💳 Кожен. Повинен. Мати. Trustee Plus: криптогаманець і європейська платіжна картка з лімітом 50к євро 👉
Олексій ДзюбаГаряченьке
17 липня 2023, 12:00
2023-07-17
Інформатика в школах перетворюється на ІТ-студії. Як вони працюватимуть
На днях закінчився пілотний проєкт ІТ-студій, який стартував у вересні 2022-го. З 1-го вересня 2023-го року так буде називатися суттєво змінений предмет інформатики у всіх школах України. Тестування запустили Міністерство цифрової трансформації спільно з МОН та ЄС. За новою системою навчалися понад 3000 учнів із 50 шкіл. У розпорядженні dev.ua опинилася презентація щодо тестування і подальшого наповнення нового проєкту, а також відео з обговоренням IT-студій від його творців. Розповідаємо, що саме вивчатимуть юні українці найближчим часом.
У березні Рада проголосувала за призначення Михайла Федорова на позицію віцепрем'єр-міністра з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій.
«Україна стикнулася з масштабними викликами. Через війну приблизно 1 млн дітей навчаються за кордоном, 1,5 млн навчаються онлайн. Понад 3000 закладів освіти постраждали від бомбардувань та обстрілів, 370 із них зруйновані повністю», — розповів тоді міністр.
Крім нелегкого загального стану освіти під час повномасштабної війни проти росії, в Мінцифрі намагаються принципово змінити підхід до вивчення інформатики, яка тепер стає набагато ширшим предметом. Ідея проста — щоб українські діти якомога раніше наближалися до технологічної сфери. Для цього вони мають з 1-го класу заглиблюватися в технології.
«Оновлені уроки інформатики стануть одним із перших кроків, щоб допомогти учням впевнено увійти в ІТ. Щоб їм було цікаво вчитися, використовувати інтернет для власного розвитку та досягнення цілей. А згодом — створювати всесвітньо відомі продукти», — каже Федоров.
Ось як в цифрах виглядає пілотний проєкт ІТ-студій:
Для нього відбір був максимально різноманітним. Включали великі міста, містечка, села, вчителів різного віку та статі, з IT-освітою і без, які працювали онлайн, офлайн і в змішаній системі. Це зроблено для того, щоб максимально наблизитися до повноцінного впровадження IT-студій, розповіла Тетяна Нанаєва, голова експертно-консультативного комітету з цифрових технологій в освіті при МОН.
«Для педагогів — це концептуально новий підхід до викладання, сучасний, цікавий та ефективний. Дуже круто, що 95% вчителів-учасників пілотування готові рекомендувати розроблені ресурси колегам», — написав міністр освіти й науки Оксен Лісовий.
Самі учні також позитивно оцінили пілотний проєкт:
Навчання
У процесі побудови ІТ-студій залучені не лише міністерства, але й IT-компанії та кластери. Головне, чим вони займалися і продовжать це роботи: технологічна підтримка та зворотний зв’язок, технологічне консультування, допомога у створенні цифрових освітніх ресурсів, створення курсів за вибором, профорієнтація тощо:
А ось, на прикладі Харківського IT Кластеру, скільки ресурсів було залучено для створення навчальних матеріалів і проведення безпосередньо навчання:
IT — важливий складник нового предмету, але не єдиний. Студії формуватимуть важливі навички учнів, які цінуються в сучасному світі: аналітичне та критичне мислення, креативність, лідерство, соціальний вплив, активне навчання, стресостійкість тощо:
Також зрозуміло, що айтішниками стануть не всі школярі. Але користуватися технологіями потрібно буде кожному з них. Тому IT-студії працюватимуть і в цьому напрямі:
Ось ким можуть працювати випускники IT-студій:
Загалом у навчанні будуть присутні 5 змістовних універсальних рівнів:
Ці рівні будуть адаптовані під кожен клас. Кожен з них нарощує свою складність та креативність. Учні не будуть сидіти виключно за комп’ютерами, як це було раніше на інформатиці. Тепер цілком нормальна історія, коли діти будуть використовувати для навчання смартфони:
Щодо методики навчання, то в ньому обов’язкові інтерактивні елементи. А також відео з експертами, анімовані відео тощо. Наприкінці — обов’язковий зворотний зв’язок з учнем щодо матеріалу:
Доопрацювання
Пілот пройшов успішно на 95%. Наразі є 1,5-2 місяці, щоб доопрацювати ті 5%, які залишилися. Серед найважливіших пунктів — потреба в ще більшій кількості інтерактивних вправ та навчальних проєктів. Крім цього варто звернути увагу на питання для обговорення в парах чи групах.
«Освітні ресурси будуть також доступні на платформі Дія.Освіта, а згодом — у застосунку Мрія. Щоб діти будь-де і будь-коли могли здобувати актуальні знання», — каже міністр Федоров. Доопрацювання платформ і ресурсів (від зовнішнього вигляду до змісту), а також розв’язання проблем з їхньою навігацією — це ще один виклик, який потрібно наразі пройти:
Також є певні моменти, які потрібно виправити, щодо української локалізації іншомовних ресурсів. Як от курси з програмування для початкових класів. Сьогодні над цим ведеться робота:
Зараз відбувається доопрацювання фідбеку з боку учасників тестової програми. «IT-студії розпочнуться приблизно з середини вересня, враховуючи зауваження, які надали 5% учасників експерименту», — підсумувала Валерія Іонан, заступниця міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції.