💳 Термінова новина! Trustee Plus — найкраще рішення для розрахунку криптою 👉

Хто такий СТО, CIO та CPO і як зрости до цих ролей. Короткий гайд за C-level IT-професіями від СТО GigaCloud

Продовжуємо цикл матеріалів про ІТ-спеціальності. Кожну описує «типовий представник» — досвідчений фахівець і просто авторитетний колега, та сама людина, яка знає всі таємні куточки своєї професії. Ми сподіваємося, ці матеріали допоможуть школярам, ​​студентам, перекваліфікантам і всім, хто зацікавлений у виборі ІТ-спеціальності та напряму для кар'єрного розвитку.

Цикл не лише допоможе оцінити перспективи, а й дасть можливість краще зрозуміти індустрію й особливості професії зсередини. Обговорюйте та доповнюйте матеріал у коментарях, щоби зробити його кориснішим.

Сьогодні Кирило Науменко розповідає про особливості роботи СТО, CIO та CPO, а також можливості кар'єрного зростання для інженерів.

Залишити коментар
Хто такий СТО, CIO та CPO і як зрости до цих ролей. Короткий гайд за C-level IT-професіями від СТО GigaCloud

Продовжуємо цикл матеріалів про ІТ-спеціальності. Кожну описує «типовий представник» — досвідчений фахівець і просто авторитетний колега, та сама людина, яка знає всі таємні куточки своєї професії. Ми сподіваємося, ці матеріали допоможуть школярам, ​​студентам, перекваліфікантам і всім, хто зацікавлений у виборі ІТ-спеціальності та напряму для кар'єрного розвитку.

Цикл не лише допоможе оцінити перспективи, а й дасть можливість краще зрозуміти індустрію й особливості професії зсередини. Обговорюйте та доповнюйте матеріал у коментарях, щоби зробити його кориснішим.

Сьогодні Кирило Науменко розповідає про особливості роботи СТО, CIO та CPO, а також можливості кар'єрного зростання для інженерів.

Про досвід героя

Кирило вже понад 15 років працює в ІТ. У його послужному списку — робота у великих фінустановах, компаніях TerraSoft, Denovo. Уже 7 років він допомагає українським бізнесам опановувати хмарні технології, очолюючи IT-підрозділ українського хмарного провайдера GigaCloud. Кирило будував його з нуля, збирав команду, а тепер керує ним на позиції СТО. Під його керівництвом процеси створення продуктів, R&D, безпека та внутрішні IT-системи компанії.

Куди рости досвідченому IT-інженеру

Коли системний інженер доростає до синьйора, перед ним постає дилема: куди рухатись далі. Найчастіше такі люди йдуть у менеджмент або заглиблюються та спеціалізуються на якійсь одній технології. Був час, коли всі IT-інженери працювали, як швейцарські ножі ― могли робити все для всіх ― програмувати, ремонтувати техніку. А коли ти виростаєш до синьйора, уже можна вибирати та вивчати глибше конкретний стек, щоби стати високопрофесійним і дорогим фахівцем.

Другий варіант — як альтернатива розвитку технічних скілів, інженер може розвиватися в бік роботи з клієнтами. Для цього потрібні розвинені софт-скіли. Тут можливі позиції presale engineer, technical account manager. Важливо комунікувати та координуватися з клієнтом, реагувати на будь-які, навіть нестандартні запити, шукати компроміси, щоб клієнт залишився задоволеним.

Навчившись брати на себе відповідальність, взаємодіяти безпосередньо з бізнесом, ставати щитом для своєї команди та продукту, над яким вона працює, інженер може розраховувати на гарну перспективу виходу на C-level.

Куди зростати CTO, СPO та CIO

Якщо в ролі C-level-менеджера недостатньо відповідальності або є бажання контролювати всі процеси компанії, якщо цікаво брати на себе адміністративні завдання та відповідальність за роботу генеральної стратегії, то можна стати CEO або COO (англ. chief operating officer). У такому разі вся відповідальність за результати компанії буде на вас. Вище ― лише власник чи інвестор.

Такий підхід зростання залучення до управління компанією часто практикують у західних компаніях у межах надання опціонів за ключовими посадами компанії.

Іноді за горизонтального зростання з’являються ще й CISO (Chief Information Security Officer) або CDTO (Chief Digital Transformation Officer) для інформаційної безпеки та цифровізації процесів компанії.

Хто такий СТО

Я думаю, що кожна компанія має свою специфіку та свої особливості побудови IT-вертикалей. У GigaCloud вийшло все цілком природно. Ми мали сильну архітекторську команду, яка вибудовувала всі сервіси у 2016 році, коли ми стартували. Ми відповідали за створення продукту, його розвиток, зокрема за його експлуатацію та підтримку.

Згодом ми зрозуміли, що не вдасться розвивати та додавати нові продукти й одночасно займатися експлуатацією наявних — IT-команда розділилася на дві: експлуатації та R&D. Потрібно було, щоб команда сконцентрувалася на розвитку нових продуктів або на створенні якихось додаткових фіч, модернізації наявних, але важливо також витримувати встановлений SLA.

Так я опинився в ролі керівника відділу R&D, а потім перейшов на роль CTO, який відповідає за технологічну стратегію, за те, як наша компанія розвиватиметься в майбутньому, як розвиватимемо продукти, які технології використовуватимемо, щоби бути кращими на цьому ринку.

Сьогодні до зони моєї відповідальності входять:

  • R&D-напрям;
  • безпека;
  • розвиток продуктової лінійки;
  • внутрішні IT-системи.

У цілому нині менеджер C-level завжди більше заточений на бізнес, ніж технічну складову. Отже, перехід від голови R&D-відділу до CTO — міграція в бік бізнесу.

СТО в GigaCloud також відповідає за розробку продуктів. Але в ідеалі у великих компаніях для цього створюють окрему посаду продуктового директора ― CPO (Chief Product Officer).

CPO відповідає за продукт як такий, за маркетингові та продажні складові. І нерідко CPO і CTO змушені шукати компроміси — адже CPO знає, куди має рухатися продукт, які фічі в ньому повинні з’являтися, а СТО розуміє, чи є в компанії ресурси та технологічні можливості реалізувати ці фічі в тому вигляді, у якому хочеться CPO.

Хто такий CIO

CIO (Chief Information Officer) — це IT-директор. У сервісних компаніях відповідає за все в IT-компанії: від технічної підтримки робочих місць до стратегії технологічного розвитку. Найчастіше на нього лягає роль CISO (Chief Information Security Officer).

У продуктових компаніях його основний фокус — внутрішні IT-системи. Він відповідає за те, як IT допомагає бізнесу заробляти, оптимізує IT-витрати, впроваджує всі політики диджиталізації й інформаційні технології всередині компанії.

Два — краще, ніж один

Компанія, яка не створює окремої посади для СТО/СDTO, покладає ці функції на СIO, розвиватиметься повільніше, їй потрібно буде завжди долати небажання впроваджувати зміни до добре робочої системи.

У CIO завжди боротимуться два початки — бажання досягти технологічної стабільності та бажання бізнесу щось змінити, щоб заробляти більше. В одній людині це дуже складно поєднати, тому важливо поділити ці ролі. У них абсолютно різні KPI, важливо, щоб вони не протиставлялися одне одному. Якщо всі завдання покласти на одну людину, це призведе до повного вигорання.

Поділ ролей на CTO, CIO та керівника відділу Delivery дає GigaCloud можливість сконцентруватися на розвитку переваг українського бізнесу перед техгігантами на кшталт Azure, Microsoft або Amazon. Наприклад, з нами набагато оперативніше можна підтюнити та змінити будь-які особливості архітектури. Тоді як на погодження з глобальними компаніями можуть піти тижні.

Ми в дуже близькому контакті з клієнтським бізнесом, допомагаємо робити адаптацію в архітектурі тієї чи іншої інформаційної системи клієнта максимально оперативно. Це стосується й технічної документації, і роботи техпідтримки рідною мовою, і багато іншого. Одній людині було б складно все це реалізувати. А так кожен відповідає свої ділянки робіт і може це робити швидше та якісніше.

Важливо розуміти, що і CTO, і CIO відповідають за експлуатацію, а R&D додає якісь функції, збільшує вартість сервісу в межах ринкової ціни. CIO відповідає за те, щоб усе працювало максимально оптимально, безпечно й відповідно до SLA.

CTO більше відповідає за те, щоб нові продукти впроваджували, додавали, технологія не зупинялася, а компанія встигала за ринковими трендами.

Чого вчитися та що читати під час переходу на C-level

Інженер, напевно, має технічну освіту, можливо, менеджерську. І до цього важливо додати бізнес-освіту — не так академічну, як практичну.

Зараз, коли я вже займаю цю позицію, я розумію, що мені були корисні професійні курси, щоб трохи змінити хід своїх думок. І це головний челендж, коли ти переходиш на новий, керівний рівень ― тобі треба вже читати не технічні книжки, а ті самі книжки про бізнес, які, можливо, тобі раніше не подобалися, — із надто пишномовними словами.

Що більше таких книжок прочитаєш, то більше звідти візьмеш і ближче будеш до бізнесу та його суті. Ось список книжок, що допомогли мені стати менеджером C-level.

«Цифровий вихор. Як перемагати диджитал-новаторів їхньою ж зброєю»

Майкл Вейд, Енді Норонха, Джефф Лаукс, Джеймс Маколей

Керівники Google, Apple, Alibaba й інших великих світових компаній розповіли в цій книжці, як за допомогою диджитал-технологій їм вдається втримувати свої позиції та щорічно здійснювати прориви.

ІТ-аутсорсинг. Побудова взаємовигідного співробітництва» Петер Готтшальк, Ганс Соллі-Сетер

Автори книжки детально аналізують усі етапи та складові процесу взаємодії компанії — постачальника аутсорсингових послуг і фірми клієнта: підготовку та підписання контракту, передачу ІТ-активів, забезпечення роботи персоналу, оцінку виконання замовлення.

«Як працює Google» Ерік Шмідт, Джонатан Розенберг, Алан Ігл

Голова ради директорів Ерік Шмідт і віцепрезидент Google Джонатан Розенберг розкривають секрети, як їм удалося побудувати велику компанію.

«Емоційний інтелект» Деніел Гоулман

Книжку вперше видано 1995 року, але вона досі залишається бестселером. Вона перекладена 40 мовами, і в одних лише Сполучених Штатах продано понад 5 мільйонів екземплярів.

«Лідер і плем’я. П’ять рівнів корпоративної культури» Джон Кінг, Дейв Логан, Гелі Фішер-Райт

Ця проривна книжка, заснована на серйозному 10-річному дослідженні, допоможе створити в компанії сильну корпоративну культуру, навіть якщо вона була агресивною та руйнівною.

Довідка

GigaCloud — один із лідерів українського хмарного ринку. Компанія надає в оренду IaaS- та PaaS-послуги клієнтам будь-якого масштабу ― від малого бізнесу до холдингів та корпорацій. Має великий продуктовий портфель, співпрацює з відомими вендорами: VMware, Red Hat, Cisco, Lenovo, Microsoft. Інфраструктура сертифікована за міжнародними стандартами з інформаційної безпеки. 70% технічних фахівців GigaCloud ― інженери рівня senior.

На перетині трьох вимірів: аналізу даних маркетингу та ІТ. Хто такий веб-аналітик і як він допомагає не зливати бюджет
На перетині трьох вимірів: аналізу даних, маркетингу та ІТ. Хто такий веб-аналітик і як він допомагає не зливати бюджет
По темі
На перетині трьох вимірів: аналізу даних, маркетингу та ІТ. Хто такий веб-аналітик і як він допомагає не зливати бюджет
Хто такий Software Developer: гайд за фахом від Андрія Борисенка
Хто такий Software Developer: гайд за фахом від Андрія Борисенка
По темі
Хто такий Software Developer: гайд за фахом від Андрія Борисенка
«У мене є жарт, що на будь-яке питання у сфері менеджменту є єдина правильна відповідь: «It depends!». Хто такий Delivery Manager: огляд професії від Христі Слободян
«У мене є жарт, що на будь-яке питання у сфері менеджменту є єдина правильна відповідь: «It depends!». Хто такий Delivery Manager: огляд професії від Христі Слободян
По темі
«У мене є жарт, що на будь-яке питання у сфері менеджменту є єдина правильна відповідь: «It depends!». Хто такий Delivery Manager: огляд професії від Христі Слободян
Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
По темі
Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.