💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉
Наталя ХандусенкоСтартап
4 вересня 2024, 09:19
2024-09-04
Стартап, який став сімейною справою. Харків'янин створив B2b-платформу для бізнесу на заміну сервісам країни-агресора
Руслан Юхименко — переселенець з Харкова, переїхав через війну до Луцька. Призупинивши тимчасово свій бізнес, він не склав руки, а навпаки — зрозумів, що прийшов час втілити стару ідею, яка зародилась ще у 2019 році. Колишній Sales Manager, який знає усі болі процесу закупівель між бізнесом та постачальником, заснував стартап B2buy’s. Це цифрова платформа на заміну сервісам країни-агресора та дорогим закордонним, яка цифровізує взаємодію постачальника з покупцем в регулярних B2b закупівлях та управляє всією ланкою бізнес-процесу. Розвивати стартап допомагають Руслану його дружина, яка виконує роль маркетолога, та брат — він відповідає за усю технічну роботу.
Ініціатором створення B2buy’s є Руслан Юхименко, підприємець з Харкова, який з початком великої війни переїхав до Луцька. Має понад 10 років досвіду менеджера з продажів у сфері B2b постачання. У 2019 році відкрив власний бізнес в цій же сфері, але через велику війну його довелося тимчасово закрити, але вже його відновив. Зараз Руслан виконує у стартапі роль CEO.
Усю технічну роботу зі створення платформи виконував брат Руслана Іван Дубовик — програміст з понад 15 років досвіду. Зараз він CTO стартапу.
Дружина Руслана — Олена Юхименко — взяла на себе роль маркетолога, відповідає за комунікацію. Олена перебуває з дітьми у Німеччині, тому також займається дослідженням ринку цієї країни.
Як з’явилась ідея
Ідея з’явилась у Руслана під час роботи менеджером з продажів.
«Я на собі щодня відчував проблему відсутньої цифровізації взаємодії постачальника з покупцем в регулярних B2b закупівлях. Через відсутність інструментів управління всією ланкою бізнес-процесу зі сторони постачальника та в розмовах з клієнтами — розумів схожі проблеми зі сторони покупців», — розповів Руслан Юхименко.
Протягом років роботи Руслан шукав та тестував різні сервіси. Знайшовши один, який відповідав запиту, виявилось, він був створений в країні-агресора.
Так, у 2022 році почали працювати над ідеєю створення свого власного продукту. У 2023 році вже запустили цифрову платформу B2buy’s.
Про цифрову платформу B2buy’s
SaaS-платформа B2buy’s призначена для бізнесу та організацій, які регулярно роблять закупівлі — з одного боку. І компанії, які постачають різні товари — з іншого боку.
Зараз робота платформи сфокусована на HoReCa (готелях, ресторанах, кафе), тому що CEO стартапу має досвід та клієнтську базу у цій сфері. Але в майбутньому розширять аудиторію до виробничих підприємств, громадських організацій, офісів тощо.
«Також під час спілкування з представниками служби тилу Збройних Сил України, зрозумів потребу в покращенні систем для забезпечення наших військ. Це те в чому ми хочемо і шукаємо, як бути корисними задля спільної перемоги у війні», додав Руслан.
Стартап знаходиться на стадії MVP. Усе зроблено власними силами за власні кошти. Зараз платформу тестують 4 клієнти з Луцька та Харкова.
«Маємо ранніх прихильників зі сторони постачальника та покупця, і вони по суті зараз тестують сервіс. Ми отримуємо зворотній зв’язок, на основі якого плануємо допрацьовувати продукт та будувати наступні версії», — пояснює CEO стартапу.
Монетизація відбуватиметься за підпискою — це базовий функціонал, який містить обмін замовленнями між покупцем та постачальником. А також окремо оплата за додаткові сервіси: підбір постачальника, порівняння цінових пропозицій, електронний документообіг, аналітика витрат, інтеграція систем обліку з обох сторін, платіжний сервіс та логістичний модуль.
Чим платформа відрізняється від конкурентів
Стартап зараз досліджує конкурентів на закордонних ринках — ринки розвинених країн, на які планують виходити після тестування та покращення продукту для українських клієнтів.
Щодо України, то тут можна назвати такі непрямі конкуренти, як електронні системи Prozorro, Prom.ua, Poster, CRM та ERP. Але жодна з них не оцифровує весь ланцюг закупівель і постачань (всю взаємодію між покупцем і постачальником). Є системи, які не локалізовані в Україні або великі, дорогі та складні системи.
«Наша цільова аудиторія — це малі та середні підприємства, тому наша мета дати їм універсальний та недорогий інструмент, легкий в користуванні. З можливістю обрати, яку саме частину їх задач важливо автоматизувати для конкретного ресторану чи підприємства, і збільшити можливості за допомогою модулів з додатковим функціоналом», — каже CEO стартапу про перевагу свого продукту.
«Я інколи порівнюю закупівлі в невеликих компаніях з тим, що до того, як створили Uber, коли люди зупиняли таксі рукою на вулиці або телефонним дзвінком. Але з розвитком технологій стало зрозуміло, що потрібно і можливо оптимізувати цю та інші сфери життя та бізнесу. Це означає — знизити втрати ресурсів (часових, фінансових…), зменшити собівартість складових бізнес-процесу, а у фіналі — покращити ціну для кінцевого споживача», — додає Руслан.
Які плани
У найближчих планах — покращення першої версії на основі зібраного зворотного зв’язку.
Далі залучення більшої кількості користувачів та залучення інвестицій для побудови другої версії платформи. Паралельно планують масштабувати розвиток продукту, збільшуючи функціонал.
«Зараз перша задача fundraising — знайти підтримку та ресурс для продовження роботи над проєктом фултайм, для цього стартап брав участь у кількох грантових, інкубаторських та акселераційних програмах, серед яких KSE Startup Ecosystem. Також займаємось активно networking, паралельно працюючи над шліфуванням ідеї та створенням досконалої версії продукту», — каже Руслан Юхименко.