😍 Спробуй Новий Trustee Plus на дотик - твій криптогаманець і платіжна картка тут 👉
Марія БровінськаРобота
7 липня 2022, 16:08
2022-07-07
Скільки коштує Uklon та чи багато заробляють водії таксі під час війни. Головне в інтерв'ю із співзасновником української служби таксі
Співзасновник Uklon Сергій Смусь дав велике інтерв’ю «Економічній правді», де описав поточний стан та найближчі плани компанії. Публікуємо найцікавіші факти з нього.
Співзасновник Uklon Сергій Смусь дав велике інтерв’ю «Економічній правді», де описав поточний стан та найближчі плани компанії. Публікуємо найцікавіші факти з нього.
Про динаміку замовлень
Якщо порівнювати червень 2022 року з червнем 2021-го, то кількість поїздок впала на 20%. Прибуток знизився приблизно на стільки ж. Але якщо порівнювати червень до січня та лютого цього року, то за кількістю виконаних замовлень показники впали приблизно на 45%. У березні було семикратне падіння.
Якщо до війни у нас завжди був підвищений попит зранку і ввечері, й тариф автоматично коригувався за рахунок коефіцієнтів, що дозволяло водію заробити більше у ці періоди, то зараз такого немає.
Сьогодні коефіцієнти спрацьовують напередодні комендантських годин, коли кількість бажаючих поїхати на таксі стрімко зростає. Без цього обмеження кількість замовлень у Києві впала б не на 47%, а на 20%.
Про доходи таксистів
Зараз водіїв стало більше, ніж було до війни, а замовлень менше. Тому у водіїв ситуація не дуже гарна з точки зору заробітку. Стандартний тариф вже підіймали 3-4 рази.
Щоб сьогодні водій почав заробляти в Києві плюс-мінус стільки ж, скільки він заробляв до війни, тариф треба ще підняти приблизно на 8-10%. Але ми не можемо цього робити швидко, тому що зараз у людей немає багато коштів.
Про середній чек
В Києві він зараз підвищився приблизно на 10%. Якщо до війни середній чек становив 145 гривень, то зараз 160 гривень. По Україні зростання відбулось зі 123 гривень до 126 гривень.
Зараз кількість замовлень по Києву складає 53% від довоєнного рівня. По Україні в цілому — приблизно 80%.
До війни Київ займав приблизно 30-35%. Але в якийсь момент у березні 2022-го року частка Києва становила приблизно 10%.
Про дефіцит пального
З одного боку до початку війни левова частка автівок працювала на газу — приблизно 70-80%.
З іншого боку проблеми з паливом не вплинули суттєво на бізнес, тому що водіїв стало дуже багато, а кількість замовлень зменшилась.
Про прибуток Uklon
У нас був збитковий січень і лютий, тому що ми дуже багато грошей реінвестували в маркетинг. Березень теж був дуже збитковий — прибуток впав у 7 разів. З квітня ми вийшли з невеликим мінусом.
Відновлення пішло з травня. У травні був плюс просто за рахунок того, що ми призупинили всі маркетингові активності й погодили з командою дисконт 20% на виплати. За це я щиро дякую команді.
Що стосується дисконту по винагородам, то спочатку ми вирішили його впровадити до кінця воєнного стану. Але зараз розуміємо, що воєнний стан надовго, тому з липня повертаємося до виплати на 100%.
Скільки коштує Uklon
Мені приходять пропозиції не по покупці, а по інвестуванню в бізнес. Але з оцінкою в три рази меншою, ніж була до війни.
До війни писали на Forbes, нас оцінювали від $50 до $100 млн. Але за минулий рік ми сильно розігналися в Україні, і якби працювали на ринках інших країн, то ця оцінка становила точно більше ніж $100 млн.
Зараз якщо оцінювати вартість компанії з дисконтом на Україну, вийде цифра $70-80 млн. Дисконтують у 2-3 рази.
Про найближчі плани
Ми більше готувалися не до війни, а до диверсифікації ризиків за рахунок виходу за межі України. Вийшли на ринок Молдови і планували вихід ще у дві країни за допомогою франшизи. Ці плани сьогодні стали не актуальними, але кошти, які ми згенерували для їх реалізації зараз нам допомогли не запроваджувати дисконт на зарплату в 50%. Ця грошова «подушка» допомогла нам протриматися ці три місяці та збалансувати витрати. З команди, яка до війни нараховувала 500 осіб, залишилося приблизно 450.
У нас є декілька фінансових планів: консервативний, оптимістичний і песимістичний.
В песимістичному ми хоча б розуміємо, скільки треба залишити коштів на рахунках, щоб ми могли при такому сценарії витримати півроку-сім місяців. Цю суму тримаємо для песимістичного сценарію.
Він розрахований на шість-сім місяців після настання початку реалізації песимістичного сценарію. Наприклад, якщо він стане реальним у серпні, у нас буде шість-сім місяців, щоб протриматися.
Але ми все ж таки віримо, що можемо запустити бізнес в інших країнах і через два-три роки отримаємо диверсифікацію ризиків. Це вже буде фундамент для розвитку компанії. Це дві європейські країни, але їх назви я поки що не хочу казати.
«Значна кількість людей втратила роботу, тому для більшості драйверів Uklon став місцем основного заробітку». Як український онлайн-сервіс виклику авто вижив та розвивається під час війни