🚀💳 Trustee Plus - більше ніж криптогаманець з європейською платіжною карткою. Спробуй 👉
Олексій ДзюбаТаке життя
28 серпня 2022, 15:10
2022-08-28
Битва за розум. Як Facebook і Twitter спинили операцію США, спрямовану проти російської пропаганди в соцмережах
Twitter, Facebook і Instagram видалили низку облікових записів, які були спрямовані проти російської пропаганди і боролися з нею в тому числі і за допомогою мемів. За словами дослідників, кампанія тривала майже 5 років. Розповідаємо головне з матеріалу Vice.
Twitter, Facebook і Instagram видалили низку облікових записів, які були спрямовані проти російської пропаганди і боролися з нею в тому числі і за допомогою мемів. За словами дослідників, кампанія тривала майже 5 років. Розповідаємо головне з матеріалу Vice.
Атака на росію
Тактика операції США по контрпропаганді в соцмережах схожа на тактику, яку застосував російський уряд у під час президентських виборів 2016-го року в Америці, вважають автори дослідження. Тільки цього разу меми, петиції, фейкові новини, фотографії профілю, змінені за допомогою штучного інтелекту та хештеги спрямовані на те, аби підірвати вплив авторитарних режимів росії, Китаю, Ірану та інші подібних країн.
Дослідники припускають, що основна частина кампанії тривала з літа 2019 до 2022 року. Так, набір даних Twitter охоплював 299 566 твітів від 146 облікових записів. А інші метадані включали 39 профілів у Facebook, 16 сторінок, 2 групи та 26 акаунтів у Instagram.
Як це відбувалося
Після видалення відповідних облікових записів, Meta і Twitter надали групам дослідників дані щодо активності акаунтів. У кампанії, спрямованій на тиск на росію та інші країни Центральної Азії, оператори видавали себе за фейкових медіаперсон, пов’язаних із підробленими новинними акаунтами.
Вони копіювали та вставляли ті самі новини та дописи в кілька облікових записів і просили користувачів прокоментувати те, що ті прочитали. У деяких випадках опубліковані статті та інформація не були «фейковими новинами» самі по собі, але, на думку дослідників, їх часто публікували скоординовано, що заборонено платформами соціальних мереж. За словами дослідників, фейкові новини часто копіювали та вставляли з таких джерел, як Meduza та російська служба BBC.
Брали фото з сайтів знайомств
Несправжнім журналістам та інфлюенсерам потрібні були фотографії в соцмережах для переконливості. Згідно з дослідженням, для цього вони брали світлини з сайтів знайомств. Іноді ці зображення змінювали, щоб надати правдоподібніший зовнішній вигляд. Найяскравішим прикладом є фотографія пуерториканської акторки Валерії Менендес, змінене обличчя якої було використано в центральноазіатській кампанії.
Деякі з мемів були спрямовані на вихідців з Середньої Азії, які мігрували до росії. «Деякі дописи висвітлювали тиск щодо примусового зарахування мігрантів до російської армії в обмін на обіцянки російського громадянства», — говориться в дослідженні. «Цей наратив збігався з дописами про високий рівень втрат серед етнічних меншин, які воюють на боці росії в Україні. Дописи часто зображували рф як мерзенного актора, який працює на підрив незалежних демократій», — сказано у звіті.
Фото — Валерія Менендес
Боротьба з авторитарними режимами
Акаунти здебільшого працювали проти росії, але також поширювали вплив на Китай, Іран та Афганістан. Кілька облікових записів використовували подібну суміш фейкових новин, скопійованих дописів, мемів і створених штучним інтелектом облич, щоб критикувати Китай щодо геноциду уйгурів. Дописи, націлені на Іран, часто зосереджувалися на Хезболлі та гуманітарних питаннях, як-от права жінок.
«У останньому випадку найбільше вражає низька якість публікацій і залучення. Ми знайшли багато дописів із копіюванням і спамом, які мало чи взагалі не отримали популярності. Це показує обмеження неавтентичних публікацій і взаємодії в соціальних мережах для формування впливу», — кажуть експерти.
Що про це говорить в Meta і Twitter
Meta і Twitter не опублікували власних детальних висновків щодо операції. Дослідники додають, що Meta назвала «країною походження» контрпропаганди США. Тоді як Twitter заявив, що «імовірними країнами походження» були США та Великобританія. Також в Twitter пояснили, що «країна походження визначається за допомогою аналізу найбільш часто використовуваних технічних індикаторів геолокації».
Пізніше в Facebook підтвердили, що ця кампанія зародилася в США. Компанія додала, що це перша проамериканська кампанія, орієнтована на іноземну ціль. Також в соцмережі заявили, що надали дані про кампанію дослідникам, щоб вони також могли вивчати її діяльність на YouTube.
Що робити, щоб ваші твіти не блокували кремлеботи. Інструкція
Соціальна мережа Twitter — один з головних майданчиків для поширення інформації про війну в Україні західній спільноті. Але де правда про війну, там відразу з’являються боти Кремля, які кидають страйки. Розповідаємо що робити, аби ваші твіти не блокували.