💳 Термінова новина! Trustee Plus — найкраще рішення для розрахунку криптою 👉

Хто такий Audio Engineer в геймдеві. Огляд зсередини від Віталія Кезіка

Про професію розповідає Віталій Кезік, аудіоінженер в Vizor Games. Зараз працює над неанонсованим проєктом для ПК і консолей на Unreal Engine 4 і для мобільного RPG/Survival з видом від третьої особи на Unity.

Продовжуємо цикл матеріалів про IТ-спеціальності. Кожну з них описує «типовий представник» — досвідчений фахівець. Сподіваємося, ці матеріали допоможуть школярам, ​​студентам, перекваліфікантам, джуніорам і співчуваючим обрати спеціальність в IТ, оцінити перспективи або просто звірити годинники з авторитетним колегою. Обговорюйте і доповнюйте матеріал в коментарях, щоб зробити його кориснішим.

Залишити коментар
Хто такий Audio Engineer в геймдеві. Огляд зсередини від Віталія Кезіка

Про професію розповідає Віталій Кезік, аудіоінженер в Vizor Games. Зараз працює над неанонсованим проєктом для ПК і консолей на Unreal Engine 4 і для мобільного RPG/Survival з видом від третьої особи на Unity.

Продовжуємо цикл матеріалів про IТ-спеціальності. Кожну з них описує «типовий представник» — досвідчений фахівець. Сподіваємося, ці матеріали допоможуть школярам, ​​студентам, перекваліфікантам, джуніорам і співчуваючим обрати спеціальність в IТ, оцінити перспективи або просто звірити годинники з авторитетним колегою. Обговорюйте і доповнюйте матеріал в коментарях, щоб зробити його кориснішим.

Чим займається Audio Engineer

Я очолюю команду фахівців по звуку. Спочатку був один, але після відкриття аудіовідділу до мене приєднався Sound Designer.

Якщо говорити про мої безпосередні обов’язки, то я створюю звуковий контент і впроваджую його в гру. Це зазвичай відбувається в три етапи.

  1. Спочатку ми готуємо семпли і перевіряємо їх на відповідність характеристикам движка.
  2. Потім я завантажую семпли в движок.
  3. Нарешті, налаштовую семпли в движку і підключаю в залежності від логіки геймплея.

Також я контролюю функціональність звукового контенту, складаю загальний розклад робіт. Звичайно, іноді ми відхиляємося від графіка. Буває, адже це робочий процес.

Я налаштовую і тестую внутрішньоігрові ассети в движку. Створюю звукову атмосферу в грі. Вона важлива, щоб гравець глибше занурився в геймплей.

Нарешті, я працюю з зовнішніми виконавцями. Зазвичай це виглядає так. Спочатку отримую від геймдизайнерів ТЗ по звуку. Якщо бачу, що звуки можна створити самостійно, роблю це сам або віддаю штатним саунд-дизайнерам. Якщо ж це неможливо, шукаю студії на аутсорсі. Рішення приймаємо в залежності від того, кому саме потрібні звуки. Якщо вони важливі тільки геймдизайнерам, то «фіналку» затверджують вони, а я підключаюся потім. Рішення про звуки для VFX (візуальних ефектів) приймаю я один. Глобально зовнішні підрядники нас ще не підводили, але не завжди з першої спроби ми отримуємо бажаний результат. Тому буває, що відправляємо отримане на переробку.

Професія перегукується з деякими іншими в галузі аудіовиробництва. Наприклад, із Sound Designer. Він займається підбором звуків для відеоігри, створенням звукових спецефектів, а також їх синтезом. Або з Sound Producer. Це керівник команди фахівців по звуку. Він координує технічну і творчу роботу, складає таймлайн і забезпечує контроль якості. Майже щоразу при завантаженні нового звукового контенту в движок мені доводиться щось доробляти, щось прибирати. Тому що спочатку створюється звук з декількох шарів, потім з них збирається ассет. Після того, як всі шари завантажуються в движок і налаштовуються в ассет, звук прикручується в залежності від геймплея. І коли запускаєш сцену, бігаєш по ній, уважно слухаєш, то розумієш, що потрібно прибрати, а десь варто додати.

Іноді доводиться попрацювати і музичним продюсером: складати і записувати музичні теми і музичний супровід для відеоігри.

Що треба вміти

Hard skills для професії:

  • Знання DAW — digital audio workstation. Я зупинив свій вибір на Ableton. З ним моє знайомство відбулося років 15 тому, на вивчення основ я витратив 2-3 місяці (тоді інформації було вкрай мало), потім підняв свій скіл.
  • Знання ігрового движка. У моєму випадку це Unreal Engine 4 і Unity. Основний движок, в якому я зараз працюю — Unreal Engine. Його я вивчав самостійно. Також частина моєї роботи відбувається в движку Unity. Ось тут мені дуже допомогли курси. Взагалі, копатися в движку — моя улюблена частина роботи.
  • Знання основ психоакустики — особливостей сприйняття звуків людиною на фізичному і психологічному рівнях.

Що стосується soft skills, вони кардинально не відрізняються від навичок в будь-якій сфері, де людина захоче домогтися успіху. Це навички комунікації, управління собою, творче та логічне мислення. Зараз поясню, чому це важливо.

У моєму випадку завжди доводиться співпрацювати з колегами. Без уміння слухати, переконувати та аргументувати навряд чи вийде вдало вибудувати робочі процеси, а це безпосередньо залежить від того, наскільки якісно буде виконана та чи інша робота.

Ще важливо управляти своїми емоціями, долати стрес. Важливі навички планування та тайм-менеджменту.

І без творчого і логічного мислення теж складно обійтися. Я вигадую контент, тобто, дію творчо. А також працюю зі звуковими системами, де все піддається логіці.

Кар'єра

У професію можна прийти різними шляхами. Наприклад, я за дипломом інженер-енергетик. Так вийшло, що попередні п’ять років працював головним інженером проєкту в будівельній галузі. Це, звичайно, дуже хороша спеціальність. Постійна напруга, стресові ситуації і ненормований робочий графік — мрія кожної людини, але не моя.

Моя історія — про хобі, яке переросло в професію після моїх 30 років. У вільний час я вивчав мистецтво дизайну звуку і звукових систем, навіть випустив пару невеликих музичних альбомів на іноземних лейблах. У якийсь момент захотів розвиватися і почав думати, де можна застосувати свої навички. Так я пішов на курси програмування, де познайомився з хлопцями з Vizor Games. У підсумку вони в мене повірили і довірилися, за що їм величезне спасибі.

Аудіоінженери затребувані у великих ігрових проєктах, де існують цілі аудіосистеми, якими треба управляти. Наприклад, у «Apex Legends» — сім фахівців по звуку різного спрямування.

Кар'єрний шлях фахівця — це зростання професіонала як в звуці, так і в знанні ігрових движків і спеціалізованих аудіодвижків (wwise/fmod). Зростання команди, участь в декількох проєктах. Зростання всередині компанії завжди залежить від її потреб. Як правило, найвища посада — це аудіодиректор/саундпродюсер.

Де вчитися професії Audio Engineer

Крім цього раджу багато грати «під олівець» і звертати увагу на тренди, які використовують в своїх роботах ігрові студії.

Слідкуйте за номінантами та переможцями щорічної премії «Game Audio Network Guild Awards». Мені, наприклад, з професійної точки зору дуже подобається минулорічний лауреат «God of War».

Хто такий 3D-художник в геймдеві. Огляд зсередини Олени Барабанщикової
Хто такий 3D-художник в геймдеві. Огляд зсередини Олени Барабанщикової
По темi
Хто такий 3D-художник в геймдеві. Огляд зсередини Олени Барабанщикової
Хто такий гейм-аналітик. Огляд зсередини від Олексія Мацуки
Хто такий гейм-аналітик. Огляд зсередини від Олексія Мацуки
По темi
Хто такий гейм-аналітик. Огляд зсередини від Олексія Мацуки
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
Як ламають відео-ігри та викладають їхні піратські копії? Розповідає програміст
Як ламають відео-ігри та викладають їхні піратські копії? Розповідає програміст
Як ламають відео-ігри та викладають їхні піратські копії? Розповідає програміст
Що, юний хакер, тобі цікаво, які ігри ще досі не крякнули? Тоді мерщій читай цю статтю. Нижче ми розглянемо, які технології використовуються для захисту ігор від злому. Також не пройдемо повз рекордсменів. Дізнаємося про рекордний час, за який вдалося зламати гру. Та розглянемо справжніх «міцних горішків».
1 коментар
Українська геймдев студія пропонує написати послання на снаряді російським військовим. Авторів тексту оберуть через Twitter
Українська геймдев студія пропонує написати послання на снаряді російським військовим. Авторів тексту оберуть через Twitter
Українська геймдев студія пропонує написати послання на снаряді російським військовим. Авторів тексту оберуть через Twitter
росія хоче створити власний ігровий рушій. Побоюються, що американці незабаром відключать їхні ігри від свого софта
росія хоче створити власний ігровий рушій. Побоюються, що американці незабаром відключать їхні ігри від свого софта
росія хоче створити власний ігровий рушій. Побоюються, що американці незабаром відключать їхні ігри від свого софта
5 книжок українською мовою, що дають перше уявлення про геймдев
5 книжок українською мовою, що дають перше уявлення про геймдев
5 книжок українською мовою, що дають перше уявлення про геймдев
У 2022 році всім уже зрозуміло — ігрова індустрія нікуди йти не збирається, натомість лише зміцнює позиції. За даними аналітиків, сумарна вартість гейм-ринку складе близько 260 млрд доларів до 2025-го, а вже зараз хоч у щось грають понад 2.5 млрд людей по всьому світу. При цьому людині, яка раніше відеоіграми не цікавилася, може бути складно вдатися до всіх нюансів сфери. Адже своїх термінів та особливостей у ній вистачає. Тому ділимося добіркою з п’яти книг українською мовою, які допоможуть отримати перше уявлення про геймдев.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.