Вийшов на Kiсkstarter по $10 000 і отримав у 50 разів більше. Майстер-клас від українського програміста, що винайшов надпотрібний автогаджет Carsifi

Український програміст Ігор Марцеха винайшов пристрій, який дозволяє бездротово підключати телефон до автомобіля — адаптер Carsifi.

Для розвитку гаджету Ігор запустив кампанію на Кickstarter, прагнучи зібрати $10 000 на маркетинг та просування свого винаходу. Потрібну суму від бейкерів він отримав уже в перші кілька годин. І надходження не припинились — наразі на рахунку проєкту на Kickstarter вже понад $445 000 від майже 5000 бейкерів. А до фіналу проєкту ще цілих 14 днів. 

Залишити коментар
Вийшов на Kiсkstarter по $10 000 і отримав у 50 разів більше. Майстер-клас від українського програміста, що винайшов надпотрібний автогаджет Carsifi

Український програміст Ігор Марцеха винайшов пристрій, який дозволяє бездротово підключати телефон до автомобіля — адаптер Carsifi.

Для розвитку гаджету Ігор запустив кампанію на Кickstarter, прагнучи зібрати $10 000 на маркетинг та просування свого винаходу. Потрібну суму від бейкерів він отримав уже в перші кілька годин. І надходження не припинились — наразі на рахунку проєкту на Kickstarter вже понад $445 000 від майже 5000 бейкерів. А до фіналу проєкту ще цілих 14 днів. 

dev.ua поспілкувався з Ігорем та розпитав, як виникла ідея створення гаджету, та які плани на свій проєкт має розробник.

Що таке Carsifi та навіщо він потрібен

Розробка українського програміста — це адаптер, який підходить для усіх автомобілів із встановленим Android Auto (це технологія від Google). Вона встановлена на головних пристроях авто (мультимедіа). Зараз у багатьох авто підтримується підключення кабелем. Carsifi адаптер дозволяє робити це підключення через Wi-Fi.

Також в адаптері є додатковий функціонал зміну різних налаштувань Android Auto (DPI, disable touch protect, change Wi-Fi gateway).

Цей пристрій дозволяє за допомогою wi-fi модуля під'єднати телефон до машини та вивести всю необхідну інформацію на дисплей автомобіля, не відволікаючи водія. 

«При підключенні до Android Auto телефону, відбувається передача відео і аудіо з телефона на екран авто в адаптованому для водія інтерфейсі (це не mirrorLink)», — каже винахідник. 

За його словами, із застосуванням модуля Carsifi водії забувають про шнури, бо адаптер підключає телефон по Wi-Fi. отримуєте увесь інтерфейс телефону на екрані автомобіля. А це і дзвінки, і повідомлення, карти, музика.

Під'єднати цей пристрій треба лише один раз, а далі з’єднання відбувається автоматично. Окрім цього, каже розробник, пристрій містить магічну кнопку, яка дає можливість перемикатися між різними телефонами. «Це дуже зручно, коли чоловік та дружина користуються однією автівкою», — каже він.

Як все починалось

Фото — Facebook Ігора Марцехи

Ігор Марцеха — Senior Android Engineer в IT-компанії Lohika/Capgemini Engineering. Carsifi для нього — pet-проєкт, особиста ініціатива та розробка не для замовника, а за власним бажанням. Ігор розповідає, що подібні ініціативи є у багатьох його колег. «В Lohika дуже заохочується розвиток інженера, можна світчнутись на різні технології. Хоч з Android на бекенд. Але як такої програми підтримки pet проєктів немає, але багато хто їх розробляє», — каже він. 

Ідея створити пристрій, що дозволяв би за кермом автомобіля бути вільним від телефону і при цьому не пропускати важливих повідомлень і мати доступ до даних з телефону, прийшла до Ігора невипадково.

«Якось два роки тому я їхав в офіс за кермом і ідея прийшла в голову зробити такий адаптер», — згадує він.

Проте розробник приділяв реалізації задуманого мало часу, а також, як зізнається Ігор, були певні складнощі із тестуванням майбутнього гаджета. 

Предметно зайнявся своєю розробкою Марцеха на початку 2020 року.  Через карантин з’явився вільний час», — коментує він. 

Але влітку 2020-го Ігор став батьком. «У нас народився син, і це трішки вплинуло на розвиток адаптера, батьки мене зрозуміють», — посміхаючись, каже розробник.

Зрештою, «допилити» гаджет вдалося вже 2021-го — адаптер був повністю готовий до продажів у травні.

Плани у молодого підприємця були амбіційними — продати 1000 гаджетів. Та в реальності все склалось скромніше.

Ігор закупив 200 плат поштучно у китайських виробників. На готові плати він залив власне програмне забезпечення, а замовив корпус в українських підрядників.

«Все склалося в єдиний пристрій  — плата, корпус, протестований софт», — згадує  Марцеха.

Щоправда, українські підрядники стартапера розчарували — робили замовлення надто довго, за кожну одиницю взяли близько $10, та за якістю продукт Ігора не задовольнив.

Загалом розробник Carsifi продав 200 примірників свого винаходу клієнтам з США, Канади, Австралії, Європи. І не збирався зупинятися. Та вийшло інакше. 

Не так сталося, як гадалося

Ігор вирішив замовити оптову партію плат (в Китаї це від 1000 штук). Та зіштовхнувся з несподіванкою.

«Китайці сказали: «Ой, а ми більше не виробляємо, у нас нема», — розповідає він.

Пошукавши інші варіанти на AliExpress, стартапер здивувався: ціни скрізь були приблизно однаковими, але вартість Wi-Fi-модуля виросла у порівнянні з попереднім замовленням майже у 10 разів.

«Виявилось, що через глобальний дефіцит електронних компонентів (поставки певний час через пандемію були паралізовані) ціна тільки на Wi-Fi-модуль збільшилась з $3 до $28. Це було дуже дорого, і мені потрібно було терміново шукати аналог і заново робити плату», — розповідає розробник. 

І з цим завданням Ігор впорався.

Винахідник вирішив зробити власну плату, замовивши партію на виробництві в Китаї. «Я писав трьом виробникам. Перші, мої колишні постачальники, запросили $20 000 за розробку плат і мінімальне замовлення у кількості 3000 плат. Це задорого», — розповідає Ігор.

Провівши перемовини з іншими двома, Марцеха зупинився на пропозиції нового китайського підрядника, ціна якого його влаштувала.

«І знайшов випадково підрядника за $10 000, та заплатив тільки половину. Вони місяць робили плати під мій гаджет, надіслали в Україну. Тут зразки оцінили спеціалісти й сказали, що продукт гідний», — розповідає Ігор. 

Для нової партії він замовив 3D-друк корпусів, адаптував прошивку до нового релізу пристрою. І вже скоро новий гаджет має потрапити до замовників. 

Та чи мав винахідник потрібні суми коштів? Порахувати, скільки загалом інвестував у свою розробку Ігор, наразі складно. «Під час розробки я купував різні комплектуючі, плати, 2DIN магнітоли для авто», — розповідає він. Марцеха порахував, що річний бюджет проєкту склав приблизно $7000. Ще близько $10 000 витратив винахідник на розробку нової плати, а ще ж корпус, сертифікація, підготовка до кікстартеру, маркетинг. 

Також в команді стартапера працює Senior Embedded Software Engineer, який допомагає з прошивкою. Проте найбільшою інвестицією в розробку він вважає час, який витратив на свій продукт.

«Якщо правильно рахувати, то це кругленька сума. Усі гроші на Carsifi — з сімейного бюджету, інвестиції не залучав», — каже розробник.

Kickstarter, як мрія

Марцеха зізнається, що не хоче витягувати гроші для фінансування власного проєкту з сімейного бюджету. Тому вирішив здійснити свою давню мрію  — зібрати кошти на краудфандингу.

«Я завжди хотів потрапити на Kickstarter. По-перше, це непросто, по-друге, я слідкую за проєктами, деякі замовляв, був бейкером», — розповідає він. 

Винахідник планував «засвітитися» на Kickstarter, щоб про його продукт дізналися якомога більше людей, а також зібрати $10 000 на виробництво нової партії гаджетів. 

Проте потрапити на бажану платформу виявилось непросто. «Для того, щоб зареєструватись на Kickstarter, потрібна компанія, зареєстрована в США та рахунок, на який би надходили кошти», — розповідає він. Все це розробнику Carsifi вдалося зробити дистанційно. «Карантинні обмеження, купа документів, деякі я заповнив невірно, тому мав великий шанс, що отримаю відмову», — згадує Марцеха. Зрештою, бюрократичні кола пекла було подолано — у вересні 2020 року Ігор зареєстрував власну компанію у США, а у червні 2021 року підприємець відкрив такий потрібний банківський рахунок. 

17  серпня кампанія зі збору коштів на Carsifi стартувала. І бажану суму вдалось зібрати за перші кілька годин. Наразі до закінчення кампанії ще два тижні, а майже 5000 бейкерів вже «закинули» на автогаджети близько $445 000. 

Багатий винахідник: що далі

Активність бейкерів та зацікавленість у продукті Ігора неабияк підбадьорила. Зараз ціна гаджету $89 на Kickstarter. До цього Carsifi був доступнй за $79, але гаджети швидко розкупили. 

«Тепер моя задача — виготовити та розіслати гаджети усім бейкерам. Їхні кошти — це передзамовлення мого товару», — пояснює Ігор. 

Виробництво тисяч Carsifi організовано в Китаї. «У Китаї є підрядник, який забезпечує платами, шнури та коробки вже замовлені, розроблена та оплачена форма для виготовлення корпусу для пристрою», — каже він. 

Марцеха зізнається, що, проаналізувавши українські реалії, не планує запускати виробництво тут — занадто тривалою є процедура підготовки та запуску. «Там все налагоджено. Та й з логістикою з Китаю простіше», — каже він. 

Підприємець планує забезпечити гаджетами всіх бажаючих бейкерів  до кінця листопада, а потім відкрити власний інтернет-магазин, де продаватиме Carsifi. 

«Хочу, щоб всі отримали продукти. Паралельно замовлю на всі гроші на склад делівері компанії комплектуючі, і коли мені виготовлять наступну партію, відкрию продажі в онлайн-магазині», — розповідає Марцеха.

Наразі вже працює сайт, проте допоки не будуть виконані всі зобов’язання перед бейкерами, Ігор не виставлятиме свої адаптери у відкритому продажі. Також винахідник обіцяє покращити гаджет.

«Дивитимусь в сторону Аmazon і збільшуватиму продажі. Моя ціль — розвинути компанію і стати великим бізнесом», — ділиться амбіційними планами Марцеха.

Це цілком можливо, адже  Ігор має ідеї зі створення нових гаджетів для авто. «Мені автомобільна тематика цікава, і я хочу розвиватись в цьому напрямку», — зазначає він. 

Одесит створив кавову Tesla та запустив кава-таксі. Як працює стартап на мільйони з інвестором з Silicon Valley
Одесит створив кавову Tesla та запустив кава-таксі. Як працює стартап на мільйони з інвестором з Silicon Valley
По темi
Одесит створив кавову Tesla та запустив кава-таксі. Як працює стартап на мільйони з інвестором з Silicon Valley
Перлина Netpeak. Як український стартап діджиталізує малий та середній бізнес США та Азії
Перлина Netpeak. Як український стартап діджиталізує малий та середній бізнес США та Азії
По темi
Перлина Netpeak. Як український стартап діджиталізує малий та середній бізнес США та Азії

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал — dev.ua: IT України.

Читайте також

Українці збирають гроші на Kickstarter на вічний гаджет-антистрес з титану
Українці збирають гроші на Kickstarter на вічний гаджет-антистрес з титану
Українці збирають гроші на Kickstarter на вічний гаджет-антистрес з титану
Рівень вакцинації серед айтішників коливається в межах 30-80%. В інших бізнесах співробітників мотивують грошима
Рівень вакцинації серед айтішників коливається в межах 30-80%. В інших бізнесах співробітників мотивують грошима
Рівень вакцинації серед айтішників коливається в межах 30-80%. В інших бізнесах співробітників мотивують грошима
Темпи вакцинації в Україні прискорюються через необхідність мати сертифікат для соціально активного життя. І в деяких компаніях співробітників для щеплень мотивують грошима.
Заробляти $6 млн у рік на боротьбі з комарами. Дві українки створили гаджет, який допоможе всьому світу позбутися сверблячих укусів
Заробляти $6 млн у рік на боротьбі з комарами. Дві українки створили гаджет, який допоможе всьому світу позбутися сверблячих укусів
Заробляти $6 млн у рік на боротьбі з комарами. Дві українки створили гаджет, який допоможе всьому світу позбутися сверблячих укусів
Більше з комарами проблем не буде — є гаджет Mosqitter, який позбавляє від них назавжди. Стартап посів перше місце в IT Arena Startup Competition 2021 у Львові, і він бореться з комарами ефективно й екологічно. Засновниця проекту, українка з Херсона Анастасія Романова, розповіла dev.ua про принципи роботи та особливості установки.
Медицина майбутнього наближається: кількість українських інженерів в MedTech зросла на 35%
Медицина майбутнього наближається: кількість українських інженерів в MedTech зросла на 35%
Медицина майбутнього наближається: кількість українських інженерів в MedTech зросла на 35%
1 коментар

Обговорення

Коментарів поки немає.