Хто такий Audio Engineer в геймдеві. Огляд зсередини від Віталія Кезіка

Про професію розповідає Віталій Кезік, аудіоінженер в Vizor Games. Зараз працює над неанонсованим проєктом для ПК і консолей на Unreal Engine 4 і для мобільного RPG/Survival з видом від третьої особи на Unity.

Продовжуємо цикл матеріалів про IТ-спеціальності. Кожну з них описує «типовий представник» — досвідчений фахівець. Сподіваємося, ці матеріали допоможуть школярам, ​​студентам, перекваліфікантам, джуніорам і співчуваючим обрати спеціальність в IТ, оцінити перспективи або просто звірити годинники з авторитетним колегою. Обговорюйте і доповнюйте матеріал в коментарях, щоб зробити його кориснішим.

Хто такий Audio Engineer в геймдеві. Огляд зсередини від Віталія Кезіка

Про професію розповідає Віталій Кезік, аудіоінженер в Vizor Games. Зараз працює над неанонсованим проєктом для ПК і консолей на Unreal Engine 4 і для мобільного RPG/Survival з видом від третьої особи на Unity.

Продовжуємо цикл матеріалів про IТ-спеціальності. Кожну з них описує «типовий представник» — досвідчений фахівець. Сподіваємося, ці матеріали допоможуть школярам, ​​студентам, перекваліфікантам, джуніорам і співчуваючим обрати спеціальність в IТ, оцінити перспективи або просто звірити годинники з авторитетним колегою. Обговорюйте і доповнюйте матеріал в коментарях, щоб зробити його кориснішим.

Чим займається Audio Engineer

Я очолюю команду фахівців по звуку. Спочатку був один, але після відкриття аудіовідділу до мене приєднався Sound Designer.

Якщо говорити про мої безпосередні обов’язки, то я створюю звуковий контент і впроваджую його в гру. Це зазвичай відбувається в три етапи.

  1. Спочатку ми готуємо семпли і перевіряємо їх на відповідність характеристикам движка.
  2. Потім я завантажую семпли в движок.
  3. Нарешті, налаштовую семпли в движку і підключаю в залежності від логіки геймплея.

Також я контролюю функціональність звукового контенту, складаю загальний розклад робіт. Звичайно, іноді ми відхиляємося від графіка. Буває, адже це робочий процес.

Я налаштовую і тестую внутрішньоігрові ассети в движку. Створюю звукову атмосферу в грі. Вона важлива, щоб гравець глибше занурився в геймплей.

Нарешті, я працюю з зовнішніми виконавцями. Зазвичай це виглядає так. Спочатку отримую від геймдизайнерів ТЗ по звуку. Якщо бачу, що звуки можна створити самостійно, роблю це сам або віддаю штатним саунд-дизайнерам. Якщо ж це неможливо, шукаю студії на аутсорсі. Рішення приймаємо в залежності від того, кому саме потрібні звуки. Якщо вони важливі тільки геймдизайнерам, то «фіналку» затверджують вони, а я підключаюся потім. Рішення про звуки для VFX (візуальних ефектів) приймаю я один. Глобально зовнішні підрядники нас ще не підводили, але не завжди з першої спроби ми отримуємо бажаний результат. Тому буває, що відправляємо отримане на переробку.

Професія перегукується з деякими іншими в галузі аудіовиробництва. Наприклад, із Sound Designer. Він займається підбором звуків для відеоігри, створенням звукових спецефектів, а також їх синтезом. Або з Sound Producer. Це керівник команди фахівців по звуку. Він координує технічну і творчу роботу, складає таймлайн і забезпечує контроль якості. Майже щоразу при завантаженні нового звукового контенту в движок мені доводиться щось доробляти, щось прибирати. Тому що спочатку створюється звук з декількох шарів, потім з них збирається ассет. Після того, як всі шари завантажуються в движок і налаштовуються в ассет, звук прикручується в залежності від геймплея. І коли запускаєш сцену, бігаєш по ній, уважно слухаєш, то розумієш, що потрібно прибрати, а десь варто додати.

Іноді доводиться попрацювати і музичним продюсером: складати і записувати музичні теми і музичний супровід для відеоігри.

Що треба вміти

Hard skills для професії:

  • Знання DAW — digital audio workstation. Я зупинив свій вибір на Ableton. З ним моє знайомство відбулося років 15 тому, на вивчення основ я витратив 2-3 місяці (тоді інформації було вкрай мало), потім підняв свій скіл.
  • Знання ігрового движка. У моєму випадку це Unreal Engine 4 і Unity. Основний движок, в якому я зараз працюю — Unreal Engine. Його я вивчав самостійно. Також частина моєї роботи відбувається в движку Unity. Ось тут мені дуже допомогли курси. Взагалі, копатися в движку — моя улюблена частина роботи.
  • Знання основ психоакустики — особливостей сприйняття звуків людиною на фізичному і психологічному рівнях.

Що стосується soft skills, вони кардинально не відрізняються від навичок в будь-якій сфері, де людина захоче домогтися успіху. Це навички комунікації, управління собою, творче та логічне мислення. Зараз поясню, чому це важливо.

У моєму випадку завжди доводиться співпрацювати з колегами. Без уміння слухати, переконувати та аргументувати навряд чи вийде вдало вибудувати робочі процеси, а це безпосередньо залежить від того, наскільки якісно буде виконана та чи інша робота.

Ще важливо управляти своїми емоціями, долати стрес. Важливі навички планування та тайм-менеджменту.

І без творчого і логічного мислення теж складно обійтися. Я вигадую контент, тобто, дію творчо. А також працюю зі звуковими системами, де все піддається логіці.

Кар'єра

У професію можна прийти різними шляхами. Наприклад, я за дипломом інженер-енергетик. Так вийшло, що попередні п’ять років працював головним інженером проєкту в будівельній галузі. Це, звичайно, дуже хороша спеціальність. Постійна напруга, стресові ситуації і ненормований робочий графік — мрія кожної людини, але не моя.

Моя історія — про хобі, яке переросло в професію після моїх 30 років. У вільний час я вивчав мистецтво дизайну звуку і звукових систем, навіть випустив пару невеликих музичних альбомів на іноземних лейблах. У якийсь момент захотів розвиватися і почав думати, де можна застосувати свої навички. Так я пішов на курси програмування, де познайомився з хлопцями з Vizor Games. У підсумку вони в мене повірили і довірилися, за що їм величезне спасибі.

Аудіоінженери затребувані у великих ігрових проєктах, де існують цілі аудіосистеми, якими треба управляти. Наприклад, у «Apex Legends» — сім фахівців по звуку різного спрямування.

Кар'єрний шлях фахівця — це зростання професіонала як в звуці, так і в знанні ігрових движків і спеціалізованих аудіодвижків (wwise/fmod). Зростання команди, участь в декількох проєктах. Зростання всередині компанії завжди залежить від її потреб. Як правило, найвища посада — це аудіодиректор/саундпродюсер.

Де вчитися професії Audio Engineer

Крім цього раджу багато грати «під олівець» і звертати увагу на тренди, які використовують в своїх роботах ігрові студії.

Слідкуйте за номінантами та переможцями щорічної премії «Game Audio Network Guild Awards». Мені, наприклад, з професійної точки зору дуже подобається минулорічний лауреат «God of War».

Хто такий 3D-художник в геймдеві. Огляд зсередини Олени Барабанщикової
Хто такий 3D-художник в геймдеві. Огляд зсередини Олени Барабанщикової
По темi
Хто такий 3D-художник в геймдеві. Огляд зсередини Олени Барабанщикової
Хто такий гейм-аналітик. Огляд зсередини від Олексія Мацуки
Хто такий гейм-аналітик. Огляд зсередини від Олексія Мацуки
По темi
Хто такий гейм-аналітик. Огляд зсередини від Олексія Мацуки

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал.