Збираємо базу IT-компаній. Приєднуйтесь 👇

«Стартовий ступінь будь-якого проєкту». Хто такий Concept Artist і як ним стати

Концепт-артист та ілюстратор Денис Циперко працює у професії вже понад сім років. Останні кілька років як фрилансер на постійній основі з такими студіями, як Wizards of the Coast, West Studio, Space Ape Games, серед замовників бувають і Riot Games, CD Projekt Red, DENA, Volta та інші.

За цей час він зрозумів усі сильні та слабкі сторони концепт-арту, еволюціонував у цій сфері від casual game до високобюджетних ААА-ігор.

У продовженні циклу матеріалів про професії в IT Денис розповів для dev.ua, хто такий концепт-артист, які завдання має виконувати концепт-арт, як увійти до професії та про інші особливості цього виду діяльності.

Залишити коментар
«Стартовий ступінь будь-якого проєкту». Хто такий Concept Artist і як ним стати

Концепт-артист та ілюстратор Денис Циперко працює у професії вже понад сім років. Останні кілька років як фрилансер на постійній основі з такими студіями, як Wizards of the Coast, West Studio, Space Ape Games, серед замовників бувають і Riot Games, CD Projekt Red, DENA, Volta та інші.

За цей час він зрозумів усі сильні та слабкі сторони концепт-арту, еволюціонував у цій сфері від casual game до високобюджетних ААА-ігор.

У продовженні циклу матеріалів про професії в IT Денис розповів для dev.ua, хто такий концепт-артист, які завдання має виконувати концепт-арт, як увійти до професії та про інші особливості цього виду діяльності.

Зміст

Еволюція концепт-художника

Еволюція від казуальних до ААА-ігор зайняла в мене близько 5 років. Найскладніші були перші три роки, коли ти не розумієш, за що взятися, у чому твій сильний бік і взагалі — над якими проєктами ти хотів би працювати, і питання грошей теж було присутнє.

У цей час доводилося розділяти свій робочий час на два етапи, щоб усе встигати. Першим етапом була основна робота в офісі над казуальними проєктами, там я міг попрактикуватися в малюнку та заробити гроші з тими знаннями, які я мав. Другий етап дня — це курси та навчання після роботи, а також робота над іншими проєктами — аутсорс.

A Goodwill Gesture (Ілюстрація Дениса Циперка)

У такому режимі через 4 роки я вийшов на нормальний рівень і через 6 років — працював уже з дому над проєктами, які приносять мені задоволення та нормальний дохід.

За діяльністю мені доводилося працювати над різними завданнями: від концепту зброї до концепту повноцінної локації та світу, а також робити різної складності Key Frame та Key Art. Але зараз здебільшого я працюю з концептами персонажів і ключовими кадрами.

Що таке концепт-арт

Концепт-арт — це передання візуального представлення дизайну, ідеї та настрою з урахуванням сюжету фільму, гри, реклами тощо. Основним завданням концепт-арту є передання загального бачення та настрою дизайну перед подальшим детальнішим розробленням.

Steel Azov (Ілюстрація Дениса Циперка)

Етап концепт-арту — це стартовий ступінь будь-якого проєкту, який допомагає визначити загальну стилістику проєкту на початковому етапі, надалі даючи команді та студіям можливість працювати з повним розумінням того, як має виглядати проєкт і який настрій та атмосфера мають панувати в проєкті. Це стосується всього: оточення, персонажів, транспорту, техніки, зброї та багато чого іншого.

Можна сказати, що концепт-арт — це ключ до зосередження єдиного художнього бачення й усунення всіх візуальних недоліків, які можуть стати проблемою надалі.

Концепт-арт та ілюстрації

Часто багато хто може не бачити різницю між концепт-артом і, наприклад, ілюстрацією — це не те саме. Якість і техніка цих двох видів мистецтва дуже близькі, вони багато в чому схожі та щільно перетинаються, але в них є одна істотна відмінність, і ця різниця полягає в слові «концепт».

BOUNTY HUNTER (Ілюстрація Дениса Циперка)

Хто такий Concept Artist

Основна мета концепт-художника — якнайшвидше знайти потрібні ідеї та передати їх через візуалізацію якомога ефективніше. Роль ілюстратора полягає у створенні відполірованих творів мистецтва. І тут криється основний принцип концепту: немає жодної цінності у відполірованій детальній ілюстрації, яка не пропонує нічого нового у плані дизайну, настрою та відчуття.

Краще створити менш опрацьований і грубіший ескіз, який викликає інтерес і добре розкриває задум, а також сприяє обговоренню та розвитку тієї чи іншої ідеї.

Важливо пам’ятати, що концепт-арт — це частина великого виробничого процесу, а не самостійна річ, як, наприклад, ілюстрація книги або редакційної статті.

CRUCIBLE (Ілюстрація Дениса Циперка)

Що має вміти концепт-артист

Концепт-художник якраз і є тим фахівцем, який бере участь безпосередньо у створенні концепту арту. Що ж має вміти робити концепт-художник?

Концепт-художник має вміти якнайбільше, тому що йому доводиться мати справу з величезним спектром завдань — тут тобі і персонажі, й оточення, й архітектура. Так само стилістика всього цього коктейлю може бути поміщена в різного роду сюжет і локацію — це може бути космос, підводний світ, інший всесвіт і т. д. Тож концепт-художник повинен також мати багату візуальну та ідейну базу (фільми, книги, ігри, документалки, наукові програми й інше).

Набір навичок

Для прискорення процесу створення та для покращення якості арту концепт-художник може використовувати, об'єднувати різні техніки: 3D, фото-баш, традиційний арт, практичні прийоми, постановні локації тощо. він може комбінувати це вміння з рештою вищезазначених технік.

NIGHT WATCHMAN (Ілюстрація Дениса Циперка)

Зарплата

Якщо говорити про зарплату, то тут немає конкретної цифри, усе залежить від уміння спеціаліста, студії, проєкту. Сума може стартувати, наприклад, від $80 на день, якщо ти митець із досвідом — то градація буде в межах від $200 до $300, потім — $350—500 і так далі.

Щоби потрапити в галузь, необхідно

Є кілька чинників, які це визначають:

  • Художня база: художня школа, університет, курси з графіки, інше. Назва професії говорить сама за себе — «концепт-художник».
  • Знання англійської: для роботи в софті та для спілкування із замовником, а також для можливості вивчати більш просунуті курси й уроки.
  • Знання 3D-програм. У моєму випадку це: Zbrush — програма для 3D-скульптингу, Marvelous Designer — симуляція одягу, робота з викрійками, Substance — текстурування, Maya або Blender, World Creator, Adobe Photoshop і ще кілька допоміжних застосунків.
  • Візуальна й ідейна бази: її потрібно постійно поповнювати, що більше у твоїй голові ідей і референсів — то краще.
  • Нетворкінг: спілкування з досвідченішими художниками, які можуть допомогти, підказати, порадити.
BOUNTY HUNTER (Ілюстрація Дениса Циперка)

З чого почати початківцю

Головне запитання, яке турбує концепт-художника-початківця — з чого почати. Я б починав із начерків та ескізів. Чорно-білих простеньких начерків, щоби розвинути вміння працювати з композицією, плямами, масами тощо.

Далі поступово можна ускладнювати завдання, додаючи собі конкретніше завдання, вужчий сетинг. Ну і поступово просуватися до покращення візуальної складової та концептуальної частини (можна покращувати завдяки різним навичкам та умінням, які я перераховував раніше).

Свої напрацювання потрібно викладати в портфоліо, щоб їх могли оцінити, може, трохи покритикувати або, навпаки, похвалити.

Конструктивна критика дуже корисна річ, особливо для художника-початківця.

BOUNTY HUNTER (Ілюстрація Дениса Циперка)

Ресурси, курси й уроки

Якщо говорити про курси, уроки та корисну інформацію, тоді я пораджу такі джерела:

Концепт-арт для фільмів

Платний курс англійською мовою, який пропонується на трьох рівнях:

Рівень 1 — для початківців, триває 5 тижнів, коштує $999.

Цей рівень призначений для художників, у яких мало чи взагалі немає досвіду в кіноіндустрії. Курс дасть вичерпний огляд усіх основних інструментів і навичок, які знадобляться для роботи як концепт-художник для фільмів.

Рівень 2 — середній, триває 5 тижнів, коштує $1999.

Курс підходить для художників, які мають досвід: ігри, ілюстрації, промисловий дизайн і т. д. Навчання дасть краще уявлення про те, як працюють усі найкращі студії: процеси, терміни, навички та інструменти, справжнє значення зворотного зв’язку будуть присвячені не стільки вивченню основ, як відточуванню навичок дизайну.

Рівень 3 — професійний, триває 5 тижнів, коштує $2999.

На курсі можна буде повчитися в невеликої групи професійних художників та отримати чесний, неупереджений і конструктивний зворотний зв’язок. Підходить для досвідченого художника незалежно від рівня.

Посилання на курс тут

Learn squared

Освітня платформа художньої освіти, заснована, курована та підтримувана провідними художниками галузі.

Курси англомовні, вартістю від $50 до $200.

Посилання на сайт тут

CG Master Academy

Галузеві онлайн-курси для фахівців в індустрії мистецтва, ігор і візуальних ефектів.

На платформі зібрані платні англомовні курси з 2D, 3D, візуальних ефектів, Software, Games та анімації.

Посилання на сайт тут

CGCUP — Creative Guide Cup

Це освітня платформа, яка орієнтована на виклики для фахівців галузі, які крок за кроком створюють своє мистецтво комп’ютерної графіки, від ідеї до готової роботи. На курсах буде можливість поринути у стилі галузевих експертів, отримати їхні поради та рекомендації, а також брати участь у мистецьких конкурсах.

Посилання на сайт тут

YouTube-канал Яна Хьюберта (Ian Hubert)

Ян Хьюберт — актор, режисер, сценарист, монтажер, художник, оператор. Створює арти та відео, змішуючи різні техніки та стилі.

На своєму каналі викладає відео про те, як він «робить кінематографічні гидоти».

Останнє відео на каналі виходило рік тому, але у викладеному матеріалі можна взяти для себе чимало корисного та цікавого.

Посилання на канал тут

YouTube-канал Ендрю Прайса Blender Guru

Ендрю Прайс, також відомий як «Пончик» (Donut Guy), генеральний директор Poliigon з австралійського Брісбена.

Poliigon надає високоякісні 3D-ресурси, які підтримують провідних світових 3D-художників. Завдяки передовим процесам створення 3D-об'єктів вони надають фотореалістичні, надвисокоякісні текстури, моделі, пензлі та HDRI для візуалізації, рендерингу продуктів, ігрового дизайну, візуальних ефектів та анімації.

Свій канал Ендрю Прайс створив із метою допомогти художникам створювати найкращі витвори мистецтва. Тут він створює навчальні посібники та відеоролики про Blender (3D-програму з відкритим вихідним кодом), щоби допомогти більшості людей розпочати свою кар'єру в 3D.

Посилання на канал тут

Blender Secrets e-book

PDF-файл зі зручним пошуковим індексом, який містить 608 коротких покрокових посібників для Blender 2.8, 2.9 та 3.0 з порадами та мініпідручниками.

Посилання на ресурс тут

Сайт Джами Джурабаєва (Jama Jurabaev)

Ресурс від Senior Concept Artist у Lucasfilm, професійного концепт-художника, ілюстратора та артдиректора, який працює в кіно та ігровій індустрії в Лондоні, Велика Британія.

Нещодавно він працював над такими фільмами, як «Зоряні війни», «Конг: Острів Черепа», «Першому гравцю приготуватися», «Світ Юрського періоду: Занепале королівство» та багатьма іншими.

Посилання на ресурс тут

Книги

З тих, які дуже корисні мені, можу порадити:

Framed Ink: Drawing and Composition for Visual Storytellers by Marcos Mateu-Mestre (Author, Artist), Jeffrey Katzenberg (Foreword)

Покрокова система, яка дасть змогу створити найбільш успішні розкадрування та графіку для кращої візуальної комунікації. Після короткого обговорення наративного мистецтва Маркос знайомить читачів із малюванням і композицією одного зображення, з композицією стійких кадрів і з композицією для безперервності між усіма кадрами. Потім ці уроки застосовуються до трьох різних сюжетних ліній — аварії поїзда, ковбойської казки та байкерів, які наближаються до таємничого будинку. На додаток до налаштування кадрів він також пояснює й ілюструє візуальний розвиток персонажів, емоційні пози та висловлювання, а також розвиток навколишнього середовища, щоби повністю розвинути візуальне оповідання.

Framed Ink 2: Frame Format, Energy, and Composition for Visual Storytellers Paperback by Marcos Mateu-Mestre (Author)

Продовження попередньої книги, що дає уявлення про енергію в робочій рамці. У кожному творі мистецтва, незалежно від його формату, необхідно враховувати важливі чинники, такі як «тягни-штовхай», «напруга-розслаблення», «напруга-зняття», баланс і дисбаланс, що відбуваються всередині робочої зони, щоб підтримати нашу розповідь. Усі ці чинники застосовні до будь-якого співвідношення сторін, чи то горизонтальне, вертикальне або квадратне, кожен формат слід враховувати під час роботи в індустрії кіно, ігор, анімації та графічних новел, які можуть бути представлені в різних форматах.

Anatomy for Sculptors Understanding the Human Figure Paperback by Uldis Zarins with Sandis Kondrats (Author), Monika Hanley (Editor), Edgars Vegners (Illustrator)

Книга з анатомії з чіткими зображеннями, що містять інформацію, необхідну для створення реалістичної фігури людини.

How to Draw: drawing and sketching. Об'єкти та навколишнє середовище від вашого imagination by Scott Robertson

Книга «Як малювати» призначена для художників, архітекторів і дизайнерів, незалежно від кваліфікації, щоб навчитися малювати будь-який об'єкт чи довкілля зі своєї уяви, починаючи з основних навичок малювання в перспективі.

Artist’s Guide to Human Anatomy

Книга пропонує повний курс із перетворення вивчення анатомії на мистецтво з ухилом в навички, необхідні для малювання людського тіла «зсередини». Кожен етап курсу логічно проходить через основні області тіла — тулуб, кінцівки, голову та риси обличчя, водночас усе тіло зрештою сприймається як єдине ціле.

Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
По темі
Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
Хто такий iOS Developer? Як український розробник на фрілансі створював клони додатків Instagram ТікТок Telegram
Хто такий iOS Developer? Як український розробник на фрілансі створював клони додатків Instagram, ТікТок, Telegram
По темі
Хто такий iOS Developer? Як український розробник на фрілансі створював клони додатків Instagram, ТікТок, Telegram
«Все, що бачить глядач — це робота моушн-дизайнера». Хто такий Motion Designer і як ним стати
«Все, що бачить глядач, — це робота моушн-дизайнера». Хто такий Motion Designer і як ним стати
По темі
«Все, що бачить глядач, — це робота моушн-дизайнера». Хто такий Motion Designer і як ним стати
«Гемблінг дейтинг фінанси криптовалюти — це не повний перелік ніш, де готові платити значно більше, ніж в інших сферах». Хто такий SEO-фахівець і як ним стати
«Гемблінг, дейтинг, фінанси, криптовалюти — це не повний перелік ніш, де готові платити значно більше, ніж в інших сферах». Хто такий SEO-фахівець і як ним стати
По темі
«Гемблінг, дейтинг, фінанси, криптовалюти — це не повний перелік ніш, де готові платити значно більше, ніж в інших сферах». Хто такий SEO-фахівець і як ним стати
Хто такий VFX artist? Як художник зі спецефектів у gamedev поєднує спрагу прекрасного та математичного мислення
Хто такий VFX artist? Як художник зі спецефектів у gamedev поєднує спрагу прекрасного та математичного мислення
По темі
Хто такий VFX artist? Як художник зі спецефектів у gamedev поєднує спрагу прекрасного та математичного мислення
«Це ти постиш картинки у Facebook, а тобі за це ще й платять?!» Хто такий SMM-фахівець і як ним стати
«Це ти постиш картинки у Facebook, а тобі за це ще й платять?!» Хто такий SMM-фахівець і як ним стати
По темі
«Це ти постиш картинки у Facebook, а тобі за це ще й платять?!» Хто такий SMM-фахівець і як ним стати
Довідник IT професій. Хто такий інженер-електронщик, що повинен знати і де навчитися
Довідник IT професій. Хто такий інженер-електронщик, що має знати і де навчитися
По темі
Довідник IT професій. Хто такий інженер-електронщик, що має знати і де навчитися
dev.ua запускає джобборд з акційною пропозицією для IT-роботодавців

Надсилайте вакансії

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.