🚀💳 Trustee Plus - більше ніж криптогаманець з європейською платіжною карткою. Спробуй 👉
Вікторія ГорбікТаке життя
30 квітня 2025, 17:13
2025-04-30
De Novo повністю виключає зовнішнє втручання в роботу ЦОД. Як у компанії пояснили нещодавній технічний збій
26 квітня близько 8:03 ранку хмарний провайдер De Novo стикнувся з технічними проблемами, через які стався масштабний збій в роботі платіжних сервісів, «Дії» та «Нової пошти».
В De Novo пояснили обставини інциденту в дата-центрі.
26 квітня близько 8:03 ранку хмарний провайдер De Novo стикнувся з технічними проблемами, через які стався масштабний збій в роботі платіжних сервісів, «Дії» та «Нової пошти».
В De Novo пояснили обставини інциденту в дата-центрі.
«Інцидент не був пов’язаний із людським фактором та не є наслідком кібератаки», — повідомили у De Novo, посилаючись на дані службового розслідування та відповідний звіт.
Крім того, в дата-центрі зауважили, що інциденту De Novo працював без зупинок понад 5000 днів, що відповідає майже 15 рокам. «Це — один із найкращих результатів в Україні», — додали в компанії.
Про причини та хронологію
Як пояснили в компанії, під час другого етапу планової модернізації систем джерела безперебійного живлення відбулось знеструмлення через прихований дефект автоматичного перемикача. Він не спрацював належним чином під час переведення в інший режим.
Ось, що відбувалось:
О 8:03, при її відключенні, сталася повна зупинка електроживлення.
Через 14 хвилин о 8:17 живлення було повністю відновлено.
Близько 9:45 хмара De Novo повністю відновила функціонування.
Протягом наступних кількох годин проходило відновлення клієнтів ЦОД.
В цілому, наслідки інциденту було повністю ліквідовано приблизно о 13:00.
З заявою про те, що відбулось, CEO хмарного провайдера вийшов з відеозверненням після кількох годин після інциденту.
Про відновлення
Дата-центр має рівень безпеки класу Tier III. Тобто, регламентні роботи можуть проводитись без зупинки сервісів, а час простою ЦОД не повинен перевищувати 96 хв на рік. Водночас під час таких робіт тимчасово знижується рівень резервування, що створює незначну, але реальну ймовірність збоїв.
26 квітня, коли проводилась модернізація ДБЖ і батарей, одна з гілок електроживлення поверталася до штатного режиму. За стандартною процедурою, для безперебійної роботи використовувалась тимчасова силова перемичка, підключена до автоматичного перемикача (Перемикач-2).
Через 14 хвилин живлення було повністю відновлене, але відновлення роботи хмарних сервісів і клієнтських систем відбувалось поетапно, впродовж наступних кількох годин.
Про наслідки
Через аварійне знеструмлення:
тимчасово зупинилися хмарні платформи De Novo;
відбулося аварійне вимкнення частини клієнтських систем;
повне відновлення тривало до 13:00 того ж дня.
Збій не торкнувся систем безпеки, контролю доступу та пожежної безпеки, вони продовжували працювати завдяки автономним акумуляторам.
При цьому всі системи безпеки, контролю доступу та протипожежного захисту працювали безперебійно завдяки автономному живленню, а служба безпеки діяла за особливим регламентом.
Що зробили, щоб інцидент не повторювався
Компанія вже анонсувала:
виведення з експлуатації несправного обладнання;
його заміну на модель з можливістю візуального контролю;
«Проведемо внутрішнє розслідування, зробимо розбір польотів». CEO хмарного провайдера De Novo, клієнти якого сьогодні зазнали масштабного технічного збою, зробив офіційну заяву щодо причин неполадок
В Україні масштабний збій платіжних сервісів і застосунків. Зафіксовано порушення роботи «Дії», застосунку «Нової пошти», транзацкцій через Apple/Google Pay та роботу сервісів банків