💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉
Марія БровінськаГаряченьке
19 вересня 2024, 10:53
2024-09-19
За два місяці роботи механізму бронювання через «Дію» Luxoft Україна, Intellias та Ciklum бронюють у рази більше фахівців
Після старту процедури бронювання через «Дію» у липні 2024-го найбільші українські ІТ-компанії забронювали на десятки співробітників більше, ніж за попереднім механізмом.
Як пише Forbes, Luxoft Україна збільшили кількість заброньованих у чотири рази, Ciklum — майже втричі, Intellias — практично вдвічі.
На травень було заброньовано 4000 айтівців, що становить 1% від індустрії, де за підрахунками профільної асоціації IT Ukraine на лютий було 346 000 фахівців. Порахувати актуальну цифру заброньованих через «Дію» айтівців на зараз неможливо, оскільки в послузі не передбачено технічної можливості рахувати їх по галузях, відповіли Forbes Ukraine в пресслужбі Мінцифри.
Найбільші ІТ-компанії витрачають на бронювання одного співробітника від 20 хвилин до одного дня, свідчать дані надані Luxoft Україна, Ciklum, EPAM Україна та Intellias.
Раніше Luxoft Україна та Intellias очікували бронь до трьох місяців, повідомими компанії Forbes.
«Стикалися з випадками, коли документи губилися між Міноборони та Мінекономіки, — каже керівниця операцій з управління персоналом Ciklum Марія Шубцова. — Це затягувало процес практично вдвічі, тож рішення надходило через чотири місяці». Компанія має 16 заброньованих фахівців. У липні-вересні 2023-го було лише чотири.
Після появи бронювання в «Дії» стало легше, бо це відносно простий і зрозумілий механізм, каже віцепрезидент з управління талантами Intellias Роман Гапачило. «Усі, кого ми подавали на бронювання отримали позитивну відповідь», — додав він. У липні-вересні 2024-го компанія забронювала 100 фахівців. За аналогічний період 2023-го було 55.
Ключові переваги нового механізму — оперативність, автоматичне відображення інформації в «Резерв+» та переведення на спецоблік, каже старша директорка з розвитку талантів «ЕРАМ Україна» Наталія Колядко. «Це зменшує бюрократію та ризики зловживань порівняно з попередніми процедурами», додає вона, не розкриваючи кількість заброньованих.
«Економимо купу паперу», — ідеться у відповіді пресслужби «Luxoft Україна» на запит Forbes. Компанія має 47 заброньованих фахівців. У липні-вересні 2023-го вона забронювала дев’ятьох спеціалістів.
Втім, швидківне бронювання не розв’язує проблеми для сервісного IT бізнесу, каже Гапачило з Intellias. «Клієнти хочуть мати на проєкті не 50% спеціалістів, а 100%, щоб бути впевненим, що усі домовленості за контрактом будуть виконані». Інакше замовники можуть й надалі обирати компанії з інших країн», — додає він.
У «Luxoft Україна» та Ciklum теж не відчули впливу бронювання через «Дію» на залучення клієнтів. «Оцінити масштаб впливу нового інструмента складно, — каже Шубцова з Ciklum. — Досі не вирішена низка аспектів, яка б розблокувала шлях до бронювання більшої кількості персоналу».