😍 Спробуй Новий Trustee Plus на дотик - твій криптогаманець і платіжна картка тут 👉
Олександр КузьменкоГаджети
4 грудня 2023, 17:50
2023-12-04
Hyundai та Kia винайшли унікальне колесо для електромобіля (і не тільки). Чим Uni Wheel кращий за попередників
Uni Wheel була розроблено компаніями Hyundai та Kia як спосіб «революційно змінити компонування силової установки електромобіля для більш ефективного використання простору». Утім, автовиробники кажуть, що нова система приводу підійде не лише для електромобілів, а й для будь-якого транспорту з колесами розміром від 10 до 63 см.
Uni Wheel була розроблено компаніями Hyundai та Kia як спосіб «революційно змінити компонування силової установки електромобіля для більш ефективного використання простору». Утім, автовиробники кажуть, що нова система приводу підійде не лише для електромобілів, а й для будь-якого транспорту з колесами розміром від 10 до 63 см.
Особливістю Uni Wheel є те, що хоч кожне кероване колесо все ще має власний електродвигун, проте він встановлений набагато ближче до підвіски, що звільняє більше простору між осями (який можна використовувати для більшої кількості акумуляторних модулів). Про це пише Ars Technica.
Раніше проблема полягала в тому, що звичайні ШРУСи не могли впоратися з потрібними кутами, враховуючи коротший приводний вал від двигуна до колеса. Тому тепер ШРУС, карданний вал і редуктор перемістилися в новий блок, встановлений у самому колесі.
Воно містить планетарну систему передач, яка передає привід від двигуна до колеса, але з багатоланковим розташуванням між шестернями, що дозволяє карданному валу рухатися в широкому діапазоні.
Hyundai та Kia заявляють, що застосування розробки виходить за рамки пасажирських електромобілів. Наприклад, Uni Wheel (завдяки своїм з'єднанням і здатності зменшуватися до невеликих розмірів коліс) може дозволити мобільному кріслу або багатоколісному роботу підійматися сходами «так само плавно, як на ескалаторі».
Uni Wheel все ще перебуває на ранній стадії розробки, тому немає жодних гарантій, що технологія надійде у виробництво найближчим часом. Але обидва автовиробники кажуть, що вони продовжують вдосконалювати конструкцію, очікуючи покращення ефективності, охолодження, змащення та довговічності.
Війна за стандартами НАТО. Як працюють сучасні технології, ситуаційні центри та мережево-центричність на війні в Україні
Створення мережі ситуаційних центрів було передбачено рішенням РНБО від 4 червня 2021 року, наказом № 396 від 23 грудня 2021 року Міноборони було утворено робочу групу з цього питання. Але лише після початку повномасштабного вторгнення українські військові стали на крок ближче до натовських стандартів.
Марина Ціркун, членкиня ГО «Аеророзвідка», керівниця напряму С4ІSR, розповіла деталі про роботу системи ситуаційних центрів і пояснила концепцію ведення мережево-центричних війн.
«Українці відомі в світі за крутістю в технологіях». Про що говорили Бренсон і бізнес під час закритої зустрічі
29 червня один із найвідоміших світових підприємців Річард Бренсон приїхав особисто в Київ. Побував у Бучі, Ірпені, Гостомелі та побачив на власні очі, що з собою сьогодні несе війна проти росії. Того ж дня британський мілярдер зустрівся з представниками українського бізнесу. Розповідаємо про що саме говорили підприємці.