😍 Спробуй Новий Trustee Plus на дотик - твій криптогаманець і платіжна картка тут 👉
Марія БровінськаРобота
3 березня 2025, 14:45
2025-03-03
«$50 за проєкт — реальна пропозиція чи просто нахабність клієнта?». Молода UI/UX дизайнерка взялася за проєкт, прийнявши ціну замовника. Тепер дівчина переживає, що стала жертвою демпінгу: що думають айтівці?
UI/UX Designer Вікторія Боярчук поділилася досвідом, як, знайшовши замовника на Upwork, зголосилася працювати за невеликі кошти, не оцінивши масштаби роботи.
UI/UX Designer Вікторія Боярчук поділилася досвідом, як, знайшовши замовника на Upwork, зголосилася працювати за невеликі кошти, не оцінивши масштаби роботи.
«Нарешті, отримала свій перший проєкт на Upwork. І що ви думаєте? $50 за цілий проєкт. Я чудово розуміла, що погоджуюся на проєкт із фіксованою ставкою. $50 за всю роботу — ні більше, ні менше. Але без досвіду важко реально оцінити обсяг завдань, і, здається, я трохи недооцінила масштаби…», — зізнається вона.
На той момент дівчина думала: це ж старт, перший крок, шанс отримати реальний кейс у портфоліо та зрозуміти, як усе працює. «Та коли занурилась у процес, усвідомила, що обсяг завдань явно не відповідає ціні. З’явилося це знайоме відчуття: „Може, варто було почекати кращої пропозиції?“», — розповідає Вікторія.
Незважаючи на це, фахівчиня взялася до роботи: «Вирішила, що це не стільки про гроші, скільки про можливість і досвід. Адже кожен старт — це вже щось. Це шанс створити портфоліо, зрозуміти, як працює платформа, як взаємодіяти з клієнтами, чого вони насправді хочуть. Тому погодилась. Але зараз думаю: чи це був реально корисний досвід, чи просто урок про те, як не попасти на дешевого клієнта?».
Дівчина опублікувала результати роботи та поцікавилась у спільноти думки щодо виконання завдання та його вартість. «Зробила приблизно за 4 дні, бо клієнт хотів усе якнайшвидше. Працювала по 12+ годин на день, щоб встигнути», — уточнила Вікторія.
Нині ж вона зізнається, що ні про що не шкодує, втім, ще раз на подібну пропозицію б не пристала. «Як відрізнити „корисний досвід“ від банального демпінгу?», — запитала вона фахівців.
Під дописом Вікторії — понад 70 коментарів.
Михайло Долинський, Strong Middle UI/UX & Web Designer, розповів, що його першим комерційним проєктом був дизайн інтернет-магазину, за який чоловікові заплатили 1000 грн, які посередник дав зі своєї кишені.
«Працював я над ним кілька тижнів, якщо не помиляюсь, а замовник просто взяв макети та перестав відповідати», — повідомив він.
На думку Михайла, $50 за подібний проєкт — замало. «Але, я гадаю, для початку це набагато краще, ніж відсутність такого досвіду або безоплатна робота», — каже фахівець.
Михайло радить надалі вказувати ціну роботи, виходячи з ринкових рамок, та не знецінювати себе і свій час. «Як я вже зазначав, для початку, головніше отримати досвід, а хороші гроші прийдуть із часом, враховуючи сьогоднішній ринок, тому „демпінг“ на даному етапі, як на мене, нормально», — каже він.
«Якщо є бажання прокачувати свій профіль, потрібно бути готовим до таких замовлень і бюджетів. Також подібні проєкти можуть бути тест-драйвом для подальшої довгострокової співпраці», — AI-Driven Product Strategist & UX Business Architect | вважає Ната Шекер.
Team Lead and Product Engineer Євген Туровець розповів, що перші проєкти на апворк робив людям фактично за відгуки. «Стратегія була в тому, щоб як можна швидше набрати 2–3 відгуки й заробити rising talent. І воно спрацювало! Після 2–3 відгуків брати замовлення набагато легше. Так що рахуємо що ти вкладаєшся в розкрутку», — розповів він.
«Памʼятаю свій перший комерційний проєкт я зробив за доларів 10. І хоче це був лише лендінг, тоді в мене на це пішло 11 годин. Зараз, звісно, я креоси роблю дорожче, але я дуже вдячний тому досвіду за те, що це допомогло мені зрозуміти вартість моєї роботи та принести нових, більш дорогих клієнтів. Тож використовуйте цей кейс, щоб отримати нових клієнтів, які, як і ви, будуть розуміти вашу вартість», — радить Senior Product Designer Ігор Добжанський.
«Добре, що взялися, навіть якщо це майже безплатно. Я так само робила на старті. Навчатися на реальному клієнті — то дуже цінно для кар'єри. А взагалі, дуже класно вийшло!», — зазначила Юлія Білоног, UI/UX designer.
«Це був сумний досвід, місяць життя просраний. Коли настав час зарплати, вони всі просто Пуф! І розчинилися. Зникли». 3D-художник розповів, як його кинув роботодавець