Як працює IT-бізнес під час війни? Кейс провайдера IT-інфраструктури
Побоювання щодо повного колапсу держави у разі війни були поширені напередодні повномасштабного вторгнення. Однак дії захисників та згуртованість суспільства зберегли функціонування країни — в тому числі і української економіки. Як бізнес зустрів війну, як змінились потреби клієнтів і як поточні умови формують новий підхід до роботи, розповідає SIM-Networks — німецький провайдер IT-інфраструктури з представництвом у Києві.
Чи є зараз попит на послуги і чого очікують клієнти?
У перші тижні повномасштабного вторгнення активність переважно спостерігалась серед постійних клієнтів компанії з України. Оптимізація IT-ресурсів стала першим кроком для частини бізнесів — деякі проєкти втрачали актуальність, тому потужності перенаправляли на інші задачі або ж частково відключали. Інша частина клієнтів замовляла нові послуги — зокрема, повну міграцію IT-інфраструктури в дата-центри в Німеччині та Нідерландах. Час реалізації проєкту був ключовим фактором, адже бізнесам було необхідно забезпечити захист даних якомога скоріше.
Швидкість загалом стала пріоритетом для значної кількості клієнтів — наприклад, з часом зріс попит на хмарні послуги. Такі платформи моментально активуються і масштабуються, що дозволяє бізнесам швидко адаптувати потужності до непередбачуваних обставин. Крім того, у випадку з публічною хмарою, клієнт оплачує лише ті ресурси, які використовує зараз — актуальність такої моделі оплати зросла за умов нестабільної економічної ситуації.
Наявність цілодобової технічної підтримки також суттєво вплинула на швидкість вирішення проблем клієнтів.
Компанії вдалось оперативно адаптуватися до ситуації — частина кризових процесів виробилась ще на початку пандемії COVID-19. Однак війна створила ряд унікальних умов, які підштовхнули команду до засвоєння нових уроків. Якщо коротко формулювати основний урок — за поточних умов клієнти передусім цінують гнучкість. Прояви цього принципу помітні як у вимогах до технічної реалізації проєктів, так і в очікуваннях щодо підходу до взаємодії з клієнтами.
Які кейси вплинули на підхід команди до роботи під час війни?
У перші дні після початку повномасштабного вторгнення до нас звернулись представники розробника «ЛІГА:ЗАКОН». У нас вже був досвід співпраці — частина даних компанії була розміщена на потужностях SIM-Networks. Задача клієнта — перенести локальну інфраструктуру з основними сервісами у європейський дата-центр, щоб забезпечити захист і стабільну роботу бізнесу.
Критично важливі IT-сервіси клієнта були розміщені на базі гіперконвергентної інфраструктури з 10 виділених серверів. У системі використовується віртуалізація засобами гіпервізора ESXi. Зв’язок між серверами забезпечений за допомогою комутаторів з високою пропускною здатністю. Подібна схема інфраструктури вже використовувалась для потужностей клієнта, що були розміщені у дата-центрі SIM-Networks — це спростило і пришвидшило міграцію інфраструктури.
Проєкт був реалізований на лояльних до клієнта умовах оплати через непередбачувану економічну ситуацію в країні. Крім того, ризики локального розміщення IT-інфраструктури значно зросли з початком війни — дані можна втратити через фізичне знищення серверів. Втрата IT-фундаменту — серйозний удар для будь-якого сучасного бізнесу, а в поточних умовах це ще один удар по економіці України. З огляду на ці чинники, бюрократична сторона проекту поступилась глобальній меті — виконати задачу клієнта якомога швидше.
Пізніше до SIM-Networks звернулись представники відомої української медіагрупи, назву якої ми не вказуємо з міркувань безпеки та конфіденційності. Задача клієнта — надати європейським глядачам доступ до телеканалів холдингу через інтернет за допомогою технології IP-телебачення. Локація дата-центру зіграла важливу роль у виборі постачальника — розміщення у Німеччині здатне забезпечити високу якість стрімінгу для глядачів з усього Європейського Союзу.
Основою рішення став виділений сервер з високою пропускною здатністю, що відповідає вимогам мультимедійного стрімінгу. Пізніше клієнт замовив додаткове сховище для сервера — наразі там розгорнуто резервне дзеркало онлайн-ресурсів компанії. Проєкт був успішно реалізований в строки, зазначені клієнтом.
Уроки, засвоєні під час реалізації попередніх проєктів, вплинули на підхід команди до співпраці з медіахолдингом.
Принципи, що команда винесла з цих кейсів, було необхідно сформулювати і поширити на загальний підхід до бізнесу в умовах війни. Результатом цієї роботи стали дві акції — SIM-Networks пропонує новим клієнтам з України знижку 50% на послуги IT-інфраструктури, а також безкоштовний хостинг для некомерційних і волонтерських організацій, що працюють на перемогу України. Ми сподіваємось, що ці пропозиції стануть внеском у нашу спільну перемогу, до якої зараз долучається кожен — на полі бою, в інформаційному просторі і на економічному фронті.
Привет ребята, с почином Вас.
В эти непростые дни наш стартап (Израиль), один из немногочисленных в стране, делает ставку на IT сектор специалистов Украины и мы в тесной кооперации преодолели сложные организационные вопросы и задействовали как R&D так и производственную часть.
Каждый день следим за новостями, видим героизм освободителей, верим в Вашу силу, стойкость и радуемся Вашим победам, вносим свой посильный вклад в сферу IT Украины.
Привет ребята, с почином Вас.
В эти непростые дни наш стартап (Израиль), один из немногочисленных в стране, делает ставку на IT сектор специалистов Украины и мы в тесной кооперации преодолели сложные организационные вопросы и задействовали как R&D так и производственную часть.
Каждый день следим за новостями, видим героизм освободителей, верим в Вашу силу, стойкость и радуемся Вашим победам, вносим свой посильный вклад в сферу IT Украины.