«Кращі люди хочуть працювати в рамках великих місій». Інтерв'ю з Марком Цукербергом про зміну курсу, ребрендинг, плани, фейки та соцмережі

Видання The Verge опублікувало інтерв’ю із засновником Facebook, назва якої незабаром зміниться на Meta відразу після того, як Марк Цукерберг оголосив про таку трансформацію. 

dev.ua призводить адаптований переклад бесіди.

2 коментарі
«Кращі люди хочуть працювати в рамках великих місій». Інтерв'ю з Марком Цукербергом про зміну курсу, ребрендинг, плани, фейки та соцмережі

Видання The Verge опублікувало інтерв’ю із засновником Facebook, назва якої незабаром зміниться на Meta відразу після того, як Марк Цукерберг оголосив про таку трансформацію. 

dev.ua призводить адаптований переклад бесіди.

Навіщо цей ребрендинг

На високому рівні ми внесли зміни в сегментну звітність в рамках звіту про прибутки і збитки. Отже, тепер ми розглядаємо наш бізнес як два різних сегменти. Один — для соціальних додатків, інший — для майбутніх платформ.

Ідея в тому, що робота над метавсесвітом, яку ми робимо, не пов’язана ні з одним з цих сегментів. Не те щоб Reality Labs будувала метавсесвіт. Вона проходить через все це. Метавсесвіт буде одночасно і платформами майбутнього, і соціальним досвідом.

Тому ми хотіли створити новий фірмовий стиль, який, як ви бачите, відповідатиме нашому баченню майбутнього проєкту. Є свого роду мета більш високого рівня з ідентифікації бренду, а потім — більш технічна і функціональна. Вищий рівень полягає в тому, що Facebook є культовим брендом соціальних мереж. 

Люди думають про нас як про компанію, що займається соціальними мережами, але ми думаємо про себе як про технологічну компанію, яка створює технології, що допомагають людям спілкуватися один з одним. 

Ми думаємо, що це відрізняє нас від інших компаній, тому що всі інші намагаються працювати над тим, як люди взаємодіють з технологіями, а ми створюємо технології, щоб люди могли взаємодіяти один з одним.

Коли я думав про те, коли найкраще спробувати змінити ситуацію, вирішив, що це варто зробити якомога швидше. Ось що привело нас до  цього. Ми довго думали і я офіційно розпочав проєкт на початку цього року.  Це дискусії, які ми ведемо всередині компанії довгий час про те, чи варто нам це робити. Я дуже тісно працював з Алексом Шульцем з того часу, як він став директором з маркетингу.

Про захист персональних даних та соцмережах

Для нас Facebook ніколи не був лише соціальною мережею, і ми все більше виходимо за рамки цього. Здавалося, що бренд компанії був прив’язаний до ідеї соціальних мереж і одного з конкретних продуктів, які ми створюємо для них. Тепер у нас є Instagram і WhatsApp, які також стають дійсно важливими, але відчуття того, що це не так, посилюється.  Тому ми хотіли змінити це, щоб отримати те, що більше нагадує бачення, до якого ми рухаємося.

Що стосується більш функціональної та технічної основи, було просто багато плутанини та незручності, коли бренд компанії був також брендом одного з додатків для соціальних мереж.

Коли люди входили  у свій Quest, ми хотіли, щоб вони входили до свого облікового запису Facebook, аби мати єдину систему ідентифікації чи  обліковий запис для компанії. Це є у Google, у Apple. У Microsoft це є. Але для нас проблема полягає у тому, що якщо ви входите в Quest, WhatsApp або Instagram з обліковим записом Facebook, виникає плутанина.

У людей були побоювання з приводу Quest. «Якщо я не хочу використовувати Facebook, або якщо щось станеться, і мій обліковий запис буде деактивовано, Мій пристрій тепер буде заблоковано?».

Я думаю, не повинно бути такого занепокоєння. Люди були стурбовані захистом даних, коли входити в Instagram або WhatsApp доводилося з допомогою іншої соцмережі.

Вважаю, що людям корисно мати відносини з компанією, відмінні від відносин з яким-небудь конкретним продуктом, які можуть витіснити все це.

Про людей в компанії і звітності перед ними

Є фінансова та сегментна звітність. Є бренд. Буде система облікових записів. Сьогодні ми не вносимо змін в організацію. Можливо, зробимо це в майбутньому, але нескоро.  

Ми почали трансформацію задовго до поточного циклу (поганих новин про Facebook). Я думаю, що нинішній цикл явно не мав до цього ніякого відношення. Хоча, ймовірно, деякі люди захочуть встановити цей зв’язок. Але це свого роду безглузда річ. У всякому разі, я думаю, що це не те середовище, в якому ви хотіли б представити новий бренд.

Про неймінг

Іноді потрібно просто продовжувати рухатися вперед. Є хороші і погані якості, які люди приписують соціальним мережам в цілому і Facebook зокрема. І це розмови, які ми начебто вели всередині компанії ще в 2014 році, з того часу, як Instagram і WhatsApp об'єдналися, і ми стали сім'єю додатків.

Назвати компанію на честь одного з них було трохи ніяково. Я ніколи не замислювався над цим, коли думав, що в першу чергу ми робимо соціальні мережі, тому що Facebook був і залишається культовим брендом соціальних мереж. Мені завжди здавалося трохи дивним мати бренд, який мав би підтримувати соціальні мережі, прибрати Facebook з цього слота і додавати щось ще. Це було б трохи дивно. 

Тепер я думаю, що наступна глава того, що ми робимо, стане предметнішою. І знаю, що у багатьох людей виникатимуть питання, в якій мірі ми до чогось біжимо, і чи не тікаємо від цього? Особисто для мене було дійсно важливо, щоб ми до чогось бігли. Це бачення майбутнього, яке нас дуже хвилює, якому ми віддані і якого ми дійсно прагнемо. 

Я б не дозволив це зробити, якщо б не був упевнений у тому, як ми збираємося рухатися вперед.

Про вплив змін на найм співробітників

Припускаю, що деяким людям це допоможе, але деяким — навпаки. Ми ведемо цю розмову вже кілька місяців відтоді, як я дав зрозуміти, що хочу, аби ми стали компанією-метавсесвітом, і щоб нас сприймали таким чином. І я б сказав, що в цілому внутрішня думка про це безумовно позитивна. Думаю, це дуже подобається більшості людей.

Але думаю, що це також дуже важливо для нашої команди, і, чесно кажучи, для мене також важливо, щоб ми продовжували бути кращими у створенні додатків для соціальних мереж. Багато людей заходять в Facebook сьогодні, тому що вони хочуть цим займатися. І думаю, що для людей дуже важливо, щоб ми звертали на це увагу в майбутньому. Нашими продуктами користуються мільярди людей, і нам потрібно робити це добре.

В цілому люди хочуть працювати в рамках великих місій. Безумовно, метавсесвіт як наступна глава Інтернету, буде дійсно цікава для багатьох людей.

Ми чітко позиціонуємося як компанія, яка має найамбітніше бачення і найсерйозніші зобов’язання та інвестиції в цій галузі.

Про роль Марка в новій компанії

Я можу сказати, що дуже схвильований наступною главою того, що ми робимо. Так що я дійсно хочу цим зайнятися. Тому мені більше нема чого додати з цього приводу. 

Я дуже радий, що ми створюємо. І я досить молодий. У мене багато енергії. Але, безумовно, в якийсь момент я не буду вже керувати компанією. 

Про розподіл облікових записів

У вас буде обліковий запис Facebook і обліковий запис Instagram. У вас також буде акаунт в компанії вищого рівня. Таким чином, якщо ви не хочете використовувати Facebook, вам і не доведеться. Одна цікава аналогія тут: я думаю, що ми, по суті, переходимо від того, щоб спочатку бути Facebook як компанія —  треба стати метавсесвітом. Це схоже на те, як Microsoft перейшла від Windows до хмари.

Facebook як і раніше залишається тим додатком, який люди використовують найбільше з того, що ми робимо. Але є люди, які хочуть просто використовувати WhatsApp, або просто використовувати Instagram, або просто хочуть мати Quest і бути в VR або AR. 

Тому, думаю, мова йде про можливість обрати, які послуги ви хочете використовувати, і знати, що незалежно від того, що відбувається з вашим обліковим записом Facebook або Instagram, у вас все одно буде весь вміст, який ви купили.

Ви можете налаштувати аватар, і він може бути прив’язаний до одного з цих облікових записів або просто до вашої загальної особистості в різних додатках. І ви можете використовувати його у всіх цих місцях, якщо хочете. Б’юся об заклад, це буде досить потужно.

Про метавсесвіт і фокус на підлітках і молоді

Коли я говорю про демографічну структуру, мова йде про молодих людей у віці від 18 до 29 років, а не про підлітків в першу чергу і, звичайно, не в першу чергу про дітей. Але, як і коледж і післядипломна освіта, це історично було для нас міцною базою. І в цілому продовжує залишатися міцною базою. Але важливо, аби все більше людей використовували наші продукти, щоб ми не залишали це поза увагою.

Середній вік людей, які використовують наші продукти, стає старшим.

Оскільки ми намагаємося зробити наші послуги кращими для всіх, я просто хочу переконатися, що якість не знижується для молоді. Я говорив кожній команді, що всякий раз, коли ви щось створюєте зараз —  чи працюєте ви над рейтингом каналів, створюєте групи, розробляєте ролики, відео або маркетплейси, — майте на увазі, що важливо для молодих людей. 

Це буде демографія дороговказної зірки, демографічний герой, про якого ми пам’ятатимемо. Але багато з того, про що ми говоримо, ймовірно, ближче до терміну, ніж метавсесвіт. Я думаю, що робота, яку ми робимо над метавсесвітом, буде дуже захоплюючою протягом наступних кількох років. Потрібно зробити так багато фундаментальних речей, і я не думаю, що це розтягнеться до другої половини цього десятиліття. 

Про конкуренцію

Ми стикаємося з великою конкуренцією з боку TikTok і iMessage, особливо зараз, а також безлічі інших сервісів, які існують завжди — YouTube, Snapchat. Але TikTok і iMessage — неймовірно швидко ростуть. Тому я думаю, що з точки зору нашої уваги до додатків і, зокрема, до Facebook і Instagram, в найближчі три роки це стане наважливішою справою. 

Про значення метавсесвіту

Я був би дуже здивований, якщо через п’ять років основна асоціація майже будь-якої людини з метавсесвітом буде пов’язана з початковим згадуванням про неї в Snow Crash. Для людей це означатиме всі варіанти використання, які вони мають, і те, що вони можуть зробити з цим.

Насправді мені було б цікаво подивитися, якими були найдавніші згадки про інтернет. Люди називали це інформаційною супермагістраллю та іншим. Нічого з цього не було супер-негативним, але це було досить дивно у порівнянні з тим, що ми думаємо про це сьогодні. Я вважаю, що такі речі завжди більш динамічні. Я не хотів, щоб мене утримували від використання того, що здавалося найбільш ясним і найбільш логічним терміном, відповідним тому, що ми будували, через деякі негативні конотації.

Про віртуальні активи

Одне з головних питань, які люди збираються поставити про віртуальні товари в метавсесвіті: «Чи дійсно я буду володіти цією річчю? Або це просто те, що хтось може просто забрати у мене в майбутньому?» І я дуже чутливий до цього, враховуючи все, що нам довелося пережити, щоб обійти асоціації з чимось шкідливим. 

Це досить важлива роль, будь то NFT, або просто способи надання децентралізованих прав у всьому метавсесвіті. Я не думаю, що буде тільки одна система. Але дійсно думаю, що тут є важливе місце для більшої децентралізації. 

Про фейки та дезінформацію

В цілому останні п’ять років були великим періодом навчання для мене і компанії. Було багато проблем, для вирішення яких нам просто довелося створити набагато складніші програми, будь то створення систем штучного інтелекту для попереджувального виявлення всіх цих різних видів шкідливого контенту і реагування на них, забезпечення конфіденційності.

Багато з них — це речі, про які ми піклувалися в компанії давно, але ми дійсно запустили багато з них після 2016 року. Деякі з них були викликані перевірками, а потім ми займалися самоаналізом. Зараз взагалі дуже пишаюся тим, що ми там побудували. Зараз ми балансуємо між складною соціальною рівністю між такими речами, як свобода вираження думок і спробами боротися зі шкідливим контентом.

Неможливо зробити і те, й інше ідеально. І я думаю, що ідеальна відповідь, ймовірно, не в тому, щоб просто повністю нахилятися в одному або іншому напрямку. Потрібно спробувати врівноважити це. Так що в підсумку ви нікого особливо не ощасливите. Але я щиро пишаюся тією роботою, яку ми там робимо. Це провідне зусилля в галузі. Думаю, це визнає будь-яка серйозна людина. Інвестиції та результати набагато перевершують можливості будь-кого іншого.

Але все ж, коли ви говорите про створення нової екосистеми, я просто думаю, що на цей раз, безсумнівно, було б краще вбудувати ці речі з самого початку. Наші принципи — конфіденційність і безпека, особливо якщо ви перебуваєте в такому імерсивному середовищі. Інша справа — сумісність. Сьогоднішній рівень взаємодії в мобільному Інтернеті викликає розчарування. Сподіваюся, в наступному ми зможемо домогтися більшого.

5 грехов Цукерберга: что не так с Facebook. Выводы из The Facebook Papers
5 гріхів Цукерберга: що не так з Facebook. Висновки з The Facebook Papers
По темі
5 гріхів Цукерберга: що не так з Facebook. Висновки з The Facebook Papers
Facebook подала в суд на украинского хакера и требует запретить Александру Солонченко пользоваться соцсетью
Facebook подала до суду на українського хакера і вимагає заборонити Олександру Солонченку користуватися соцмережею
По темі
Facebook подала до суду на українського хакера і вимагає заборонити Олександру Солонченку користуватися соцмережею

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал — dev.ua | IT України.

Читайте також

Instagram вперше став популярнішим за Facebook в Україні. Але YouTube знову випередив усіх
Instagram вперше став популярнішим за Facebook в Україні. Але YouTube знову випередив усіх
Instagram вперше став популярнішим за Facebook в Україні. Але YouTube знову випередив усіх
Як зміняться ціни для українців у додатках. Скільки платитимуть користувачі Apple, Facebook, Google, eBay та інших
Як зміняться ціни для українців у додатках. Скільки платитимуть користувачі Apple, Facebook, Google, eBay та інших
Як зміняться ціни для українців у додатках. Скільки платитимуть користувачі Apple, Facebook, Google, eBay та інших
Закон, згідно з яким вводиться 20% ПДВ для онлайн-сервісів компаній-нерезидентів, вносив побоювання, що своє податкове навантаження ці компанії перекладатимуть на плечі українських користувачів. Частина компаній Apple, Facebook, Google, eBay та інші вже оголосили про підвищення послуг. dev.ua з’ясовував, скільки ж зараз коштують популярні послуги.
“Google, YouTube та Facebook повинні модеруватися з України”. Петиція до Зеленського набрала 25 000 підписів
“Google, YouTube та Facebook повинні модеруватися з України”. Петиція до Зеленського набрала 25 000 підписів
“Google, YouTube та Facebook повинні модеруватися з України”. Петиція до Зеленського набрала 25 000 підписів
На скільки за добу розбагатіли або збідніли мільярдери за рейтингом Bloomberg
На скільки за добу розбагатіли або збідніли мільярдери за рейтингом Bloomberg
На скільки за добу розбагатіли або збідніли мільярдери за рейтингом Bloomberg

Обговорення

Anonymous
Anonymous EPAM, Content
0

таке відчуття, наче перекладали в гугл транслейт. купа стилістичних помилок!

Bit Coin
Confirmed verification
Bit Coin IT, PM
0

гм. текст як текст.