Дістали русняві шахеди й ракети? Підсилюймо ППО — донать на SkyLock 👉

10 цікавих фактів про студію STELLARIUM та три gamedev-проєкти з українською аутентичністю

Українська геймдев-студія STELLARIUM в листопаді анонсувала українську гру про Голодомор Famine Way, яка наробила галасу в мережі. Крім цього проєкту вони працюють також над ще однією рольовою грою в ретро стилі піксельної України 1990-х років Great Hopes City.

Співзасновник студії Матвій в інтервʼю GameDev DOU повідомив про процеси створення ігор та команди. Ми обрали найцікавіше.

Залишити коментар
10 цікавих фактів про студію STELLARIUM та три gamedev-проєкти з українською аутентичністю

Українська геймдев-студія STELLARIUM в листопаді анонсувала українську гру про Голодомор Famine Way, яка наробила галасу в мережі. Крім цього проєкту вони працюють також над ще однією рольовою грою в ретро стилі піксельної України 1990-х років Great Hopes City.

Співзасновник студії Матвій в інтервʼю GameDev DOU повідомив про процеси створення ігор та команди. Ми обрали найцікавіше.

Як створювалась команда

Наприкінці 2021 року я вирішив серйозно взятися за кінематограф. Разом із сестрою Соломією ми вирішили організувати команду однодумців, які хотіли б розвиватися у сфері кіно. І почали ми зі створення короткометражки-представлення команди — у стилі старих нуарних бойовиків, але з динамічнішим монтажем. Ми якраз завершили роботу над трейлером, коли почалося повномасштабне вторгнення росії.

Ми були типовими аматорами й припустилися ледь не всіх критичних помилок, яких можуть припуститися новачки в геймдеві. 

Нині ж з першого складу команди залишилося тільки двоє. А загалом у нас зараз 30 активних учасників студії, які працюють над проєктами у вільний час.

Урешті в нас сформувалося три відділи: художники, програмісти та production-відділ — геймдизайнер, композитор, сценарист, SMM-менеджер і геймлід, тобто я.

Про ідею першої гри

Двоє головних героїв були збірними образами того часу. Вийшов типаж людини, яка завжди влипає в неприємності, навколо чого і закручується сюжет. І цей сценарій непогано підходив під формат гри. Так у середині березня 2022 року ми почали працювати над грою, яка дістала назву Great Hopes City.

Зміни рушіїв

Ми усвідомлювали, що не потягнемо складний проєкт, тому вирішили робити гру в стилі pixel-art на рушії GameMaker. 

Зрештою, на момент виходу демоверсії в серпні 2023 року ми вирішили змінити концепцію гри. Наприкінці літа ми вирішили сформувати нову команду та перейшли на рушій Unity. Щоб виправити критичні помилки, простіше було зібрати проєкт з нуля на Unity, ніж воскрешати його на GameMaker. Таким чином демка була на одному рушії, а сама гра — на іншому.

Вибір стратегії

Влітку ще зі старою командою ми активно шукали видавця, але поставили собі зависоку планку і зверталися до найкращих на ринку (не до Sony чи Microsoft, але до найліпших серед інді-видавців). Проте нами більше цікавилися скромніші компанії, які могли запропонувати менше фінансування або не таку потужну маркетингову кампанію. На жаль, ми занадто зациклилися на топових видавцях і не звертали увагу на «простіші» варіанти.

Тому демоверсію презентували більше задля збору відгуків користувачів і для роботи над помилками. Хоча ще до її публікації ми розуміли, що саме треба виправити, аби на переговори з видавцем іти з достойним продуктом. Від них був конструктивний фідбек на кшталт: «Ми готові обговорювати, але треба допрацювати це і це».

Злет демки

Ту версію гри на рушії GameMaker залишили як демку в Steam. Після публікації демоверсії ми отримали непогане за українськими мірками охоплення: близько 4 тисяч додавань у вішліст у Steam, а за перші два місяці — більш як 10 тисяч звантажень демки. Надійшло 150 детальних фідбеків від користувачів. Більшість проблем ми й самі знали, але було і чимало важливих нюансів, на які звернула увагу аудиторія.

Плани виходу Great Hopes City на Unity

До нас доєднався Pixel Artist вищого рівня, отож матимемо кращу графіку. Також підсилилася команда програмістів, які працюють із Unity. Зараз ми розробляємо альфа-версію гри й на початку весни 2024 року хочемо анонсувати її на англомовну аудиторію. Це буде щось середнє між альфою і бетою, така собі демоверсія 2.0 для англомовних користувачів. Хочемо зробити гру такою, щоб у неї хотілося грати довго, аби ще з демки зацікавити англомовних стримерів, блогерів, журналістів. Тому плануємо випустити анонс, геймплейний трейлер і за тижнів два пікової активності відкрити тестування гри, яке спочатку буде закритим. Окрім того, хочемо релізити проєкт не відразу повністю, а в ранній доступ. Концепція проєкту змінилася, і зараз це буде найоптимальнішим варіантом.

Про фінанси

Питання співпраці з видавцем досі відкрите, все буде залежати від конкретних пропозицій. Бо в них є свої умови. Наприклад, хтось хоче 50% прибутку, а суттєво допомогти не може. Якщо раніше співпрацю з видавцем ми розглядали як можливість переходу всієї команди на фултайм-роботу над проєктом, то зараз — як додаткову медійність, досвід, звʼязки й допомогу в просуванні на англомовну аудиторію.

Зараз працюємо з командою у форматі роялті: кожен учасник матиме відсоток від продажів гри. Таким чином усі зацікавлені в успіху проєкту. Зараз це віддалена spare part time робота, яка на тиждень забирає від 10 до 20 годин. Якщо вирішимо працювати над проєктом full time, тоді залучатимемо зовнішнє фінансування. Це буде або пошук інвестора чи видавця, або ж похід на Kickstarter.

Про Famine Way

У нас не буде великої кількості складних механік, адже за нашим задумом гра має бути доступною для широкого кола користувачів, не лише геймерів. Тому вхідний поріг у скілах, награності, досвіді задумали невисокий, щоб комфортно почувалися і ті, хто грає рідко. Це вплинуло, зокрема, на тривалість гри, яка є відносно невеликою.

Демоверсію гри плануємо на кінець зими — початок весни 2024 року. Повноцінний же реліз хочемо зробити на День Незалежності України, а якщо не встигатимемо — на День памʼяті жертв Голодомору. Тобто або серпень, або листопад 2024 року.

Критика гри про голодомор

Як на мене, більшість тих, хто критикує ідею гри про Голодомор, — це старша аудиторія, яка не до кінця розуміє культурну значущість ігор у наш час. Критику ми сприйняли спокійно: незалежно від того, позитивні чи негативні емоції викликає в спільноти твій проєкт, це допомагає поширити його. 

Думаю, нашим проєктом ми поцілили в яблучко. Росіяни стверджують, що був лише голод, а Голодомор як геноцид українців — вигадка. Це абсолютно цинічні люди: у День памʼяті жертв Голодомору на тимчасово окупованих територіях вони зносили памʼятники, присвячені цій скорботній сторінці історії.

Про секретний третій проєкт

Вона називатиметься Raven’s Soul. Це ізометрична фентезі-гра у жанрі roguelike, яка розповідає історію козака-характерника. Він віддав душу нечисті за те, щоб свою силу заховати в люльку, яка мала стати талісманом для його побратимів. Але козаки зневажили його заповіт та загинули, а сам характерник застряг між світами живих і мертвих. Тепер він має потрапити до нечисті, аби забрати люльку та остаточно піти на вічний спочинок.

Загалом ця концепція двох героїв фігурує у всіх наших трьох проєктах: у GHC це пара друзів, тут (у Famine Way — прім.ред) — дівчинка і лелека.

Скрізь проходить ця тема дуальності та стосунків між двома сторонами.

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Розробники Famine Way відповіли на критику. Раніше українська гра про Голодомор спричинила палання в російського МЗС
Розробники Famine Way відповіли на критику. Раніше українська гра про Голодомор спричинила палання в російського МЗС
По темi
Розробники Famine Way відповіли на критику. Раніше українська гра про Голодомор спричинила палання в російського МЗС
В Україні створюють мальовану 2D-гру про Голодомор — Famine Way
В Україні створюють мальовану 2D-гру про Голодомор — Famine Way
По темi
В Україні створюють мальовану 2D-гру про Голодомор — Famine Way
Українська інді-студія випустить гру про Україну 1990-х і кримінальні події тих часів
Українська інді-студія випустить гру про Україну 1990-х і кримінальні події тих часів
По темi
Українська інді-студія випустить гру про Україну 1990-х і кримінальні події тих часів
Читайте також
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
34-річний Андрій Зубков під час війни увійшов в IT, докорінно змінивши свою кар'єру і буденне життя. Тепер він QA Engineer у компанії Pingle Game Studio — тестує ігри. А до цього працював на металургійному комбінаті, в страхуванні та навіть копірайтером. Свою історію про вхід в нове життя Андрій розповів dev.ua.
Хто такий Unity Developer: основні задачі, обов’язки та зона відповідальності. Огляд професії від Team Lead Unity у Pingle Game Studio
Хто такий Unity Developer: основні задачі, обов’язки та зона відповідальності. Огляд професії від Team Lead Unity у Pingle Game Studio
Хто такий Unity Developer: основні задачі, обов’язки та зона відповідальності. Огляд професії від Team Lead Unity у Pingle Game Studio
Продовжуємо цикл матеріалів про ІТ-спеціальності. Кожну описує «типовий представник» — досвідчений фахівець і просто авторитетний колега, та сама людина, яка знає всі таємні куточки своєї професії. Ми сподіваємося, ці матеріали допоможуть школярам, студентам, перекваліфікантам, студентам і всім тим, хто зацікавлений у виборі ІТ-спеціальності. Цикл не тільки допоможе оцінити перспективи, а й дасть можливість краще зрозуміти індустрію і особливості професії зсередини. Обговорюйте і доповнюйте матеріал в коментарях, щоб зробити його ще корисніше. Про професію Unity Developer розповідає Володимир Мельничук, Team Lead Unity у Pingle Game Studio.
Український розробник створює гру про мемособак, які тролять росіян у Twitter: її вже можна протестувати
Український розробник створює гру про мемособак, які тролять росіян у Twitter: її вже можна протестувати
Український розробник створює гру про мемособак, які тролять росіян у Twitter: її вже можна протестувати

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.