🚀💳 Trustee Plus - більше ніж криптогаманець з європейською платіжною карткою. Спробуй 👉
Марія БровінськаНавколо IT
14 квітня 2024, 11:39
2024-04-14
«Малий бізнес в Україні — це як стрибати з парашутом, а я сильно боюсь висоти». Історія QA Manager у Luxoft в Україні, яка запустила власний бренд одягу, і розвиває його як IT-бізнес
«Навколо IT» — рубрика, у якій ми збиратимемо все корисне для життя айтівця, що не стосується його роботи. Сьогодні Анастасія Яблонська, яка вже сім років працює в IT, і нині QA Manager у Luxoft в Україні, ділиться своєю історією про запуск власного бренду одягу та розвитку такого fasion-бізнесу паралельно з основною роботою. Далі — пряма мова Анастасії.
«Навколо IT» — рубрика, у якій ми збиратимемо все корисне для життя айтівця, що не стосується його роботи. Сьогодні Анастасія Яблонська, яка вже сім років працює в IT, і нині QA Manager у Luxoft в Україні, ділиться своєю історією про запуск власного бренду одягу та розвитку такого fasion-бізнесу паралельно з основною роботою. Далі — пряма мова Анастасії.
Любителька простого одягу
Я дуже люблю худі та простий одяг. Вважаю, що багато хто недооцінює красу простих речей, тому в основу бренду Str/Cd Wear [стріткод веар] закладене бажання переосмислити відносини до базового, комфортного одягу та створювати одяг, який робить життя людей простішим, використовуючи незвичайні рішення для звичайних речей.
Я часто ловлю себе на думці «Я не розумію чому?» і для мене як дитини, що виросла в сім'ї молодих підприємців малого українського бізнесу, я не розуміла, чому не менш кваліфіковані (ніж в ІТ) інженери та інші спеціалісти мають такі «контрастні» зарплати, не мають блискучих офісів з печивом і смузі та ба-більш — не мають такого визнання в суспільстві, як коли кажуть «Я працюю в ІТ».
Не знаю чому, але з дитинства легка промисловість, всі ці процеси, особливо, все це обладнання мене заворожує та чарує (Чого тільки варта розкрійна установка «Надія»)
Я вирішила, що поєднавши досвід, набутий в ІТ, знання менеджмента та вміння стратегічного планування, в мене є можливість — стати рушійною силою змін в легкій промисловості України.
Маючи власне виробництво з більше ніж 14-річним досвідом надання аутсорсингових послуг для українських та іноземних брендів, та ще й власний бренд, що став нашим голосом, я хочу змінити тенденцію виробництва одягу в Україні від стагнації до активного розвитку.
4 роки плідної праці
Тому вже як 4 роки існує Str/Cd Wear [стріткод веар] та має незмінні цілі: Для покупців: закохати у простий одяг і сформувати філософію для вільних людей, які цінують комфорт та прагнуть знаходити легкість у житті .
Для галузі:
Створення робочих місць з гарними умовами роботи та високими зарплатами.
Надання аутсорсингових послуг комплексного виробництва брендам для розвитку власної справи з мінімальними затратами
Надання аутсорсинг послуг для великих брендів для масового пошиву великих партій одягу
Стріткод в дії
Str/Cd Wear [стріткод веар] виготовляє трикотажний одяг для жінок та чоловіків. Кожного року ми розширюємо асортимент та сподіваємось, що до кінця 2024 зможемо випустити верхній одяг. Незалежно від того, чи це штани, футболки чи білизна ми керуємось нашими основними цінностями, що відповідають на питання — яким має бути наш одяг.
Продаж здійснюється через instagram та сайт strtcd.com. Основний фокус — український ринок. Ядро цільової 55% — жінки 22-35 років, жительки великих міст.
Війна внесла свої корективи, і ситуація на ринку дуже змінилася, тому ми досліджуємо нові ринкові сегменти та потенційні цільові аудиторії, щоб збільшити прибуток та впізнаваність.
У 2023 році значно розширили чоловічий асортимент. Нас обирає багато стилістів, але, думаю, ще пару років, і ми «досягнемо зірок».
Інвестиції у бізнес
Мені дуже пощастило, тому що мої батьки власники виробництва і моя мама Селянко Ольга — технолог високої кваліфікації. Тому на старті вклад був такий, що вона безкоштовно розробила дизайн худі. Далі — закупка тканини, зйомка та таргетована реклама в інстаграм приблизно 15 000 грн. Наші худі були круті, і в перший же місяць ми заробили 70 000 грн, вкладаючи $5 чи $10 на рекламу через кнопку просувати в Instagram (якби ж зараз все було б так само просто).
Всі зароблені гроші протягом першого року я вкладала у розвиток бренду, створення команди, розробку сайту, навчання, курси і тд. Мені здається, що якби я була більш «голодною» я би змогла зробити більше, але зараз це цінний досвід. Раніше для мене прибуток не був найголовнішим, мені просто подобалось створювати одяг.
Бізнес + IT
Малий бізнес в Україні — це як стрибати з парашутом, а я сильно боюсь висоти. У професійному розвитку власна справа допомагає, більше того, це тримає мене в постійному тонусі. Я приділяю дуже багато часу плануванню, аналізу своєї роботи та оцінці ризиків. Користуюсь простими інструменти менеджменту: матрицz Эйзенхауэра, цикл Шухарта-Демінга та інше.
Моя робота — управління процесами та оптимізація дій, щоб впровадити найвищу якість продукту. Тому не важливо софт чи одяг, по суті все це — делівері кінцевого продукту споживачу.
Я не розділяю бізнес та роботу в IT. Але сама собі я нагадую персонажа Екскалібура із Soul Eater аніме, п’ю багато кави, дуже серйозно підходжу до будь-якої справи та всіх бішу.
Фронтенд та бекенд в легпромі
Донедавна команда поділялась на «фронтенд» та «бекенд» частину. Наш бекенд — це виробництво, на якому працює приблизно 20+ людей. Як я вже казала, Стріткод є одним з продуктів виробництва, тому найбільше ми співпрацюємо з головним технологом, технологом-конструктором та менеджером виробництва (людина, яка фінально перевіряє якість товарів та готує посилки до відправки покупцеві).
Планування ассортименту, концепцію колекцій, дизайн — я створюю самостійно, в реалізації мені допомагає технолог-конструктор та головний технолог (сюди входить розробка первинного зразка, правки, градація лекал), далі вже після релізів моделі ставляться на конвеєр та проходять великий цикл від розкрою до глажки, пакування та відправки.
«Фронтенд» команда: таргетолог (частково бізнес-аналітик), бренд менеджер, E-commerce менеджер (відповідає за сайт), менеджер з комунікацій, фінансовий аналітик + бухгалтер та кур'єри (але вони не інхаус).
Зараз ми тимчасово зменшили «фронтенд» команду та реалізуємо антикризову стратегію по-крокових змін, щоб вистояти економічну кризу, яка розпочалася.
Поради підприємцям
Варто бути готовим, що будуть як гарні дні, так і дні зневіри. Звісно, спочатку буде важко, потім також і пізніше не менш.
Будьте готові постійно всебічно прокачувати свого персонажа, тому що непохитна віра у власні сили, високий рівень витривалості та трішки вдачі — вам обов’язково знадобляться.
Рекомендую багато читати, дуже багато. Хочу виділити наступні книги:
«Стецько (я так назвав перший паросток) врятував мій ментальний стан в ті дні». Найгостріший в світі перець та шампіньйони дають врожаї у домівці Geodata Technician в Intetics
«Не женіться за топчиком, який ви зможете придбати колись потім». Program Manager Luxoft не мислить свого життя без велопокатушок. Ось його поради бажаючим долучитися
«Навколо IT» — нова рубрика, в якій ми збиратимемо все корисне для життя айтішника, яке не стосується його роботи. Виявляється, у айтішників різні хобі. Ми вже писали про айтішників-бігунів, плавців, художників, музикантів, танцівників, а також заводчиків собак.
Герой сьогоднішнього матеріалу ― Максим Мох, Program Manager, який захоплюється велоспортом і знає про нього майже все. dev.ua Максим розповів, як обирав своє захоплення та дав поради, як і де краще займатися велоспортом.
Manual QA з Luxoft Ukraine вже три роки приборкує вітер на воді та кайфує від цього. Ось його історія та поради для тих, хто мріє про море та віндсерфінг
«Навколо IT» — нова рубрика, в якій ми збиратимемо все корисне для життя айтішника, яке не стосується його роботи. Виявляється, у айтішників найрізноманітніші хобі. Ми вже писали про айтішників-бігунів, плавців, художників, музикантів, танцівників, і навіть заводчика собак. Сьогодні розповідаємо про програміста, який навчився приборкувати вітер. 39-річний Сергій Костюченко — Manual QA у Luxoft Ukraine — розповів про своє захоплення віндсерфінгом та можливості займатися цим видом спорту для всіх бажаючих.
Джун шукає роботу? 10+ роботодавців про можливості для молодих спеціалістів в українському IT
Тисячі джунів — близьке майбутнє IT-індустрії, адже через війну чимало людей, що втратили роботу, вирішили переквалфікуватися і стати айтішниками. Чи буде для всіх робота? Не факт. Оскільки не всі компанії співпрацюють с початківцями. Та навіть ті, хто готує для себе кадри самостійно, з початку року зафіксували небувалий наплив бажаючих вчитися. Зокрема, тільки в EPAM Univercity заявки на навчання подали 18 000 охочих. Вже відновилися і перевершили довоєнні показники і IT-школи: кількість студентів в IT-школі Mate academy зросла вдвічі до 550 слухачів на навчанні повного дня, у GoIT — на 40% до 5000 студентів.
dev.ua розпитав роботодавців, які можливості вони мають для джунів та чи готові вони ростити собі кадри.