Британські інженери атомних підводних човнів використовують програмне забезпечення, розроблене в росії та білорусі
Це може становити загрозу для національної безпеки.
Це може становити загрозу для національної безпеки.
Британські інженери атомних підводних човнів використовують програмне забезпечення, розроблене в росії та білорусі, повідомляє The Telegraph.
Програмне забезпечення мало бути створене британським персоналом із допуском до секретної інформації, але його розробка була частково передана на аутсорсинг розробникам із Сибіру й Мінська.
Таким чином, існують побоювання, що код, створений російськими та білоруськими розробниками, може бути використаний для розкриття місцеперебування британських підводних човнів.
Розслідування виявило, що фірма, яка передала роботу над інтранет-мережею (для внутрішнього користування — ред.) для інженерів атомних підводних човнів росії та білорусі, спочатку тримала її в таємниці й обговорювала, чи зможе вона приховати місцеперебування працівників.
Окрім флоту, існують побоювання, що інші оборонні можливості могли бути скомпрометовані, оскільки з’ясувалося, що попередній проєкт також був переданий на аутсорсинг розробникам у Мінську.
Компанія Rolls-Royce Submarines, яка обслуговує флот атомних підводних човнів, хотіла оновити інтранет-мережу для своїх співробітників та уклала субпідрядний договір з WM Reply, консалтинговою фірмою в галузі цифрових технологій. WM Reply, своєю чергою, залучила до роботи розробників із білорусі.
Інтранет-система містила персональні дані всіх співробітників Rolls-Royce Submarines, а також організаційну структуру тих, хто працює на підводному флоті Великої Британії.
Улітку 2020 року співробітники WM Reply почали бити на сполох щодо наслідків для безпеки використання білоруського персоналу в проєкті й запропонували поінформувати Rolls-Royce.
У листопаді на зборах колективу, стенограма яких була надана слідчим Міноборони, з’ясувалося, що деякі співробітники серйозно занепокоєні. Але начальство сказало їм, що не потрібно «панікувати» й що Rolls-Royce не слід інформувати, оскільки є ризик, що компанія може скасувати проєкт, якщо дізнається про це.
У Rolls-Royce заявили, що провела повну перевірку ІТ-безпеки будь-якого кодування до того, як воно було представлено в її мережі. Компанія впевнена, що співробітники WM Reply та їхні субпідрядники не мали доступу до інформації на захищених серверах.