🚨⚡🚨 Біткоін по $100к. Час встановлювати Trustee Plus і випускати картку для розрахунків безкоштовно 👉
Олександр КузьменкоТаке життя
25 листопада 2024, 15:08
2024-11-25
«"Колесо фортуни" — це прямий асоціативний шлях до азартних ігор». Психотерапевт розповів нам, як Temu може провокувати залежність у користувачів
Від запуску у 2022 році китайський онлайн-маркетплейс Temu швидко вибився у світові лідери продажі завдяки низьким цінам, швидкій доставці, бонусам та знижкам. Проте дизайн й функції платформи здіймають питання про те, чи не формує вона залежності у своїх користувачів. Ось що про це говорять українські експерти.
Продажі Temu за перші 6 місяців 2024 року сягнули приблизно $20 млрд, перевищивши обсяг продажів за увесь 2023 рік, який становив $15,33 млрд. Temu щоквартально інвестує майже $500 млн у маркетинг і просування.
У травні 2024 року Єврокомісія класифікувала Temu як «дуже велику онлайн-платформу» — вона має понад 45 млн активних користувачів щомісяця в ЄС. У вересні Temu заявляв про 92 млн користувачів.
Проте Єврокомісія вже почала розслідування, чи не порушує маркетплейс вимоги європейського Акта про цифрові послуги. Зокрема її цікавить, чи не викликає дизайн платформи залежності в користувачів і чи не продає сервіс заборонених товарів.
«Так зване „колесо фортуни“, яке використовує Temu — це маркетинговий механізм. Існують навіть окремі сайти, де ти можеш створити своє „колесо“, інтегрувавши його до власної платформи», — розповів в коментарі dev.ua лікар-психіатр, лікар-психотерапевт, спікер Олексій Крапивка.
За його словами, такий інструмент широко використовується в іграх і на азартних платформах. Він викликає інтерес і допомагає краще залучати користувачів.
«„Колесо фортуни» часто обіцяє гарантований виграш. Насправді ж користувач отримує незначну винагороду чи бонус, який підштовхує його до подальшої участі», — відзначив спеціаліст.
Співзасновник сервісу для наймання дизайнерів Awesomic Роман Севастьянов розповів dev.ua, що вважає Temu «прикладом агресивного, але надзвичайно продуманого дизайну», який використовує психологічні тригери, інтерактивність і гейміфікацію, щоб втягнути користувача в процес покупок.
«Психологія покупки Temu побудована за принципом „лови увагу кожну секунду“, це як TikTok. Кожен елемент інтерфейсу продуманий психологами-дизайнерами, щоб утримувати користувача», — пояснив він.
Для людей з ігровою залежністю, «колесо фортуни» — це прямий асоціативний шлях до азартних ігор. Він може стати тригером для повторної поведінки. Наприклад, імпульсивних покупок. Вони будуть відбуватися не заради товару, а щоб «покрутити колесо», — каже Олексій Крапивка.
Фахівець пояснює, що візуальний вигляд «колеса» створює враження, що шанси на виграш високої нагороди значні. Але це не так. Такий «трюк» лише експлуатує когнітивні помилки людини (еволюційні «баги» мозку, які не можуть не відбуватися, їх близько 100 — ред.), змушуючи її вірити у виграш.
«Щоразу, коли людина „крутить колесо“, у неї виділяється дофамін, який пов’язаний з очікуванням нагороди. Навіть якщо результат розчаровує, сам процес викликає бажання повторити дію», — пояснює лікар-психіатр, лікар-психотерапевт, спікер Олексій Крапивка. Тому людей із залежностями така пропозиція буде приваблювати більше і більше.
«Допомога лікаря – від $2500». Чому вкладники віртуальної валюти впадають в криптозалежність
Майнінг криптовалюти — це не лише можливість стати мільйонером, але і «побічка» у вигляді безсоння, залежності та депресії. dev.ua розповідає головне з матеріалу The Washington Post про «темний» бік віртуальних грошей.