ТОП-5 моделей електрокарів за версією Uklon
Міський мультитул Uklon поділився переліком електрокарів, які найчастіше використовує для здійснення замовлень.
Міський мультитул Uklon поділився переліком електрокарів, які найчастіше використовує для здійснення замовлень.
Міський мультитул Uklon поділився переліком електрокарів, які найчастіше використовує для здійснення замовлень.
Найпоширеніша модель електрокарів в Uklon — Nissan Leaf, на яку припадає до 80% усіх автомобілів на альтернативному паливі. До трійки лідерів також входять Chevrolet Volt, Renault Zoe — частка кожного з яких становить 6%. П’ятірку замикають Chevrolet Bolt EV (3,75%) та Tesla Model S (3,4%).
«У першому півріччі кількість електрокарів у Uklon справді зросла на 20%, як порівняти з аналогічним періодом минулого року», — зазначає Сергій Смусь, співзасновник та операційний директор Uklon.
А проте, за даними компанії, частка електрокарів серед усіх автомобілів знижується. У першому півріччі вона склала 1,06%. Причому, якщо в червні 2022 року вона становила 0,88%, то за аналогічний місяць минулого року — 1,27% від загальної кількості автомобілів.
Сергій Смусь розповідає, що попри нестачу палива та зростання цін на нього, частка електрокарів скорочується через невелику місткість батарей у більшості машин такого рівня. Автомобіль у службах виклику авто має проїжджати хоча б 200 км на день, що дасть змогу водієві заробляти.
«Такі моделі коштують дорого, тому і термін їхньої окупності буде неймовірно довгим. Наприклад, уживана машина, яка дає змогу їздити на одному заряді 500–600 км, коштуватиме 90 тисяч євро», — коментує Сергій Смусь.
На думку співзасновника компанії, Україні потрібно розвивати інфраструктуру для швидкого заряджання електрокарів, а державі — мотивувати ринок пересідати на електромобілі. Адже уживаний Nissan Leaf з Європи чи США можна купити за $12–15 тисяч. Його батарея не дасть проїхати понад 100 кілометрів, заряду вистачить, щоби виконати вісім замовлень з урахуванням подачі автомобіля. Заробити вдасться без урахування вартості амортизації близько 800 грн. А потім акумулятор необхідно зарядити, на що підуть щонайменше чотири-п’ять годин.
«Я бачу майбутнє за китайським автопромом, який уже зараз виготовляє недорогі автомобілі з батареєю більшою місткістю, що дозволяє проїжджати 300 кілометрів без підзарядки. Проблема лише в тому, що їхні швидкі зарядки не підходять для українського ринку. Але рано чи пізно їх адаптують під європейський і, відповідно, наш ринок», — підсумовує Сергій Смусь.
Uklon — це найбільший (за даними транзакцій Monobank) міський мультитул. Від першого дня війни компанія спрямувала наявні ресурси для допомоги захисникам і захисницям на передовій, запустила проєкт «Волонтер», який допомагає з транспортом волонтерам і працівникам критично важливої інфраструктури міста. У травні 2022-го компанія оголосила про запуск франшизи, адже переконана, що український бренд Uklon готовий створювати свою міжнародну історію. З 2014 року Uklon є постійним партнером БФ «Повернись живим».