«А дехто навіть каже і пише, що soft важливіші за hard skills. Хоча soft skills, на відміну від технічних, розвиваються самі по собі, коли ти знаходишся в соціумі», — зазначає Антон Калакуцький і питає, навіщо звичайним роботягам-технарям прокачувати соціально-комунікативні навички. У коментарі до допису зі своїми аргументами прийшли айтівці.
Не soft-skills єдиними
Розробник Олександр Ісмаїлов пише, що ті, хто виставляє вимоги до розвитку soft skills у технарів, і сам повинен прокачати свої знання в технічній сфері.
Для роботи в команді
«Мене більше цікавить чому робота в команді не hard skill. Це must have skill», — запитує Software engineer Дмитро Попов. Але в цьому питанні Олекса Машиць звертає увагу на те, що потрібно розділяти соціально-комунікативні навички та робочу-професійну етику, яка має закривати більшість питань із м’яких навичок на роботі, і пропонує чітко визначитись з термінами.
«Якщо підходити утилітарно до питання, то пропоную відштовхуватися від обов’язків посади. Наприклад, тісна комунікація зі стейкхолдерами, активна робота на пресейлі тощо. Тоді виникають ті самі м’які навички, які, за великим рахунком, стають „хардами“ при продажах тощо», — зазначає Олекса Машиць.
Java Dev Олександр Васильченко бачить у розвинутих soft skills зброю проти спілкування з токсичними колегами.
З ним погоджується кіберфахівець Юрій і каже, що важкі у спілкуванні люди демотивують працювати. «В мене в команді також такий працівник був, токсик був ще той, але його тримали тому, що досвіду має багато», — пише він.
Хош-не-хош — розмовляй
Не всі мають навіть базові комунікативні навички. Інколи це залежить від характеру, інколи — від способу життя.
«Як на мене, базові софтскіли як рефлекси, вони або є, бо їх немає. Нового нічого набути не можна, тільки розвинути те, що є», — впевнений Frontend Developer Олег Зозуля. Але Android developer Євген Патій зазначає, що все можна розвинути. «Якщо не можна набути, значить, можна успішно імітувати. Софт-скіли — звичайна навичка, ще і не найважча», — акцентує Євген.
До того ж є люди, яким доводиться прокачувати свої комунікативні навички, коли необхідно багато спілкуватись з різними людьми. Про це повідомляють рекрутерка Тетяна Крижановська та Java Developer Андрій. Вони обоє погоджуються, що є моменти, коли боїшся першої або кількох перших розмов з клієнтами, колегами або іншими важливими людьми, які ще й можуть поводити себе не завжди адекватно. І тут вже потрібно напрацьовувати soft-skills, але рівень знань і компетентності також лишається важливим.
«Просто потрібно бути більше впевненою у розмові, не брати все близько до серця», — радить Тетяна.
І в цьому випадку, говорячи словами Java Developer Андрія, «софт-скіли будуть хард-скілами». «Коли хочеш їсти, то шукаєш для цього варіанти. Так і розвинулись софт-скіли», — пояснює він.
Офер за soft-skills
Інколи soft-скіли для IT можуть бути важливіші за професійні. Це підтверджує розробник Ігор Урденко, якому одного разу відмовили через це в офері. Ось, що він розповів.
Замість висновку
Отже, резюмуючи все, що відповіли айтівці, з soft-скілами варто дружити й так — вони потрібні. Чи важливіші вони за hard-skills — дуже не завжди й це точно буде залежати від оточення, специфіки роботи та необхідності тісного спілкування.
«Інженерів в першу чергу перевіряють на наявність релевантного досвіду та знань. А ось софт скіли часто є другорядними, аж до того моменту, доки не піде мова про розвиток та покращення ефективності роботи в команді», — зазначає Outstanding IT Project Микола Калакуцький.
І він же підкреслює, що навіть на співбесіді може бути важко перевірити, як людина працює в команді. Це буде зрозуміло лише потім, на практиці.
«І ось тоді часто гостро стає питання софт скілів», — акцентує айтівець.
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.