Хостинг для будь-яких потреб — VPS від 135 гривень на місяць 👉

«Навіщо щодня напрягати свою команду і фактично змушувати їх щось придумувати, що розповісти на зустрічі?». Айтівці дискутують про неохідність проведення дейлі-мітингів в команді

Senior SEO Specialist Олександр Небилиця в LinkedIn задався питанням про те, чи дійсно є необхідність щодня збирати команду на мітингах.

Залишити коментар
«Навіщо щодня напрягати свою команду і фактично змушувати їх щось придумувати, що розповісти на зустрічі?». Айтівці дискутують про неохідність проведення дейлі-мітингів в команді

Senior SEO Specialist Олександр Небилиця в LinkedIn задався питанням про те, чи дійсно є необхідність щодня збирати команду на мітингах.

«А тут є менеджери? Поясніть мені за мітінги (дейлікі). Навіщо щодня напрягати свою команду і фактично змушувати їх щось придумувати, що розповісти на зустрічі?», — запитав він.

Фахівець зазначає, що розуміє, що це більше компульсивна штука. «Якщо всі роблять, то і я роблю, або „так я тримаю руку на пульсі робочих процесів — типу під контролем“, — пояснює він свої слова. — Але чи не ефективніше скликати мітингі саме ситуативно — коли є, що обговорити? Наприклад, хтось із команди стикнувся з проблемою, яку треба винести на обговорення. Тоді є сенс у зустрічі і тоді вона буде ефективною. А не витрачати мінімум годину в день (часто — більше) на те, щоб переливати з пустого в порожнє».

На питання Олександра відповідають айтівці. 

Олекса Мащиць, QA Євангеліст, зазначає, що щоденні наради — частина процесу. «Дейлі у скрамі мають свою мету, її пояснює скрам гайд. Але я сумніваюся, що SEO фахівець працює у скрам команді. У будь-якому разі обговорювати дейлі самі по собі — це розмова без контексту. Будь-яка дія може бути як на 100% корисною, так і на 100% марною», — каже він.

SEO Freelancer Олександра Олійник розповіла, що працювала в компанії, в якій на такий мітинг кожного дня скликали майже всіх копірайтерів, бекенд, фронт енд, маркетологів і відеографів. «Всі стояли в колі і по черзі, і по хвилині розказували, що вони будуть робити сьогодні. У цього менеджера ще в чатику було написано Scrum-майстер. Мене перший тиждень це дуже дивувало, думала, невже можна усе запам"ятати, а потім виявилось, що то так для галочки, можна було сказати будь-що. Так девопси завжди угорали. Ну і, звісно, після такого менеджменту і розуміння, що моя робота не рухається, бо щоб змінити щось на сайті, треба було чекати два тижні погодження від цього менеджера, щоб вона це перенаправила на прогера, я звільнилась. А більшість просто тихенько сиділи, і робили щось аби робити», — поділилася вона.

Ігор Шулежко, SEO експерт, описує необхідність дейліків так: «Треба знати статус по вчорашнім халепам. Щоб потім зрозуміти, чи потрібно це вирішувати чи ні. І да, впровадження дейліків підняло ефективність», — зазначає він.

А от Human Resource Partner Владислава Винокур розповідає, що рідко впроваджувала дейлі-дзвінки у своїй практиці. «Ми завжди починали тиждень із загальної зустрічі: визначали цілі, пріоритети, проходили апдейти. Закінчували — підсумками: що зробили, що ні, які наступні кроки.
Це давало простір співробітнику осмислити тиждень, проаналізувати завдання і не жити в постійному контролі, а в усвідомленні», — розповілає вона. У середині тижня Владислава практикувала ситуаційні зідзвони, якщо є запуск проєкту або зона відповідальності складна. «Також 1:1 — для синхронізації, підтримки і глибших обговорень. Команди були онлайн, і ми постійно на зв’язку», — поділилася вона.

На думку фахівчині, дейлі — часто про контроль, а не про результат. «Особливо, якщо задачі довготривалі — в людей більше стресу „що сказати“, ніж реальної користі. Для трекінгу — є щоденні письмові звіти. Якщо процеси динамічні — звіт наприкінці кожного дня. Але це винятки, не правило», — вважає Воалислава.

У той же час Віталій Іванов, Product Delivery Manager, вважає, що якщо дейліки займають мінімум годину в день, а то й більше, то у вас щось іде не так. «Я задіяний в трьох командах в дейліках. В команді на чотири людини ми синхронізуємось за 2-3 хвилини, і якщо потрібно, залишаємось проговорити питання. У команді на шістьох людей дейлік зазвичай займає до 10 хвилин. І в третій команді дейлікі проводяться через день, команда велика (приблизно 15 людей) і тому там дейлік зазвичай займає 20-25 хвилин. І після нього зазвичай є домоволенності на декілька зідзвонів між членами команди в більш вузькому колі, на 2-4 людини», — ділиться він досвідом.

Розробниця Марина Володкина каже, що усюди, де вона працювала, дейліки займали 10-25 хв на всю команду з 6-10 осіб. «Навіщо придумувати, що говорити? Коротко говорите, що зробили вчора, який прогрес, блокери. Я не менеджер, я дев. Мені норм стендапи. Часто можна знайти, хто заревьювить таску, бо коли пишеш в загальний чат, всі морозяться, я так говориш вслух при ліду, що потребуєш код ревʼю, і він призначає. Можна поставити якесь швидке питання, яке не знаєш, кому поставити адресно. Та й сама якось збираю думки докупи, сама собі малюю план на день. А лід може сказати, це непотрібно, а це має більший пріорітет», — поділилася вона.

Артем Безручко, QA Lead, вважає, що дейліки — запорука дисципліни і відповідальності, плюс підтримка процесів у світі віддаленої роботи. «Це один зі стовпів, на якому тримається команда, особливо, якщо люди один одного не бачили вживу. Всі по-різному відповідальні і зібрані, саме тому треба регулярні загальні активності. Ну і традиційний статус-чек ніхто не відміняв», — пояснює він.

Своєю чергою Дмитро Попов, Full-stack Software engineer, пояснює: «Якщо мова про дейлі мітинг, то у Scrum він строго не більше 15 хвилин. Цей мітинг створений для синхронізації роботи та виявлення блокерів, а не для звітування начальству. На дейлі мітингу тільки Scrum команда. Всі інші, якщо й присутні чомусь, не мають слова за замовчуванням. Як каже Scrum, „постійність“ зменшує складність, виборляє звичку та зрозумілий графік, тому міт завжди запланований, але якщо немає? що сказати, то він закінчиться за 5 хвилин. Ніяких проблем немає. Дейлі міт має бути методологічно прописаний, це не має бути бозна-коли запланований винятковий міт. Я не маю про нього просити менеджера, він має бути вже запланований».

Більше коментарів тут. 

«Забув вимкнути мікрофон у вкладці з нашим мітингом». Історія про те як розробник втратив роботу через непоборну багатозадачність та бажання заробляти більше
«Забув вимкнути мікрофон у вкладці з нашим мітингом». Історія про те, як розробник втратив роботу через непоборну багатозадачність та бажання заробляти більше
По темi
«Забув вимкнути мікрофон у вкладці з нашим мітингом». Історія про те, як розробник втратив роботу через непоборну багатозадачність та бажання заробляти більше
8 ШІ-помічників для мітингів: корисні інструменти від Senior HR які допоможуть зберегти важливі деталі зустрічей
8 ШІ-помічників для мітингів: корисні інструменти від Senior HR, які допоможуть зберегти важливі деталі зустрічей
По темi
8 ШІ-помічників для мітингів: корисні інструменти від Senior HR, які допоможуть зберегти важливі деталі зустрічей
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.