В Києві водійська криза. Нікому працювати в Uber, Bolt та Uklon

Люди з регіонів їдуть до Києва, щоб вступити до інституту або просто влаштуватися на роботу, на сезон або на постійно, з переїздом. Ці, здавалося б, беззаперечні твердження, як би дивно це не звучало, вірні далеко не у всіх випадках.

В Києві водійська криза. Нікому працювати в Uber, Bolt та Uklon

Люди з регіонів їдуть до Києва, щоб вступити до інституту або просто влаштуватися на роботу, на сезон або на постійно, з переїздом. Ці, здавалося б, беззаперечні твердження, як би дивно це не звучало, вірні далеко не у всіх випадках.

Читайте этот материал также на русском языке

На ринку сервісів таксі і приватних перевозок кадровий голод. Вперше у столиці відчутно такий серйозний дефіцит робочої сили.

Онлайн-платформи, Uber, Bolt і Uklon співпрацюють з великою кількістю приїжджих. Як рахує екс-country manager Bolt Тарас Потічний, близько 80% столичних водіїв приїхали в місто з регіонів або з Київської області.

«Таксі у нас — це практично громадський транспорт. Напевно, тарифи нижче тільки в Азербайджані», — підкреслює експерт.

Щодня на вулиці міста виїжджає близько 10 000 — 20 000 водіїв. А всього на цьому ринку беруть участь, за приблизною оцінкою Потічного, близько 30-50 тисяч перевізників. Це ті люди, які хоча б раз на місяць таксують.

За словами Тараса Потічного, приїжджі, як правило, працюють на машинах автопарків, а не на власних авто. У розпорядженні автопарків, за його оцінками, близько 10 000 машин у Києві.

«І зараз у багатьох простої. Немає  водіїв», — розповідає експерт.

Власник транспортної компанії Ready & Go з автопарком в 20 автомобілів бізнес-класу Вадим Іващенко погоджується з колегою. «Дефіцит кадрів на ринку очевидний. Ми вже три місяці не можемо закрити вакансії водіїв, і це при тому, що ми надаємо в основному VIP-сервіс», — говорить він.

За словами Тараса Потічного, існує дві причини, чому так відбувається:

  1. Водії повертаються в регіони після того, як агрегатори таксі відкривають сервіс в невеликих містах.
  2. Після активної фази карантину люди знову починають повертатися на заробітки до  Польщі, Італії, Португалії та інших країн Європи. Таксисти — не виняток.

 «Значна частина водіїв вважає за краще залишатися і працювати вдома, а не жити в хостелах Києва», — каже екс-country manager Bolt.

І хоча, за його словами, попит і ціни в регіонах менше, водіям все одно вдається отримувати на руки приблизно стільки ж. Вони ж не витрачають гроші на оренду житла, харчуються вдома тощо.

З Тарасом Потічним погоджується Сергій Павлик, керівник напрямку «замовлення поїздок» компанії Bolt в Україні: «Після скасування ковідніх обмежень і відкриття кордонів деякі водії виїхали на заробітки до  Європи, а певний їх відсоток повернувся додому після того, як у них з’явилася можливість працювати і надавати райд-хейлінгові послуги в рідних містах і містечках завдяки активному розширенню мережі Bolt».

DiDi спростовує вихід в Україну. Проте продовжує збирати команду
DiDi спростовує вихід в Україну. Проте продовжує збирати команду
По теме
DiDi спростовує вихід в Україну. Проте продовжує збирати команду

В Uber називають ще одну причину дефіциту водіїв: «Оскільки період пандемії був особливо важким часом для водіїв, деякі з них вирішили змінити професію».

dev.ua — більше, ніж ЗМІ. Підписуйтесь на нас у Facebook, Telegram, LinkedIn і Twitter

Водії — майже айтішники

Агрегатори таксі витрачають істотні суми, щоб заповнити втрати. Близько 1,5-2 тис грн потрібно для залучення одного нового водія в автопарк, каже Тарас. І працює він в середньому 3-4 місяці. Наприклад, приїжджає на сезонний заробіток.

Геннадій Попов, який багато років працював водієм таксі в столиці, каже, що проблема з кадрами дійсно існує. Він сам, якщо можна так висловитися, наочний приклад впливу тенденції по відтоку людей з Києва.

«Я пішов з таксі і поїхав працювати до Європи на дальнобій. Півроку працюю у Європі,  і немає ніякого бажання повертатися», — розповідає він dev.ua.

Попов стверджує, що в таксі заробітку на сьогоднішній день немає. За його словами, ринок вбив саме демпінг з боку агрегаторів таксі.

«Залишилися одиниці легальних перевізників, які ще тримаються», — уточнює він.

Тарифами по проблемі!

Брак водіїв цілком відчутний. Машину стає все важче викликати. Bolt і Uber недавно підвищили ціни на поїздки, щоб зрівняти декларативні і фактичні тарифи. У Uklon повідомили, що поки не будуть змінювати тарифи, але спостерігають за ринковою ситуацією.

Тарифи Uber

 Як каже екс-country manager Bolt, в столиці вже давно не можна викликати машину за «чистим тарифом», без коефіцієнтів і надбавок. Тому нинішнє підвищення практично ніяк не вплине на заробіток агрегаторів або автопарків.

«Кількість пасажирів зростає значно швидше, ніж кількість водіїв», — визнає проблему Сергій Павлик.

Тому для залучення більшої кількості водіїв використовується механізм збільшення тарифу. 

«Скориговані ціни можуть скоротити час очікування, залишаючись при цьому доступним варіантом», — прогнозують в Uber.

В Україні запрацював новий сервіс контролю порушень ПДР
В Україні запрацював новий сервіс контролю порушень ПДР
По теме
В Україні запрацював новий сервіс контролю порушень ПДР

На підвищення цін, як заявляють в Uber, також впливали мікроекономічні чинники, такі як недавнє значне зростання цін на паливо.

Зростання цін, за словами екс-country manager Bolt, може позитивно відбитися на заробітках нічних водіїв. Вночі немає пробок і вони працюють за звичайним тарифом, без коефіцієнтів. А нинішні зміни дозволять водіям заробити за зміну більше.

Хто приходить на зміну тим, що виїхали?

За словами Потічного, це переважно вихідці з Південної Азії і Кавказу: Вірменія, Грузія, Азербайджан, Ліван. Таких людей в таксі, а також в службах доставки все більше.

Найближчим часом складна ситуація з кадрами тільки посилиться. Оскільки на ринок готується вийти китайський агрегатор Didi. Експерт припускає, що сервіс буде активно вкладати в маркетинг під час короткочасної активної фази зростання. І на ринку буде відчуватися демпінг. Екс-таксист Геннадій Попов вважає, що в ситуацію з демпінговими війнами має в кінцевому підсумку втрутитися держава. І поки цього не станеться — «робити там нічого».

«Зараз це робота для „підвезунів“ та підробітку. Це просто повільне проїдання автомобіля», — зазначає він.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал.