🚀💳 Trustee Plus - більше ніж криптогаманець з європейською платіжною карткою. Спробуй 👉
Марія БровінськаНавколо IT
27 квітня 2025, 11:12
2025-04-27
«Було б добре після 50 років відкрити свій магазин і продавати стафф, паралельно проводячи майстер-класи». Technical Artist у Pingle Studio поза роботою створює цілі 3D світи: чим корисне таке хоббі?
Андрій Обламський — Technical Artist у Pingle Studio, який у вільний від роботи час створює дивовижні колекції з 3D-фігурок. dev.ua розпитав Андрія, як в його житі з’явилося таке захоплення та чи допомагає таке дозвілля відпочивати від роботи.
Андрій Обламський — Technical Artist у Pingle Studio, який у вільний від роботи час створює дивовижні колекції з 3D-фігурок. dev.ua розпитав Андрія, як в його житі з’явилося таке захоплення та чи допомагає таке дозвілля відпочивати від роботи.
Як все починалось
Здається, вперше я натрапив на моделювання ще в школі. Але повноцінно почав займатися цією справою вже ближче до 30 років.
Пам’ятаю, одна з перших моїх моделей — це набір армії часів феодальної Японії. Я тоді вперше дізнався, що фарбу потрібно розчиняти, і що це — ціла окрема наука. Мої солдатики виглядали так, ніби їх пофарбували пензлем для забору — але було цікаво, і я не зупинився.
Займатися маленькими моделями мене спонукала думка, що це може бути цікавим досвідом — спробувати створити щось не лише в цифровому форматі.
Класно мати хобі, на яке хочеться витрачати вільний час поза межами роботи. Мені здалося, що я зможу використати навички 3D-художника у цій справі, адже багато процесів тут насправді схожі. Особливо це стосується роботи з формою та текстуруванням.
Врешті-решт, мені завжди подобався сам жанр. Зі збільшенням глобалізації та бази знань з’явилися нові можливості для реалізації своїх ідей у цьому напрямку.
Різновиди моделей
Якщо глобально не поринати у різноманіття напрямків роботи з матеріалами та крафтом, то можна виділити два основні види пластикових моделей, з якими можна починати роботу.
Перший — це прес-форма, яка є монополістом на ринку моделей. Це дешевий метод, який дозволяє розгортати масове виробництво деталей.
Другий — друк на 3D-принтері. Для художніх виробів найкраще підходить фотополімерний друк. Особливо він став популярним в останні 5–10 років, оскільки 3D-принтери значно подешевшали, і тепер вони зручні за розмірами, можуть навіть поміститися в невелику кімнату або майстерню.
Обидва типи потребують певних навичок роботи, але також мають і свої переваги. Для реалізації всіх своїх ідей, напевно, варто ознайомитися з обома.
Від чого отримувати задоволення в цій справі?
Напевно, сам процес роботи є найбільш цікавим під час створення мініатюр. Його можна ідеально доповнити прослуховуванням аудіокниги або музики. Особисто мені більше подобається працювати з готовими наборами, адже, по суті, у вас уже є все необхідне. Не потрібно турбуватися, що деякі деталі не підійдуть одна до одної, і лише іноді доведеться застосувати навички підготовки та склеювання деталей.
Бажано оновлювати свій набір інструментів, адже це не лише дозволяє виконувати роботу швидше, а й додає комфорту.
Цікаво пробувати нові техніки. І так, буває, що модель стоїть пів року незавершена — я не змушую себе дороблювати її «для галочки».
Бувало, що я «вигорав» і ставив своє захоплення на паузу. Насправді, вважаю це цілком нормальним, бо коли хобі стає челенджем — воно перетворюється на роботу. Якщо вже є одна професійна справа, якій ти приділяєш увесь свій час, — дуже важко з такою ж самовіддачею працювати ще й над хобі. Робити перерви потрібно, проте іноді доводиться витрачати додатковий час, щоб поновити навички після довгої паузи.
Основний робочий план
Весь процес створення мініатюри доречно виконувати за встановленим планом.
Спочатку деталі варто очистити від залишків лиття чи друку та підігнати одну до одної перед склеюванням. Потім іде ґрунтування, фарбування, а завершується все деталізацією.
Мені подобається купувати матеріали, інструменти та різне приладдя. Кожен проєкт — це план роботи. Цікаво працювати, переходячи від одного етапу до наступного, і пробувати нові техніки.
Для початку краще обирати невелику кількість моделей, щоб уникнути зайвої втоми чи дискомфорту.
Стилістичні особливості
Існують кілька різних технік фарбування. Усі вони є доречними та підходять для різних стилів виконання. Найпоширенішими є: HandPaint, Filtering, Contrast, Weathering, Chipping. За всіма цими техніками можна знайти багато інформації в інтернеті. Кожен автор виконує їх по-своєму, тому точно знайдеться варіант, який вам підійде.
Коли вже не хочеться нічого додати і боїшся зробити гірше, ніж було, — тоді я вважаю роботу завершеною. Однак іноді й незавершені моделі стоять у мене на другому столі по пів року. Треба попрацювати над балансом у цій справі.
Скільки все це коштує?
Для початку я би порадив обрати щось невелике, щоб зрозуміти, чи підходить вам це заняття. Мій перший набір із фарбою та збірними моделями обійшовся мені менш ніж у 50 доларів.
Однак з часом досвід, а з ним — і апетити, можуть зростати, і варто бути готовими до того, що вільне місце на столі почне закінчуватися. Ринок пропонує безліч різних варіантів на тему моделювання. Середня вартість набору варіюється від 50 до 250 доларів. Багато з цього можна придбати на сторонніх імпортних платформах або в спеціалізованих магазинах.
Інструменти
Певну частину бюджету варто виділяти на інструменти.
Почніть з малого. Спочатку необхідно придбати стандартний набір: кусачки, клей та пензлі. З часом задачі будуть ускладнюватися, і це вимагатиме розгляду додаткових інструментів для придбання.
На що я також радив би звернути увагу — це якісний аерограф та система зберігання, різні органайзери. Не забувайте про засоби для очищення та захисту.
Для підбору референсів використовую Pinterest і PureRef. Звик до роботи з цією парою ще з часів, коли працював із 3D-моделюванням. Якщо є можливість отримати доступ до STL (3D-файлу для друку) — непогано закинути його у програму для текстурування. Особисто мені подобається 3D-Coat. У ньому є функція драфт-фарбування по HiPoly, плюс сетинги для експорту під друк.
Поради для тих, хто хоче почати
Подивіться базові туторіали — техніки скрізь схожі, і це сильно спрощує старт.
Обирайте набір для новачків — з простим складанням, невеликою кількістю деталей і, бажано, фарбою в комплекті.
Інструменти на старті: три різні пензлі (S/M/L), кусачки, ручне свердло для моделювання, скребок, наждачний папір, чаша для фарби, килимок, клей, ґрунтовка і багато паперових рушників + ватних паличок. Починати фарбування можна з акрилових фарб — вони чудово розчиняються водою й мають хорошу насиченість навіть у пропорції 1:2.
Які помилки роблять новачки
Основна помилка — це прагнення швидкого результату. Швидкість з’явиться, коли прийде досвід. Проте, якщо вважати це хобі, — поспішати взагалі немає сенсу. Раджу витратити максимум часу й зануритися в процес.
Чому варто спробувати це хобі?
Це дійсно цікаво. Зараз існує велике різноманіття крафтових напрямків і моделей різної складності.
Це медитативний процес. Коли працюєш із чимось своїми руками, це справді дозволяє перемкнутися від буденної рутини й паралельно створити щось красиве.
Це може бути способом власного художнього вираження. Хоча не таким індивідуальним, як створення скульптур чи художніх полотен, але все ж таки в кожній роботі буде частинка її автора.
Таким чином, моделювання поєднує в собі творчий процес, різноманіття варіантів для вибору та можливість практичного застосування навичок. Це хобі дозволяє зосередитися на створенні фізичних об'єктів, що можуть бути як способом релаксації, так і художнього самовираження.
У мене є мрія. Мені дуже подобаються великі моделі — масштабу ¼ або навіть 1/3. Особливо персонажі з фільмів, книг чи ігор. Було б круто створити щось подібне. Проте чим більші моделі за розміром — тим менше вільного місця залишається вдома. Напевно, було б добре після 50 років відкрити свій магазин і продавати стафф, паралельно проводячи майстер-класи.
«Іноземці були налаштовані придбати листок з мого скетчбука». Розробниця P2H здійснила дитячу мрію і стала художницею: як творче хоббі допомагає їй в житті та в роботі
«Це хобі про користь для здоров’я, як фізичного, так і ментального». Delivery Admin у Master of Code Global — фанатка SUP-бордів. Чим корисне таке хоббі і скільки коштують заняття
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю у Project Management в GameDev: 30 питань та приклади тестових завдань
Джунів, які шукають роботу, проходять купу співбесід та отримують відмови замість оферів, під час війни побільшало. А все тому, що до співбесід необхідно ретельно готуватися. dev.ua розпочинає серію матеріалів про те, що треба знати джунам для проходження співбесіди та отримання омріяного оферу від першого роботодавця.
Оксана Хачко, Team Lead PM в Pingle Game Studio, створила список питань, на які треба орієнтуватися проджекту-початківцю, йдучи на співбесіду. Нижче — кілька тестових для такої позиції.
«Україна навіть пахне інакше!». Історія співробітниці Pingle Game Studio з Харкова, яка повернулася до України з Європи
dev.ua вже розповідав історію Дарії Чучмай, People Partner у Pingle Game Studio, яка евакуювалася до Польщі з рідного Харкова з однією лише пляшкою води та величезним бажанням повернутися до України. Свою мрію вона здійснила: перетнула український кордон і тепер знову живе в Україні. В рамках циклу історій про те, як айтішники повертаються додому, розповідаємо її історію.
«Головне — не здаватись та не опускати руки». 4 історії джунів, що отримали роботу в реальних проєктах з нульовим досвідом
«Досвід роботи в комерційних проєктах за фахом — від 1 року» — найдратівливіша фраза в описах вакансій для всіх, хто хоче увійти в айті. Часто навіть якщо людина працювала в цій сфері, але з іншим стеком, отримати омріяне робоче місце в компанії їй надскладно. Щоправда, є безкоштовна можливість долучитися до IT через інтернатуру.
Сьогодні розповідаємо чотири історії співробітників IT-індустрії, які потрапили на роботу без потрібного досвіду. Так, це радше виключення, аніж правило, але це цілком можливо.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі