🚀💳 Trustee Plus - більше ніж криптогаманець з європейською платіжною карткою. Спробуй 👉
Стас ЮрасовІсторії
7 травня 2025, 12:25
2025-05-07
Чому Netpeak Group стає «Фракталом»? Ексклюзивне інтерв'ю з Артемом Бородатюком про ребрендинг
Минулого тижня Netpeak Group повідомила, що компанія готується до ребрендингу на Fractal Group. dev.ua поспілкувався детальніше з СЕО компанії Артемом Бородатюком про ідею, причини та можливості, які відкривають рішення про ребрендинг.
Минулого тижня Netpeak Group повідомила, що компанія готується до ребрендингу на Fractal Group. dev.ua поспілкувався детальніше з СЕО компанії Артемом Бородатюком про ідею, причини та можливості, які відкривають рішення про ребрендинг.
— Чому та коли виникла ідея зробити ребрендинг компанії?
Ідея ребрендингу Netpeak Group визрівала з початку 2022 року й стала відповіддю на природну трансформацію самої групи компаній. Однак усвідомлено ми підійшли до цього питання десь у 2023 році, коли стало очевидно: розвиватися під старою вивіскою — значить стримувати власний потенціал.
Формально назва Netpeak Group з’явилась у 2016 році, але це не було результатом комунікаційної кампанії чи позиціювання, а більше технічне рішення. Ми хотіли об'єднати всі компанії, які так чи інакше виросли з агентства Netpeak. Назва закріпилася автоматично, адже бренд Netpeak вже тоді мав високу впізнаваність і довіру.
Утім після 2016 року структура групи почала змінюватися стрімко й сутнісно. З’явилися нові бізнеси, які вже не мали нічого спільного з агентською моделлю — ні за послугами, ні за цільовими ринками, ні за командою. Наприклад, Saldo Apps — це глобальні фінтех-продукти для малого бізнесу, PDFLiner — SaaS для американського ринку, Choice31 — онлайн-університет у сфері ІТ. Ці компанії не є «дочірніми» щодо Netpeak, і для своїх клієнтів не комунікують приналежність до групи.
Ми навіть виокремили 5 поколінь становлення компаній із 2006 року:
«Артем просто не встигав сам» Група диджитал-агентств Netpeak
Бізнес «по зальоту» Serpstat, Ringostat, NS
Бізнес, який розпочали неправильно Inweb, Octopus Events, Tonti Laguna
Бізнес за плейбуками, який допилювали AcademyOcean, Моє місто, Kiss My Apps
Бізнес за плейбуками, який на старті був чітким Saldo Apps, Choice31, RadASO, Netpeak Core
Щобільше — зв’язок із брендом Netpeak навіть трохи шкодить, адже назва асоціюється виключно з digital-маркетингом через потужну digital-агенцію, яка продовжує стрімко зростати попри великий масштаб.
Саме тому у 2023–2024 роках розпочалась активна фаза внутрішніх дискусій: чи не настав час назвати групу інакше — так, щоб ця назва:
Не асоціювалося лише з агентством.
Підкреслювало технологічність, складність і автономність наших компаній.
Була метафорою для того, як саме ми ростемо.
Було загадковою, інтелектуальною, нетиповою, креативною, глибокою.
Саме в цих роздумах і народилася назва Fractal Group — як філософське та структурне осмислення того, ким ми є насправді. Нині ми дійсно функціонуємо як фрактал: кожна компанія схожа на інші, але водночас унікальна. Кожна несе «код» групи, але йде своїм шляхом. Усе пов’язано, але не централізовано. Це самоподібна, жива й відкрита до змін структура. І це, можливо, те, як влаштований сам світ :)
Тож наш ребрендинг — це не маркетинговий хід і не косметична зміна логотипа, а усвідомлення самоідентичності.
У 2024 році ми уже зареєстрували відповідну ТМ, а сам ребрендинг запланований на другу половину 2025 року.
— Чому вирішили назвати саме Fractal Group? Які ще варіанти були?
Фрактал — це математичний і природний феномен, структура, в якій кожна частина подібна до цілого. І саме це найкраще описує логіку, за якою працює наша екосистема.
Ми не будуємо вертикально інтегровану корпорацію. Ми — система, що постійно породжує нові компанії. Така собі фабрика бізнесів. Саме тому назва Fractal Group для нас настільки органічна: вона про самоподібність, автономність і нескінченний розвиток.
Що стосується інших варіантів — їх просто не було.
— Чому досі не вдалось втілити ідею?
По-перше, фрактал — за визначенням складна структура, а логотип має бути простим. Саме тут ми зависли в парадоксі та досі не зійшлися на фінальному варіанті лого. Хочемо, щоб це було не просто «гарно», а символічно, естетично, впізнавано і без дивних асоціацій.
По-друге, ребрендинг наразі не є пріоритетом, адже команда зосереджена на стислому курсі «Для менеджерів» і завершує останню вичитку книги. Попри це ми вже всім сказали, що буде Fractal Group. Готуємо нові курси, презентації, вакансії, PR — уже від імені Fractal.
Так і вийшов один з найдивніших ребрендингів, які я бачив. Але в цьому — теж наша суть :)
Думаю, невдовзі, коли ми закриємо інші проєкти, команда знову візьметься за фіналізацію візуальної частини — і ми офіційно оголосимо про ребрендинг.