👁️👁️ 300 000 криптанів встановили собі Trustee Plus - гаманець з криптокарткою. Чого чекаєш ти? 👉

«Якби це був комерційний проєкт, ми б говорили про шестизначні цифри». Як у Fortnite створили мапу з Майданом, яка допомагає збирати гроші на відбудову амбулаторії на Миколаївщині

Fortnite компанії Epic Games — одна з найпопулярніших у світі ігор сьогодні. У 2024 році вона налічує понад 230 млн активних гравців, а рекордний пік за один день під час сезону Fortnite OG склав 44,7 млн юзерів. Наприкінці березня у Fortnite з’явилася The Donation Map — мапа з українським Майданом Незалежності. Ідея її розробки виникла в паризької компанії Havas Play, а за реалізацію відповідала Havas Dgtl Kyiv та агенція Ctrlartd. Використовуючи мапу, гравці сприятимуть збору благодійних коштів на відновлення Прибузької амбулаторії на Миколаївщині.

Денис Логвиненко, Managing Partner в Havas Digital Kyiv та Ілля Голіцин, CEO/Co-founder агенції Ctrlartd, які брали участь у створенні карти, розповіли нам в інтерв’ю наскільки складною була співпраця з Epic Games, скільки часу і ресурсів потрібно на такий проєкт та який ефект має карта сьогодні.

Залишити коментар
«Якби це був комерційний проєкт, ми б говорили про шестизначні цифри». Як у Fortnite створили мапу з Майданом, яка допомагає збирати гроші на відбудову амбулаторії на Миколаївщині

Fortnite компанії Epic Games — одна з найпопулярніших у світі ігор сьогодні. У 2024 році вона налічує понад 230 млн активних гравців, а рекордний пік за один день під час сезону Fortnite OG склав 44,7 млн юзерів. Наприкінці березня у Fortnite з’явилася The Donation Map — мапа з українським Майданом Незалежності. Ідея її розробки виникла в паризької компанії Havas Play, а за реалізацію відповідала Havas Dgtl Kyiv та агенція Ctrlartd. Використовуючи мапу, гравці сприятимуть збору благодійних коштів на відновлення Прибузької амбулаторії на Миколаївщині.

Денис Логвиненко, Managing Partner в Havas Digital Kyiv та Ілля Голіцин, CEO/Co-founder агенції Ctrlartd, які брали участь у створенні карти, розповіли нам в інтерв’ю наскільки складною була співпраця з Epic Games, скільки часу і ресурсів потрібно на такий проєкт та який ефект має карта сьогодні.

— Розкажіть про свій бекграунд та чим займаються ваші агенції?

Денис Логвиненко: Havas — це великий нетворк, він існує в 75+ країнах світу та має, зокрема, великі штаб-квартири в Європі, Китаї, Північній Америці. Havas Digital Kyiv входить до українського юніту Havas. Він представлений 6-ма агенціями, які називаються Havas Village. Ми закриваємо різні напрями: стратегія, креатив, медіа, PR, діджитал тощо. 

Фото — Денис Логвиненко

Також у нас є спеціалізовані напрями, серед яких наш асоційований Web3-продакшн — Ctrlartd. В ньому я є фаундером і партнером, а Ілля є основним фаундером, який спеціалізується на Web3-напрямку та інноваційних проєктах. Ми — це full service digital agency, яка активно співпрацює з нашим продкшеном Ctrlartd. У нас є напрями в бік метавсесвіту, AR/VR і 3D.

Ілля Голіцин: Ctrlartd ми запустили 3 роки тому. Тоді дуже трендовими були NFT і ми запустилися як NFT-агенція. Далі змінився ринок і розпочалася повномасштабна війна, тому плани змінилися. Ми почали більше фокусуватися на Web3-сегменті, AR/VR, метавсесвіті, розваги і т. п. Зараз ми допомагаємо брендам знаходити дорогу з Web2 у Web3. 

Фото — Ілля Голіцин

— Була інформація, що ідея проєкту Майдану у Fortnite з’явилася у паризького Havas. Вони вам передали її для реалізації?

Денис Логвиненко: Ми активно співпрацюємо з нашими різними офісами. Це кросфункціональні команди: в когось є ідея, в когось потужності і т. п. Паризький Havas — це Havas Play, він фокусується саме на інтеграції в ігрові сегменти. Ми зустрілися з креативним директором Havas Play в Каннах, коли ми там також виступали. Він закинув ідею, що Epic Games саме тоді надала можливість монетизації мап, як це відбувається на YouTube. І запропонував зробити благодійну історію. 

Звичайно, поки ми дійшли до моменту реалізації, перша ідея трансформувалася.

Перша ідея була «Stand with Ukraine» і там просто потрібно було залишати гравців на мапі, без дій чи активностей. Типу ви пограли й ось вам Майдан, «паркуй» на ньому героя. 

Ця історія ніби була класна, поки Epic Games не почав вносити свої корективи. Вони казали, що не можна просто стояти, потрібно щось робити — грати і рухатися. Також під час обговорень щодо реалізації змінювався і меседж. Epic Games не дуже швидко відповідає на те, що можна зробити. Ти маєш сам читати їхні права, можна їх запитувати, але в процесі включилося російське ІПСО про те, що «Україні не потрібно нічого робити». 

Тому в процесі запуску ідея трансформувалася. До процесу доєдналися UNITED24. Вони добре відчувають всі табу і заборони. У фіналі ми отримали колабораційну історію декількох команд. 

Петиція з проханням додати українську в Fortnite набрала вже 2000 підписів
Петиція з проханням додати українську в Fortnite набрала вже 2000 підписів
По темi
Петиція з проханням додати українську в Fortnite набрала вже 2000 підписів

Ілля Голіцин: Epic Games, грубо кажучи, не пішли на пряму комунікацію чи вона була затягнутою. І ми вирішили йти своїм шляхом. Тобто це відкрита платформа, де можна будувати досвіди. R&D-частина у нас зайняла кілька місяців. Логотипи та product placement там дуже складний, тому ми все перевіряли. Політична тема і тема донатів достатньо непроста і не хотілося побудувати велику ініціативу, щоб вона в якийсь момент закрилася через вичитку legal-частини. Тому ми побудували досвід окремо від основної комунікації Epic Games і це спрацювало. 

Переглянути цей допис в Instagram

Допис, поширений Havas Village (@havasvillage.ua)

Денис Логвиненко: Оскільки ми працювали вперше і це достатньо чутлива тема, вони реагують на кожен опис та кожне слово, яке вони (Epic Games — ред.) сприймають як заборонене своєю політикою.

У Epic Games є всього 2 спроби кваліфікації подання мапи. Був ризик, що компанія просто заблокує мапу і її не буде.

Ілля Голіцин: Момент із подачею був дуже складний. Там багато верифікацій — гаманців, акаунтів і т. д. Місяць ми займалися лише розробкою. Служба підтримки компанії відповідала досить швидко, навіть на вихідних. Якось у нас був запуск у понеділок зранку на французькому телебаченні. А в п’ятницю ввечері ми лише отримуємо погодження матеріалів від UNITED24. За вихідні ми разом із службою підтримки вирішили всі питання. 

«Я досі згадую фантастичні суші які куштував у Луганську». Сергій Гальонкін про Epic Games «хороших росіян» та Україну
«Я досі згадую фантастичні суші, які куштував у Луганську». Сергій Гальонкін про Epic Games, «хороших росіян» та Україну
По темi
«Я досі згадую фантастичні суші, які куштував у Луганську». Сергій Гальонкін про Epic Games, «хороших росіян» та Україну

— Якою була механіка створення мапи? Потрібно було їхати на Майдан і робити фотографії об’єкта?

Ілля Голіцин: Після R&D стало зрозуміло, що на нашій карті буде Майдан, адже це дуже символічне місце. Далі перейшли до фотографій. Були різні варіанти, як їх зробити. Серед них ідея пролетіти дроном, але потрібен був дозвіл.

Однак сам досвід платформи не вимагав прямої фотореалістичності. Тому ми робили фотографії, використовували, грубо кажучи, Google Maps. Працювали в 3ds Max, Blender, Photoshop, Figma — досить стандартний набір інструментів. Потім все збиралося на «движку» Unreal саме платформи Fortnite Creative. 

Потім йшли моделі самих будівель і їхнє розміщення на самій сцені. Далі почали додавати ігрові механіки. Ми шукали більш залучаючі, але прості механіки. Тому що це мала бути легка історія, без складних механік.

Також серед обмежень було правило, грубо кажучи, «жодної стрільби» чи завдавання шкоди. Тому ми мали вигадати, чим цікавим розважити гравців. 

Хотілося розповісти, чому саме Майдан. У нас є інфодески, вони, на жаль, не отримали великого фідбеку, але у них значна роль.

Ми додали різні монорейки за допомогою яких можна було «слайдити» і пролетіти над Майданом. Завдяки цьому від користувачів було багато скінів. Також зробили механіку з швидким перебігом часу на мапі і можна було на заході сонця сфотографуватися. Ще залишили механіку зі стікерами, це дозволило проявлятися користувачам. Створювалися групи, які розмальовували Майдан в наші прапори, писали «за ЗСУ», «за Україну» і негативно згадували путіна. У рф мапа заблокована.

Щоб отримати доступ до Donation Map, потрібно ввести в пошуку код 1992-2531-2170.

— Якщо написати «Азов», то «не прилітало» за це?

Ілля Голіцин: Було і «Азов», і «Free Azov». Також парковку перед готелем «Україна» ми замінили на басейн, щоб можна було там пострибати. Також була механіка з електронними скейтбордами. За трюки і знаходження на мапі набираються очки. Топ-1 на мапі відображається як статуя над «Глобусом». Відповідно деякі користувачі змагалися за найбільшу кількість балів на скейтах. 

Денис Логвиненко: Це дало змогу створити багато контенту. Весь контент, який пішов у комунікацію, створювався вже всередині Майдану. 

— За скільки часу створили такий проєкт і скільки фахівців для нього потрібно?

Денис Логвиненко: Ми почали говорити про проєкт в червні 2023 року, коли з’явилася ідея. Активно ним займатися почали у вересні, коли зі всіма відбувся onboarding. З вересня і по запуск в березні велася активна робота по менджементу, погодженню і комунікаціям. До проєкту задіяно багато команд. Це також велика робота щодо комунікації по всьому світу: щоб це вийшло вчасно, підхопили медіа, правильна різниця в часі і т. д. 

Це були команди в Києві, Парижі, Німеччині, Іспанії та Колумбії. 50+ фахівців паралельно займалися проєктом, тому що потрібно було підхоплювати активності та комунікацію в соцмережах.

Паралельно нам у перший день писали Epic Games, які хотіли нас заблокувати, тому що не розуміли, що відбувається (сміється). Вони не дозволяли рекламувати мапу, тому що вони платять за гравців, які приходять. Тому вони не хотіли, щоб не було цільового трафіку.

Ілля Голіцин: В активній фазі продакшену ми були 2 місяці. У січні цього року ми отримали «зелене світло» на те, щоб фіналізувати мапу. У нас було 1–1,5 місяці для цього, і 80% проєкту ми зробили у режимі 24/7. У нашій команді 15 спеціалістів, і більшість з них брали участь у проєкті. Це креатори, артдиректори, операційні директори, 3D-моделери, аніматори тощо.

— Як порахувати, скільки такий проєкт коштує?

Денис Логвиненко: Проєкт зроблений pro bono (безкоштовно — ред.) в ресурсах Havas і Ctrlartd.

Якби це був комерційний проєкт, ми б говорили про шестизначні цифри, тому що дуже багато було медіа. Ми виходили на Times Square, були й телеканали, і колонки всюди.

Ми говоримо не лише про медіа в Україні, але і про Францію, Німеччину, Північну Америку і т. д. Для UNITED24 і України це нічого не коштувало, це був наш донат. 

Ілля Голіцин: Була історія, коли Ден кидає бриф від ТЦ Gulliver і Times Square і каже, що ми можемо розміститися завтра ввечері і потрібно здати матеріал. ТЦ Gulliver — специфічний майданчик, там можна розмістити 3D-відео. Зазвичай ми його робимо такий форма близько місяця, а тут зробили за ніч. Майже тиждень перед запуском ми займалися верифікаціями. Ніколи не знаєш, чи пропустять на наступний етап. Коли приходили узгодження, ми повільно видихали. 

— Чи можна відслідкувати, з яких країн гравці заходять на карту і яка кількість?

Денис Логвиненко: На жаль Epic Games в цьому сенсі дає мало статистики — хто заходить, унікальні користувачі і т. п. У нас було близько 100 000 сеансів, коли грали на нашій мапі, з них приблизно до 15 000 унікальних користувачів. З яких країн, ми не знаємо, тому що Epic Games зараз не надає такої можливості.

Потрібно розуміти, що проєкт нікуди не зникає. З ним потрібно працювати й надалі.

Зараз ми краще розуміємо, як це працює і граємо вдовгу. Фокусуємося на трафікогенерації на мапу саме гравців Fortnite, тому що багато людей дізналося про мапу, але ніколи не грали в цю гру.

В Україні, на жаль, не так багато гравців Fortnite. Ми плануємо другу хвилю мапи, де ми сфокусуємось на гравцях з Північної і Південної Америк, де є великі ринки. Насамперед нам потрібен унікальний трафік гравців.

Ілля Голіцин: Грубо кажучи, це працює як перегляди на YouTube, але з більшою конверсією щодо монетизації. З точки зору доступу, Fortnite — це 76 Гб. Звичайному користувачу, який не знайомий з грою, складно в неї потрапити. На другому етапі буде більше ігрових механік, які залучатимуть гравців проводити більше часу на мапі. Весь геймерський світ зараз переходить з Північної на Південну Америку, на них ми й будемо цілитись. 

— Ціль мапи — це збір коштів на відбудову Прибузької амбулаторії на Миколаївщині. Скільки вдалося зібрати?

Денис Логвиненко: Загалом ми хотіли знайти новий спосіб збирати кошти з корпорацій, а не з українців.

У плані грошей, поки що це питання тисяч, а нам потрібні десятки тисяч. Тому у нас є новий план, скільки нам потрібно гравців. 

Також слід враховувати, що це була нова історія і ми не розуміли, чи воно працює, чи не працює. Зараз у нас є точні KPI по трафіку. Спочатку ми думали, що вони монетизують весь трафік, який туди приходить, помножений на час. По факту — це лише унікальний трафік помножений на час і це впливає на коефіцієнти, що можна робити. Тепер у нас є розуміння, як вони діляться своїми грошима. Перший етап був про запустити і перевірити, зараз фокусуємося на трафіку. 

Знищена росіянами прибузька амбулаторія:

Ілля Голіцин: Epic Games не розкриває своїх алгоритмів. Тобто це наші висновки, виходячи з тих показників, які ми бачимо. Принцип схожий на YouTube і його перегляди, але за кожного гравця тут дають більше, ніж за перегляд на YouTube.

Виплати працюють помісячно, тому ми нещодавно отримали перші результати. Вони відбуваються на PayPal UNITED24.

Я б міряв цю історію кварталами. Тобто це не той проєкт, де можна прийти і за хвилину можна отримати 1 цент. 

— Чи можна на платформі продавати скіни, щоб донати від них пішли на підтримку України?

Денис Логвиненко: Щодо розіграшів мерчу, то це заборонено. Ми не можемо штучним бустом просувати мапу. Я бачив, що певні ком’юніті пушать всередині таким чином свої проєкти. Але у нас це велика медійна компанія, тому Epic Games це можуть побачити і можуть бути проблеми. 

Wargaming запустила благодійний проєкт разом з United24. WargamingUnited залучає всі ігри компанії до збору коштів на реанімобілі
Wargaming запустила благодійний проєкт разом з United24. WargamingUnited залучає всі ігри компанії до збору коштів на реанімобілі
По темi
Wargaming запустила благодійний проєкт разом з United24. WargamingUnited залучає всі ігри компанії до збору коштів на реанімобілі
UNITED24 створив сайт із «прогулянками» містами які постраждали від російських атак. Серед них — Київ Ірпінь Харків Ізюм Чернігів і Суми
UNITED24 створив сайт із «прогулянками» містами, які постраждали від російських атак. Серед них — Київ, Ірпінь, Харків, Ізюм, Чернігів і Суми
По темi
UNITED24 створив сайт із «прогулянками» містами, які постраждали від російських атак. Серед них — Київ, Ірпінь, Харків, Ізюм, Чернігів і Суми
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.