У дописі на Linkedine Frontend Developer Антон Калакуцький поставив слушне питання айтівцям щодо важливості Soft Skills для технічного спеціаліста.
«А дехто навіть каже і пише, що soft важливіші за hard skills. Хоча soft skills, на відміну від технічних, розвиваються самі по собі, коли ти знаходишся в соціумі», — зазначає Антон Калакуцький і питає, навіщо звичайним роботягам-технарям прокачувати соціально-комунікативні навички. У коментарі до допису зі своїми аргументами прийшли айтівці.
Не soft-skills єдиними
Розробник Олександр Ісмаїлов пише, що ті, хто виставляє вимоги до розвитку soft skills у технарів, і сам повинен прокачати свої знання в технічній сфері.
Олександр Ісмаїлов, розробник (C++, AI, pytorch, opencv, iOS, Qt, Android)
Тому що нащі технічні або військові лідерські навички нікому не цікаві, бо це зрізає бездарям і без того неповноцінне життя. Тож вони придумали перевернути все догори дригом: нехай блохи правлять кішками й собаками вирішили вони… і ось результат! Усі ці тренінги про ефективну комунікацію коли ти повинен мовчати чомусь, всі ці апрайзали про що? Про те, як компанія брала $9000 у замовника, а платила розробнику $5000? Про те, що не всі як ми технарі, так чому ж ми повинні бути такими, як вони? Тобто, нечесна гра якась. Ми технарі повинні розвивати софт скіли, а ті коучі вникати в деталі не збираються…
Мені раз сказали я зламав коммітом git. Я перепросив бідолагу, чи розуміє вона про що каже… вона відповіла я не знаю деталі, мені сказали провести із тобою бесіду, бо ти зламав git.
Для роботи в команді
«Мене більше цікавить чому робота в команді не hard skill. Це must have skill», — запитує Software engineer Дмитро Попов. Але в цьому питанні Олекса Машиць звертає увагу на те, що потрібно розділяти соціально-комунікативні навички та робочу-професійну етику, яка має закривати більшість питань із м’яких навичок на роботі, і пропонує чітко визначитись з термінами.
«Якщо підходити утилітарно до питання, то пропоную відштовхуватися від обов’язків посади. Наприклад, тісна комунікація зі стейкхолдерами, активна робота на пресейлі тощо. Тоді виникають ті самі м’які навички, які, за великим рахунком, стають „хардами“ при продажах тощо», — зазначає Олекса Машиць.
Java Dev Олександр Васильченко бачить у розвинутих soft skills зброю проти спілкування з токсичними колегами.
Олександр Васильченко Java Dev
Бо, з закритими, токсичними, душними, зарозумілими, впертими ну і так далі важко / дуже важко працювати, такі люди розвалюють цілі команди. Також є речі які тобі здаються нормою, а інших це бісить, маєш вміти бачити таке, щоб не стати людиною з першого опису. Так деяким не треба качати такі скіли, вони самі приходять, так само як хтось швидко опановую нову технологію, а комусь треба в 5 разів більше часу.
З ним погоджується кіберфахівець Юрій і каже, що важкі у спілкуванні люди демотивують працювати. «В мене в команді також такий працівник був, токсик був ще той, але його тримали тому, що досвіду має багато», — пише він.
Хош-не-хош — розмовляй
Не всі мають навіть базові комунікативні навички. Інколи це залежить від характеру, інколи — від способу життя.
«Як на мене, базові софтскіли як рефлекси, вони або є, бо їх немає. Нового нічого набути не можна, тільки розвинути те, що є», — впевнений Frontend Developer Олег Зозуля. Але Android developer Євген Патій зазначає, що все можна розвинути. «Якщо не можна набути, значить, можна успішно імітувати. Софт-скіли — звичайна навичка, ще і не найважча», — акцентує Євген.
До того ж є люди, яким доводиться прокачувати свої комунікативні навички, коли необхідно багато спілкуватись з різними людьми. Про це повідомляють рекрутерка Тетяна Крижановська та Java Developer Андрій. Вони обоє погоджуються, що є моменти, коли боїшся першої або кількох перших розмов з клієнтами, колегами або іншими важливими людьми, які ще й можуть поводити себе не завжди адекватно. І тут вже потрібно напрацьовувати soft-skills, але рівень знань і компетентності також лишається важливим.
«Просто потрібно бути більше впевненою у розмові, не брати все близько до серця», — радить Тетяна.
І в цьому випадку, говорячи словами Java Developer Андрія, «софт-скіли будуть хард-скілами». «Коли хочеш їсти, то шукаєш для цього варіанти. Так і розвинулись софт-скіли», — пояснює він.
Офер за soft-skills
Інколи soft-скіли для IT можуть бути важливіші за професійні. Це підтверджує розробник Ігор Урденко, якому одного разу відмовили через це в офері. Ось, що він розповів.
Ігор Урденко, IT Consultant, Senior Java Developer, Cloud Migration
Пройшов кілька співбесід. На зустрічі з керівниками ми навіть спілкувались так, як би вже працювали кілька років разом. Все всім подобалось і мені теж. Компанія збиралась відкривати відділення у нас. Мені запропонували ще одну зустріч з керівниками, але вже у неформальній обстановці, за кавою. Головна мета цієї зустрічі була побачитися з тімлідом нового відділення, який поставив жорстку умову, що він має право останнього слова чи наймати людину — бо саме йому цими людьми керувати.
Коли я побачив цього тімліда, то він мені не сподобався. От зовсім. Абсолютно неприємна людина на вигляд і у спілкуванні. За всю зустріч він не сказав майже нічого крім привітання. Я ніч не спав — думав що робити. Десь о п’ятій ранку я домовився сам з собою. Я вирішив, що врешті-решт його праця керувати людьми, а моя — суто технічна сторона і я пообіцяв собі, що ніколи не переходитиму йому шлях і наші стосунки будуть виключно професійними.
Але він так не вирішив. І навіть гірше. Він дав свій фідбек про всіх кандидатів. Він розділив всіх на два списки: точно да і точно ні. А мене — якщо нікого іншого не знайдемо, то візьмем його.
Замість висновку
Отже, резюмуючи все, що відповіли айтівці, з soft-скілами варто дружити й так — вони потрібні. Чи важливіші вони за hard-skills — дуже не завжди й це точно буде залежати від оточення, специфіки роботи та необхідності тісного спілкування.
«Інженерів в першу чергу перевіряють на наявність релевантного досвіду та знань. А ось софт скіли часто є другорядними, аж до того моменту, доки не піде мова про розвиток та покращення ефективності роботи в команді», — зазначає Outstanding IT Project Микола Калакуцький.
І він же підкреслює, що навіть на співбесіді може бути важко перевірити, як людина працює в команді. Це буде зрозуміло лише потім, на практиці.
«І ось тоді часто гостро стає питання софт скілів», — акцентує айтівець.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.
Стаття прекрасно підкреслює важливість балансу між hard і soft скілами для технічних спеціалістів. У сучасному світі технічні знання необхідні, але без навичок спілкування, адаптивності та вміння працювати в команді досягти успіху стає все складніше.
Стаття прекрасно підкреслює важливість балансу між hard і soft скілами для технічних спеціалістів. У сучасному світі технічні знання необхідні, але без навичок спілкування, адаптивності та вміння працювати в команді досягти успіху стає все складніше.
Якщо ви намагаєтеся зрозуміти, які ваші сильні сторони, і як їх покращити, раджу подивитися корисні поради тут https://budni.robota.ua/career/rozkrivayemo-vash-potentsial-10-porad-dlya-doslidzhennya-vashih-silnih-storin-i-viznachennya-togo-v-chomu-vi-naykrashhi . Це допоможе вам усвідомити, в чому ви найкращі, і як оптимально використовувати обидва види скілів для професійного росту.