🚀💳 Trustee Plus - більше ніж криптогаманець з європейською платіжною карткою. Спробуй 👉
Вікторія ГорбікThat's Life
1 February 2022, 16:34
2022-02-01
«На третій день запуску було вже 5 - 10 тисяч користувачів». 25 фактів про Viber від його засновника Ігора Магазініка
Ігор Магазінік, бізнесмен з російським корінням, емігрував до Ізраїлю в 16 років і там разом з партнером заснував Viber — перший месенджер, який зробив можливим не тільки листування, а й дзвінки. Про це він розповів в інтерв’ю The Bell. Ми вибрали 25 цікавих фактів про месенджер.
Ігор Магазінік, бізнесмен з російським корінням, емігрував до Ізраїлю в 16 років і там разом з партнером заснував Viber — перший месенджер, який зробив можливим не тільки листування, а й дзвінки. Про це він розповів в інтерв’ю The Bell. Ми вибрали 25 цікавих фактів про месенджер.
1.Заснував Viber Ігор Магазінік разом з партнером Тальмон Марко, з яким познайомився в армії.
2. Заробітки безкоштовного файлообмінника iMesh, створеного бізнесменами кількома роками раніше, дозволили вкластися в розвиток нового програмного продукту, яким і став Viber.
3.Мета створення Viber, як і інших продуктів компанії, — гроші.
«Це був дуже прагматичний холдинг», — говорить Магазінік про свої проєкти.
Але месенджер при цьому завжди залишався безкоштовним для користувачів.
4.На початку Viber замислювався не як месенджер, і функції відправлення повідомлення спочатку навіть не було. Продукт створювали як інструмент для безкоштовних дзвінків між користувачами, який би міг працювати на телефоні.
«Мій партнер Тальмон тоді активно переміщався по світу, і проблема зідзвонів у нас стояла завжди дуже сильно», — сказав Ігор.
Тальмон Марко та ігор Магазинік (фото dev.by)
5.Конкурентами Viber на момент створення були ICQ, WhatsApp і Skype.
6.Інновацією у розробці стало використання телефонного номера як ідентифікатора. На відміну від Skype, де ідентифікатором був username, який потрібно було для початку знати, потім додати в контакт-лист, потім дізнатися, коли людина буде онлайн, і тільки потім телефонувати.
7. Перший додаток Viber розробили для iPhone.
8. Для просування Viber ніколи не підключали рекламу. Поширення програми вийшло тільки за рекомендаціями користувачів.
«І у нас в перший день були сотні користувачів, у другій — тисяча, а потім вже — 5-10 тисяч», — згадує Ігор Магазінік.
9.Найбільшою статтею витрат у компанії Viber на той момент було відправлення смс для верифікації номера.
10. Після того, як кількість користувачів нараховувала вже понад 1 млн, під продукт створили окрему компанію. Це сталося через кілька місяців після старту.
Bubble: навіщо розробнику Twitter і як ним правильно користуватися
11. Щоб «привчити» користувачів до того, що Viber — повноцінний месенджер не тільки для дзвінків, але і для відправлення повідомлень, знадобилося чимало часу.
12. Довгий час листування Viber не зберігалося на серверах через дорожнечу серверів. Це давало достатній рівень безпеки листуванням, бо компанія навіть за запитом виконавчих органів, не могла отримати доступ до змісту листування, оскільки його просто не було. Можливо було тільки надати контакт-лист абонентів, з якими воно велося.
13. Масово, приблизно в 2012-2013 роках з’явилися побоювання щодо можливості прослуховувань, і більше уваги користувачі стали приділяти безпечним дзвінкам і листуванню. Тоді ж месенджери стали робити упор на наскрізне шифрування. Особливий акцент на цьому робив Telegram.
14.Стікери не були унікальною розробкою, у Viber вони прийшли з Азії.
15. Одна з функцій, яку тестували в месенджері, — переказ грошей всередині аплікації. Але від цієї ідеї довелося відмовитися.
16. Однією з розробок Viber стала можливість дзвінків на стаціонарні телефони, але ця функція була платною.
17. В компанії працював Офер Шабтай, член сім'ї та представник інвесторів, які вклалися в першу компанію Магазініка, iMesh.
18.Власні вкладення партнерів в продукт склали близько $50 млн.
19. Пошуки інвесторів закінчилися тим, що партнери продали компанію. Viber купила японська компанія Rakuten. Процес покупки зайняв 5 днів. Сума угоди склала $900 млн.
Rakuten (фото з відкритих джерел)
20. Viber завжди був міжнародним продуктом. Основними країнами-лідерами з точки зору використання Viber стали колишні республіки Радянського Союзу, Південно-Східна Азія, арабські країни.
«Враховуючи, що це були дзвінки, думаю, все це дуже сильно залежало від шляхів еміграції людей», — вважає засновник.
21. Коли партнери вирішили монетизувати месенджер, його заробітків було недостатньо, аби його окупити, «але вже до цього наближалося». Дохід Viber отримував від продажу стікерів, вихідних дзвінків, іноді вхідних дзвінків.
22.Ігор Магазінік працював у компанії ще 1,5 року після продажу.
«Хоча ми могли відразу після угоди встати й піти», — упевнений засновник.
23. На момент угоди у Viber було 300 млн користувачів.
24. Ігор Магазінік, за його словами, отримав від 5% до 10% від продажу. Це частка за створення компанії та бонуси.
25. Засновник Viber продовжує користуватися месенджером досі. Крім цього використовує WhatsApp, Facebook Messenger, рідко і не для особистого листування використовує Telegram і Signal.