💳 Термінова новина! Trustee Plus — найкраще рішення для розрахунку криптою 👉

Марк Цукерберг дав велике інтерв'ю Stratechery. Ось що він думає про конкуренцію з TikTok, партнерство з Microsoft та Qualcomm, AR та VR, штучний інтелект та Quest Pro

Днями Meta анонсувала нові VR-окуляри Quest Pro. Технології Passthrough в них дозволяє замінити другий, третій і навіть четвертий монітори. При цьому усі «віртуальні монітори» синхронізовані з основним ПК. Також окуляри вміють відстежувати рухи очей та обличчя. Ціна такого девайсу — $1500 доларів. 

А ще Марк Цукерберг запартнерився з Microsoft у питаннях віртуальної реальності. 

Журналіст видання stratechery.com взяв велике інтерв’ю у Марка Цукерберга, де він розповідає про партнерство з Microsoft та іншими компаніями, штучний інтелект, конкуренцію з TikTok та перспективи VR. Публікуємо найцікавіше з розмови.

Залишити коментар
Марк Цукерберг дав велике інтерв'ю Stratechery. Ось що він думає про конкуренцію з TikTok, партнерство з Microsoft та Qualcomm, AR та VR, штучний інтелект та Quest Pro

Днями Meta анонсувала нові VR-окуляри Quest Pro. Технології Passthrough в них дозволяє замінити другий, третій і навіть четвертий монітори. При цьому усі «віртуальні монітори» синхронізовані з основним ПК. Також окуляри вміють відстежувати рухи очей та обличчя. Ціна такого девайсу — $1500 доларів. 

А ще Марк Цукерберг запартнерився з Microsoft у питаннях віртуальної реальності. 

Журналіст видання stratechery.com взяв велике інтерв’ю у Марка Цукерберга, де він розповідає про партнерство з Microsoft та іншими компаніями, штучний інтелект, конкуренцію з TikTok та перспективи VR. Публікуємо найцікавіше з розмови.

Про партнерство з Microsoft

Я вважаю, що Microsoft є справді лідером і найкращим у цьому, і такою компанія була вже досить довго. Коли я думав про те, як ця платформа розвиватиметься в цілому, роблячи крок назад, я вважаю, що буде дві основні цінові точки, якщо хочете, для пристроїв і пакетів технологій. Щось типу Quest 2 і Quest 3, наступного покоління, над яким ми працюємо, ми не випускаємо його зараз.

Ну, я не думаю, що це для когось сюрприз, це не цього року, але буде Quest 3 і це в ціновому діапазоні $300, $400 або $500. Є робоча лінія Pro, де, я думаю, професіонали високого рівня та спеціалісти готові заплатити $1500 за ноутбук, $2000 за ноутбук для робочої станції, і це фактично дає нам можливість створювати багато технологій, а також удосконалити цю технологію та побудувати екосистему розробки, перш ніж ми зможемо знизити ціну до рівня, який буде відповідати споживачам.

Отже, є два логічні напрямки для створення наступної платформи, і, очевидно, ми найбільше зосереджуємося на споживачах, але є 200 мільйонів нових ПК, які щороку купуються переважно для роботи.

Це величезна частина ринку, і ми відразу зрозуміли, що маємо місце в розробці цієї платформи. Згодом ця технологія стане універсальною для всіх різних частин віртуальної реальності та, зрештою, доповненої реальності, але ми не є провідною корпоративною компанією, як Microsoft. Я вважаю, що це цілком природне партнерство для компаній, де багато компаній, я думаю, хочуть такий інструмент.

Марк Цукерберг викупив 500 квитків на турнір із єдиноборств і дивився його в порожній залі з дружиною та друзями. Користувачі соцмереж не оцінили вчинок мільярдера
Марк Цукерберг викупив 500 квитків на турнір із єдиноборств і дивився його в порожній залі з дружиною та друзями. Користувачі соцмереж не оцінили вчинок мільярдера
По темi
Марк Цукерберг викупив 500 квитків на турнір із єдиноборств і дивився його в порожній залі з дружиною та друзями. Користувачі соцмереж не оцінили вчинок мільярдера

Не тільки Microsoft: інші партнери

Microsoft — це не єдине наше партнерство. Якщо ви думаєте про всі різні випадки використання, які ми намагаємося розблокувати, для роботи я думаю, що цей має особливий сенс. Але якщо ви кажете про деякі інші великі партнерства, які ми маємо, я не думаю, що вони в першу чергу керуються конкуренцією, я думаю, що вони керуються можливостями.

Qualcomm є великою компанією, ми в основному розробляємо та працюємо з ними, щоб допомогти сформувати напрямок спеціального кремнію, який існуватиме для віртуальної реальності та, зрештою, сподіваюся, також доповненої реальності.

Я не думаю, що це в першу чергу зумовлено конкуренцією, я думаю, що це просто великий ринок. Але, зрештою, Qualcomm справді є потужною компанією, і ми вирішили, що отримаємо більше важелів впливу та створимо більше цінності, працюючи з ними.

Якщо ви подивитеся на те, що ми робимо з розумними окулярами, я вважаю, що EssilorLuxotica є найкращим виробником окулярів і оптики разом з Essilor і дистриб’ютором окулярів у всьому світі, тож вони є чудовим партнером для цього, а я не думаю, що це в першу чергу конкурентна сила. Тож я думаю, що тут є багато інших прикладів, які в основному показують, що ми справді намагаємося робити інновації, просувати ці ринки вперед і відкривати нові випадки використання.

Якщо ви хочете створити загальний обчислювальний пристрій, ви начебто вираховуєте кожен випадок використання. Тож із віртуальною реальністю ми почали з ігор, а потім зробили наступний набір варіантів застосування, який стосувався переважно соціальних додатків, і це все ще начебто в польоті та триває завдяки нашим зусиллям із Horizon тощо.

Але вже сьогодні два чи три найпопулярніші додатки в магазині Quest — це додатки для соціального метавсесвіту, де люди в основному просто тусуються, можливо, грають у казуальні ігри, але вони є соціальними.

Я вважаю, що це своєрідне підтвердження розширення варіантів використання та оригінальної стратегії, згідно з якою я очікував, що це буде переважно соціальна платформа.

Деякі з фітнес-матеріалів, на мій погляд, теж досить цікаві, але я думаю, що цілком зрозуміло, що робота — це лише наступний великий крок. Це просто величезна можливість.

Я справді вважаю, що зростання, яке ми спостерігаємо в іграх, розвиток платформ соціального метавсесвіту, навіть багато фітнес-матеріалів також є досить переконливими, але це все те, що ми начебто представили в минулому, тому ми просто оновлювали інформацію. Тоді я думаю, що деякі з майбутніх речей просто дикі.

Нейронний інтерфейс, браслет EMG, який демонструє фактично, що це   працює, я вважаю божевільним, і я думаю, що це буде досить дивовижним і необхідним компонентом для того, куди ми врешті-решт збираємось піти з AR.

Ви повинні уявити, що з доповненою реальністю одне з головних питань у загальній обчислювальній платформі полягає в тому, що є вхідними даними? З VR у вас є контролери та руки, але ви, мабуть, не збираєтеся йти тротуаром в окулярах доповненої реальності з піднятими руками. Незважаючи на те, що голосовий помічник хороший, бувають випадки, коли це не має сенсу, якщо ви хочете бути більш дискретним чи приватним, або просто не хочете дратувати людей навколо.

Тож я думаю, що такі речі, як нейроінтерфейс — це найдикіші та найзахопливіші речі, над якими ми працюємо. 

Meta Марка Цукерберга випустила гарнітуру віртуальної реальності Meta Quest Pro для професіоналів та бізнесу: що в ній особливого
Meta Марка Цукерберга випустила гарнітуру віртуальної реальності Meta Quest Pro для професіоналів та бізнесу: що в ній особливого
По темi
Meta Марка Цукерберга випустила гарнітуру віртуальної реальності Meta Quest Pro для професіоналів та бізнесу: що в ній особливого

Про AR, VR та Quest Pro

Я вважаю, що загальні обчислювальні платформи повинні досягати успіху, але очевидно, що багато часу ви просто робите щось самостійно. Тож випадок, коли ви одягаєте Quest Pro чи, зрештою, окуляри доповненої реальності, і ви просто клацаєте пальцями, і перед вами є три величезні монітори, незалежно від того, де ви знаходитесь, — досить переконливо, аби мати ідеальну робочу станцію, яка, до речі, буде кращою, ніж більшість людей може отримати фізично. І такий інструмент можна мати будь-де, де б ви не були.

Але якби це було питання лише продуктивності однієї людини, це, ймовірно, не було б достатньо серйозною причиною для Meta бути в цьому просторі. Філософська причина пов’язана з людським зв’язком і тим фактом, що відчуття присутності з іншою людиною є остаточним вираженням типу послуг, які ми створюємо вже вісімнадцять років. Це та частина, яка мене хвилює. Я думаю, що є споживча версія, і є робоча версія. 

Немає нічого, що, на мою думку, завадить нам через п’ять років просто мати окуляри доповненої реальності, і якщо ви все ще перебуваєте на Тайвані, ваша голограма знаходиться тут, у штаб-квартирі Meta, і таке відчуття, що ми разом.

І я можу мати 3D-модель пристрою, і я можу передати її вам — тож це не просто відеодзвінок, це ніби ми можемо реально взаємодіяти з речами. Тепер ви можете почати отримувати цей досвід зі змішаною реальністю за допомогою Quest Pro.

Будуть і справді цікаві випадки використання, як-от навчання або, скажімо, у вас є хтось, і він ремонтує дорогий реактивний двигун або різні промислові прилади. І цим досвідом можна буде ділитися, давати поради щодо того, що вони роблять, або ж допомагати навчити ремонтувати такий двигун.

Ми не торкалися партнерства з Accenture, але ми працюємо з ними та з Microsoft, щоб по суті створити багато програмного забезпечення останнього покоління для створення різних додатків, чи то для навчання, чи для конкретних програм.

Але інша частина побудови змішаної реальності за допомогою Quest Pro полягає в тому, що розробники почнуть створювати типи досвіду доповненої реальності, які будуть існувати як для споживачів, так і для бізнесу, що, на мою думку, з часом стане критичним для окулярів віртуальної реальності.

Глава Apple Тім Кук розповів про технології що змінять майбутнє людства і розкритикував метавсесвіт Цукерберга
Глава Apple Тім Кук розповів про технології, що змінять майбутнє людства, і розкритикував метавсесвіт Цукерберга
По темi
Глава Apple Тім Кук розповів про технології, що змінять майбутнє людства, і розкритикував метавсесвіт Цукерберга

Про бізнес-модель

Я думаю, що бізнес-модель буде руйнівною, оскільки зазвичай люди створюють апаратне забезпечення та намагаються отримати на цьому прибуток. Якщо ви Apple, ви створюєте апаратне забезпечення та стягуєте за нього стільки, скільки можете. Я вважаю, що якщо хтось прийде в простір і по суті скаже: «Ми збираємося створювати найкраще обладнання в цьому просторі, і ми збираємося продавати його в точці беззбитковості, а в деяких випадках, можливо, навіть трохи у збиток, щоб в основному сприяти розвитку екосистеми з бізнес-моделлю отримання доходу в основному через програмне забезпечення та послуги», ця бізнес-стратегія, на мою думку, узгоджується з місією об’єднувати людей там, тому що якщо ви хочете створити соціальний досвід, у вас повинні бути люди.

Про фішки нових окулярів

Функція відстеження обличчя — це те, чим я пишаюся. Я також вважаю, що це цікаво, тому що якщо ви подивитеся на те, що роблять навіть інші в космосі, є вартість включення цих датчиків, це додає певної глибини пристрою, це збільшує вартість, тому пристрій зараз трохи дорожчий.

Плюс час автономної роботи, процесор і графічний процесор. Ви обробляєте відеопотоки з кількох інших камер.

Я думаю, що інші гравці в AR-просторі зосередилися б більше на одиночній грі. Ми впевнені, що аспект зв’язку має більше значення, і це було частиною досвіду керування компанією протягом усього часу. Навіть у дитинстві нам казали: «Роби домашнє завдання, а потім іди грати зі своїми друзями». Я просто думаю, що на якомусь рівні це неправильно. Зв’язок між людьми — це суть, а не те, що ви робите після всього іншого.

Meta Цукерберга презентувала нову нейромережу Make-A-Video яка генерує відеоролики за текстовим описом. Розповідаємо як це працює
Meta Цукерберга презентувала нову нейромережу Make-A-Video, яка генерує відеоролики за текстовим описом. Розповідаємо, як це працює
По темi
Meta Цукерберга презентувала нову нейромережу Make-A-Video, яка генерує відеоролики за текстовим описом. Розповідаємо, як це працює

Про ризики

Я думаю, що ризиків багато. Я намагаюся думати про речі, які ми насправді можемо контролювати. Я дуже вірю, що це буде велика річ. Я вважаю, що терміни передбачити важче, але я впевнений у тому, що якщо ви подивитеся на інші великі технологічні компанії, вони зазвичай десятиліттями розробляли власні операційні системи та таку інфраструктуру обчислювальної платформи, вони просто мають багато інших технологій, які потрібно застосувати.

Я вважаю, що якщо ми розробляємо це одночасно з Apple, Google або Amazon, то вони можуть мати багато переваг. Тож, беручи до уваги час, я маю на увазі те, що нам потрібно бути першими, а не на пізній грані або з’являтися одночасно, якщо ми хочемо допомогти просунути це вперед і справді допомогти сформувати стандарти.

Наприклад, якщо ми хочемо, щоб за замовчуванням були датчики виразу обличчя, тому що ми дбаємо про цю частину технології, я не думаю, що для нас достатньо стандартного підходу. По суті, ми створили купу версій гарнітур віртуальної реальності, прив’язаних до ПК, а потім Quest 1 був справді першим, який отримав форм-фактор, який нам потрібен.

А потім ми придумали Quest 2, і він продається в сім разів більше, ніж Quest 1 або щось подібне. Я думаю, що екосистема програмного забезпечення почала розвиватися навколо Quest 1, так що на той час, коли з’явився Quest 2, він мав кращий процесор, кращу графіку, дещо кращий форм-фактор, екосистема була готова до того, щоб почати розвиватися.

На фоні успіху Quest 2 ми подвоїли купу інших інвестицій, зокрема в такі речі, як Horizon і платформу для аватарів. Тому що на певному рівні не варто створювати цілу соціальну платформу на пристрої, якого у світі не так багато. Але з Quest 2 це схоже на: «О, це відбувається. Настав час це зробити». Але, звичайно, це інвестиції, які тривають кілька років.

Очевидно, що ми працюємо над наступними поколіннями всіх цих речей.

«В жовтні випускаємо VR-шолом для аватарів в «чіпування» Neuralink Маска вірю мало». Про що глава Meta Цукерберг 3 години говорив в подкасті Джо Рогана
«В жовтні випускаємо VR-шолом для аватарів, в „чіпування“ Neuralink Маска вірю мало». Про що глава Meta Цукерберг 3 години говорив в подкасті Джо Рогана
По темi
«В жовтні випускаємо VR-шолом для аватарів, в „чіпування“ Neuralink Маска вірю мало». Про що глава Meta Цукерберг 3 години говорив в подкасті Джо Рогана

Про штучний інтелект

Штучний інтелект наразі торкається всього. І зі створенням контенту також буде так. Я думаю, що через наявність агентів ШІ, з якими ви взаємодієте, зрештою з’являться ігри для одного гравця з NPC.

Отже, я думаю, що створення світу, створення контенту, налаштування вашого простору, частина базової економіки всього цього полягає в тому, як зробити так, щоб людям було справді легко створювати світи в іграх.

Будуть студії, над якими працюють сотні людей, і вони хочуть створити контент AAA, і вони збираються продавати його як свою власну гру, і це буде окремий додаток, а нам потрібно підтримувати API, щоб мати можливість глибоко проникнути в пристрій і налаштувати його.

Я думаю про Horizon як про інтернет Метавсесвіту, а не про App Store. Багато з того, що ми намагаємося зробити — зробити створення світів максимально простим.

Тож, припустімо, ви створюєте простий світ королівської битви, і, можливо, це займе у когось кілька тижнів прямо зараз, але з кращими інструментами ШІ ви можете зробити це за півдня, і це справді круто.

Тож я думаю, що здатність зробити так, щоб звичайний творець, який має бачення та ідею того, що хоче зробити, міг би створити щось досить розумне з компонентами ШІ.

Марк Цукерберг показав нове зображення свого метавсесвіту. Він виглядає просто жахливо
Марк Цукерберг показав нове зображення свого метавсесвіту. Він виглядає просто жахливо
По темi
Марк Цукерберг показав нове зображення свого метавсесвіту. Він виглядає просто жахливо

Про феномен TikTok

Ми — компанія глибоких технологій, яка інвестує не просто капітал, а культурний центр тяжіння знаходиться в компанії, створюючи глибокі технології, щоб мати можливість створювати нові можливості. Тож я думаю, що це відрізняє нас від багатьох інших компаній, які, на мою думку, часто створюють функцію чи щось подібне, але я вважаю, що здатність вносити дуже трансформаційні зміни є дещо обмеженішою.

Насправді я вважаю, що TikTok виявився дуже ефективним конкурентом. Я думаю, що ми трохи повільно йшли до цього, тому що це не відповідало моєму шаблону соціальних речей, мені це більше нагадувало коротшу версію YouTube.

В нашому сервісі є маса відео. Я маю на увазі, що більше ніж 50% часу, або я думаю, це принаймні 50, а може, й більше, відсотків часу, який люди проводять у додатку Facebook, на цьому етапі переглядають відео.  Якщо ми не робимо відео, то є інші послуги. Якщо ми не зосереджуватимемося на об’єднанні людей, тоді буде незрозуміло, чи знайдуться інші, хто робитиме речі такого масштабу та якості, як ми, навіть незважаючи на те, що є багато інших конкурентів.

Що, на мою думку, я тут пропустив, так це те, що існує інша петля навколо того, як люди взаємодіють із виявленим вмістом. Отже, раніше це працювало так: у вас був список друзів, за якими ви слідкували, ви отримували їхній вміст і канал, ви коментували в рядку, і взаємодія була там.

Тепер я думаю, що це все ще є, але я думаю, що це загалом зміщено до того, що ви використовуєте свій канал, щоб знаходити вміст, знаходити цікаві речі, надсилати це своїм друзям у повідомленнях і взаємодіяти з ними. Тож у цьому світі насправді дещо менш важливо, хто виробляє контент, який ви знаходите, вам просто потрібен найкращий контент.

Є кілька великих тенденцій. Одна з них полягає в тому, що все більше часу та контенту переходить на відео. Інша тенденція полягає в тому, що ми досягли точки, коли стан технології штучного інтелекту дозволяє вам ефективно рекомендувати контент кращий, ніж певна кількість підписок.

Незважаючи на те, що відео стає більше, це не означає, що зникають фотографії чи текст, чи зникають посилання на новини, спільноти. Вони все ще є. І це величезна сфера, де ми можемо створити велику цінність, тому що я думаю, що врешті-решт велика конкуренція, яку ми матимемо, чи то з TikTok, чи з іншими, це медійна специфіка.

Топ-менеджерів Meta звинувачують в отриманні хабарів від OnlyFans. Команда Марка Цукерберга нібито лобіювала домінування на ринку сервісу Радвінського
Топ-менеджерів Meta звинувачують в отриманні хабарів від OnlyFans. Команда Марка Цукерберга нібито лобіювала домінування на ринку сервісу Радвінського
По темi
Топ-менеджерів Meta звинувачують в отриманні хабарів від OnlyFans. Команда Марка Цукерберга нібито лобіювала домінування на ринку сервісу Радвінського
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
Як завантажити відео з TikTok без водяного знака: три найпростіші способи
Як завантажити відео з TikTok без водяного знака: три найпростіші способи
Як завантажити відео з TikTok без водяного знака: три найпростіші способи
Якщо ви користуєтеся TikTok, то знаєте — зберегти відео легко, але  в кутку буде назва застосунку й ім’я його творця. Зазвичай це не є перепоною, проте з різних причин можна зіткнутися з необхідністю завантажити ролик без водяного знака. Наприклад, ви створили власне відео в застосунку і хочете зберегти його без логотипа, а такої можливості немає. Утім, способів обійти цю проблему чимало.
1 коментар
Call of Duty не зникне з PlayStation раптово. Sony отримала таку гарантію під Microsoft, яка купує розробника гри – Activision Blizzard
Call of Duty не зникне з PlayStation раптово. Sony отримала таку гарантію під Microsoft, яка купує розробника гри – Activision Blizzard
Call of Duty не зникне з PlayStation раптово. Sony отримала таку гарантію під Microsoft, яка купує розробника гри – Activision Blizzard
TikTok-правдоруб. Два школярі забили парі на злочин, відео крадіжки виклали в соцмережу. Відповідають за такі злочини батьки
TikTok-правдоруб. Два школярі забили парі на злочин, відео крадіжки виклали в соцмережу. Відповідають за такі злочини батьки
TikTok-правдоруб. Два школярі забили парі на злочин, відео крадіжки виклали в соцмережу. Відповідають за такі злочини батьки
Студентка-шахрайка отримала в суді 80 годин виправних робіт. Кримінальна історія з Коростеня про TikTok, Instagram та Binance
Студентка-шахрайка отримала в суді 80 годин виправних робіт. Кримінальна історія з Коростеня про TikTok, Instagram та Binance
Студентка-шахрайка отримала в суді 80 годин виправних робіт. Кримінальна історія з Коростеня про TikTok, Instagram та Binance
1 коментар

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.