Марія БровінськаГаджети
5 серпня 2026, 08:31
2026-08-05
В Україні запровадили обов'язкове зазначення IMEI телефонів у митних деклараціях. Що це означає для користувачів
Бюро економічної безпеки України запровадило обовʼязкове зазначення IMEI мобільних телефонів у митних деклараціях під час імпорту. За оцінкою відомства, це принесе державному бюджету додатково 5 млрд грн на рік.
Бюро економічної безпеки України запровадило обовʼязкове зазначення IMEI мобільних телефонів у митних деклараціях під час імпорту. За оцінкою відомства, це принесе державному бюджету додатково 5 млрд грн на рік.
Про це повідомив директор БЕБ Олександр Цивінський у Telegram.
Що змінюється
Тепер під час ввезення телефону в Україну до митної декларації потрібно вносити його IMEI — унікальний ідентифікаційний номер пристрою. Раніше на митниці цей номер не запитували, тому партії техніки для «сірого» імпорту могли перетинати кордон практично безслідно.
Ініціативу БЕБ узгодило з Міністерством фінансів і Державною митною службою, а перед запуском обговорило з представниками найбільших легальних мереж з продажу електроніки. Мінфін уже підписав відповідний наказ, а Мін’юст провів його державну реєстрацію.
Навіщо це потрібно
За словами Цивінського, нова вимога закриває головну лазівку «сірого» імпорту — анонімність. «У кожного телефона є свій IMEI — унікальний номер, як відбиток пальця. Дотепер на митниці його ніхто не питав», — пояснив очільник БЕБ. Нині ж, за його словами, кожен ввезений телефон буде «зафіксований» ще на кордоні, а партію без документального сліду завезти стане значно складніше.
Наступним кроком БЕБ разом із Мінфіном та Державною податковою службою планує запровадити зазначення IMEI ще й у фіскальних чеках — над алгоритмом реалізації цієї ідеї відомства вже працюють.