Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
HOT від «Стас IT-глаз» — відео про міграцію айтішників

Як вибрати доступний для початківця рушій, щоби створити першу власну гру. Поради від програміста

Любиш в ігри грати, люби й скрипти розбирати. Сучасна індустрія відеоігор наповнена та деякою мірою переповнена продуктом під різні смаки та погляди користувачів. На сьогодні будь-хто може стати автором чергового заманливого клікера або тайкуна, який принесе своєму власнику сотні, а то й тисячі вічно зелених причин для радощів.

Залишити коментар
Як вибрати доступний для початківця рушій, щоби створити першу власну гру. Поради від програміста

Любиш в ігри грати, люби й скрипти розбирати. Сучасна індустрія відеоігор наповнена та деякою мірою переповнена продуктом під різні смаки та погляди користувачів. На сьогодні будь-хто може стати автором чергового заманливого клікера або тайкуна, який принесе своєму власнику сотні, а то й тисячі вічно зелених причин для радощів.

На відміну від Game Dev’a, який був 10–12 років тому, сучасна розробка ігор значно спрощена за допомогою запрограмованих конструкторів із максимально простим і зрозумілим інтерфейсом, у якому зможе розібратися навіть моя бабуся, створивши шутер.

Діяльність розробників ігор умовно можна поділити на два типи:

  1. Або ти маєш достатню кількість знань, щоби працювати в компанії зі створення ігор, що супроводжується відносно великою заробітною платою;
  2. Або ти сам собі командир і займаєшся розробленням простих ігор, які за правильного маркетингу принесуть тобі ще більший прибуток.

Як правило, часто такі соло-розробники направляють свої зусилля на проєктування саме мобільних ігор, керуючись простотою їхнього створення.

Ось приклад селфмейд-розробника 

Прикладом одного з таких розробників є Олексій Чернега. Хлопець з 14 років займається створенням ігор під мобільні девайси самотужки, та у свої 22 роки став засновником компанії Roastery Games, яка займається проєктуванням ігор жанру Tycoon. Основним локомотивом, який допоміг Олексію відчути, що його труд не безнадійний, стала персональна гра «Smartphone tycoon».

В часи популярності таких ігор, як My Talking Tom/Angela або ж Poo, кожна друга дитина з маніакальною залежністю оновлювала сторінку Play Market’a в очікувані франшизних аналогів, яким і став проєкт Чернеги (хоча й трохи відрізнявся від початкової концепції).

Сам жанр Tycoon — це жанр комп’ютерних ігор, заснований на відтворенні економічних, ринкових процесів. Метою гравця, що керує певним підприємством, є отримання віртуального прибутку. Особливість цієї гри полягає в популяризації цього жанру серед великої кількості людей та принесеного прибутку автору, який в загальному складає понад $700 тис.

Після такого сильного зльоту у сфері розробки ігор, проєктом зацікавилась китайська компанія, та хотіла викупити права на гру за $300 тис., на що отримала відмову. Сам Олексій Чернега дав інтерв’ю по своїй стратегії заробітку на таких тимчасових проєктах. Його можна переглянути тут:

Переходимо до практики

Б’юся об заклад, що ці феноменальні цифри пробудили в тобі непереборне бажання стати таким самим успішним розробником як Чернега. Але не треба забувати, що для роботи будь-якої гри потрібен свій рушій, двигун процесу.

І тут виникає логічне питання: Unreal Engine чи Unity? Якщо ти хочеш займатися розробкою ігор як хобі, то такі комерційні продукти для тебе можуть бути занадто складними, та, банально, на початку шляху можуть відбити бажання створювати ігри назавжди. Тому тримай список рушіїв, які стовідсотково стануть тобі у пригоді:

  1. RPGMaker, як зрозуміло по назві, є конструктором, мабуть, найпопулярнішого жанру ігор — RPG. Рушій наділений доволі простим інтерфейсом та майже необмеженим функціоналом для створення ігрового всесвіту в стилі японських аніме. В рушій також вбудований конструктор спрайтів, за допомогою якого ти зможеш не тільки створювати спецефекти, а й моделювати персонажів. Також стати володарем піксельної графіки допоможе прозора цінова політика без прихованих транзакцій та надокучливих повідомлень по типу «Якщо вам подобається наш продукт, переведіть на карту розробника $5.99». Рушій є повністю безоплатним і підійде тобі, якщо ти лише вдаєшся в алгоритми створення ігор. Проєктами, які й справді заслуговують твоєї уваги, є: Corpse Party, Yume Nikki, Ao Oni, Ib, та Mad Father. Останні три гри виконані в жанрі «хорор», що й принесло рушію популярність у 2012 році.
  2. Ігровий рушій, ігри якого асоціюються з пошуком сім’ї в різних віддалених куточках світу. Мова йде про рушій під назвою Source SDK. Геніальність розробників, які працювали з цим середовищем, ми можемо фіксувати в таких популярних іграх як: DOTA 2, Counter-Strike: Global Offensive, Counter-Strike: Source. На жаль, рушій не знаходиться у відкритому доступі, адже був створений компанією Valve для персонального користування. Початок створення рушій бере з далекого 1998 року, саме тоді, коли студія Valve розробляла відому гру Half-Life, коли у розробників з’явилися шаблони, які вони хотіли б додати у вже наявний рушій гри. Але вирішили не ризикувати, адже до релізу гри залишалося менш як 7 днів. Ось як розробники Valve коментує той день:
    Ерік Джонсон, розробник Valve

    «Коли ми були дуже близькими до релізу Half-Life (десь у тижні до нього), ми зрозуміли, що є кілька проєктів, які треба починати розробляти, але ми не могли ризикувати, щось змінюючи в коді версії гри, що виходить. Ми вирішили поділити код у VSS (Microsoft Visual SourceSafe) на $/GoldSrc та /$Src. Протягом кількох років ми використовували для них такі терміни як GoldSource і Source. Принаймні, гілка коду GoldSrc спочатку стосувалася вихідного коду вже випущеної версії, а Src стосувалася майбутнього варіанту з більш ризикованою технологією, над якою ми працювали. Коли настав час показувати Half-Life 2 вперше на виставці Е3, ми вирішили посилатися на Source, а не на рушій GoldSource. І назва прижилася». 

    Рушій отримав своє останнє оновлення в далекому 2013 році (Source Engine 24)
  3. Основоположником розуміння в суспільстві терміну GameDev виявився рушій з максимально банальною назвою — GameMaker. Нехай настільки проста назва не заводить вас в оману. Станом на 2022 рік, в середовищі реалізована підтримка великої кількості плагінів та сервісів, що дозволить без обмежень творити шедеври з великим майбутнім потенціалом. Стовідсотково ви знайомі з такими іграми як «Undertale» та «Hotline Miami», і вони були створені саме на цьому рушії. На жаль робота з 3D в цьому середовищі не така комфортна, як хотілося б, тому він підходить для реалізації свого хобі, але аж ніяк не для професійної роботи.
  4. Але якщо ти вважаєш, що справжні, брутальні програмісти не повинні користуватися всілякими конструкторами, які були винайдені слабаками для слабаків, а повинні кодити власноруч, щоб довести свою перевагу над звичайними людьми, тоді зверни свою увагу на такий рушій як Solar 2D. Хоча скоріше його можна назвати фреймворком, адже тут немає звичного інтерфейсу, помічників, або ж підказок, але ця недостача компенсована кросплатформістю, різноманітними плагінами, відкритим кодом, та, що найголовніше, дуже великим Community, яке активно поповнюється новими людьми кожну секунду. На YouTube є багато відеороликів, присвячених навчанню Game Dev’а саме на прикладі Соляри. Найякіснішим аналогом такого контенту є серія відеороликів від найвідомішого «вчителя» програмування — Гоші Дударя, який є автором однойменного каналу «Гоша Дударь» з аудиторією в 700 тис.+ підписників.
    У своїх відеоуроках Дудар розглядає мову програмування Lua (порт. Luna), яка необхідна для роботи з Solar2D, та є доволі простою для опанування навіть новачкам. До 2020 року рушій мав назву Corona SDK. Найвідомішим проєктом є — «Gunman Taco Track».
  5. Якщо ви хочете монетизувати свої старання та зробити реально крутий продукт, то рушій BuildBox, який чимось схожий на Unity, стане для вас клондайком. Простий інтерфейс, великий спектр можливостей, та просто нескінченний список шаблонів надає цілковиту свободу уяві розробника, нічим його не обмежуючи. Сам рушій є доволі прудким та створені на ньому проєкти відзначаються своєю оптимізацією серед інших аналогів, що робить рушій, певно найкращим у своєму сегменті. Ігри, які мають вексельну графіку, завжди були рентабельним продуктом на ринку. Яскравим прикладом цього є гра під назвою Crossy Road, в яку ти, стовідсотково, залипав під партою на нудному уроці математики, та радів кожного разу, коли твій хом’ячок успішно перебіг дорогу.  Найновішими проєктами, створеними на BuildBox у 2022 році, є Adventure of Robo», «Chicken Run», «Gangster Wars», «SoGoGame» і «Gothie Games Trap Race». Всі вони заслуговують вашої уваги, якщо ви хочете мати уявлення про можливості, які надає BuildBox.
  6. Ось нарешті ми дійшли до найкращого рушія для початківців, рушія, який у 2016 році отримав нагороду на суму $20 тис. від Mozilla Open Source Support на розвиток таких технологій як WebSocket, WebAssembly та WebGL 2.0. Мова йде про GoDot. Задача Годо — бути максимально інтегрованим та самодостатнім середовищем для розробки ігор. Середовище дозволяє розробникам створювати ігри з нуля, не користуючись більше ніякими інструментами, окрім тих, що потрібні для створення ігрового контенту (елементи графіки, музичні треки тощо). Процес програмування також не потребує зовнішніх інструментів (хоча при необхідності, використовуючи зовнішній редактор, це зробити досить легко). Загальна архітектура рушія побудована навколо концепції дерева з наслідуваних «сцен». Кожен елемент сцени (нода) в будь-який момент сам може стати повноцінною сценою. Тож при розробці можна легко змінювати повністю всю архітектуру проєкту, розширювати її елементи в будь-яку сторону та працювати із комплексними сценами на рівні простих абстракцій. Скриптинг же відбувається або за допомогою мови програмування С++, або ж використанням власної високорівневої динамічно типізованої скриптової мови програмування під назвою Go (або GDScript), який своїм синтаксисом нагадує Python. Починаючи з 2018 року, рушій почав підтримку такої мови програмування як C#, що значно збільшило приплив Community.

Якщо ж ви хочете пов’язати своє життя з розробкою ігор, то найраціональнішим рішенням буде починати цей тернистий шлях з GoDot. Рано чи пізно вам все одно доведеться переходити на якісні рушії, якими, окрім вищеописаного, є і Unity та Unreal Engine. Тому, щоб не гаяти свій час, нерви, та мотивацію, краще починати з найкращого у своєму сегменті. Але, якщо ж ви розглядаєте GameDev в короткочасній перспективі як хобі, то краще зверніть звою увагу на вищеописані конструктори.

Автор тексту: Назар Свірідов

Як вибрати крісло для постійної роботи за комп’ютером. Поради від програміста 
Як вибрати крісло для постійної роботи за комп’ютером. Поради від програміста 
По темi
Як вибрати крісло для постійної роботи за комп’ютером. Поради від програміста 
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Як працюють нейронки, що створюють зображення та що вони вміють.

Читайте і гадайте, чи не вб’ють нейромережі мистецтво.

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
Гра Sniffer Dog Quest, де потрібно шукати міни та боротися з ведмедем-рашистом. Яка головна мета була у її розробників
Гра Sniffer Dog Quest, де потрібно шукати міни та боротися з ведмедем-рашистом. Яка головна мета була у її розробників
Гра Sniffer Dog Quest, де потрібно шукати міни та боротися з ведмедем-рашистом. Яка головна мета була у її розробників
Український розробник створив безоплатну гру в слова для лагідної українізації
Український розробник створив безоплатну гру в слова для лагідної українізації
Український розробник створив безоплатну гру в слова для лагідної українізації
Скільки заробляють айтішники в GameDev. Спойлер — менше, ніж інші: 5 цікавих графіків
Скільки заробляють айтішники в GameDev. Спойлер — менше, ніж інші: 5 цікавих графіків
Скільки заробляють айтішники в GameDev. Спойлер — менше, ніж інші: 5 цікавих графіків
Медіанні зарплати розробників у геймдеві дещо нижчі за зарплати розробників загалом, ідеться у свіжих результатах зарплатного опитування DOU. У червні 2022 року середня сума заробітку склала $3293 за загальної на ринку сумі в $3400.
Як навчитися створювати власні ігри? Легко! 5 курсів з геймдеву за $9,99
Як навчитися створювати власні ігри? Легко! 5 курсів з геймдеву за $9,99
Як навчитися створювати власні ігри? Легко! 5 курсів з геймдеву за $9,99
А ви намагалися створювати власні ігри? Вигадати сюжет, героїв і все це реалізувати в компанії однодумців здається дуже цікавим і навіть романтичним заняттям. А ще — немає межі досконалості, тому кожному гейм-девелоперу корисно осягати нові способи та фічі створення ігор, щоб у результаті відправити гру на steam, викликати шквал інтересу, а, можливо, і заробити. Але часто для старту потрібні нові знання та навички. dev.ua зібрав п’ять курсів з Domestika для апгрейду навичок геймдева. Приступайте зараз!

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.