Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
HOT від «Стас IT-глаз» — відео про міграцію айтішників

Скільки коштує Uklon та чи багато заробляють водії таксі під час війни. Головне в інтерв'ю із співзасновником української служби таксі

Співзасновник Uklon Сергій Смусь дав велике інтерв’ю «Економічній правді», де описав поточний стан та найближчі плани компанії. Публікуємо найцікавіші факти з нього.

Залишити коментар
Скільки коштує Uklon та чи багато заробляють водії таксі під час війни. Головне в інтерв'ю із співзасновником української служби таксі

Співзасновник Uklon Сергій Смусь дав велике інтерв’ю «Економічній правді», де описав поточний стан та найближчі плани компанії. Публікуємо найцікавіші факти з нього.

Про динаміку замовлень

Якщо порівнювати червень 2022 року з червнем 2021-го, то кількість поїздок впала на 20%. Прибуток знизився приблизно на стільки ж. Але якщо порівнювати червень до січня та лютого цього року, то за кількістю виконаних замовлень показники впали приблизно на 45%. У березні було семикратне падіння.

Якщо до війни у нас завжди був підвищений попит зранку і ввечері, й тариф автоматично коригувався за рахунок коефіцієнтів, що дозволяло водію заробити більше у ці періоди, то зараз такого немає.

Сьогодні коефіцієнти спрацьовують напередодні комендантських годин, коли кількість бажаючих поїхати на таксі стрімко зростає. Без цього обмеження кількість замовлень у Києві впала б не на 47%, а на 20%.

Про доходи таксистів

Зараз водіїв стало більше, ніж було до війни, а замовлень менше. Тому у водіїв ситуація не дуже гарна з точки зору заробітку. Стандартний тариф вже підіймали 3-4 рази.

Щоб сьогодні водій почав заробляти в Києві плюс-мінус стільки ж, скільки він заробляв до війни, тариф треба ще підняти приблизно на 8-10%. Але ми не можемо цього робити швидко, тому що зараз у людей немає багато коштів.

Про середній чек

В Києві він зараз підвищився приблизно на 10%. Якщо до війни середній чек становив 145 гривень, то зараз 160 гривень. По Україні зростання відбулось зі 123 гривень до 126 гривень.

Зараз кількість замовлень по Києву складає 53% від довоєнного рівня. По Україні в цілому — приблизно 80%.

До війни Київ займав приблизно 30-35%. Але в якийсь момент у березні 2022-го року частка Києва становила приблизно 10%.

Про дефіцит пального

З одного боку до початку війни левова частка автівок працювала на газу — приблизно 70-80%.

З іншого боку проблеми з паливом не вплинули суттєво на бізнес, тому що водіїв стало дуже багато, а кількість замовлень зменшилась.

Про прибуток Uklon

У нас був збитковий січень і лютий, тому що ми дуже багато грошей реінвестували в маркетинг. Березень теж був дуже збитковий — прибуток впав у 7 разів. З квітня ми вийшли з невеликим мінусом.

Відновлення пішло з травня. У травні був плюс просто за рахунок того, що ми призупинили всі маркетингові активності й погодили з командою дисконт 20% на виплати. За це я щиро дякую команді.

Що стосується дисконту по винагородам, то спочатку ми вирішили його впровадити до кінця воєнного стану. Але зараз розуміємо, що воєнний стан надовго, тому з липня повертаємося до виплати на 100%.

Скільки коштує Uklon

Мені приходять пропозиції не по покупці, а по інвестуванню в бізнес. Але з оцінкою в три рази меншою, ніж була до війни.

До війни писали на Forbes, нас оцінювали від $50 до $100 млн. Але за минулий рік ми сильно розігналися в Україні, і якби працювали на ринках інших країн, то ця оцінка становила точно більше ніж $100 млн.

Зараз якщо оцінювати вартість компанії з дисконтом на Україну, вийде цифра $70-80 млн. Дисконтують у 2-3 рази.

Про найближчі плани

Ми більше готувалися не до війни, а до диверсифікації ризиків за рахунок виходу за межі України. Вийшли на ринок Молдови і планували вихід ще у дві країни за допомогою франшизи. Ці плани сьогодні стали не актуальними, але кошти, які ми згенерували для їх реалізації зараз нам допомогли не запроваджувати дисконт на зарплату в 50%. Ця грошова «подушка» допомогла нам протриматися ці три місяці та збалансувати витрати. З команди, яка до війни нараховувала 500 осіб, залишилося приблизно 450.

 У нас є декілька фінансових планів: консервативний, оптимістичний і песимістичний. 

В песимістичному ми хоча б розуміємо, скільки треба залишити коштів на рахунках, щоб ми могли при такому сценарії витримати півроку-сім місяців. Цю суму тримаємо для песимістичного сценарію. 

Він розрахований на шість-сім місяців після настання початку реалізації песимістичного сценарію. Наприклад, якщо він стане реальним у серпні, у нас буде шість-сім місяців, щоб протриматися.

Але ми все ж таки віримо, що можемо запустити бізнес в інших країнах і через два-три роки отримаємо диверсифікацію ризиків. Це вже буде фундамент для розвитку компанії. Це дві європейські країни, але їх назви я поки що не хочу казати. 

Як виїхати від війни на іспанські острови та облаштуватись там. Великий гайд від CRM Product Owner Uklon Олени Сінгай
Як виїхати від війни на іспанські острови та облаштуватись там. Великий гайд від CRM Product Owner Uklon Олени Сінгай
По темi
Як виїхати від війни на іспанські острови та облаштуватись там. Великий гайд від CRM Product Owner Uklon Олени Сінгай
«Значна кількість людей втратила роботу тому для більшості драйверів Uklon став місцем основного заробітку». Як український онлайн-сервіс виклику авто вижив та розвивається під час війни
«Значна кількість людей втратила роботу, тому для більшості драйверів Uklon став місцем основного заробітку». Як український онлайн-сервіс виклику авто вижив та розвивається під час війни
По темi
«Значна кількість людей втратила роботу, тому для більшості драйверів Uklon став місцем основного заробітку». Як український онлайн-сервіс виклику авто вижив та розвивається під час війни
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Як працюють нейронки, що створюють зображення та що вони вміють.

Читайте і гадайте, чи не вб’ють нейромережі мистецтво.

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
Як виїхати від війни на іспанські острови та облаштуватись там. Великий гайд від CRM Product Owner Uklon Олени Сінгай
Як виїхати від війни на іспанські острови та облаштуватись там. Великий гайд від CRM Product Owner Uklon Олени Сінгай
Як виїхати від війни на іспанські острови та облаштуватись там. Великий гайд від CRM Product Owner Uklon Олени Сінгай
Олена Сінгай, CRM Product Owner у компанії Uklon, як і сотні тисяч українців, тікала від війни за кордон. У результаті її прийняла сонячна Іспанія. Олена написала для dev.ua докладний гайд про те, як доїхати та влаштуватися в чужій країні. Ймовірно, багатьом цей текст може бути корисним.
В Uklon розповіли, як українські регіони повертаються до життя
В Uklon розповіли, як українські регіони повертаються до життя
В Uklon розповіли, як українські регіони повертаються до життя
Черга за пасажирами, бензокриза та комендантські коефіцієнти. Як війна вплинула на тарифи Uklon, Bolt та Uber
Черга за пасажирами, бензокриза та комендантські коефіцієнти. Як війна вплинула на тарифи Uklon, Bolt та Uber
Черга за пасажирами, бензокриза та комендантські коефіцієнти. Як війна вплинула на тарифи Uklon, Bolt та Uber
В більшості міст України, де не йдуть бойові дії, працюють популярні сервіси виклику авто — Uklon, Uber та Bolt. Той, хто часто ними користується, напевно помітив, що в середньому вартість однієї поїздки виросла на 20-30 гривень (принаймні, в Києві). Водночас авто почали приїжджати швидше, хоча враховуючи дефіцит пального в Україні, мали б стояти в черзі за дизелем ще кілька годин.  Як працюють служби таксі під час війни та що впливає на тарифи?
Український сервіс таксі Uklon запускає міжнародну франшизу. Шукає партнерів у країнах ЄС
Український сервіс таксі Uklon запускає міжнародну франшизу. Шукає партнерів у країнах ЄС
Український сервіс таксі Uklon запускає міжнародну франшизу. Шукає партнерів у країнах ЄС

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.