Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Hot! dev.media шукає менеджера з продажу спецпроєктів

Портативний контейнер, роборука і не тільки це. 5 головних технологій з R&D-центру «Нової пошти». Репортаж

Журналіст dev.ua побував на території Київського Інноваційного Терміналу компанії «Нова пошта». Виявилося, що там не лише роботизовані системи допомагають сортувати та доставляти тисячі посилок, але й існує ціла команда, яка працює над розвитком інновацій. Як виглядають технологічні новинки компанії, читайте в нашому матеріалі.

Залишити коментар
Портативний контейнер, роборука і не тільки це. 5 головних технологій з R&D-центру «Нової пошти». Репортаж

Журналіст dev.ua побував на території Київського Інноваційного Терміналу компанії «Нова пошта». Виявилося, що там не лише роботизовані системи допомагають сортувати та доставляти тисячі посилок, але й існує ціла команда, яка працює над розвитком інновацій. Як виглядають технологічні новинки компанії, читайте в нашому матеріалі.

В серці інновацій

Київ, район станції метро Теремки. Звідси ми разом з іншими колегами-журналістами відправляємося до КІТа — Київського Інноваційного Терміналу, який відкрили у 2018 році. Напевно, головного центру експериментів з технологіями «Нової пошти». Розташоване на краю столиці, це місце не лише для сортування посилок. Тут знаходиться R&D-центр компанії, на базі якого з’являються нові технологічні рішення.

Фото — Олексій Дзюба

Екскурсію для нас проводить Володимир Масюк — директор департаменту досліджень і розробки. І починаємо ми… зі звичайної стіни. На ній висить дошка, на яку будь-який працівник компанії може вписати свою ідею щодо корисної інновації. Якщо її беруть в роботу і вона «вистрілює», спеціаліст отримує винагороду.

Фото — Олексій Дзюба

Далі переміщаємося на вулицю. Саме тут та в інших приміщеннях знаходяться нові технологічні рішення «Нової пошти». Частину з них вже почали використовувати, частину — почнуть з цього року. Я зупинюся на особистому топ-5 — те, що найбільше запам’яталося.

Фото — Нова пошта

Контейнер–трансформер

В компанії його називають «мобільним відділенням». По суті це контейнер, яким можна доставляти посилки й відразу на місці перетворити його на відділення. Короче кажучи, як фільм «Трансформери» по-українськи. Його головне призначення — донести поштові послуги у найвіддаленіші куточки України.

Фото — Олексій Дзюба

Також пристрій можна використовувати на будь-яких локаціях: фестивалі, івенти тощо. Чи замість стаціонарного відділення на час його ремонту. В компанії кажуть, що розгортання мобільного відділення займає 5 хвилин. У ньому може працювати дві людини, продуктивність — до 10 000 посилок на місяць.

Поштомат 2.0

Більшість з вас ви чули чи бачили звичайні поштомати «Нової пошти» у своїх під'їздах. На зміну їм має прийти удосконалена версія. Це робокс, автоматичний поштомат. Його виробник — українська компанія Kapelou, яка займається роботизованим обладнанням для складу на внутрішній та європейський ринки понад 8 років.

Фото — Олексій Дзюба

Всього пристрій має 176 комірок. Робокс призначений для відправки та отримання посилок. Її кладуть у спеціальне приймальне віконце, після чого відбувається вимірювання ваги та габаритів відправлення для визначення кількості комірок зберігання. Потім посилка зберігається в робоксі та очікує на рух по логістичному ланцюжку. 

Роборука з присосками

Мій особистий фаворит, оскільки з боку виглядає майже як рука з фільму «Термінатор», тільки дещо для іншого призначення. Насправді це робот-колаборант, якого розробили японці, а інтеграцією займається все та ж українська компанія Kapelou. Робот називається Motoman GP7, його вантажність 5 кг.

Фото — Олексій Дзюба

В компанії кажуть, що він достатньо просто вводиться в експлуатацію та обслуговується. Робочий діапазон Motoman GP7 складає 927 мм. Його можна використовувати на терміналах під час викладання вантажу на лінії та у відділеннях для видачі посилок. За словами Володимира, робота почнуть використовувати на київських відділеннях цього року. 

Доставка дронами

17 листопада 2021 року «Нова Пошта» здійснила тестову доставку безпілотником з київського термінала до львівського. Політ такого безпілотника до місця посадки займає 6 годин. Погоджував політ «Украерорух», видача дозволу займає 1 місяць. Таким чином відбувся перший політ з термінала в термінал. 

Фото — Олексій Дзюба

Поки що цей дрон, який допомагала створювати українська компанія «Укрспецсистемс», знаходиться в київському терміналі. Компанія закупила таких 4 і вони будуть здійснювати перельоти між містами-мільйонниками. Наразі максимальна швидкість дрону — 140 км/год, в компанії її хочуть збільшити до 200 км/год. Він дає можливість доставити 16 кг посилок/вантажу/документів.

«Нова пошта» здійснила першу доставку безпілотником з Києва до Львова. Як це було. Репортаж    
«Нова пошта» здійснила першу доставку безпілотником з Києва до Львова. Як це було. Репортаж    
По темi
«Нова пошта» здійснила першу доставку безпілотником з Києва до Львова. Як це було. Репортаж    

Свій електромобіль 

Цей проєкт реалізовують в партнерстві з компанією Intel. Електрокар вже використовується для доставки посилок в Києві. На сьогодні в роботу запущено 3 авто. Планується ще одне після того, як додадуть будку для транспортування посилок. Потужність на 1 заряді батареї — 70 км. Крім цього є можливість установки додаткової батареї для збільшення до 150 км. Швидкість руху — 45 км/год.

Фото — Олексій Дзюба

Електромобіль має систему безпечного руху водія. Вона складається з датчика, екрана та робочого місця диспетчера. Датчик розпізнає об`єкти, розмітку, авто, що рухаються попереду тощо. Екран показує попередження та видає звуковий сигнал у випадку небезпеки. Робоче місце диспетчера дає можливість відстежувати стан в онлайн режимі та формувати звіти.

Нове в «Новій»

Це далеко не всі інновації «Нової пошти». Чого лише коштує сам КІТ, потужність якого зараз становить понад 50 000 посилок/годину. А до кінця 2022 року,  після встановлення 2 додаткових ліній для сортування дрібного вантажу, її планують збільшити до 72 000 посилок/годину.

Сам термінал має і Zebra-камери, які заміряють, наскільки ефективно завантажений BDF-контейнер. І власну розробку — робот-traine, коли працівник викладає посилку на робота, який відвозить її до сканера та переміщує у бокс, який відповідає за певний географічний напрямок.

Фото — Олексій Дзюба

І 7 спеціальних автівок Kamag для переміщення BDF–контейнерів на території терміналів. Він здійснює цілодобове паркування та переміщення контейнерів залежно від виробничих потреб. Запас ходу такого — 173 км, а повна маса складає 18 тонн.

Того дня власники компанії, з якими журналісти мали зустріч — Володимир Поперешнюк та Вячеслав Климов — жартували, що жодний фінансовий директор ніколи б не дав гроші на подібні експерименти. Тому що інновації коштують дорого і це завжди ризик.

Фото — Олексій Дзюба

Але сьогодні технології допомагають компанії пришвидшувати доставку, спрощуючи робочі процеси для працівників. Що подобається ще більше, що практично кожний інноваційний проєкт «Нова пошта» реалізує з іншими українськими компаніями. Це допомагає розвиватися обом сторонам.

Компанія має серйозні плани на 2022 рік. Крім побудови інноваційного терміналу в Одесі за 1 млрд гривень, відкриють новий термінал у Запоріжжі. І продовжать впроваджувати всі інновації, про які ми сьогодні розповіли. Зараз в Україні той період, коли неможливо відступати. Не збирається цього робити й «Нова пошта».

«Нова Пошта» запускає Асоціацію роботизації де стартапи допоможуть компанії впроваджувати інновації
«Нова Пошта» запускає Асоціацію роботизації, де стартапи допоможуть компанії впроваджувати інновації
По темi
«Нова Пошта» запускає Асоціацію роботизації, де стартапи допоможуть компанії впроваджувати інновації
«Нова пошта» планує побудувати інноваційний термінал в Одесі за 1 млрд грн. Через тиждень новий термінал відкриють у Запоріжжі
«Нова пошта» планує побудувати інноваційний термінал в Одесі за 1 млрд грн. Через тиждень новий термінал відкриють у Запоріжжі
По темi
«Нова пошта» планує побудувати інноваційний термінал в Одесі за 1 млрд грн. Через тиждень новий термінал відкриють у Запоріжжі
Любов через стінку. Як «Нова пошта» та «Укрпошта» ділять один простір і хто з них швидше доставляє валентинки
Любов через стінку. Як «Нова пошта» та «Укрпошта» ділять один простір, і хто з них швидше доставляє валентинки
По темi
Любов через стінку. Як «Нова пошта» та «Укрпошта» ділять один простір, і хто з них швидше доставляє валентинки
Читайте головні IT-новини країни в нашому телеграмі
Читайте головні IT-новини країни в нашому телеграмі
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому телеграмі
Про конкуренцію, ейджизм, працевлаштування, фейки та навчання.

«Стас IT-глаз» з черговою гарячею темою ІТ-курси в Україні.

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
«Нова пошта» хоче робити роботів для ДСНС: навіщо це потрібно
«Нова пошта» хоче робити роботів для ДСНС: навіщо це потрібно
«Нова пошта» хоче робити роботів для ДСНС: навіщо це потрібно
«Нова Пошта» до кінця року вийде на ринок Польщі, а далі розширюватиметься в ЄС
«Нова Пошта» до кінця року вийде на ринок Польщі, а далі розширюватиметься в ЄС
«Нова Пошта» до кінця року вийде на ринок Польщі, а далі розширюватиметься в ЄС
У «Нової пошти» з'явилася можливість надсилання посилок через поштомати
У «Нової пошти» з'явилася можливість надсилання посилок через поштомати
У «Нової пошти» з'явилася можливість надсилання посилок через поштомати
Власники «Нової пошти» і маркетолог Федорів запустили інвестфонд Vesna.Capital
Власники «Нової пошти» і маркетолог Федорів запустили інвестфонд Vesna.Capital
Власники «Нової пошти» і маркетолог Федорів запустили інвестфонд Vesna.Capital

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.