💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉
Стас ЮрасовРобота
26 квітня 2022, 11:38
2022-04-26
Фрілансери в Україні під час війни. Як змінився попит –дослідження Freelancehunt
Українська фриланс-платформа Freelancehunt розповіла, які спеціальності під час повномасштабної війни в Україні виявилися найбільш затребуваними. Про це дослідження повідомило видання AIN.UA.
Для аналізу взяли дані за 31 день до та під час повномасштабної війни — оцінювали 15 найпопулярніших спеціалізацій за кількістю проектів та бюджетами.
Як і до війни, найпопулярнішими залишаються такі напрямки: дизайн, програмування, робота з текстами та просування.
Дизайнери отримують більше замовлень
Під час повномасштабного вторгнення спостерігалося зростання попиту на дизайнерів, а саме:
почали замовляти багато ілюстрацій, насамперед із сюжетами для підтримки України;
зріс попит на розробку логотипу;
зростає попит на створення дизайну вебсайтів.
Копірайтери
Поки що замовники рідше публікують проєкти для копірайтерів: показник знизився із 6,47% до 3,66%.
Перекладачи
Є великий дефіцит перекладачів: спостерігаємо зростання кількості проєктів у цій спеціалізації з 1,61% до 2,84%. Це пояснюється тим, що бізнес сфокусувався на західному ринку, тому адаптує свої онлайн-ресурси: перекладає сайти, починає вести соціальні мережі англійською.
Розробники
Попит на розробників залишається на високому рівні, причому як з боку українських замовників, так і закордонних. Як і раніше, найпопулярніший напрямок — вебпрограмування.
Маркетинг та реклама
Впав попит на контекстну рекламу та SEO-просування, поки робити прогнози для цих ніш дуже рано. Але є попит на спеціалістів у соціальних мережах.
Бюджети
На цей час замовники готові інвестувати у веброзробку. Наприклад, якщо до війни бюджет цієї спеціалізації становив 12,2% від загального бюджету 15 найпопулярніших спеціалізацій на сервісі Freelancehunt, то під час війни — 15,89%. Такі зміни пояснюються тим, що бізнесу потрібно адаптувати сайти під нові реалії, насамперед під західні країни. Оплачувати роботу штатного співробітника дорого для багатьох підприємців, тому вони обирають фриланс.
Є підвищення бюджетів і для дизайнерів сайтів — з 5,66% до 6,18%.
Хоча попит на SEO-спеціалістів не сильно зростає, усе одно замовники інвестують у цей напрямок.
Цікавою є ситуація з копірайтингом: бюджет цієї спеціалізації до війни був 2,64%, а під час — 3,66%. Таке зростання можна пояснити тим, що з’явилося багато проєктів для англомовних спеціалістів.
Основні спостереження
За перші два тижні квітня Freelancehunt зміг підійти до позначки 66% від довоєнного рівня за кількістю проєктів від українських замовників.
Іноземні замовники зараз публікують на 10-12% більше проєктів, ніж до війни.
У березні середній чек загалом на сервісі серед українських замовників знизився на 8%, а серед закордонних залишився на колишніх позиціях.
Спостерігаємо зростання середнього чека за проєктами на 15% у спеціалізації веброзробки та на 20% у SEO.
Активність фрилансерів з України відновилася на 96-98%. На кожен проєкт зростає кількість охочих його виконати, тому замовнику буде неважко підібрати собі найкращого кандидата.
Якщо порівнювати з довоєнним часом, то кількість реєстрацій нових фрилансерів на 13% вища, ніж до повномасштабної війни.