🚀 Trustee Plus - ваш криптогаманець з вбудованою платіжною карткою тут 👉
Олексій ДзюбаГаряченьке
21 лютого 2022, 11:00
2022-02-21
Портативний контейнер, роборука і не тільки це. 5 головних технологій з R&D-центру «Нової пошти». Репортаж
Журналіст dev.ua побував на території Київського Інноваційного Терміналу компанії «Нова пошта». Виявилося, що там не лише роботизовані системи допомагають сортувати та доставляти тисячі посилок, але й існує ціла команда, яка працює над розвитком інновацій. Як виглядають технологічні новинки компанії, читайте в нашому матеріалі.
Київ, район станції метро Теремки. Звідси ми разом з іншими колегами-журналістами відправляємося до КІТа — Київського Інноваційного Терміналу, який відкрили у 2018 році. Напевно, головного центру експериментів з технологіями «Нової пошти». Розташоване на краю столиці, це місце не лише для сортування посилок. Тут знаходиться R&D-центр компанії, на базі якого з’являються нові технологічні рішення.
Екскурсію для нас проводить Володимир Масюк — директор департаменту досліджень і розробки. І починаємо ми… зі звичайної стіни. На ній висить дошка, на яку будь-який працівник компанії може вписати свою ідею щодо корисної інновації. Якщо її беруть в роботу і вона «вистрілює», спеціаліст отримує винагороду.
Далі переміщаємося на вулицю. Саме тут та в інших приміщеннях знаходяться нові технологічні рішення «Нової пошти». Частину з них вже почали використовувати, частину — почнуть з цього року. Я зупинюся на особистому топ-5 — те, що найбільше запам’яталося.
Контейнер–трансформер
В компанії його називають «мобільним відділенням». По суті це контейнер, яким можна доставляти посилки й відразу на місці перетворити його на відділення. Короче кажучи, як фільм «Трансформери» по-українськи. Його головне призначення — донести поштові послуги у найвіддаленіші куточки України.
Також пристрій можна використовувати на будь-яких локаціях: фестивалі, івенти тощо. Чи замість стаціонарного відділення на час його ремонту. В компанії кажуть, що розгортання мобільного відділення займає 5 хвилин. У ньому може працювати дві людини, продуктивність — до 10 000 посилок на місяць.
Поштомат 2.0
Більшість з вас ви чули чи бачили звичайні поштомати «Нової пошти» у своїх під'їздах. На зміну їм має прийти удосконалена версія. Це робокс, автоматичний поштомат. Його виробник — українська компанія Kapelou, яка займається роботизованим обладнанням для складу на внутрішній та європейський ринки понад 8 років.
Всього пристрій має 176 комірок. Робокс призначений для відправки та отримання посилок. Її кладуть у спеціальне приймальне віконце, після чого відбувається вимірювання ваги та габаритів відправлення для визначення кількості комірок зберігання. Потім посилка зберігається в робоксі та очікує на рух по логістичному ланцюжку.
Роборука з присосками
Мій особистий фаворит, оскільки з боку виглядає майже як рука з фільму «Термінатор», тільки дещо для іншого призначення. Насправді це робот-колаборант, якого розробили японці, а інтеграцією займається все та ж українська компанія Kapelou. Робот називається Motoman GP7, його вантажність 5 кг.
В компанії кажуть, що він достатньо просто вводиться в експлуатацію та обслуговується. Робочий діапазон Motoman GP7 складає 927 мм. Його можна використовувати на терміналах під час викладання вантажу на лінії та у відділеннях для видачі посилок. За словами Володимира, робота почнуть використовувати на київських відділеннях цього року.
Доставка дронами
17 листопада 2021 року «Нова Пошта» здійснила тестову доставку безпілотником з київського термінала до львівського. Політ такого безпілотника до місця посадки займає 6 годин. Погоджував політ «Украерорух», видача дозволу займає 1 місяць. Таким чином відбувся перший політ з термінала в термінал.
Поки що цей дрон, який допомагала створювати українська компанія «Укрспецсистемс», знаходиться в київському терміналі. Компанія закупила таких 4 і вони будуть здійснювати перельоти між містами-мільйонниками. Наразі максимальна швидкість дрону — 140 км/год, в компанії її хочуть збільшити до 200 км/год. Він дає можливість доставити 16 кг посилок/вантажу/документів.
Свій електромобіль
Цей проєкт реалізовують в партнерстві з компанією Intel. Електрокар вже використовується для доставки посилок в Києві. На сьогодні в роботу запущено 3 авто. Планується ще одне після того, як додадуть будку для транспортування посилок. Потужність на 1 заряді батареї — 70 км. Крім цього є можливість установки додаткової батареї для збільшення до 150 км. Швидкість руху — 45 км/год.
Електромобіль має систему безпечного руху водія. Вона складається з датчика, екрана та робочого місця диспетчера. Датчик розпізнає об`єкти, розмітку, авто, що рухаються попереду тощо. Екран показує попередження та видає звуковий сигнал у випадку небезпеки. Робоче місце диспетчера дає можливість відстежувати стан в онлайн режимі та формувати звіти.
Нове в «Новій»
Це далеко не всі інновації «Нової пошти». Чого лише коштує сам КІТ, потужність якого зараз становить понад 50 000 посилок/годину. А до кінця 2022 року, після встановлення 2 додаткових ліній для сортування дрібного вантажу, її планують збільшити до 72 000 посилок/годину.
Сам термінал має і Zebra-камери, які заміряють, наскільки ефективно завантажений BDF-контейнер. І власну розробку — робот-traine, коли працівник викладає посилку на робота, який відвозить її до сканера та переміщує у бокс, який відповідає за певний географічний напрямок.
І 7 спеціальних автівок Kamag для переміщення BDF–контейнерів на території терміналів. Він здійснює цілодобове паркування та переміщення контейнерів залежно від виробничих потреб. Запас ходу такого — 173 км, а повна маса складає 18 тонн.
Того дня власники компанії, з якими журналісти мали зустріч — Володимир Поперешнюк та Вячеслав Климов — жартували, що жодний фінансовий директор ніколи б не дав гроші на подібні експерименти. Тому що інновації коштують дорого і це завжди ризик.
Але сьогодні технології допомагають компанії пришвидшувати доставку, спрощуючи робочі процеси для працівників. Що подобається ще більше, що практично кожний інноваційний проєкт «Нова пошта» реалізує з іншими українськими компаніями. Це допомагає розвиватися обом сторонам.
Компанія має серйозні плани на 2022 рік. Крім побудови інноваційного терміналу в Одесі за 1 млрд гривень, відкриють новий термінал у Запоріжжі. І продовжать впроваджувати всі інновації, про які ми сьогодні розповіли. Зараз в Україні той період, коли неможливо відступати. Не збирається цього робити й «Нова пошта».
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Як працюють поштомати від «Нова пошта», Meest та ROZETKA, і що потрібно, аби ними скористатись
Зараз, щоб отримати чи відправити посилку навіть не потрібно йти до відділення служби доставки, чекати довгі черги та витрачати купу часу. Це можна зробити за допомогою поштоматів — автоматичних теміналів, які розташовані у місцях активних переміщень людей, магазинах, супермаркетах та навіть в житлових будинках.
dev.ua зібрав інформацію про термінали різних сервісів доставки, де вони знаходяться, чим відрізняються, як скористатись поштоматом та які особливості вони мають.
(оновлений текст від 17 листопада 2021 року)