💳 Trustee Plus — твоя персональна картка європейського банку: 3 хвилини і 10 євро 👉
Стас ЮрасовГаряченьке
19 вересня 2023, 13:15
2023-09-19
Мертві душі Helsi. Уся правда про стартап від його СЕО Євгена Донця
У минулому році мобільний оператор «Київстар» придбав медичний стартап Helsi. А у цьому році проєкт опинився в епіцентрі скандалу із записами в акаунтах від лікарів, до яких пацієнти ніколи не ходили.
Ми поспілкувалися з СЕО Helsi Євгеном Донцем. Він відповів на всі гарячі питання від dev.ua.
Передусім нас цікавило питання, чи вдалося сервісу розібратися з тим, як у акаунтах користувачів масово з’являлися фейкові записи. СЕО стартапа пояснив, звідки вони беруться, також поділився результатами аудиту.
Разом ми розібрали кейс, коли записи у Helsi незаконно продавали лікарі однієї одеської лікарні.
Євген також розповів, що в Helsi незабаром з’явиться платна підписка для користувачів. Тобто не тільки лікарі будуть платити сервісу гроші.
Кажуть, що Helsi і так вже заробляє $10 млн. У цьому інтерв’ю, ми також дізналися, чи це правда. Helsi та «Київстар», який можуть націоналізувати. Це була окрема важлива підтема нашої розмови.
Ну і на останок: коли вже нас будуть приймати в онлайні не справжні лікарі, а роботи, AI-версії медперсоналу.
Якщо у вас немає часу, щоб дивитися відео, то нижче — ключові тези з інтерв’ю в письмовій формі.
Helsi не створює фейки, а дає інструмент для створення записів лікарям і пацієнтам. Усе, що створене в системе, верифіковано, підписано і воно навіть має юридичну силу.
У Наталії були створені направлення сімейним лікарем для проходження певних профілактичних скринінгів. За направлення держава не платить, ніяких фінансових махінацій не було. Сучасні пацієнти вони живуть в іншій площині, аніж лікарі, які працюють в комунальній лікарні.
Про проблему ідентифікації Helsi
Перше, коли ми, як держава даємо лікарю можливість практикувати, то даємо йому певні права і обов’язки і кожен лікар він повинен усвідомлювати свою відповідальність і доступ до системи це також відповідальності лікаря тому що ми передаємо систему в користування.
Згідно з зобов’язананнями про роботу з персональними і медичними даними Helsi, лікар має зберігати свої ідентифікатори дуже сек’юурно. Коли лікар вносить запис в систему, він повинен підписати запис електронним цифровим підписом, а він може бути тільки на захищеному носії.
Ми продуктова компанія і насамперед орієнтуємося на зручність для лікарів. Ми не зацікавлені зробити їм ускладнення. У нас є аналітичні інструменти, ми агрегуємо і аналізуємо дані і роботу лікаря, і якщо виявляємо проблеми або патерни помилкові, то вносимо корективи в роботу. У головного лікаря є дашборд, який показує дуже багато критеріїв оцінки лікаря. У деяких містах ми разом із департаментами охорони здоров’я зробили системи аналітики дял оцінки роботи лікарів, які аналізують наскільки якісно вони обслуговують пацієнтів
Про те, де зберігаються дані пацієнтів
Система охорони здоров’я України двухрівнева, національна. Основна база даних зберігається в Центральній базі даних і її власником є державний орган, який представляє інтереси держави з певним захистом даних з певними регламентами роботи з цими реєстрами. Зараз ми намагаємося зробити більш клієнтоцентричну модель, щоб дати можливість клієнтам контроювати ці дані.
Скільки людей користується Helsi
Через helsi пройшли більше 25 млн українців. Застосунок завантажили 5–7 млн, користується ним більше мільйона користувачів. Щодня в екосистемі Helsi відбувається приблизно 300 000 взаємодій між пацієнтом і лікарем.
Про нові послуги і конкуренцію
Helsi — це про екосистемні підходи навколо двох наших гравців: пацієнта й лікаря.Ми розуміємо, що пацієнт приходить до лікаря, отримує призначення й електронний рецепт. Десь у нього є лікар, але йому не хочеться йти в клініку, йому треба проконсультуватися. Тобто в нашого клієнта вже виникають всі ці потреби. І ці потреби можна закривати колаборуючись із кимось, це нормально, у нас не такий великий ринок диджитал-хелсу.
Зараз у нас з’явилися платні консультації. Але в нас уже три роки є консультації як просто інструмент для лікаря, щоб проводити консультації в такому форматі. Коли почався ковід, ми за кілька місяців запустили онлайн-консультування, тому що лікарі не могли вести лікування по телефону, не можна було перевірити, чи це той самий пацієнт. Лікарям хотілося хоча би відео, щоб бачити, що це їхній пацієнт. Тоді ми вмонтували технологію відеодзвінка й дали лікарю проводити нормально онлайн-прийом.
І третя ітерація — це вже був Uber, швидка онлайн-консультація за гроші, коли людина каже, що їй треба такий-то спеціаліст і протягом 10-15 хв отримує консультацію.
Про консультацію онлайн
Якщо лікар хоче, щоб консультація врахувалась йому як робота. він повинен створити епізод лікування, ввести в систему. Це фактично прийом і за нього він несе таку саму відповідальність, як і за будь-який прийом в лікарні. Усе лікувати телемедичним прийомом не вийде, але провести консультацію чи виписати повторно рецепт так можна, особливо якщо це просто сезонне захворювання й людина загалом почуває себе здоровою, навіщо їй проходити знову обстеження всього повністю.
Це інтроконсультація, яка дасть змогу зрозуміти тобі, який конкретно спеціаліст тобі потрібен, можливо, навіть отримати до нього направлення, або спочатку здати аналізи й потім уже з ними прийти до лікаря, який встановить причину хвороби.
Як можлива націоналізація «Київстар» впливає на Helsi
Насправді ніяк не впливає. Helsi — це окремий суб'єкт господарювання, у нас є акціонерна угода, в якій у всіх акціонерів є свої права. В межах цієї угоди ми реалізовуємо свої права управління компанією, helsi повністю належить українському менеджменту. Нас не лякає, коли держава керує стартапом, бо з державою працюємо вже давно.