💳 Термінова новина! Trustee Plus — найкраще рішення для розрахунку криптою 👉

Небезпека для геймдева в Україні: «Валюта всередині ігор може потрапити під регулювання та штрафи»

Україна стоїть на порозі прийняття нового профільного Закону щодо  віртуальних активів, який часто називають законом про крипту. Мова про Законопроєкт № 3637. І у ньому є потенційні сюрпризи для геймерів.

Залишити коментар
Небезпека для геймдева в Україні: «Валюта всередині ігор може потрапити під регулювання та штрафи»

Україна стоїть на порозі прийняття нового профільного Закону щодо  віртуальних активів, який часто називають законом про крипту. Мова про Законопроєкт № 3637. І у ньому є потенційні сюрпризи для геймерів.

У вересні цього року законопроєкт майже став чинним Законом. Однак, президент Володимир Зеленський відправив його на доопрацювання. Як написав нещодавно заступник міністра цифрової трансформації Олександр Борняков, після внесення пропозицій президента Закон буде спрямований на чергове слухання. 

«Цей процес має тривати пару місяців. Майбутнє регулювання, яке очікується в 2022 році, дозволить українським криптокомпаніям офіційно працювати з банківською системою», — написав він.

Однак, як вважає Сергій Брояков, юрист CS:LAW, законопроєкт не надає нам абсолютної правової визначеності щодо обігу віртуальних активів. 

На додаток, існують суттєві ризики класифікації як віртуальних активів явищ, які ніколи не належали до криптовалютних категорій. Одним із таких понять є внутрішньоігрова валюта. 

Редакція dev.ua попросила Броякова детально розповісти про потенційні ризики. Далі — його роз’яснення. 

Внутрішньоігрова валюта, при поточних узагальнених формулюваннях Законопроєкту № 3637 має всі шанси бути віднесена до різновиду віртуальних активів. Це, своєю чергою, створює для студій GameDev індустрії цілу низку складнощів, пов’язаних із дозвільним режимом регулювання діяльності постачальників послуг та з оборотом віртуальних активів.

Що таке внутрішньоігрова валюта?

Внутрішньоігрова валюта з’явилася задовго до появи криптовалют. Як явище вона почала з’являтися з появою перших MMORPG. Внутрішньоігрова валюта (in-game currency) — це віртуальні гроші, які використовуються гравцями конкретної відеогри як засіб для придбання внутрішньоігрових предметів, що мають косметичне призначення та/або дають гравцю бонуси в частині досягнення внутрішньоігрового прогресу. Як правило, внутрішньоігрова валюта є однією із форм мікротранзакцій, які використовуються у відеогрі. Відповідно внутрішньоігрова валюта використовується розробниками як одна із форм монетизації гри.

Часто внутрішньоігрова валюта акумулюється у гравців в силу ігрового процесу/прогресу. У той же самий час розробники ігор передбачають можливість придбання такої внутрішньоігрової валюти за реальні гроші. 

Якщо ігрове ком’юніті загалом розглядає механіку внутрішньоігрової валюти, яку можна придбати за фіатні кошти, як абсолютне зло (pay-to-win), то для розробників відеоігор така механіка є радше абсолютним благом, адже дозволяє заробити не тільки на продажу копії гри, але й на відповідних мікротранзакціях. 

Єдине, що на сьогодні залишається не до кінця зрозумілим, так це ставлення майбутніх українських регуляторів ринку віртуальних активів до механіки внутрішньоігрових грошей. Чи не будуть відповідні внутрішньоігрові гроші прирівнюватися до utility tokens?

Чим обумовлюються побоювання?

Законопроєктом поняття «віртуальні активи» сформульовано надзвичайно широко, а саме як нематеріальне благо, що є об’єктом цивільних прав, має вартість та виражене сукупністю даних в електронній формі. 

З відповідного визначення випливають наступні ознаки віртуальних активів:

  1. Нематеріальне благо, що є об’єктом цивільних прав: на сьогодні незрозуміло, яким чином класичні віртуальні активи корелюються з поняттям «нематеріальне благо», що закріплено в Цивільному кодексі України, що вже тут казати про внутрішньоігрову валюту. Як висновок — ризик є.
  2. Має вартість: внутрішньоігрові валюти, які можна придбати за фіатні гроші також мають конкретну вартість, тобто ризик наявний.
  3. Сукупність даних в електронній формі: внутрішньоігрові валюти, так само як і віртуальні активи, мають цифрову форму виразу, а тому є сукупністю даних в електронній формі. Ризики присутні.
  4. Оборот відбувається у системі забезпечення обігу віртуальних активів: оскільки визначення поняття «системи забезпечення обороту віртуальних активів» є не менш загальним та розмитим, сама відеогра цілком може бути прирівняна до відповідної системи.

З вищезазначеного виходить, що ризики щодо віднесення внутрішньоігрової валюти до віртуальних активів є цілком реальними. Загальноприйнятим є підхід, коли на нормативному рівні чи на рівні адміністративної практики чітко визначається, що віртуальні активи (те, що ми звикли розуміти як криптовалюту) не охоплюють собою внутрішньоігрову валюту.

І робити таке розмежування є цілком правильно, адже внутрішньоігрова валюта так сильно подібна за своїми властивостями до utlity tokens (так само як і utility tokens використовується як інструмент допуску до внутрішньосистемних послуг та обмежена у своєму використанні конкретною платформою, в рамках якої такі послуги й надаються).

У чому ризики?

Об’єктивно існують ризики віднесення механіки внутрішньоігрової валюти до публічної пропозиції віртуальних активів (широко відоме як ICO або ж STO). Законопроєкт № 3637 висуває цілий ряд вимог, яких в обов’язковому порядку мають дотримуватися особи, які здійснюють публічну пропозицію віртуальних активів. За недотримання таких вимог — штраф від 17 000 грн до 85 000 грн (за перше порушення). І такі штрафи можуть потенційно застосовуватися до розробників відеоігор, які використовують механіку внутрішньоігрової валюти, придбаної за реальні гроші, надають доступ до таких відеоігор українським користувачам та не виконують вимоги, що визначаються ст. 15 Законопроекту. 

Які рекомендації?

У такому випадку можна запропонувати умовний «план мінімум» та «план максимум» для студій-розробників, які використовують відповідну механіку мікротранзакцій.

План мінімум:

  • уникати у ліцензійних умовах з кінцевим споживачем термінологічної тотожності при описі механіки функціонування внутрішньоігрової валюти з поняттями перспективного законопроєкту про віртуальні активи;
  • зафіксувати у ліцензійних умовах положення про те, що внутрішньоігрова валюта не є віртуальним активом та в жодному випадку не може бути до нього прирівняна (бажано також описати критерії розмежування);
  • зафіксувати у ліцензійних умовах положення про те, що розробник відеоігри/видавець не дозволяє обмін гравцями внутрішньоігрової валюти на фіатні гроші/інші матеріальні цінності;
  • закріпити в ліцензійних умовах застереження про те, що розробник відеогри/видавець не несе відповідальності за дії гравців по обміну внутрішньоігрової валюти на фіатні гроші/інші матеріальні цінності, що здійснюється такими гравцями на сторонніх платформах;
  • зафіксувати в ліцензійних умовах правило, що дозволятиме розробнику відеогри/видавцю банити гравців, які порушують правила по обміну внутрішньоігрової валюти на фіатні гроші/інші матеріальні цінності.

План максимум:

  • реалізувати всі вищезазначені пункти «плану мінімум»;
  • превентивно виконати вимоги щодо оприлюднення інформації на офіційному вебсайті розробника/видавця.
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
Як ламають відео-ігри та викладають їхні піратські копії? Розповідає програміст
Як ламають відео-ігри та викладають їхні піратські копії? Розповідає програміст
Як ламають відео-ігри та викладають їхні піратські копії? Розповідає програміст
Що, юний хакер, тобі цікаво, які ігри ще досі не крякнули? Тоді мерщій читай цю статтю. Нижче ми розглянемо, які технології використовуються для захисту ігор від злому. Також не пройдемо повз рекордсменів. Дізнаємося про рекордний час, за який вдалося зламати гру. Та розглянемо справжніх «міцних горішків».
1 коментар
Українська геймдев студія пропонує написати послання на снаряді російським військовим. Авторів тексту оберуть через Twitter
Українська геймдев студія пропонує написати послання на снаряді російським військовим. Авторів тексту оберуть через Twitter
Українська геймдев студія пропонує написати послання на снаряді російським військовим. Авторів тексту оберуть через Twitter
росія хоче створити власний ігровий рушій. Побоюються, що американці незабаром відключать їхні ігри від свого софта
росія хоче створити власний ігровий рушій. Побоюються, що американці незабаром відключать їхні ігри від свого софта
росія хоче створити власний ігровий рушій. Побоюються, що американці незабаром відключать їхні ігри від свого софта
5 книжок українською мовою, що дають перше уявлення про геймдев
5 книжок українською мовою, що дають перше уявлення про геймдев
5 книжок українською мовою, що дають перше уявлення про геймдев
У 2022 році всім уже зрозуміло — ігрова індустрія нікуди йти не збирається, натомість лише зміцнює позиції. За даними аналітиків, сумарна вартість гейм-ринку складе близько 260 млрд доларів до 2025-го, а вже зараз хоч у щось грають понад 2.5 млрд людей по всьому світу. При цьому людині, яка раніше відеоіграми не цікавилася, може бути складно вдатися до всіх нюансів сфери. Адже своїх термінів та особливостей у ній вистачає. Тому ділимося добіркою з п’яти книг українською мовою, які допоможуть отримати перше уявлення про геймдев.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.