідає SIM-Networks — німецький провайдер IT-інфраструктури з представництвом у Києві. 

1 коментар
Як працює IT-бізнес під час війни? Кейс провайдера IT-інфраструктури

Побоювання щодо повного колапсу держави у разі війни були поширені напередодні повномасштабного вторгнення. Однак дії захисників та згуртованість суспільства зберегли функціонування країни — в тому числі і української економіки. Як бізнес зустрів війну, як змінились потреби клієнтів і як поточні умови формують новий підхід до роботи, розповідає SIM-Networks — німецький провайдер IT-інфраструктури з представництвом у Києві. 

Чи є зараз попит на послуги і чого очікують клієнти?

У перші тижні повномасштабного вторгнення активність переважно спостерігалась серед постійних клієнтів компанії з України. Оптимізація IT-ресурсів стала першим кроком для частини бізнесів — деякі проєкти втрачали актуальність, тому потужності перенаправляли на інші задачі або ж частково відключали. Інша частина клієнтів замовляла нові послуги — зокрема, повну міграцію IT-інфраструктури в дата-центри в Німеччині та Нідерландах. Час реалізації проєкту був ключовим фактором, адже бізнесам було необхідно забезпечити захист даних якомога скоріше. 

Швидкість загалом стала пріоритетом для значної кількості клієнтів — наприклад, з часом зріс попит на хмарні послуги. Такі платформи моментально активуються і масштабуються, що дозволяє бізнесам швидко адаптувати потужності до непередбачуваних обставин. Крім того, у випадку з публічною хмарою, клієнт оплачує лише ті ресурси, які використовує зараз — актуальність такої моделі оплати зросла за умов нестабільної економічної ситуації. 

Наявність цілодобової технічної підтримки також суттєво вплинула на швидкість вирішення проблем клієнтів. 

Дмитро Мельник, голова відділу Customer Care
Обмеження електропостачання, перебої в роботі локальних інтернет-провайдерів, сигнали повітряної тривоги тощо — це сучасні умови, в яких працює бізнес. Якщо компанія має можливість виконувати задачі, для цього потрібна допомога — а вона може знадобитись і о 10 вечора, і о 4 ранку.

Компанії вдалось оперативно адаптуватися до ситуації — частина кризових процесів виробилась ще на початку пандемії COVID-19. Однак війна створила ряд унікальних умов, які підштовхнули команду до засвоєння нових уроків. Якщо коротко формулювати основний урок — за поточних умов клієнти передусім цінують гнучкість. Прояви цього принципу помітні як у вимогах до технічної реалізації проєктів, так і в очікуваннях щодо підходу до взаємодії з клієнтами. 

Які кейси вплинули на підхід команди до роботи під час війни?

У перші дні після початку повномасштабного вторгнення до нас звернулись представники розробника «ЛІГА:ЗАКОН». У нас вже був досвід співпраці — частина даних компанії була розміщена на потужностях SIM-Networks. Задача клієнта — перенести локальну інфраструктуру з основними сервісами у європейський дата-центр, щоб забезпечити захист і стабільну роботу бізнесу. 

Критично важливі IT-сервіси клієнта були розміщені на базі гіперконвергентної інфраструктури з 10 виділених серверів. У системі використовується віртуалізація засобами гіпервізора ESXi. Зв’язок між серверами забезпечений за допомогою комутаторів з високою пропускною здатністю. Подібна схема інфраструктури вже використовувалась для потужностей клієнта, що були розміщені у дата-центрі SIM-Networks — це спростило і пришвидшило міграцію інфраструктури. 

Проєкт був реалізований на лояльних до клієнта умовах оплати через непередбачувану економічну ситуацію в країні. Крім того, ризики локального розміщення IT-інфраструктури значно зросли з початком війни — дані можна втратити через фізичне знищення серверів. Втрата IT-фундаменту — серйозний удар для будь-якого сучасного бізнесу, а в поточних умовах це ще один удар по економіці України. З огляду на ці чинники, бюрократична сторона проекту поступилась глобальній меті — виконати задачу клієнта якомога швидше.

Пізніше до SIM-Networks звернулись представники відомої української медіагрупи, назву якої ми не вказуємо з міркувань безпеки та конфіденційності. Задача клієнта — надати європейським глядачам доступ до телеканалів холдингу через інтернет за допомогою технології IP-телебачення. Локація дата-центру зіграла важливу роль у виборі постачальника — розміщення у Німеччині здатне забезпечити високу якість стрімінгу для глядачів з усього Європейського Союзу.

Основою рішення став виділений сервер з високою пропускною здатністю, що відповідає вимогам мультимедійного стрімінгу. Пізніше клієнт замовив додаткове сховище для сервера — наразі там розгорнуто резервне дзеркало онлайн-ресурсів компанії. Проєкт був успішно реалізований в строки, зазначені клієнтом.

Уроки, засвоєні під час реалізації попередніх проєктів, вплинули на підхід команди до співпраці з медіахолдингом. 

В умовах війни українські медіа виконують важливу роботу на інформаційному фронті і доносять голоси українців до європейського глядача. З цієї причини ми адаптували процеси внутрішньої роботи та взаємодії з клієнтами задля конкретних потреб проєкту.

Принципи, що команда винесла з цих кейсів, було необхідно сформулювати і поширити на загальний підхід до бізнесу в умовах війни. Результатом цієї роботи стали дві акції — SIM-Networks пропонує новим клієнтам з України знижку 50% на послуги IT-інфраструктури, а також безкоштовний хостинг для некомерційних і волонтерських організацій, що працюють на перемогу України. Ми сподіваємось, що ці пропозиції стануть внеском у нашу спільну перемогу, до якої зараз долучається кожен — на полі бою, в інформаційному просторі і на економічному фронті.  

Дізнатись деталі співпраці

Новий випуск «З фронту в IT» про айтівців, які повертаються до цивільного життя після ЗСУ.

Історія світчера з Тернопільщини, який змінив агро на IT, а IT на ЗСУ

УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Anonymous
Anonymous Beeptec Engineering, Engineer DevOps
0

Привет ребята, с почином Вас.
В эти непростые дни наш стартап (Израиль), один из немногочисленных в стране, делает ставку на IT сектор специалистов Украины и мы в тесной кооперации преодолели сложные организационные вопросы и задействовали как R&D так и производственную часть.
Каждый день следим за новостями, видим героизм освободителей, верим в Вашу силу, стойкость и радуемся Вашим победам, вносим свой посильный вклад в сферу IT Украины.