Стас ЮрасовГаряченьке
10 червня 2021, 16:19
2021-06-10
Ajax Systems входить в клинч з аутсорсерами за кадри
Виробник охоронних систем Ajax Systems, одна з найбільших українських продуктових компаній, за минулий рік сильно зросла. Кількість працівників подвоїлася. Тепер їх — 1800 чоловік. Тобто компанія за рік найняла 900 осіб!
Виробник охоронних систем Ajax Systems, одна з найбільших українських продуктових компаній, за минулий рік сильно зросла. Кількість працівників подвоїлася. Тепер їх — 1800 чоловік. Тобто компанія за рік найняла 900 осіб!
Ajax відкрив два нових R&D центри (тепер їх три) і один новий завод в Україні (тепер їх два).
Стрімке зростання компанії припадає на період, коли айтішний ринок праці в Україні сильно «перегрітий». І потрібно боротися буквально за кожного працівника.
Як це виходить у Ajax?
Журналіст dev.ua поговорив з СЕО Ajax Олександром Конотопським про кадрову політику в компанії.
На фото: СЕО Ajax Systems Олександр Конотопський
«Зрозуміло, що ринок праці зараз „злітає до космосу“. Він завжди був „перегрітий“. Але сьогодні в півтора рази більше вакансій, ніж людей», — відзначає він.
Конотопський помітив: на сьогоднішній день потенційним працівникам сиплеться 10 оферів на тиждень. І вони можуть просто не помічати цих пропозицій щодо нової роботи.
Що ж робити? Адже Ajax планує «сильно зрости» і цього року.
«У нас на сьогоднішній день 300 інженерів. Ми в ідеалі хочемо до кінця року 500», — заявляє Конотопський.
Зрозуміло, що на це потрібний дуже хороший бюджет.
«Врешті-решт, ми працюємо на глобальному ринку. І маємо можливість платити ті зарплати, які дають людям наші американські конкуренти», — каже голова компанії.
По зарплаті інженерів Ajax націлений на третій квартиль на DOU (пропозиції по зарплаті — ред.). «Ми вважаємо, що продуктові компанії повинні забирати найкращих людей», — стверджує Конотопський.
Приємний бонус — у місцевої компанії є так зване «право першої ночі». Вона краще знає ринок, ближче до українських інженерів і може отримати працівників першими. Це величезна перевага перед тими, хто тільки відкриває тут R&D.
Але як зростаюча продуктова компанія Ajax зіткнувся з серйозною проблемою на місцевому ринку: тут буквально співіснують різні культури найму.
Продуктових компаній мало, аутсорсу багато. І це призводить до конфронтацiї.
У компанії Конотопського критерії ефективності людей вимірюються в тому, як вони запустили продукт, а не скільки відпрацювали Х годин (що продають аутсорсери).
«Нам важливо delivery. Ми „топимо за цю культуру“. Круто — це не доставляти, а доставити!», — підкреслив Конотопський.
Основна маса компаній на ринку, за його словами, «топить» за сам процес, а не результат. І це абсолютно різні бізнес-моделі.
«Великі аутсорсингові компанії зміщують фокус громадської думки в якісь речі, які неправильні», — нарікає Конотопський.
А для Ajax краще найняти 50 інженерів, які точно заделіверят, ніж 200 — для хедкаунта.
До речі, найбільша зарплата інженера в Ajax — більше $10 тис.
І наостанок — солодкий people-bonus. Конотопський розповів про фантастичних людей в Ajax. «Ми зараз „пилимо“ один девайс. І у нас є фантастичний хлопець. П’ятикурсник. Він ще не закінчив універ. Він космонавт-механік-оптик. І він робив о##єнний датчик диму. Це абсолютно геніальний пацан!»
Його прототип показали партнерам — вони такого ще не бачили.
Через деякий час девайс покажуть громадськості. Чекаємо.
Якщо раптом тобі є нам що розповісти, про українські продуктові компанії, такі ж круті, як Ajax, — пиши сюди: [email protected]
Нові Underdogs виробники зарядних станцій Scat та «Промавтоматика Вінниця»
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.